Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Închis
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 9:58 pm

LDH scrie:Florinn, referirea la NEM se face legat de latimea modulului, de inaltimea lui si de structura de rezistenta NU de lungime.
Inaltimea modulului este importanta si am spus de ce.
Am convenit noi sa nu depaseasca 120 cm pentru a putea fi transportabil usor si in conditii de siguranta.
Daca te uiti pe schema propusa, schema de gara si depou, ai sa observi ca totul este gandit pe dimensiunile stabilite. Nu se taie macaze sau incrucisari ci numai linii.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 9:58 pm

lok scrie:Imagine
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 9:59 pm

LDH scrie:Lok,

Nu stiu ce vrei sa spui cu asta dar este clar ca nu citesti tot sau citesti pe diagonala.

[Link Removed for Guests]

In alta ordine de idei daca umbli pe alte situri sau forumuri de modelism feroviar ai sa constati ca asa cum este "numai pentru Germania" toata lumea a adoptat sistemul deoarece asta este cel corect.

Bun.
Ca sa nu mai lungesc vorba eu ma opresc aici si cum majoritatea, chiar daca este gresit, hotaraste sa hotarasca majoritatea.
Retine insa ca nu iti faci o macheta pentru tine acasa ci o macheta care cam trebuie sa fie expusa.
Daca ramane la club si nu o vede nimeni tot aia este adica ca si cum ti-ai face-o pentru acasa.

Regret daca v-am deranjat si cer scuze.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 10:00 pm

Florinn scrie:
LDH scrie:
Florinn, referirea la NEM se face legat de latimea modulului, de inaltimea lui si de structura de rezistenta NU de lungime.
Inaltimea modulului este importanta si am spus de ce.
Am convenit noi sa nu depaseasca 120 cm pentru a putea fi transportabil usor si in conditii de siguranta.
Daca te uiti pe schema propusa, schema de gara si depou, ai sa observi ca totul este gandit pe dimensiunile stabilite. Nu se taie macaze sau incrucisari ci numai linii.



Ok, atunci te inteleg, las' ca o scoate-ti voi la capat.
bafta
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 10:01 pm

sesamcave scrie:Apropo de module TIP NEM+Morop,cati modelisti avem in RO care au module de acest tip si care respecta strict acest standard?
Ca de iesit prin afara cu ele,cam greu.....
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 10:01 pm

rally scrie:Sincer, nu cred eu sa ajungem cu aceste PRIME module la expozitii internationale... asa ca insistenta pt nu stiu ce norme NEM... valabile pt germania, e buna ca sa ne obisnuim sa lucram in standarde recunoscute international, desi personal nu inteleg nimic de pe situl MOROP... ca nu TOATA lumea le are cu desenul tehnic, cote , schitze etc... . Iar daca "parintele" nostru teoretician, a tot lipsit de la ultimele noastre intalniri , STIU, ca pe motive serioase, bine ca totusi incepuram Tergiversarea ducea sigur la moartea "visului"
Cat despre cuplari cu module NEM, daca o fi cazul facem module mici adaptoare, desi mira-mas sa se potriveasca liniile cu ale lor (cap la cap) asa sa tragi o linie de legatura nu cred ca-i o problema.
Cuplarea sinelor intre module (legaturile electrice) se pot da gauri in cusaci pt a trage firele cu papucii.
Sistemul dat de florinn pare OK si daca sunteti de acord , propun achizitionarea catorva bucati de proba.
[Link Removed for Guests]
Si daca tot am inceput , propun si numirea unui SEF de coordonare a lucrarilor, ca altfel tot contre vom avea ...
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 27, 2008 10:02 pm

lok scrie:de acordeon cu tovarasul rally. sa bagam niste alea, dar sa stim exact cit intra in adincimea modulului placile din metal. adica scrie acolo ca latime 50mm si 100mm, dar de fapt e lungimea...
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 28, 2008 9:16 am

Rally, sistemul e foarte bun,

indicat ar fi sa fie montat inainte de montajul placilor pe scheletul blatului, astfel incat placile de imbinare sa fie imediat sub placa blatului, prinse intr-o scobitura in schelet.

ciao.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 28, 2008 9:58 am

nu ma refeream la faptul ca ar fi o problema daca le puneti sus pe blat, si eu le-am pus, ci la faptul ca prinse intre placa si schelet ar fi mult mai rigide.

In plus, osb-ul este foarte foarte tare, nu cred ca e usor sa faci o adancitura in el, si oricum nu ar avea rost (parerea mea)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Lun Ian 28, 2008 2:26 pm

Hop si eu ca si musca in lapte. Dar am cateva sfaturi pe baza a experientei acumulate la Cluj.

1. Planul "sentimental" : dupa atatea luni , am observat ca desi modelismul feroviar e destul de specific totusi cati oameni sunt atatea gusturi: unii vor multe linii, altii mult peisaj, la unii pe place tersamentul nu stiu cum la altul in alt fel, unul vrea stancile negre altul albe, etc.... Pot sa spun ca e imposibil sa impaci pe toata lumea. Lucrul in comun la o macheta e la fel de greu (daca nu mai greu) decat o casnicie :D. Adica fiecare trebuie sa faca compromisuri si sa acceptati toti ca nu toti vor avea tot timpul aceiasi opinie in plus nu toti au aceiasi indemanare cand e vorba de pus in practica. In plus avem oamenii rabdatori care vor sa faca totul ca la carte, perfect, si avem oamenii care pun mult suflet dar vor sa faca cat mai mult deodata sunt nerabdatori sa munceasca la diorama (explicabil si prin faptul ca multii asteapta de ani de zile asta) si din cauza asta nu au rabdare sa treaca saptamani ca sa se faca un blat de exemplu ...

2. Planul practic: da, e frumos sa existe un standard sa fie totul ca si la carte dar eu ma intreb: oare cate cluburi din germania de exemplu respecta acest standard (si aici vorbim de cluburi cu vechime mare) ? Oare cand o sa fie in Romania o expozitie de asemenea amploare incat sa vina mai multe cluburi care sa respecte toate standardele respective. Oare prima voastra diorama o sa iasa perfect sau o sa va dati seama ca datorita faptului ca multi lucreaza prima data, innerent o sa apara greseli sau o sa faceti anumite lucuri gresit ?. Eu la Cluj, vad dorama la care lucram mai mult ca o diorama de experiente, de studiat cat mai multe tehnici de lucru, materiale, de "facut" mana. Realizez ca am facut foarte multe greseli si chiar daca rezultatul final o sa fie frumos e departe de a fi perfecta.

Am vazut ca deja de luni de zile discutati de planuri. Sfatul meu e sa nu va mai cramponati de atatea detalii si sa-i dati bataie. Chiar daca e pagubasul spiri romanesc "e bine si asa rau cum ii" dar in cazul asta eu spun sa va lasati dusi de val si sa treceti la munca :grin:
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
radu sofran
Mesaje: 653
Membru din: Mar Feb 02, 2016 8:07 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de radu sofran » Lun Ian 28, 2008 7:01 pm

ok hai sa incercam sa reparam ce sa stricat este abia inceputul si cu singuranta vor mai fi si alte probleme pe parcurs.
Eu zic ca trebuie sa ne vedem sambata la club la ora deja stabilita 14 si sa vedem ce este de facut .
Atentie ca nu avem bani daca mai este ceva de cumparat sesmcave asteptam ce ai promis ca ne aduci,cotizatia pentru restantieri .
Inchidem subiectul aici cu nemul ramine sa il discutam sambata ce se poate face.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Lun Ian 28, 2008 7:52 pm

Radulleeee!!! De unde o scosesi ca sa stricat !!! ???
Totul e ok, nu-i nimic de reparat, doar de gasit solutii de prindere a modulelor intre ele, ce punem pe OSB, de unde mai scoatem bani sa-ti dam datoria... :x
si sa mai luam cusaci (2 buc 18 ron )
Daca crede cineva ca din prima vom rupe "gura targului" :-D :-D :-D cu arta noastra... e visator... :-D :-D :-D
Bine a zis Ionut, dupa vreo 10 metri de diorama, poate incepi sa intelegi ceva :-P
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mar Ian 29, 2008 2:10 pm

rally scrie:Totul e ok, nu-i nimic de reparat, doar de gasit solutii de prindere a modulelor intre ele, ce punem pe OSB,
Legat la ce puneti pe OSB. Noi la Cluj am folosit burete Noch, sau pluta.
Dar am studiat si am vazut la "altii afara" ca exista o alta alternativa superioara din toate punctele de vedere. Este vorba de un polistiren (nu stiu daca special) care se pune sub parchet , de 3mm.
Cateva avantaje :
- izoleaza fonic la fel de bine ca si buretele Noch dar nu joaca sina asa de tare (din cauza buretelui) ca pe cel Noch
- pret extraordinar de mic avand in vedere ca se gaseste la coli mari
- se taie foarte usor cu un simplu cutter
- nu trebuie puse cate 2 randuri de pluta , avand dimensiunea perfecta de 3mm

Ca si idee uitati aici:

[Link Removed for Guests]
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Închis

Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”