Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Închis
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Mar 02, 2008 4:26 pm

Castelul de pacura este o adaugire ulterioara. Cel mai probabil dateaza din anii '20 si a fost construit de la inceput tencuit.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 02, 2008 5:32 pm

LDH,

Atentie mare, nu confundati dimensiunile standard de proiectare ale caramizilor cu dimensiunile lor reale! Dimensiunile "standard" de proiectare sunt dimensiunile efective ale caramizilor PLUS grosimea stratului de tencuiala. Mai precis, sunt dimensiunile obtinute masurand, pe verticala si pe orizontala din colt in colt doua caramizi alaturate.

Asa cum a rezultat din masuratori, pentru o caramida de dimensiunile 29x14x6.5 rezulta ca Elie Radu a folosit .... standardul bavarez 7.5/15/30 cm!

Cred ca o parere definitiva ne putem face abia dupa ce reusim sa realizam (daca putem realiza asa ceva) un tabel exhaustiv care sa cuprinda TOATE statiile din Romania aranjate in ordine cronologica.

Dupa aia, masurand mai multe statii construite in aceeasi perioada, ne putem lamuri daca era vreun standard, sau pur si simplu se facea unei anume fabrici o comanda de 125.000 de caramizi, si important era sa fie toate de aceeasi dimensiune, chiar daca ele erau cu 12.565% mai mari sau mai mici decat un dimensiunile uzuale.

Cat despre modularea elementelor statiei, aici este cat se poate de clar ca oamenii si-au simplificat munca folosind aceleasi elemente modulate, dar asamblate dupa cum o cerea situatia locala. Absolut de acord, Elie Radu a avut in subordine o echipa formidabila, despre care mi-ar placea sa aflu mai multe...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 02, 2008 9:49 pm

victorian scrie:LDH,

Atentie mare, nu confundati dimensiunile standard de proiectare ale caramizilor cu dimensiunile lor reale! Dimensiunile "standard" de proiectare sunt dimensiunile efective ale caramizilor PLUS grosimea stratului de tencuiala. Mai precis, sunt dimensiunile obtinute masurand, pe verticala si pe orizontala din colt in colt doua caramizi alaturate.
Nu face nimeni o asemenea confuzie.

Eu am subliniat ca ce am masurat pana acuma nu este modulat pe dimensiunile caramizii cu sau fara tencuiala deoarece apar caramizi cioplite.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mar 10, 2008 9:39 pm

Baieti avem o mica problema cu depoul :grin:

Astazi am fost cu Robert la drg si daca tot m-a mancat ruleta m-am apucat de masurat.

Drg are pod rotitor si remiza FLM cu liniile la 7,5 grade.

Datele dupa masuratori

lungime pod 31,5 cm

diametru turnanta cu liniile de racordare 38,5

distanta de la turnanta la usile remizei 24,8 cm

lungime remiza 32,5 cm

O adunare simpla si rezulta 100 cm, adicatelea 1 m, mai ezact 95,8 cm

Unde punem o jucarie asa de mare?

Nu incape pe modulul destinat depoului :(

Sigur la noi o sa se mai scurteze putin sau putin mai mult deoarece remiza are 22 m, adica la 1:87 cca 25,3 cm iar turnanta o sa fie pe masura adica podul nu o sa aibe o lungime mai mare de 26 cm asta in cazul in care ramanem pe pozitie sa fie dimensiunile de la Jiblea.

Daca vrem sa intoarcem un BR01 sau BR03 atunci trebuie sa lungim podul la minim 28 cm.

Opinii?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Lun Mar 10, 2008 10:03 pm

Pai musai trebuie sa aiba minim 28 cm sa putem intoarce aburoasele cu tender, iar in ce priveste amplasamentul jucariei vedem la fata locului ce se poate face si ce compromisuri trebuiesc facute desi mie nu prea imi plac compromisurile, vedem la club ce si mai ales cum facem sa iasa bine treaba.
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Mar 11, 2008 7:43 am

Da, placa turnanta o sa sibe 28 cm.

Remiza o sa ramana conform cotelor originale cu atat mai mult cu cat nu este nevoie ca locomotivele sa fie complet inauntru. O sa stea putin afara.

Mai exista varianta schimbarii unghiurilor liniilor de la 7,5 gr la 9 gr dar castigul este nesimnificativ.

Si cu toate astea tot este mult mai ales ca am uitat de atelierul mecanic din spatele remizei.

Se pare ca trebuie sa umblam putin la linia care duce la depou si sa "plantam" macazul in alta pozitie astfel incat in momentul in care incepe curba de iesire spre breteaua de la capatul Y al statiei sa avem format evantaiul celor trei linii. Doua linii vor duce spre podul rotitor si una va fi de garare pentru naveta cu combustibil.

Ramane sa stabilim lungimile minime necesare pentru cele doua linii care merg la remiza acestea trebuind sa primeasca canalul pentru zgura, elevatorul pentru carbuni, statia de sablare si coloana hidraulica.

Cam multe daca stau sa ma gandesc.

Sper sa iasa bine si sa nu mai fie nevoie de inca un modul.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Mar 11, 2008 2:16 pm

Si in realitate, placile turnante au fost schimbate odata cu intrarea in parc, dupa 1922 a locomotivelor din generatii noi.
Daca va uitati cu atentie la descrierea remizei Dorohoi, scriam acolo ca initial a avut placa mica, apoi a fost inzestrata cu placa mare de 23 m. Un amanunt mai putin stiut este ca remiza amintita mai sus a gazduit la un moment dat un Pacific CFR si acesta trebuia intors cumva.

Revenind la macheta voastra, nu e nimic deosebit daca placa e mai mare in diametru decat remiza. Nimeni nu a lungit remizele de caramida cand s-au schimbat placile si au venit locomotive mai mari.

Referitor la incadrarea altor elemente, coloanele hidraulice se aseaza intre liniile 2 si 3 (in general langa directa statiei), canalul de vizitare il puteti face pe aceiasi linie cu elevatorul.

Daca mergeti pe reproducerea unui elevator din dotarea CFR, aceasta nu ocupa (cu tot cu ghereta de deservire) mai mult de 10m/5m.
Era deservit de vagoneti si trebuie sa gasiti loc si pentru un segment de HOe.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Mar 11, 2008 10:41 pm

Remiza ramane la cotele celei reale evident aduse la scara.

Loc pentru linia H0e este suficient.
Nu latimea ne "sufoca" ci lungimea.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 12:44 am

:cafea:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Dum Mar 23, 2008 12:14 pm

Asa, da! Felicitari, ati gasit o solutie foarte buna!
Cu respect,
Robert
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 12:42 pm

Imagine

Asa zicem si noi desi, ca sa fiu sincer ne-a dat multa bataie de cap.

Faptul ca am vazut Jiblea si Calafat a fost de foarte mare folos si o adevarata sursa de inspiratie.

Cand am ramas numai cu lok am reusit sa modificam de cateva ori configuratia intrarii pe podul rotitor.

Pana la urma tot lok a venit cu ideea, furata de la Calafat :grin: , si am urcat linia de garare la gospodaria de carbune pe rambleu.
Arata bestial.
Mai trebuie facute padocurile.

Transportul carbunelui la elevator, romanesc sau nemtesc, se face cu vagoneti pe linie H0e.
O schita buna cu elevatorul romanesc am de la Catalin, imagini si ceva masuratori cu cel de la Calafat sunt asa ca asteptam voluntarii care sa construiasca jucaria.

Problema turnurilor de apa si pacura a fost rezolvata ca si locul coloanei hidraulice si a canalului de zgura.
He, he avem loc daca trebuie sa punem si rezervoare de motorina pentru diesele :grin:

A ramas un singur punct nerezolvat.
Este vorba de statia de sablare.

Nu am vazut cum arata/arata asa ceva la CFR.

Noi am facut o simulare cu una de la Kibri si ne-am declarat multumiti ca exista loc.

Problema insa ramane.
Daca tot suntem intr-o statie romaneasca si un depou romanesc trebuie si o instalatie de sablare romaneasca.

Cam asta ar fi in mare despre depou.

In rest ... liniile garii sunt fixate definitiv. Probabil data viitoare o sa putem desface modulele si sa se lucreze separat pe ele sau pe doua alaturat ca sa nu mai stam gramada pe ele.
Atunci chiar nu o sa se mai poata vaita nimeni ca nu are loc de lucru.

Am avut grija sa va facem. :evil:

Era cat pe ce sa uit.
Exista loc si pentru rampa de curatat camera de fum a locomotivelor cu abur.

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Mar 23, 2008 6:40 pm

LDH,

referitor la instalatia de pregatire a nisipului si de incarcare a acestuia in nisipare.
Initial, pregatirea nisipului ud in vederea folosirii lui la locomotive, se facea prin uscarea acestuia intr-un bazin de caramida acoperit. Nimic mai mult. Din cand in cand era rascolit de personalul de intretinere al remizelor si in cazuri extrem de fericite si in general la depourile mari existau serpentine de aer cald prin acest bazin.

Incarcarea in nisipar se facea cu galeata dupa metoda: "uite galeata/ia galeata/vezi sa nu aluneci de pe cazan". Rudimentar, ca si incarcarea carbunelui...dar asta a fost pana in anii '20.

Odata cu dezvoltarea traficului, in anii 20-30 si mai ales odata cu frenetica activitate de pe liniile noastre din perioada 1940-1944, s-au construit instalatii de uscare a nisipului. Din exterior aceste aratau ca niste cladiri obisnuite, anexe ale depourilor, in interior avand un spatiu de depozitare nisip ud, un cuptor de uscare (cu lemne, nimic pretentios), un buncar de pastrare a nisipului uscat.

Pentru a ajunge in locomotiva se folosea un utilaj asemanator ca functionalitate cu o coloana hidraulica. Si la aspect seamana, numai ca e putin mai inalt. Nisipul era urcat in acest dispozitiv cu o instalatie de aer si cobora prin gravitatie pe o gura de scurgere.
procedeaul este neschimbat de 70 de ani si e folosit si astazi.

Pe diorama, anexa de uscare si depozitare a nisipului va imbraca forma unei mici anexe (putin mai mare decat cea de la elevator). Turnul de distributie arata asa:

[Local Link Removed for Guests]
[Local Link Removed for Guests]
foto Catalin Pavel iulie 2006, remiza Videle

Aceste coloane de nisip sunt vopsite in gri. Cele prezentate de mine mai sus sunt dintr-o remiza dezafectata.
Aceleasi coloane, in depoul Galati:
[Local Link Removed for Guests]
foto Catalin Pavel, ianuarie 2005, Galati
Ultima oară modificat Dum Mar 23, 2008 7:00 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 6:59 pm

Multumesc Catalin

Pai ineamna ca asta o sa fie lucrul cel mai simplu de realizat.

Noi, ca sa ne dam seama de gabarite, am pus o instalatie de la Kibri care are atat schela cat si cladirea unde se usuca nisipul.
Se vede in poza din stanga, in spatele camionului, cladirea pentru uscarea nisipului si montata peste linia directa spre turnanta, peste vagonul maro, schela cu rezervorul la inaltime pentru nisip.

Se pare ca diferente prea mari nu sunt decat la structura de sustinere.
Varianta CFR este mult mai simpla si nu cred sa puna probleme.

Banuiesc ca nu trebuie pusa cladirea chiar lanaga instalatie mai ales ca umplerea se facea cu ajutorul aerului comprimat.

Putem trece mai departe.

Ce bine este cand lucrurile se lamuresc.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Mar 23, 2008 7:02 pm

Da, cladirea putea sa fie la distanta (asa cum este si astazi in Bucuresti Triaj).
Si da, variantele CFR sunt in general mai simple.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 7:05 pm

catalin scrie:Da, cladirea putea sa fie la distanta (asa cum este si astazi in Bucuresti Triaj).
Excelnt, asta ne permite sa o pozitionam spre castelul de apa care se afla spre liniile curente dandu-ne libertate la aranjarea gospodariei de carbune, a liniilor pentru vagoneti si a elevatorului care trebuie sa aibe cladirea langa el.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Închis

  • Advertisement

Înapoi la “Asociatia Modelistilor Feroviari Bucuresti”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat