060 DA

Scrie răspuns
Avatar utilizator
alexalexustm
Mesaje: 31
Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de alexalexustm » Dum Iun 21, 2009 12:18 pm

60-1389-0  ( Timisoara Nord, 20.06.2009 ) :

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
alex12

Mesaj de alex12 » Joi Iul 02, 2009 8:44 pm

1145 la ineu
[Link Removed for Guests]
nicu4

Mesaj de nicu4 » Mie Iul 15, 2009 4:17 am

@ sogard_2003

Aceasta locomotiva este inrudita cu locomotivele 060 DA de la CFR. Si iata de ce.
Pentru remorcarea trenurilor grele de marfa de pe centura mare a orasului Paris, SNCF a comandat fabricii Alsthom o serie de locomotive diesel care trebuiau sa indeplineasca conditiile de remorcare cerute prin caietul de sarcini.
Astfel, in colaborare cu firma Sulzer din Elvetia, vad lumina zilei 35 de astfel de locomotive. Inmatriculate initial ca locomotive 060 DA (D pentru ca erau cu motoare diesel si A pentru ca era prima serie de diesele ca si mai tarziu la CFR), aceste locomotive au avut in decursul istoriei lor, adica din 1955-1956 cand au fost fabricate pana azi, seria CC 64.000 si apoi ultima serie cunoscuta CC 65.500. Deosebirea intre numerotarea locomotivelor 060 DA CFR si cele SNCF era aceea ca lipsea un zero dinaintea numarului. Astfel, daca la CFR de exemplu aveam 060 DA 034, la SNCF era numerotata 060 DA 34. Sigur, asta asa numai ca o explicatie, locomotivele neavand nimic una cu cealalta si nici nu cred sa se fi intalnit vreodata aceste locomotive.
Nu fac acum o comparatie intre cele doua locomotive dar voi scoate in evidenta cateva cacteristici ale locomotivelor 060 DA SNCF. Motorul Diesel Sulzer era detarat la 2000 CP, echipamentul electric era asemanator cu cel al locomotivelor CFR (desi acestea s-au fabricat la catva ani dupa cele SNCF), viteza maxima era de 80 km/h. Partea mecanica (boghiurile si cutia) a fost construita de Alsthom si din acest motiv nu seamana cu locomotivele fabricate de elvetieni pentru CFR. Pentru constructorul elvetian, aceasta serie a stat la baza proiectarii locomotivelor pentru CFR. De asemenea, locomotivele 060 DA SNCF au stat la baza seriei de locomotive SNCF 060 DB care a fost o serie de succes si mult laudata.
Locomotivele 060 DA SNCF au supravietuit in ciuda varstei lor destul de bine. Fiind foarte robuste si grele fata de celelalte locomotive SNCF, au fost folosite de regula la remorcarea trenurilor de marfa.
Ultima data cand au fost folosite au fost arondate depoului Avignon. Aici au facut ultima data serviciu regulat si tot aici am avut ocazia sa ma urc in ele si sa constat aceste locomotive. In anii 2000, cand am fost in zona, se lucra puternic la construirea liniei de mare viteza Valence – Marseille. Linia avand declivitate mare, aceste locomotive au raspuns cu succes la remorcarea trenurilor grele de piatra pentru balastarea caii pe aceasta linie. Se foloseau la trenurile de piatra chiar cate doua in fiecare cap al trenului din cauza demarajelor cu trenurile grele in rampe mari. Locul unde aceste locomotive erau arondate era santierul de la Cheval Blanc unde, impreuna cu locomotivele CC 68.000 asigurau remorcarea trenurilor de lucru la linie. Azi, acest loc a fost desfintat, linia de mare viteza fiind data in serviciu. Aici, la Cheval Blanc, am avut ocazia sa fotografiez si locomotiva CC 68.001 in afara celor 65.500 (adica 060 DA SNCF).
Una dintre locomotivele cc 65.500 SNCF a fost vanduta unei firme de reparatii cai ferate (cred ca se numeste TSO daca nu gresesc), iar celelalte au fost retrase. Cu parere de rau, la constructia liniei de mare viteza ,,Est” , Paris – Strasbourg, s-a preferat sa se foloseasca locomotive diesel aduse din Olanda si din Marea Britanie, cele CC 65.500 fiind foarte vechi si obosite.
Stiu ca au fost cateva salvate insa o parte din ele le-am fotografiat pe ultimul drum, adica la santierul de demolari material rulant de la Culoz. Nu intru in mai multe amanunte pentru ca ar trebui sa scriu iar multe pagini si unii imi vor reprosa acest lucru. Sunt sigur ca vor fi vigilenti.
In ceea ce priveste modelul acestor locomotive, din ce stiu eu a fost fabricat de trei firme pana in prezent. Carpena a fabricat acest model destul de bine insa este static (precum kit-urile revell). Modell Loco a fabricat acest model in urma cu cel putin 10 ani, insa este semifabricat. Adica este complet metalic, foarte greu, foarte scump, foarte bine executat insa trebuie vopsit si construit partial. Eu am lucrat cateva zile la el. Si, in cele din urma, Electrotren a iesit pe piata si cu aceasta locmotiva. Este un model reusit, cu multe piese de finete executate impecabil. Am fost surprins sa vad ca la acest model ventilatorul de pe acoperis functioneaza intr-adevar. Daca locomotiva ar fi echipata si cu cip, atunci la una din functii ar fi posibila pornirea separata a acestui ventilator. In analogic ventilatorul se roteste atat timp cat locomotiva este alimentata. Desi si aceasta locomotiva este cam scumpa, a meritat investitia. Silentioasa, are LED-uri care lumineaza destul de aproape de becul cu incandescenta. Cred ca este inutil sa amintesc ca intre modelele de locomotive 060 DA SNCF si cel CFR nu incape termen de compartie, desi, daca nu gresesc, cel CFR este chiar mai scump.
Daca cineva vreodata ar fi interesat, as putea face un material comparativ intre aceste locomotive produse de Modell Loco si Electrotren, desigur si cu poze din realitate. Apoi se va isca un nou scandal. Normal, ca de obicei pe forum.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iul 15, 2009 8:32 am

Nicu, e foarte interesant ceea ce ai scris aici! Eu unul chiar mi-as dori sa se "iste" un nou scandal in urma pozelor tale, asa ca... astept cu interes si poze cu locomotiva frantuzeasca, si poze cu modelele Modell Loco si Electrotren!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1828
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iul 15, 2009 9:55 am

Interesant, dar nu cred ca va isca un scandal pentru ca trebuie aduse argumente.
Cel mai probabil va fi o discutie intre cunoscatori.
Urmare a articolului am aruncat o privire pe pozele cu CC 65500 pe railfaneurope...
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Iul 15, 2009 10:29 am

Salut @nicu4,
te asigur ca sunt multi interesati sa vada aceste loco asa ca te rugam fa-ti timp si scrie acel articol :).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
alexalexustm
Mesaje: 31
Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de alexalexustm » Mie Aug 12, 2009 9:42 pm

Leordina [11 august 2009]:
60-0653-0, fosta 62-0653-0 cu P 4652 Sighetu Marmatiei - Viseu de Jos:
[Link Removed for Guests]
60-1313-0 tractand P 4131 Salva - Sighetu Marmatiei:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tfa2003
Mesaje: 378
Membru din: Dum Apr 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tfa2003 » Joi Aug 13, 2009 12:30 pm

Vatra Dornei

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Woofer
Mesaje: 32
Membru din: Joi Mar 06, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de Woofer » Lun Aug 17, 2009 10:14 pm

Daca nu ma insel, zilele trecute (mai exact pe 13 august) s-au implinit 50 de ani de cand prima locomotiva - 060-DA-001 a fost adusa in tara. Este o frumoasa aniversare, care din pacate a trecut cam neobservata. Stie cineva de vreo manifestare in cinstea evenimentului?
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Lun Aug 17, 2009 11:00 pm

Era vorba sa se faca ceva la depoul Brasov, intrucat este locul in care s-au exploatat intaia oara aceste locomotive. Era vorba sa se aduca de la Dej Triaj DA-ul 001, insa din ce stiu masina n-a putut fi adusa ( nu inteleg de ce ).

Ulterior s-a vorbit doar de o aniversare formala, prin intrunirea unei parti a mecanicilor si personalului de atelier din acele vremuri, tot aici la depou, insa nu stiu daca s-a mai facut ceva. Eu zilele alea am fost in trecere pe la depou si nu erau semne ca s-ar face sau s-ar fi facut ceva.

Pacat...la altii o astfel de data ar fi fost prilejul a ceva frumos. Si la noi ar fi fost, mai ales cu cat nu stiu daca CFR va mai apuca 100 de ani de exploatare a acestor masini...
lde2100

Mesaj de lde2100 » Lun Aug 31, 2009 8:39 am

60-1126-6 in Maneciu

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]


60-1626-5 CTV
[Link Removed for Guests]
60-1115-9 in Valenii de munte
[Link Removed for Guests]
60-0667-0
[Link Removed for Guests]
60-1051-2
[Link Removed for Guests]
60-1120-1
[Link Removed for Guests]
60-0654-7 ctv
[Link Removed for Guests]
60-0864-3
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 722
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Mar Sep 15, 2009 10:17 pm

Iata stimati colegi, ca revin cu poze de completare pt. 060 DA, de data aceasta in Gara Satu Mare, si cu o garnitura MAV , mai exact Rapidul Budapesta-Satu Mare-Baia Mare. Este vorba de locomotiva cu numarul 60-0544-1. ;-)
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
electroputere
Mesaje: 15
Membru din: Lun Sep 21, 2009 12:00 am
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de electroputere » Mar Sep 22, 2009 2:49 pm

Sa nu ma injure admini dar pun un link catre un album personal deci perfect legal cu un DA fotografiat peste tot. [Link Removed for Guests][/url]
Avatar utilizator
alexalexustm
Mesaje: 31
Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de alexalexustm » Joi Oct 15, 2009 5:45 pm

60-1654-7 al CTV in Timisoara Nord:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 722
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Sâm Oct 17, 2009 8:23 pm

Revin si eu cu ceva interesant. Intr-una din zilele acestei saptamani personalul Oradea-Timisoara Nord, care nu mai este garnitura Desiro, ci una formata din doua vag cls 2 si un vag. cls 1, a fost tractat de un diesel Sulzer cu nr 62-1130-4. Nimic surprinzator, doar ca dupa cum am vazut eu, poate gresesc, pe acea locomotiva nu este sistem pt incalzirea vagoanelor. Ori atat la ora 18.00 cat si a doua zi dimineata la 8 fara 2 minute, cand garnitura a ajuns la Santana, temperatura era destul de bine scazuta. :-( Asa, m-am gandit putini la calatorii din tren........Poze nu am reusit sa fac locomotivei insa iata link-ul pe care am gasit-o. Se pare ca e diesel de Cluj. [Link Removed for Guests]
Cu respect,
Cristian
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive diesel”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat