Bine ati venit !

Intampinarea noilor veniti pe forum - aici ii asteptam sa citeasca regulamentul forumului si sa se prezinte
Scrie răspuns
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Mar Mar 20, 2012 12:17 pm

Salut Bogdan,

Parca ma vad pe mine acum cativa ani: un TT aproape daramat, o gramada de probleme, o tona de sine inutilizabile, etc si tentatia de a trece pe HO. Eu unul am trecut la HO, insa am pastrat si TT-ul cu mici investitii (3 vagoane, 2 locomotive si niste sine Tillig, profil I).

Nu inteleg insa ce vrei sa spui cu intersectiile HO/TT?

200 de lei pe luna de investit in trenuri nu e nici mult nici putin (ideea e sa nu investesti in fiecare luna 200 de lei, pentru ca in acest fel nu prea ai bani de locomotive.

Revenind la TT si HO.... sunt avantaje si dezavantaje ale TT-ului:

Avantajul major al TT-ului este ca in cazul in care locuiesti intr-un apartament, te vei descurca mult mai bine cu TT-ul. Dezavantajul majos este oferta relativ saraca in comparatie cu HO si chiar si cu N-ul.

Parerea mea este sa te uiti peste topicul meu, pentru ca o mare parte din raspunsuri le vei gasi acolo, in discutiile (constructive zic eu) pe care le-am avut cu membrii forumului. Nu pot spune ca am luar decizia de a trece la HO neaparat in urma acestor discutii, insa ele au avut un impact major asupra mea la momentul respectiv.

Iata si link-ul promis:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... 92&start=0


Succes!
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mar Mar 20, 2012 3:24 pm

Multumesc frumos
Am citit si mai citesc inca acel thread. Multumesc si de bun venit.

eu voi ramane insa la TT din motive de spatiu, dar si de frumusete si, mai ales, de emotional. Diorama finala o s aincerc sa o fac in gradina, un foisor special...mai vedem pana atunci.

200 de lei pe luna este "un abonament"... adica ii pun intr-un cont special si voi lua de acolo si cand se mai aduna...

cat priveste acele intersectii ma gandesc ca ar fi interesanta o macheta cu 2 dimensiuni, ceva care in natura ar fi diferenta tren/tramvai sau Romania/URSS... sau tren mare/mocanita...

PS: de ce sinele erau inutilizabile?
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mar Mar 20, 2012 3:31 pm

Pentru Romania/CSI nu stiu s㒠existe ecartament diferit. (M㒠refer la modelism, nu la 1:1) Poate ceva producă’tori ruşi, care trebui s㒠modifice şi boghiurile. La scara HO, diferenţa la ecartament este de aprox. 0,8 mm, care este aproape insesizabilă’.
Iar pentru tren pe ecartament normal, exist㒠la aproape fiecare scar㒠şi şine pentru mocă’niţă’.
H0 are H0e s.a.m.d

La faza cu economia, etc... greu, mai ales ca dacă’-ţi intr㒠în sânge microbul, nici o clinic㒠de recuperare nu te mai vindecă’, iar servajul e o stare a dracului de urâtă’.... :)

mai d㒠o gean㒠şi pe aici:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecartament
şi tot pe acolo gă’seşti multe informaţii pertinente
Ultima oară modificat Mie Mar 21, 2012 10:14 am de către interesantul, modificat 1 dată în total.
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Mar 21, 2012 9:13 am

Cred ca nu m-am exprimat bine.
la scara normala 1:1 intre Romania si CSI exista diferenta. Dovada ca la vama se schimba boghiurile (cine a fost la Chisinau sau la Moscova stie).

Eu ma gandeam (era doar un gand de aiurea) sa combin doua scari intr-o macheta. Una ar reprezenta ecartamentul normal (HO) si altele ar reprezenta tramvaie sau mocanite (TT-ul). O intersectie la care ma gandeam avea ambele ecartamente... ar fi interesant...

Citind tot felul de lucruri, mergand si pe topicul lui andreiul am dat si de site-ul unui polonez care face si desface tot felul de chestii chiar ma gandeam sa cumpar niste material rulant mai ieftin si s ail transform : de exemplu tramvaie, trenuri speciale...

am multe de citit, dar exact ca un scolar in prima zi de scoala vreau totul deodata: doctorat, licentiere , bla bla :)))
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Mar 21, 2012 10:12 am

Cuple:
topicul lui andreiul este mana cereasca pentru mine...intrebari, raspunsuri...alte intrebari ridicate:
Acasa toate vagoianele mele au cuplele "standard":
http://www.hobby-shop.cz/en/catalog/cou ... %283%29-tt
cele de sus

aflu ca mai sunt si alte modele de cuple... trebuie schimbate? se pot schimba? care este povestea lor?

EDIT: promit sa nu mai pun multe intrebari o vreme... stiu ca este greu, stiu cum este de administrat un forum... o sa mai citesc, despre cuple am intrebat acum doar pentru ca vroiam sa le si cumapr...dar nu este bai... daca poate careva sa raspunda bine, daca nu - nu:)
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Mar 21, 2012 10:16 am

bogdanra scrie:Cred ca nu m-am exprimat bine.
la scara normala 1:1 intre Romania si CSI exista diferenta. Dovada ca la vama se schimba boghiurile (cine a fost la Chisinau sau la Moscova stie).
Și eu am greşit în exprimare. M㒠refeream la modelism, nu la 1:1
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
cftt
Mesaje: 286
Membru din: Dum Feb 07, 2016 8:07 pm
Contact:

Mesaj de cftt » Mie Mar 21, 2012 2:16 pm

pe scurt despre cuple la TT
- cuple tip Zeuke ( ulterior si BTTB) anii ' 70
- cuple tip BTTB ( ulterior si Tillig) cod 08823 si 08824, cu aceste cuple se pot inlocui cuplele tip Zeuke
- cuple tip KKK produse de Tillig cod 08841, cu acest tip de cuple sunt dotate toate vagoanele si locomotivele de ultima generatie, pentru a putea lega vagoane si locomotive de generatie veche cu cele noi Tillig produce cuple cod 08847 ce se monteaza pe vagoanele vechi in locul celor tip Zeuke si BTTB astfel incat indiferent de anul de productie a materialului rulant acestea se pot lega intre ele
- cuple rigide cod 08826 si 08827, aceste cuple se pot monta numai pe material rulant de ultima generatie.
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Mie Mar 21, 2012 2:24 pm

Bogdan, BTTB a folosit cuplele care pe site-ul sus-mentionat au codul 08824-11. Parerea mea este ca pentru tine sunt ideale cuplele astea sau 08823-11 (modelul mai scurt). Acest tip de cuple le gasesti si in Romania la www.trennet.ro (sper sa nu se inteleaga ca fac reclama); de asemenea, tot aici gasesti si sine.
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Mar 21, 2012 2:34 pm

Multumesc frumos.
Dupa duminica voi reveni cu poze dupa modele (loco busite si vagoane) pe care le am. Imi aduc aminte acum ca si eu aveam doua modele de cuple, una cu un carlig mai gros si una cu un fel de inel...
ma uit pe coduri si le identific.

Sunt virgin in acest domeniu... Am sunat-o pe mama si am intrebat-o: tata de ce a cumparat trenul electric? rau am facut... se pare ca si la acea vreme a fost o nebunie costisitoare care a trezit emotii puternice chiar si dupa 35 de ani ;-)

Citind forumul lui Andreiul (threadul, subiectul colectiei) mi-am dat seama ca a investit enorm de mult si ca bani, si ca timp si emotii... Noroc cu sotiile...

Spre diferenta de Andreiul problema la mine nu sunt cele doua mate ale lui, ci am doua altfel de mate...mult mai curioase si care vor fi MULT mai interesate de subiect: Matei si Stefan, 3 ani si respectiv 3 luni... O sa iasa cu nebunie sau cu o camera inchisa cu lacat... camera care trebuie construita...clar:)
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Mie Mar 21, 2012 7:21 pm

Salut din nou, Bogdan,

Nu e vorba numai de bani (evident, lipsa banilor este un obstacol).

Toti de aici facem eforturi stiute numai de noi si (eventual) de persoanele foarte apropiate). Daca ai sa te uiti la prezentarile colegilor forumisti ai sa vezi poze frumoase, foarte frumoase. Insa numai ei stiu cu cate eforturi au strans colectiile pe care le au.

Este o lupta permanenta cu tine intuti si cu cei din jur care nu intotdeauna te inteleg. La ce sa renunti ca sa cumperi cutare lucru, sau ce sa cumpar? Aia sau ailalta?

Este dupa parerea mea un hobby care te invata multe: cum sa ALEGI, cum sa fi selectiv, cum sa spui da sau nu, cum sa fi diplomat cu persoana de langa tine in muuulte momente, te obliga sa inveti istorie, poate putina arhitectura, cunosti oameni "ciudati" ca tine; si in momentul in care ii cunosti, iti plac, pentru ca sunt ca tine.

Sunt multe lucruri pe care mi-as place sa le fac in viata, insa nu pot sa le fac pe toate, din motive independente de mine. Insa la trenuri nu as renunta pentru nimic in lume (sper).

Sunt convins ca daca cei din jurul tau tin la tine iti vor accepta pasiunea asta, cu conditia sa fi diplomat.

In alta ordine de idei, sa-ti traiasca baietii! Invata-i sa pretuiasca trenurile; nu esti nici primul nici ultimul. Si noi am fost copii si mai suntem.

Spor!
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
tomcataircraft
Mesaje: 10
Membru din: Sâm Mar 10, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tomcataircraft » Joi Mar 22, 2012 1:39 pm

Salut!
Poti incerca sa gasesti vagoane second hand pe net, incerca la okazii.ro sau in magazinul din complexul de la P-ta Cringasi ( profil U: sine, macaze, intersectii, vagoane si locomotive). Astfel gasesti vagoaane TT pe la 35-50 RON si locomotive sun 200 RON.
Cu ce profil de linie vrei sa continui, I sau U?
Bafta!

G.

bogdanra scrie:Salut
Ma numesc Bogdan, sunt din Bucuresti. In 1978 tata mi-a cumparat primul tren electric. Culmea! - locomotiva era din aceea cu troleu cam cum sunt pe sinele patriei noastre, cu 4 boghiuri semiindependente fata/spate. Ulterior, in 1979, am mai primit 2 vagoane din RDG si o locomotiva cu trei osii care imita un model pe cartbune de manevra.
Spre diferenta de alti prieteni am avut si redresor, dar din pacate timpul (si eu) si-a batut joc de el... Eu prin aruncare fara sa verific care ar fi problema lui.
Acum 2 ani am redescoperit trenuletul...sine ruginite (unele), 2-3 macaze, vagoanele... locmotiva electrica are boghiurile din fata distruse. Cea "de carbune" s-a ars total atunci cand am lasat-o sa mearga jumatate de ora in camera, o scama a oprit-o si motorul efectiv a topit plasticul de deasupra.

Ma rog...weekendul acesta am luat hotararea sa relansez proiectil meu de la 12 ani (1987-8Cool de a face o macheta de 2/3 sau 3/4. nu vreau s ao fac imediat. copii mei au 3 ani si, respectiv, 3 luni. Dar vagoianele sunt foarte scumpe, la fel si locomotivele.

Mi-am propus pe luna sa investesc maxim 200 de lei: cate un vagon, cate o locomotiva... In cativa ani o sa fac rost de material rulant suficient. Probabil locomotivele voi dori s ale iau la final s afie digitale.

Deocamdata am cumparat un redresor si o locomotiva Diesel (trebuie sa vina saptamana viitoare).

As vrea sa acshitionez, chiar daca arata mai rau, mai multe elemnte SH, poate le gasesc printre cei care renunta la ele... 80-120 de lei pe un vagon mi se pare foarte mult pentru bugetul meu deocamdata.

Dar vreau sa fac ceva frumos si stiu ca voi putea. Iar cu ajutorul celor de aici sunt convins ca voi reusi chiar mai mult. canta canta canta

PS: trenul este TT si nu cred ca vreau sa renunt la acest standard... Exista cumva intersectii HO-TT?
Avatar utilizator
shiiloh
Mesaje: 14
Membru din: Dum Apr 01, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

SALUT TUTUROR MEMBRILOR

Mesaj de shiiloh » Mie Apr 04, 2012 2:14 pm

Sunt nou in bransa dar deja detin 6 locomotive, vreau sa ma apuc de o diorama dar dupa ce reusesc sa o fentez pe partenera mea de viata:)).Am inceput timid la varsta de 5 ani cand parintii m au asezat in mijlocul unui cerc pe care rula o ludmila(e in cutie pusa bine), dupa 30 de ani am inceput sa trag cu ochiul catre acest hobby asa ca am VEEEEENIIIIIT.
Avatar utilizator
shiiloh
Mesaje: 14
Membru din: Dum Apr 01, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de shiiloh » Mie Apr 04, 2012 2:17 pm

Salut, cred ca am postat gresit asa ca poate ma repet.


Sunt nou in bransa dar deja detin 6 locomotive, vreau sa ma apuc de o diorama dar dupa ce reusesc sa o fentez pe partenera mea de viata:)).Am inceput timid la varsta de 5 ani cand parintii m au asezat in mijlocul unui cerc pe care rula o ludmila(e in cutie pusa bine), dupa 30 de ani am inceput sa trag cu ochiul catre acest hobby asa ca am VEEEEENIIIIIT.
Avatar utilizator
Ghiata
Mesaje: 202
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Ghiata » Mie Apr 04, 2012 2:17 pm

bINE AI VENIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTT
Sa ne incanti cu imagini postate ca sa avem ce comenta si sa ne mandrim ca suntem " trenulisti "
:-D
Avatar utilizator
shiiloh
Mesaje: 14
Membru din: Dum Apr 01, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de shiiloh » Mie Apr 04, 2012 2:18 pm

vine si am mutat mesajul ca nu cred ca am postat bine :evil:
Scrie răspuns


Înapoi la “Bun venit pe forum ! Citeste aici inainte sa mergi mai departe!”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat