Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Închis
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Feb 10, 2008 3:08 pm

Eu as dori sa uitam, macar pentru o perioada, de kituri.
De ce spun asta?
Hai sa incercam sa vedem daca avem mana au ba.
Un kit, in principiu, il poate monta oricine si iese mai bine sau mai rau functie de indemanare.
Cand faci ceva de la zero ai nevoie, pe langa indemanare, de documentatie, desene, schite si, nu in ultimul rand, materiale.

Materiale, cum spuneiai, gasim si mai trebuie investit in munca.
Per ansamblu investitia este minima. Munca nu se pune in cazul nostru.
Cum nu vom avea loc, nu lok :grin: , sa stam toti aplecati peste module si sa surubarim ne putem imparti pe ateliere :roll: si sa facem si altceva decat montaj de linii si presarat de terasament.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Dum Feb 10, 2008 3:33 pm

Pai cred ca asa o sa facem, vedem cine si ce aptitudini are si ne impartim pe ce stie fiecare sa faca :wink: .
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Feb 17, 2008 11:46 pm

Ca discutiile sa aiba continuitate pun si aici fotografiile cu ultima varianta care, speram noi, ramane "batuta in cuie" :grin:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Asteptam pietre, rosii, carcoteli si restul aresanului :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5822
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Feb 18, 2008 12:37 am

macazul din dreapta,dupa ultima intersectie,din ultima poza,dadea mai bine daca
era curb.exceptionala modificarea jonctiunii
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 12:44 am

cosmin78 scrie:macazul din dreapta,dupa ultima intersectie,din ultima poza,dadea mai bine daca
era curb.exceptionala modificarea jonctiunii
Multumesc din nou pentru aprecieri.
Macazul acela nu este curb deoarece este intrarea in depou care se afla pe modulul propriu si personal, al de poului :grin:

Gresala noastra ca nu am spus dar daca te uiti pe schema initiala ai sa iti dai seama.

Modificarile fata de ce s-a propus in prima faza sunt:

- existenta a cinci linii in gara, cea mai scurta are 1,90 m;
- intrarea in gara, la unul dintre capete, cu linii curbe cu raza foarte prietenoasa, ca tot se poarta termenul;
-discutat si adjudecata pozitia cladirii statiei care nu o sa fie la mijlocul liniilor de garare si, se pare, o sa fie mai aproape de intrarea pe curb;

Asta pana acuma.
Avem tema pentru acasa :-D cu rezolvarea celulilat capat al garii si problema semnalelor.
La astea doua s-a adugat ceva de depou.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Lun Feb 18, 2008 9:07 am

eu nu poat decat sa ma declar uimit de rabdarea si proceperea lui lok. stiu de la ce a plecat si cat a masurat de 3258073458 de ori (ochiometric bineinteles) si a taiat, si a bagat, si iar a taiat, si a potrivit, si a injurat, si a fumat, si iar a potrivit......si iata ca a iesit extraordinar.
daca avea flex il duceam in gara sa le reorganizeze trebile la aia pacolo :D
bravo maestre
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Feb 18, 2008 9:58 am

Salut

abia acum am reusit sa termin de citit prezentarea lui LDH, cred ca ar putea sa scrie o carte la cat de bine se pricepe cu scrisul.

Este minunat ca lucrul la diorama voastra a demarat in forta, nu am nimic de comentat deocamdata.

p.s. aceleasi probleme le-am avut si eu cand am vorbit de taiat dkw-uri, mi s-au urcat toti in cap :-D , pana la urma am scos-o la capat.

Spor in continuare, asteptam evolutia.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 10:39 am

buna baieti,

o intrebare de 2000 de puncte pentru LDH... ce fel de peroane planuiti? constructie proprie dupa modelul central si est european (adica peroane inguste din pietris in epocile vechi sau in Romania dupa caz din elemente de beton prefabricate) sau cel "actual" cu peroane largi (de la 6m in sus) unde se pot de asemenea folosi piese self-made sau diverse kituri...

din poze se vede o distanta inegala intre linii, insa e greu de determinat ce se planuieste... ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Lun Feb 18, 2008 11:48 am

Atit gara cit si alte cladiri aferente garii,peroanele si ce se mai poate face le vom construi dupa planurile celor existente in realitate,gara inca nu s-a hotarit suta la suta care va fi, dar in pole position se afla gara Burdujeni iar ca a doua varianta a garii inca se mai discuta despre o alta gara frumoasa de pe o alta ruta existenta, materialul de executie va fi in principal forexul, simbata ce vine vom discuta si pe aceasta tema, iar in ceea ce priveste peroanele va fi numai unul intre liniile 2 si 3, celelalte linii 4 si 5 vor fi destinate trecerii sau stationarii marfarelor, s-a vorbit ceva simbata si despre peron cum va fi dar mai multe amanunte va avea LDH despre acesta, deocamdata trebuie sa terminam intrarea in gara si in celalalt cap care va fi ca de obicei ceva surpriza :grin: , sper sa iasa bine, tocmai de aceea avem tema pentru acasa acest lucru.
Ultima oară modificat Lun Feb 18, 2008 12:33 pm de către silviu20061, modificat 1 dată în total.
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 11:54 am

am inteles!

ca mare pasionat de tot ce este "K und K" ma gandesc ca Itcani (actuala Suceava Nord) ar putea fi o alternativa... oricum, daca cladirea de pasageri a garii se va face in "scratch" nu prea conteaza... :)

din cate stiu Burdujeni a capatat peroanele "moderne" abia prin anii 1960, asa ca asta se potriveste cu epocile III-V... si cu materialul rulant CFR existent!

ca o anecdota, pentru toti, acel DKW de la intrare se numeste in germana "Hosentraeger" adica "bretelele de la pantaloni"... :D
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 12:11 pm

Cu Burdujenii este o mica problema
Am dori sa o facem, mai trebuie sa buchisim la planuri, dar nu stiu daca se incadreaza intrarea si cam ce am gandit pentru capatul celalat al garii din punct de vedere al configuratiei liniilor.

Nu cred ca ar fi o mare problema daca o frumoasa gara din Romania nu respecta in tocmai planul liniilor.
Importanta este gara.

Cum a spus si Silviu avem intentia sa ne axam pe modele de gari din RO si atunci este clar ca numai accesoriile vor putea fi cumparate.

A fost propusa alegerea unei gari de pe traseul Craiova - Calafat, a intrat in discutie si gara veche Orsova.
Idei sunt sa vedem cum stam cu planurile si, cel mai important, cu executia.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 12:14 pm

gara veche Orsova? din cate stiu, asta semana cu vechea gara din Craiova (prima) si Podu-Olt...

un kitbashing cu elemente de fatada Auhagen (cele mai asemanatoare la ferestre) n-ar fi foarte greu... sau daca nu, fatada o faceti singuri si doar tamplaria si detaliile le luati din kituri...
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 12:24 pm

Problema sunt planurile :grin:

Catalin, spunea la un alt post, daca nu ceri si nu stii cui sa ceri nu ai sa primesti.
Noi stam foarte prost cu documentatia.

Legat de Orsova un singur lucru nu as face din gara desi are un farmec deosebit dar la scara 1:1.

Copertina peste linii si peroane.
Este deosebita dar asa nu mai vedem trenurile desi, acuma mi-a venit in minte, daca o facem mai scurta, numai cat tine cladirea garii ca nu stiu cum a fost in realitate, da extraordinar de bine.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 18, 2008 12:53 pm

pai la Orsova nu era ca la celelalte, cu o "veranda de peron" cu geamuri laterale casetate si copertina care inainta numai pana la jumatatea liniei 1?
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Feb 18, 2008 1:12 pm

Nu.

La Orsova era putin mai altfel.
Gara avea trei linii pentru calatori si, contrar a ceea ce stim, intre linii erau peroane astfel incat calatorii sa poata cobora pe ambele parti ale trenului.

Gara era formata din mai multe corpuri iar copertina de la linia unu nu era continua. Era segmentata si amplasata deasupra intrarii in corpul principal, magaziei etc. Deci la linia unu existau cel putin trei copertine scurte.

Copertina de care vorbesc acoperea linia doi si se prelungea peste peronul dintre liniile unu si doi si peronul dintre linia doi si trei.
Era in doua ape, sprijinea pe stalpi amplasati in axul longitudinal al peroanelor si se prelungea peste peroane cu streasini, la un unghi mai mic decat al apelor, in consola.
Toata confectia era metalica cu acoperisul opac.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Închis

Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”