Diorama lui IonutM (The making of)

Diorama la care lucrez
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Oct 30, 2007 9:07 pm

Ei dragii mosului, deoarece am revenit din concediu cu forte proaspete am demarat (oarecum) lucrul la macheta. Macheta va masura 300x50 cm, va fi formata din doua module (unul de 200 iar altul de 100cm, usor de transportat in Loganul din dotare :grin: ) si se vrea o reproducere a unei mici parti a docurilor londoneze in anii 60-70.
Primul modul e gata ca si infrastructura. Mult mai mult a durat sa gasesc un prototip de reprodus si sa gasesc detalii despre el deoarece nu existe prea multe fotografii ale docurilor londoneze din acea perioada in care sa apara caile ferate si materialul rulant. Mai am ceva de sapat in directia asta pentru a definitiva lista structurilor care vor fi prezente si planul liniilor.

Ah si intre timp a sosit o frumusete de Roco BR364 (varianta nedigitala). Astept cu interes un ML6 care s-ar potrivi foarte bine cu tema

Am sa revin cu poze ale modulelor si ale noutatilor din depou cat de curand. Desi nu pare, la Pitesti se lucreaza intens (chiar daca numai la concept deocamdata) :-D
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Mie Oct 31, 2007 10:24 pm

Domn'le esti pe o cale gresita total :mask: :mask: :mask:
Ai ales prost scara .. modelele cu tenta englezeasca se fac la scara OO ( 1:76 ) sau N ( 1:148 ) .
ML6 .. merge <=> Class 08 in UK... , nu stiu daca a rulat in acea perioada , nu trebuie uitat ca eram in plina epoca a aburului (60-70) . In UK ultima cursa oficiala a unei locomotive cu abur a fost in 3-4 august 1968 pe ruta Preston- Liverpool pentru transportul de calatori . In urmatorul weekend BR (British Railways) a organizat un ‘End of Steam Commemorative Special' , pentru a incheia definitiv era aburului in UK . Deci data oficiala a terminarii epocii aburului in UK este 11 august 1968 ! Pentru transportul de marfa s-au mai folosit aburoasele inca citva timp .. nu stiu pana cand :(
BR364 nu seamana cu nimic englezesc .. cel putin nu siu sa existe asa ceva , poate din avion seamana cu asta : ( coperta Railway Modeller Aprilie 2007 )
Imagine

Deci pentru o diorama care prezinta un doc englezesc din anii 60-70 ar merge foarte bine ceva aburoase ( NU BR80 sau ceva de genul asta ci poate un BR45xx ...) , iar diesel-uri poate un class 06 .
Vagoanele din UK ... sunt total diferite de cele de pe continent ... vezi ceva poze pe care le-am postat pe acest forum :)
Daca ai fost in UK poate ai observat imediat si stilul cladirilor , care este total diferit de cel de pe continent , deci trebuie sa faci rost si de cladiri .. si nu de la KIBRI sau Auhagen .. ci de la woodland scenic sau metcalfe sau hornby ....
Ar mai fi si alte aspecte , dar nu mai risc sa scriu un post kilometric si sa raman fara curent inca o data .. deci atentie mare sa nu-ti para rau pe urma 8) 8)
.. ar mai fi inca ceva rapid ... in UK locomotivele cu abur erau extrem de curate , am vazut o multime de filme cu locomotive cu aburi din anii 50-60 in care nu a aparut nici o bucata murdara ! Dupa mijlocul anilor 60 locomotivele cu abur au inceput sa intre in "dizgratie" si nu au mai fost impecabile ....
Si ultima chestie .. asa informativ : ultima locomotiva cu abur construita in Crewe ( un fel de electroputere al epocii aburului din UK ) a parasit fabrica in 15 decembrie 1958 avand numarul de inmatriculare 92250 si a fost a 7331 locomotiva construita la Crewe !
Big_boy furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Mie Oct 31, 2007 10:28 pm

aaaa.......... si un mic link care prezinta unele aspecte din acea perioada .. nu neaparat docuri : http://www.watercressline.co.uk/40ann-sr.htm
Big_boy furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Oct 31, 2007 10:33 pm

Salut Kablu,

Foarte interesante datele tale.
Nu ai vrea mataluta, cand ai curent ca acuma nu ai, sa deschizi un subiect cu inglistanele?
Cred ca este o completare de date foarte buna.
Probabil ca o sa fie, sper numai la inceput, un monolog dar nu te lasam singur. Promit sa te asaltam cu intrebari.

Acuma legat de tema lui IonutM poate omul pune un doc englezesc in colonii, colonii preluate de la francezi care, iaca, pot avea material rulant european.

Lasand gluma cred ca a inteles mesajul.

IonutM, asteptam continuarea.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Joi Noi 01, 2007 3:20 pm

kablu scrie:Domn'le esti pe o cale gresita total :mask: :mask: :mask:
Ai ales prost scara .. modelele cu tenta englezeasca se fac la scara OO ( 1:76 ) sau N ( 1:148 ) .
ML6 .. merge <=> Class 08 in UK... , nu stiu daca a rulat in acea perioada , nu trebuie uitat ca eram in plina epoca a aburului (60-70) . In UK ultima cursa oficiala a unei locomotive cu abur a fost in 3-4 august 1968 pe ruta Preston- Liverpool pentru transportul de calatori . In urmatorul weekend BR (British Railways) a organizat un ‘End of Steam Commemorative Special' , pentru a incheia definitiv era aburului in UK . Deci data oficiala a terminarii epocii aburului in UK este 11 august 1968 ! Pentru transportul de marfa s-au mai folosit aburoasele inca citva timp .. nu stiu pana cand :(
BR364 nu seamana cu nimic englezesc .. cel putin nu siu sa existe asa ceva , poate din avion seamana cu asta : ( coperta Railway Modeller Aprilie 2007 )
Imagine

Deci pentru o diorama care prezinta un doc englezesc din anii 60-70 ar merge foarte bine ceva aburoase ( NU BR80 sau ceva de genul asta ci poate un BR45xx ...) , iar diesel-uri poate un class 06 .
Vagoanele din UK ... sunt total diferite de cele de pe continent ... vezi ceva poze pe care le-am postat pe acest forum :)
Daca ai fost in UK poate ai observat imediat si stilul cladirilor , care este total diferit de cel de pe continent , deci trebuie sa faci rost si de cladiri .. si nu de la KIBRI sau Auhagen .. ci de la woodland scenic sau metcalfe sau hornby ....
Ar mai fi si alte aspecte , dar nu mai risc sa scriu un post kilometric si sa raman fara curent inca o data .. deci atentie mare sa nu-ti para rau pe urma 8) 8)
.. ar mai fi inca ceva rapid ... in UK locomotivele cu abur erau extrem de curate , am vazut o multime de filme cu locomotive cu aburi din anii 50-60 in care nu a aparut nici o bucata murdara ! Dupa mijlocul anilor 60 locomotivele cu abur au inceput sa intre in "dizgratie" si nu au mai fost impecabile ....
Si ultima chestie .. asa informativ : ultima locomotiva cu abur construita in Crewe ( un fel de electroputere al epocii aburului din UK ) a parasit fabrica in 15 decembrie 1958 avand numarul de inmatriculare 92250 si a fost a 7331 locomotiva construita la Crewe !
Tin sa te contrazic un pic. Locomotivele Diesel au aparul la sfarsitul anilor 40 iar shunterele au inceput sa fie folosite imediat si pe scara larga deoarece erau mult mai practice decat aburoasele pentru manevre putand fi gata de actiune mult mai repede (o sa pun maine un link despre asta de indata ce ajung acasa). Despre scara...ai dreptate precum ai dreptate si cu materialul rulant. Ce sa facem daca rallly nu aduce decat nemtosenii d'astea la scara H0 :-D

Eu nu mi-am propus sa realizez o copie fidela a unui prototip ci sa incerc sa redau un pic din atmosfera unui loc real. Cel putin deocamdata nu am resursele necesare pentru asa ceva, iar o copie fidela e un proiect foarte ambitios (cel putin pentru mine deocamdata). Macheta mea se va baza in foarte mare parte pe manevra cu posibilitatea de a face sesiuni destul de lungi de triaj pe o configuratie de tip Inglenook sau Timesaver (mai multe detalii pentru cei interesati se gasesc aici : http://www.wymann.info/ShuntingPuzzles/ )
Pentru genul asta de machete ai nevoie musai de surse de trafic (locuri de unde vin si unde se duc vagoanele intre doua sesiuni de triaj). Un doc este una dintre cele mai fericite alegeri putand suporta aproape orice tip de marfuri.

@LDH...esti oarecum pe aproape cu presupunerile. Materialul rulant este prada de razboi dupa WWII. Kablu, ce zici, asa merge? :-D Daca nu si nu, mutam docurile in Jermania (initial asa intentionam), numai ca nu prea am reusit sa gasesc multe informatii si poze despre o asemenea locatie. germana.
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Joi Noi 01, 2007 9:16 pm

OK IonutM , te inteleg ce vrei sa faci ... eu ti-am atras atentia prieteneste asupra unor aspecte deloc de neglijat , mai ales ca pe forum mai toata lumea se plinge cand vine vorba de malai :-( :-( :-( :-(
Stiu cand au aparut diesel-urile prin UK , dar toti cunoscutii mei din UK sunt fani al aburoaselor , in Crewe si imprejurimi nici nu se poate altfel ....
Ce sa zic .... cu prada de razboi .. no comment ... sunt praf :x :x :x :x
Bafta multa .... si ma bucur ca nu sunt singurul care mai cocheteaza cu frumuseti britanice 8O
Big_boy furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 01, 2007 10:21 pm

kablu scrie:Ce sa zic .... cu prada de razboi .. no comment ... sunt praf
Pai nu prea au dus material rulant in Englitera. Ce sa faca cu el? Poate sa-l dea la topit dar nu cred ca merita efortul :grin:
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Ian 08, 2008 4:25 pm

Salutare tuturor si La Multi Ani pe 2008! Din motive de timp nu am mai trecut pe aici decat ca cititor, dar la inceput de an ma intorc cu forte proaspete si ceva imagini cu inceputul primei diorame.

Inspirat de situl lui Carl Arendt http://carendt.us/scrapbook/page67a/news/index.html referitor la asa numitele "pizza layouts" si cum aveam un snop de R2uri la dispozitie am hotarat sa dau drumul la ceva de genul acela, mai ales ca vroiam sa imi fac mana pe ceva destul de mic.

Am lucrat cu polistiren extrudat pentru a realiza baza si relieful. Crapaturile sunt umplute cu chit de spaclu. Momentan am sa pun doar aceste poze. Intre timp diorama a fost vopsita si am adaugat ceva verdeturi primite azi de la rally. Poze cu continuarea mai pe seara.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Ultima oară modificat Mar Ian 08, 2008 5:56 pm de către IonutM, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Ian 08, 2008 5:48 pm

Ok, asa cum am promis, imagini cu continuarea dioramei.

Urmatorul pas a constat in vopsirea dioramei cu o baza gri. pentru vopsirea muntilor si a altor forme de relief recomand diluarea vopselei astfel incat sa nu se acopere detaliile fine. Din pacate eu m-am prins cam tarziu de treaba asta. Dupa vopsire am inceput lucrul de sus in jos. Am presarat peste munte pamant uscat in cuptor si macinat fin.

Imagine

Dupa ce se aranjeaza pamantul un pic cu o pensula pentru a descoperi "stancile" se presara verdeturile din dotare, se stropeste cu apa in care s-a pus o picatura de detergent de vase, si apoi se stropeste cu un amestec 50% de apa si aracet (ca la terasament). Se asezoneaza cu pietris, lemn etc. Rezultatul (neuscat inca) se poate vedea in continuare:


Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Continuarea zilele urmatoare.
Ultima oară modificat Mar Ian 08, 2008 5:59 pm de către IonutM, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mar Ian 08, 2008 5:52 pm

Cu ce ai macinat pamantul fin ?
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Ian 08, 2008 6:12 pm

IonutTrif scrie:Cu ce ai macinat pamantul fin ?
Cu blender-ul sotiei :grin:
De preferat sa iei pamantul din gradina, mai deschis la culoare. Eu cu zapezile astea am apelat la pamant de flori care e mai inchis decat ar trebui.
Pietrisul e din cel pentru acvarii, de asemenea uscat la cuptor.
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mar Ian 08, 2008 7:41 pm

IonutM scrie: Cu blender-ul sotiei :grin:
Cred ca ar fi ultima mea actiune ca si modelist.
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Ian 08, 2008 9:06 pm

Azi am avut si prima tentativa de weathering. Metoda e urmatoarea:

De la un magazin de chinezarii am cumparat un fel de creta numita prin afara "chalk" (la noi se gasesc cu denumirea de pasteluri). La consistenta e identica cu creta de croitorie. Culorile cele mai interesante sunt negru, gri si ruginiu. Inca o data trebuie apelat la nevasta si intrat in posesia tubului de fixativ :grin: Mai e nevoie de cateva pensule.

Imagine

Cu o lama se racaie pastelurile pt a forma o pudra si cu pensula inmuiata in fixativ si trecuta apoi prin aceasta pudra se purcede la imbatranirea subiectului (un pod in cazul de fata - remorca era doar de test). Ce a iesit se poate vedea in continuare:

Imagine

Deocamdata nu am mers mai departe dar ideea promite. Trebuie sa vandalizez cateva masinute pana sa trec la vagoane si locomotive :-D . Solutia nu imi apartine ci am gasit-o pe http://www.87thscale.info/pastel_weathering.htm
Banuiesc ca principiul e asemanator si in cazul kitului de weathering de la rally.
Avatar utilizator
IonutM
Mesaje: 49
Membru din: Vin Sep 07, 2007 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de IonutM » Mar Ian 08, 2008 9:09 pm

IonutTrif scrie:
IonutM scrie: Cu blender-ul sotiei :grin:
Cred ca ar fi ultima mea actiune ca si modelist.
Poti lua um blender ieftin din piata sau il macini intre doua caramizi. Blenderul mai e util si pentru realizarea verdeturilor din burete amestecat cu vopseluri cum arata acest site: http://www.geocities.com/thorshammer73/foam.html.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Ian 08, 2008 10:44 pm

IonutM,

Pana la urma ai conis-o :grin:

Pastelurile sunt excelente pentru "umblat" la machete.
Sunt asemanatoare cu ce ofera Noch care are in plus o solutie ce seamana cu aracet diluat cu apa ce se aplica inaintea prafurilor.

Nu stiu cum se comporta pastelurile tale, daca se sterg de pe macheta cand umblii cu ea, si cred ca ar trebui "sigilat" modelul cu un lac mat ca sa protejezi lucrarea.

Remorca este 1:72?
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat