Link-uri utile, diverse

Discutii despre trenurile care circula pe alte cai ferate decat cele din Romania
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Iul 09, 2008 11:42 am

Cum planteaza americanii stalpii de telegraf

Pe cand o sa produca si europenii asa ceva?

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iul 09, 2008 11:52 am

Mai LDH, europenii au "sarit" direct la wireless ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Iul 09, 2008 11:53 am

victorian scrie:Mai LDH, europenii au "sarit" direct la wireless ;-)
Sa te vaz la Ep.I cu wireless :-D
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Lun Oct 20, 2008 8:05 pm

pentru cei care sint pasionati de fotografii adevarate sigur nu se vor plictisi, au ce vedea [Link Removed for Guests]
puteti trece peste ocean oricind.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Noi 14, 2008 8:32 am

O calatorie pina in Phenian.
Cu trenul
[Link Removed for Guests]
precum si un turneu prin Eurasia
[Link Removed for Guests]
Personal mi s-au parut foarte ingrijite garile prin Rusia.
Avatar utilizator
cristianu
Mesaje: 30
Membru din: Mie Oct 29, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de cristianu » Lun Noi 17, 2008 11:59 am

super tari calatoriile...multumim :)
Avatar utilizator
laur
Mesaje: 326
Membru din: Dum Apr 01, 2007 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de laur » Sâm Mar 28, 2009 10:43 pm

[Link Removed for Guests]

Un site unde gasiti o multime de poze cu lok si niste peisaje superbe.

Ce parere aveti? :grin:
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1837
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Aug 05, 2009 10:21 am

Rusia testeaza un tren de mare viteza, se pune?
[Link Removed for Guests]

si dupa cum se stie directorul Marfa a plecat la concurenta
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
chickengeorge
Mesaje: 340
Membru din: Joi Ian 15, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de chickengeorge » Dum Oct 11, 2009 10:17 am

"Pride of Africa":
[Link Removed for Guests]
ImagineEu nu sufar de nebunie!
Ma bucur de ea in fiecare clipa !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Noi 24, 2009 11:41 am

[Link Removed for Guests] Un filmulet interesant cu o cale ferata ingusta din China!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mie Noi 25, 2009 7:33 am

Felicită’ri pentru linkurile propuse! Deşi nu se comenteaz㒠pe aceast㒠rubrică’, sunt sigur c㒠cei care acceseaz㒠linkurile se pierd în frumuseţea locurilor prezentate şi apreciaz㒠gestul vostru de a împă’rţi şi cu alţii candoarea locurilor vizitate... Mai aşteptă’m şi alte "că’lă’torii" virtuale!
[Link Removed for Guests]
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Joi Ian 28, 2010 3:18 pm

Iata cam cum se face trierea in tara pe care o putem numi disciplina succesului :



Cum se face la noi...sau cum nu se face ? Mai bine nu...
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Ian 28, 2010 5:45 pm

laser frate, daca aparea si pikard pe acolo juram ca suntem in star trek
am vazut acolo prin related si niste filme la viteza normala si viteza vagoanele nu e foarte mare dar nici foarte mica; sunt curios cum pot sa realizeze un astfel de "balet"; ca cu gigi la macaze e cam greu pentru un singur om, iar automat mi se pare destul de greu sa faci detectie, mai ales in cazul in care, cum am vazut, avem de a face cu mini-garnituri (era si una de vreo 10 vagoane)
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Ian 28, 2010 6:13 pm

Sincer, eu cred ca e totusi ceva automatizat. Daca v-ati uitat cu atentie, apareau niste "chestii" mici la nivelul liniei care se miscau prin intermediul unei a treia linii asezata in mijloc. Nici nu-mi dau seama daca rolul lor este sa franeze garniturile sau sa preia vagonul din locul unde ajunge prin rulare libera de pe panta de la cocoasa si sa-l cupleze pana la restul garniturii. Dar mi-e clar totusi ca e tehnica avansata in tot baletul ala. Am vazut niste oameni pe acolo care faceau fel de fel de lucruri, intre altele pareau chiar sa schimbe macaze, dar nu stiu cum s-ar putea centraliza o asemenea treaba. Doar daca sta dispecerul pe celular sa-i spuna lui Gigi: acum vin doua vagoane pe stanga, acum trei pe dreapta... :-D
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Joi Ian 28, 2010 7:11 pm

Ma bucur ca a reprezentat interes pentru voi asa ceva. Ma gandeam ca sunt singurul "nebun". :grin:

Daca tot am aruncat osul, haideti sa si lamurim putin cum stau lucrurile in aceasta privinta.

Un complex de triere se compune de obicei din patru grupe :

Grupa A - grupa de primire
Grupa B - grupa de triere
Grupa C - grupa de formare
Grupa D - grupa de expediere

Ele se formeaza de obicei din mai multe manunchiuri de linii, in functie de importanta complexului ca nod feroviar, rezultand astfel o capacitate mai mare sau mai mica a complexului.

Circulatia in triaj se face exact in ordinea in care sunt denumite alfabetic grupele, mai exact :

Garnitura soseste de la drum si este primita in grupa A, unde locomotiva sau locomotivele de drum dezleaga si remizeaza. De aici ea este preluata de o locomotiva de triere, de unde va fi trimisa spre decompunere in grupa B : fiecare grup de vagoane pe o anumita linie.Pe liniile din grupa B le vor astepta sau vor urma alte vagoane, care vor forma garnituri cu destinatii finale sau intermediare.

Daca garnitura ce rezulta din formare are tot o destinatie intermediara, atunci inseamna ca ea va mai intra intr-un triaj, unde va fi descompusa sau i se va atasa un alt grup de vagoane in vederea unei expedieri ulterioare.

Intre grupa A si grupa B exista fie cocoasa de triere, daca triajul este cu grupe separate, fie acces liber, trierea facandu-se prin imbrancire sau prin manevra directa cu cuplare. In cazul de fata, este vorba de o cocoasa dubla ce poate fi folosita in doua sensuri de triere. Desigur, daca semnalizarea permite. Vagoanele impinse peste cocoasa de triere trec peste frana de cale, care este reglata sa limiteze viteza functie de lungimea liniilor din grupa B si a masei brute a vagonului. Datorita faptului toate vagoanele impinse pe liniile din grupa B se opresc aleatoriu, la distante oarecare, pentru apropierea lor se realizeaza presarea.Ea se poate face fie cu locomotive, asezate in capul Y al triajului ( opus cocoasei ), fie cu instalatii cu cremaliera actionate prin cablu, si automatizate de la turnul de control al complexului, cum a spus si Dorin.

Dupa trecerea peste coaosa, vagonul trece peste in grup de macaze, care il vor directiona in functie de destinatia lui. In acest sens, pentru a se sti fiecare vagon pe care linie se trimite, se afla doi oameni ( cum se vede si in film), care au un caiet cu compunerea trenului si seria completa a vagonului, plus indexul activitatii de triere.In acest sens, la sosirea vagonului, comunica blochistului aflat in turnul de control-centralizare, linia pe care va fi directionat. O asemenea activitate de oameni profesionisti, decurge extrem de rapid si eficient, desi pare greu de realizat, comunicarile facandu-se gen "4-16-22", insemnand ca urmeaza trei vagoane, care se vor trimite pe rand pe liniile 4, 16 si 22.

Dupa formarea garniturii in grupa B, acestea se vor prelua de catre locomotiva de presare, trecuta peste capul Y al triajului si indrumata in grupa C, unde i se ataseaza ulterior vagoane daca este cazul, alteori se indruma direct in grupa D.Dupa aceasta, locomotiva de presare, se intoarce la capul Y unde va astepta presarea unei alte garnituri si preluarea ei spre indrumarea in grupa C, cum a facut si anterior.

In grupa D, garnitura va stationa in vederea efectuarii probei de frana la o instalatie fixa speciala, dotata cu robineti KD2 identici cu cei ai locomotivelor si actionati automatizat printr-o instalatie electropneumatica. Aceasta instalatie este manipulata de revizorii tehnici de vagoane si executa aceleasi comenzi de franare pe care le executa mecanicul in timpul parcursului. In cadrul acestor probe, vor reiesi nereguli privind continuitatea, etanseitatea functionarea generala a instalatiilor de frana de pe vagoane.

Tot in grupa D, se verifica schimbatoarele de regim ale vagoanelor, sa fie toate in pozitie corecta, eventual daca exista schimbatoare "gol-incarcat", sa fie pozitionate corespunzator.Se verifica si noteaza indexul compunerii garniturii, cu seria completa a vagoanelor, mentiuni privind starea lor ( goala sau incarcata), izolarea sau functionarea franei si starea aparatelor de siguranta a circulatiei.

Ulterior acestor lucruri, garnitura primeste una sau mai multe locomotive de drum, executa un nou rand de probe de frana, iar in cele din urma ea este expediata catre destinatia finala sau catre un alt triaj, unde va avea parte de "aceeasi" primire ca si in cazul de fata.

Desigur, tot ce-am scris este ceva frumos, care se realiza candva si la CFR. Prin 2000, tin minte in triajul Brasov erau 14 manevre, plus manevra zilnica, 3 masini la presare, doua la triere si doua electrice. Acum sunt doua manevre care stau, si una care face triere ca in anii '50, prin imbrancire, cu dezlegarea manuala a cuplelor, etcetera. Instalatia franei de cale este in conservare ( sau mai bine zis in stare de semidescompunere), turnul de control inchis, si asa mai departe. Cam asta s-a ales din ceva ce era cel mai rapid triaj din Europa, unde in vremurile bune, un tren era primit si expediat in maxim 3 ore.Si cam asta s-a ales din toate triajele de la noi...

Ultima oara cand am vazut o tentativa de triere pe cocoasa a fost la Dej Triaj, anul trecut prin vara.
Scrie răspuns

  • Advertisement


Înapoi la “Cai ferate din Europa sau din lume”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori