Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

060 DA

Scrie răspuns
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Feb 12, 2009 11:45 pm

vazand ca nu e de ras cu acea schema ma interesez si eu ca musca.unde a circulat acea Superba locomotiva....
ma gandesc ca asta este urmatoarea schema de vopsire a celor de la ...... sunt sigur ca de data asta o sa iasa cu toate dungile.
acuma pe bune arata fain,asa pitoresc si superb ,graieste glasul unui spirit liber.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Feb 13, 2009 8:27 am

21-05-1997 Sibiu, tind sa cred ca locomotiva a fost a Sibiului.
Cred ca acum nu mai exista in schema aia.
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Vin Feb 13, 2009 5:53 pm

Scuze pt dimensiuneas pozelor, greseala mea. Voi reveni cu ele dar în format mai mare. :-x
Avatar utilizator
andrey
Mesaje: 117
Membru din: Lun Sep 22, 2008 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de andrey » Vin Feb 13, 2009 8:58 pm

Si nici locomotiva... :(
060 DA
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Sâm Feb 14, 2009 7:10 pm

Am revenit cu niÂşte poze făcute la un 060 DA al companiei UNIFERTRANS. Mi s-a părut interesant că locomotiva încă poartă fluier, în condiĂžiile în care multe au trecut la goarne.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
nicu4

Mesaj de nicu4 » Lun Feb 16, 2009 6:24 pm

Este foarte posibil ca aceasta locomotiva sa fie de provenienta industriala si sa fi intrat ulterior (dupa ce a facut serviciu ca locomotiva industriala) in parcul acelui operator. Daca istoria acestei locomotive este intr-adevar asa, atunci se explica de ce opearatorul uzinal respectiv nu a facut acestei locomotive o reparatie capitala unde sa prevada si inlocuirea farului central si a fluierului. E posibil ca operatorul caruia ii apartine acum aceasta locomotiva sa nu fi cerut modificarea cu pricina uzinei care a facut ultima reparatie, considerand ca fiind un lucru neesential. Asa mai avem sansa sa auzim din cand in cand si acel sunet inconfundabil al copilariei, care ne facea sa lasam jucariile jos si sa ne ridicam in picioare. Chiar daca eram la masa sau la culcare ne tineam respiratia sa nu ,,tulburam'' momentul, trecandu-ne in acelasi timp fiorii pe sira spinarii. Sau poate numai unii simteau asta ... cine stie ?
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Lun Feb 16, 2009 7:15 pm

Foarte frumos spus nicu4. Sincer cam la aÂşa ceva m-am gândit Âşi eu când am văzut locmotiva Âşi am făcut aceste poze. AÂşteptând modelul Tillig 060 DA pe care l-am comandat recent, (oricât s-a scris pe forum, orice s-a spus despre acest model, poate greÂşeala mea, dar am achiziĂžionat-o în final pe lângă ND 2), am avut o discuĂžie pe forum Âşi am ajuns Âşi eu la concluzia că nici pe model nu voi demonta fluierul cu care am înĂželes, dar poate greÂşit, vine echipat modelul iniĂžial. Chiar la decodor vreau să fie imitat sunetul fluierului. Dar am o nedumerire legat de fluier. Am tendinĂža de a le da culoarea aurie sau mai degrabă de cupru. Nu Âştiu de ce. Ce culoare or fi avut aceste fluiere la instalare, nu după zeci de ani de utilizare când nu se mai vede nici o nuanĂžă ci doar un negru mat de la fum? În condiĂžile în care voi păstra o locomotivă curată, nou ieÂşită pe porĂžile fabricii, vreau ca Âşi fluierul să fie la fel. Ah Âşi încă ceva? Cei acre aveĂži locomotiva cu ce vine echipată gata: cu fluier sau goarnă? :-D
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Feb 16, 2009 10:02 pm

inainte de 2000 imi aduc aminte de multe locomotive care au trecut prin reparatii capitale (la RELOC, unde lucram) si ramaneau cu fluier care pareau a fi facute din alama.functionau pe aer comprimat si ma certau mesterii ca o sa golesc rezervoarele de aer tot jucandu-ma cu fluierul :-P .
asa cum spune nicu4, acel fluier si torsul motorului diesel mi-a leganat copilaria, vacantele petrecute la tara, care incepeau si se terminau in tren...
Ultima oară modificat Lun Feb 16, 2009 10:24 pm de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Lun Feb 16, 2009 10:07 pm

Desi poate nu se potriveste aici rugamintea mea, dar aÂş avea nevoie de modelul acelui logo al cfr care e vopsit pe lateralele locomotivelor si vagoanelor cfr calatori. Nu contează ce dimensiune are dar poate ar avea cineva unul chiar la scara 1.87. Rugamineat mea nue chiar atat de departe de acest subiect, fiindca imi trebuie tocmai pentru 060 DA. Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator. ;-)
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Lun Feb 16, 2009 11:16 pm

Aveti aici o poza din partea mea cu 60-0001-2 UNIFERTRANS

[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
nicu4

Mesaj de nicu4 » Mar Feb 17, 2009 1:59 am

Fluierele locomotivelor 060 DA erau construite din alama. Deci culoarea corecta a lor pentru model este aceea galbui metalic, tipica alamei.
Nu toate locomotivele care au facut reparatie capitala au fost modificate, asa cum am mai spus, insa aceasta era ocazia cu care se putea face aceasta modificare. Depinde ce cerea proprietarul locomotivei prin caietul de sarcini. Inclin sa cred ca un proprietar uzinal era mai putin interesat de intensitatea farului central la locomotivele sale decat CFR care folosea locomotiva la trenurile de calatori, de pilda. Asta poate fi o justificare la ce am scris mai sus. Problema acestor fluiere era ca uneori iarna inghetau, daca se ardea rezistenta ce era amplasata, in forma de covrig, in corpul fluierului, la partea de jos. De aceea, pentru a evita inghetul fluierului, pe la depouri, cand se intrerupea alimentarea acestei rezistente, ca sa nu refaca cablajul locomotivei din cabina, se trageau pe botul locomotivei doua fire din priza de pe bot si de aici se alimenta in permanenta aceasta rezistenta buclucasa.
Si inca ceva. Am vazut si locomotive care nu au fost modificate intr-o uzina reparatoare si care au pastrat farul central. In locul fluierului insa, la depou, i s-au montat una sau doua trompete de plastic dar tot in locul unde se infileteaza fluierul.
Intr-adevar, daca fluieri ca un nebun, poti consuma aerul din rezervorul principal. Nu cred ca poti fi atat de ,,hotarat'' incat sa fluieri pana golesti rezervorul. Oricum daca ai face-o ai avea asigurat un loc ,,mai in fata'' in zilele urmatoare la examenul psiho.
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mar Feb 17, 2009 3:07 am

In locul fluierului insa, la depou, i s-au montat una sau doua trompete de plastic dar tot in locul unde se infileteaza fluierul.
60-1255-3 UNIFERTRANS in Chisineu Cris

[Link Removed for Guests]
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
aulin
Mesaje: 289
Membru din: Mie Ian 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Cuneo
Contact:

Mesaj de aulin » Mar Feb 17, 2009 10:20 am

nicu4 scrie: Intr-adevar, daca fluieri ca un nebun, poti consuma aerul din rezervorul principal. Nu cred ca poti fi atat de ,,hotarat'' incat sa fluieri pana golesti rezervorul. Oricum daca ai face-o ai avea asigurat un loc ,,mai in fata'' in zilele urmatoare la examenul psiho.
Nu se pune problema golirii rezervorului de aer,in instructia Pers.de locom.si automotor scrie clar cind se dau semnale acustice si in ce caz,nu se fluiera anapoda cind si cum vrea fiecare
nicu4

Mesaj de nicu4 » Mar Feb 17, 2009 2:25 pm

Stiu asta, desigur, vroiam numai sa completez ceea ce a scris dl care semneaza cosmin78 in legatura cu golirea rezervoarelor.
Avatar utilizator
tfa2003
Mesaje: 378
Membru din: Dum Apr 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tfa2003 » Mar Feb 17, 2009 3:54 pm

Inca o schema la care se poate preta Tiligoasa (atenueaza carcasa din 2 bucati)

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive diesel”