Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut

Niste poze si un filmulet, facute de mine in ultima perioada:

31 august - iesire din Arad, la intersectia cu linia de tramvai:



31 august - iesire Sibot spre Alba Iulia, se pare ca se lucreaza in sfarsit la noul pod peste raul Cugir, asta dupa cel vechi a fost afectat de ape iar traficul s-a desfasurat ani buni pe un singur fir:


Nu am inteles exact ce face acest utilaj acolo:


Un EA GFR in Coslariu:


Renumitul tren cu un vagon, in Teius, uneori acesta este tras de un EA:


Tot in Teius multe LDH ale CFR Marfa se odihnesc:


28 august - Predeal:


Infrastructura:
 
dantm a spus:
E posibil ca din cauza curburii Pamintului distantele sa apara eronate pe bilete? :-?
Adica un pe un bilet emis de Timisoara Nord, pentru Bucuresti Nord -Vaslui sa fie 341 km iar pe unul emis in Vaslui pentru Bucuresti Nord sint 339 km.

Nu e mult dar s-ar putea intimpla pentru alte rute la limita zonei tarifare nu-i asa si atunci sa emita bilet pentru zona imediat superioara?

Am vazut ca nimeni nu a comentat chestia asta, dar zilele trecute am executat un nou drum pe aceasta ruta. De data asta pe biletul luat din Timisoara Nord pentru distanta Bucuresti Nord - Vaslui scrie 339 km in schimb pe cel emis in Vaslui scrie 341 km :aplauze:

In linii mari calatoria a decurs astfel: am plecat din Gara de Nord cu R 694. Trenul a fost compus din vagoane d'astea cu Expres nu le stiu seria si un vagon hermafrodit cu compartimente si salon 20-76 ca mi-am notat seria. Normal am prin loc intr-un compartiment in care mai era si o fetita de pina in 2 ani. Va mai amintiti ca mai demult am mai povestit despre calatorii in vagoane cu acesti copii foarte mici.

Normal a mica incepe sa se agite, n-are stare insa ghinion, nu functioneaza clima, apare partida trenului care ne anunta: doar in vagonul asta nu merge clima, puteti sa va mutati in oricare alt vagon :D Lumea se buluceste sa se mute dar surpriza, pe traseu urca alti calatori care au locuri rezervate acolo :( asa incit: ,,asezati-va linistiti la locurili voastre! alo!" Unii au trebuit sa se intoarca in vagonul fara clima.
In fine pe hol am bafta geamurile se deschid, dar cei din salon s-au cam fiert in functie de cum au reusit sa nu se ,,faca curent"

La eurogara Drobeta trenul prezinta 6 minute intirziere, in megafoane aud ca rapidul pereche este anuntat cu 30 de minute intirziere.
Sosim la Balota, asteptam rapidul, ma dau in vorba cu partida trenului:
- domle mai pune ceva ca eu am legatura la 23.00 din Bucuresti?
- aa domne intr-o zi am avut 70 de minute
- pai si eu ce fac daca pierd legatura?
- sa speram ca nu mai pune, dar dupa Caracal incolo sa ma cauti, zice seful de tren, sa vad citi am sa anunt :confused: :confused:
- ceeee si ce crezi ca o sa tina trenul?
- intr-o zi am avut 17 si l-a asteptat trenul ala pe asta 30 de minute zice seful de tren, un tip tinar si de treaba.

In fine plecam si din Balota, la intrarea in Filiasi in stinga e un marfar si din locuintele de linga linie vad un tip cu un butoi, ahaa fura carbuni ma gindesc. Nu, cind trecem pe linga el, de fapt golea tomberonul pe pasarela vagonului de marfa. O lume nebuna. trenul pleaca din Filiasi la ora cind avea sosirea in Craiova.

Pina spre Rosiori Nord nu se mai intimpla nimic special in tren.
Dupa Rosiori, vine seful de tren cu un carnetel si intreaba calatorii daca au legatura cumva la R 663. Cei care aveam sintem rugati sa mergem spre capul trenului, urmind a ne spune si linia daca va fi posibil.

In apropierea capitalei plec spre capul trenului care avea 25 de minute intirziere, ma intilnesc cu partida care imi spune sa merg la linia 11 peron.

E prima data cind intilnesc aceasta abordare la personalul de tren.
(ca paranteza as intreba daca nu exista posibilitatea de a sti deja cite persoane au bilete luate direct pentru trenuri de legatura?)

La intoarcere in tren 2 familii cu copii mici:( precum si deja cunoscutul supracontrol intre Buzau si Ploiesti Sud, din Bucuresti Nord am luat A 1793 pina la Pitesti. Am remarcat ca trenul nu e prea plin dar pare a fi folosit si de navetisti.
Pentru prima data de cind circul cu trenul am avut ,,sansa" de a vedea plantele erbacee ajungind pina la geamul trenului. Desigur pentru ca sagetile sint mai joase.Cu arborii si arbustii sint deja familiarizat.
In statia Golesti am vazut citeva DA in culori clasice de marfa intr-o remiza, iar in gara era plin de vagoane portauto ale firmei Touax.

Din Pitesti nu am mai astepta legatura spre Curtea de Arges, ci am plecat cu microbuz.Trebuie sa admit ca in zona sistemul de transport intre localitati, cu microbuze, e mult mai bine pus la punct si mai ieftin decit cel cu autobuze de aici de la mine din zona.

Am remarcat ca in gara Curtea de Arges cel putin 2 linii sint ocupate de cisterne ale CFR Marfa.

In fine pentru intoarcere am ales un accelerat din Pitesti in jurul orei 13.00 casa prind legatura cu IC 593 in Craiova. totusi pentru siguranta am sunat la (o gramada de pretini, daar am facut rost de pe internet de nr cui trebuia ) informatii in Pitesti, Slatina Craiova dar nu mi-a raspuns nicaieri.In final de Bucuresti am aflat ca de fapt acceleratul nu circula fapt pentru care am luat un microbuz.

In gara Craiova recent renovata, primul lucru unde e biroul ,,Bagaje de mina" unde e toaleta, gara recent renovata cu calorifere pe tavan nu are pictograme, desi sint gari abandonate dar pline de pictograme. intr-un final gasesc un WC intrebind in stinga si in dreapta, apoi bagaje de mina, intreb la informatii, gara nu are, pai atunci pot sa las bagajele aici, nu, de ce ?
pai pe unde le bagi, pai uite pe usa asta, nu ca e usa de la politie si de fapt nici n-am voie.
Aha, intreb o casiera, e posibil sa le las aici, nu pentru ca am semnat ca nu primim, si apoi vin atit sefii cit si politia sa vada. dar cum de o gara asa mare nu are? pai nu prevede asa ni s-a spus, ca oamenii nu stau pe aici ci doar schimba trenurile, de aia si banci sint asa putine.
Ahaaaa
M-am luminat insa ma de asteptat cam 3 ore si era mai comod un drum prin oras.
Se anunta 593 cu 15 minute intirziere de la ora sosirii, in drum spre peron constat ca pasajul subteran e renovat doar la intrare in continuare pina la iesirea la liniile 2-3 e infect si plin de pisat.
dar surpriza de fapt 593 soseste cu doar 5 minute intirziere, pe care le pastreaza pina la Timisoara.
In tren, ati ghicit un bebe plinge pina baga in alarma (sau disperare) citeva pasagere in calitate de femei si mame care merg sa vada ce si cum.
Nu ar fi posibila constructia uni vagon cu un loc unde sa stea copii, sa fie schimbati cei mici etc?

Nu am facut poze pe traseu.
 
Diferenta de km probabil ca apare din cauza traseelor usor diferite dintre R si IC intre Marasesti si Tecuci.
Trenurile rapid si accelerat folosesc racordul de la Marasesti iar trenurile 561/562 racordul de la Tecuci (Tecuci Nord).
 
:D Am mai scris pe undeva....
Distante ca si distantele, dar timpii sa vezi.
Uita-te pe mersul trenurilor: Cluj-Buc si retur.
Aceeasi KM, dar diferenta pe tur/retur de peste juma de ceas :)

E.
 
interesantul a spus:
:D Am mai scris pe undeva....
Distante ca si distantele, dar timpii sa vezi.
Uita-te pe mersul trenurilor: Cluj-Buc si retur.
Aceeasi KM, dar diferenta pe tur/retur de peste juma de ceas :)

E.

daca ai avea un livret ai vedea ca pe un fir o fi 100 km/h iar ,,la circulatia pe firul din stinga intre x si y vit max 70(50) km/h"
 
macleod a spus:
lol, asta chiar e tare, credeam ca distantele sunt intotdeauna standard, cel putin intre statiile apropiate: gen bucuresti - ploiesti vest, unde nu exista optiune de via

Distantele nu sunt egale, daca intre A si B, drumul parcurge un arc de cerc, pe exteriorul lui distanta va fi mai mare decat pe interior ! Si eu m-am mirat cand am studiat un atlas rutier german prin anii '70 si nu intelegeam de ce difera distantele pe autobahn dintre aceleasi localitati, dar am fost lamurit de neamt, precizia primeaza ! Probail ca a ramas si la CFR lectia preluata de la nemti in vremurile de glorie!
 
asa pana la urma nici nu poti sa mai faci calculul, ca poate o iei pe linia a 3-a de la gara a 5-a si se mai adauga cativa zeci de metri, sau mergi numai pe exteriorul curbelor si iarasi mai baga romanu mana in buzunar
precizia e buna, dar nu cand e vorba de chestii care ar trebui sa fie cat mai fixe, tocmai pentru a nu crea probleme aiurea; asa sa ma duc si eu sa le cer iarna celor de la cfr reducere de 600m pana la timisoara, ca cu atata se contracta sinele la frig (era si o problema de asta prin culegeri etc); si psst, sa nu auda guvernu poc, porc ca se dilata sinele, ca ar fi in stare sa bage bonus de 10% taxe de dilatare, mama lor de canalii
revenind la oile noastre, ar trebui sa fie o chestie medie, indiferent ca mergi pe prima linie, pe a doua, iei macazu din prima sau a treia; in fond nu suntem geologi sa ne intereseze ca america se departeaza cu 2-3 mm sau cm pe an, pentru noi tot prea departe este; asa ca in concluzie mi se pare inca penal sa fie considerate distante diferite; aia cu timpul de deplasare mi se pare penala, dar dupa cum zicea si dan, are e explicatie perfect plauzibila, asa ca tine
 
Dane, 20-76 NU are climatizare... decât 19-76, cel de clasa I. Mă’car are geamuri.

WCul gă’rii din Craiova nu e în gară’... ieşi pe peronul liniei 1 şi mergi vreo 50m spre... Timişoara şi e undeva pe stânga. Acum 10 luni, când am avut ultima oar㒠nevoie de el, era foarte curat, chiar m-am mirat c㒠poate exista aşa ceva într-o gar㒠la doar 1 RON (faţ㒠de ce e la Piteşti sau Ploieşti Sud, de exemplu). înc㒠vreo 100m mai încolo e şi WC gratis la intrarea într-o clă’dire care nu ştiu ce rol are...
 
Explicatia cu distantele este buna si logica. Pina la un punct.
Daca ne uitam in mersul trenurilor o sa vedem ca pina la Bucuresti Baneasa Bucuresti Nord Gr B Bucuresti Nord gr A e aceeasi distanta desi intre Nord si Baneasa e ceva distanta.La fel si pentru Ploiesti daca retin bine, plus ca distantele pe racorduri nu par atit de lungi incit sa afecteze distanta totala. Ma rog ...

Acuma 20-76 n-are climatizare? parca pe usa scria ceva sa tinem usa inchisa ca e incalzit si climatizat, sau poate era ventilat.
in tot cazul daca n-are climatizare are ventilare, daca n-are ventilare are geamuri care se deschid.Se deschid daca cineva nu comenteaza ca e curent.


Am gasit pina la urma WC -ul din gara Craiova, eu ma mirasem de lipsa pictogramelor, ca a fost odata o moda sa se umple toate statiile de pictograme, acum asta noua n-are nici una .Probabil ,,nu prevede" acuma cu normele astea...
WC -ul era curat si cu un afis: Intrare 1 leu inclusiv ceferistii, multumim pentru intelegere.
 
Cum e s-a pus de azi in vigoare ca jumatate din personalul CFR Cacatori sa fie in somaj tehnic? Daca da si circulatia se desfasoara normal(aici nu ma intrebati cum e normal, cu intarzieri de maxim 100 ore probabil) inseamna ca se pot da afara jumatate din cei ce la calatori :lol:
 
Partea nashpa e ca o sa intre in somaj tehnic fix aia care mai munceau cat de cat pe acolo, ca in orice chestie din kktul asta numit romania. Dar totusi nu cred ca o sa intre jumatate, mi se pare imens. Hai poate la 20-30% sa se mai poate face ceva, dar la jumatate din oameni in somaj, mi-e frica sa ma gandesc ce se poate intampla, desi oricum mai rau ca acuma nu mai ramane decat sa se ciocneasca trenurile zilnic, ca in rest intarzieri de ore intregi tot avem de cativa ani buni.
 
Daca inainte puteai sa-ti reglezi ceasul dupa cum venea trenul, acum abia daca mai nimeresti sezonul :D . Interesant ca toti directorii CFR sunt anchetati de DNA, semn ca de acolo porneste tot haosul. Ceva imi spune ca la CFR Infra s-a furat 101% din fonduri deoarece nu vad sa se schimbe nimic(in afara de magistrale) doar se carpeste cu multi muncitori care mai mult stau.
E pacat ca ajungi sa preferi alte mijloace de transport, am vazut duba Arad-Bucuresti cu 65 lei si timp 10 ore cu 2 opriri pentru relaxare, inainte radeam de ei ca fac mai mult ca trenul, acum nu, fac mai putin si e mult mai ieftin. Desigur vor mai merge cu trenul cei ce au reducere, ceilalti ca mine adio, doar mai pozeaza dar si aia tot mai rar sa nu se intristeze de ce vad :-?
 
sincer la noi nu stiu cand puteai sa-ti pui ceasul dupa tren; m-am uitat inca o data sa vad din ce tara esti, si cum nu scrie germania sau japonia, atunci mai rar
acuma am ajuns sa ne miram ca ajunge trenul la timp (ca deh, nici macar intarzierea din mersul trenurilor nu este de ajuns); iar ce zicea un colistas ca a ajuns trenul mai devreme in baneasa, asta e de dat in cartea recordurilor, sau macar de un reportaj la teve, ca cine stie cand mai prindem un astfel de eveniment
facem noi bascalie, dar din pacate e tristul adevar ...
oricum, si cu dubele mi se pare trist, am prieteni care fac bucuresti - tulcea cu vreo 65 de ron parca (cu trenul e exclus ca parca costa si mai mult si faci si vreo 2 ore in plus); deja masina personala nu mai e un lux, e chiar necesitate; la macar 2 pasageri scoti macar la fel de bine ca duba si mult mai bine ca trenul; plus ca pleci cand si de unde vrei si ajungi cand te tin balamalele
 
@macleod
De curiozitate, tu mergi des cu trenul? Mergi pe mai multe magistrele?

Ca unul care inca merge cu trenul destul de des ( si platesc bilet nu mergi cu "nasul" ) cred ca sunt in masura sa sustin niste chestii. Da, la ora actuala sunt magistrale unde sunt trenuri care merg cu 120 KM/h , unde trenurile ajung mai repede in statii fata de ora sosirii.

Ce este pe Valea Prahovei nu este peste tot in tara.
 
@gam3: sincer nici nu imi mai aduc aminte de cand n-am mai fost cu trenul (cel putin vreo 4 ani), dar sincer in afara de motivul pasiunii care ne uneste pe toti nici nu mi-as dori acest mijloc de locomotie, cel putin nu in romania; nu de alta dar primesc numai feedback-uri negative de peste tot, si vorba aia, nu toti sunt dusi cu pluta, nu toti mint ca protv-ul

eu unul nu te contrazic, ca nu am argumente concrete, dar de curiozitate, zi-mi si mie pe unde se ating mega vitezele de care vorbesti ? ca pentru romania 120 km/h mi se pare deja viteza de tgv ... prinde macar 10 km la 120 la ora pe distanta respectiva ? sau din km in km se mai gaseste un podet, un macaz, o chestie unde e restrictie de 30 ? poate sunt rau si n-am dreptate, dar ma astept la un raspuns care sa fie clar in defavoare cfr ... dar dupa cum ziceam poate ma insel

si cand te gandesti ca am vazut un film pe youtube cu tgv-ul, unde pentru a schimba calea a trebuit sa reduca viteza pana la 170 km/h pe abatuta ... noi nu avem nici macar viteza maxima cat au aia pe abatuta ... poate locomotive da, dar cale, cam din parti, suntem in epoca de piatra asta e ... pacat ca avem oameni cu suflet dar tot degeaba
 
Salut,

acum 2 saptamani am venit de la Arad spre Cluj, si spre surprinderea mea, cu mici exceptii, pana in Razboieni s-a mers constant cu 100-110, multe restrictii pe care le stiam au disparut, nu stiu si cum dar au disparut, dupa Razboieni nu permit curbele viteze mari pana la Apahida.

Cu 120 sunt zone multe in moldova, Florin iti poate zice mai exact.
 
daca si tu esti surprins, asta spune multe ...
sincer chiar nu stiu cum au reusit, pentru ca pe bucuresti-brasov si bucuresti-constanta se tot lucreaza de ani buni si cam in zadar, momentan pe primul traseu se stricase inclusiv ce s-a facut, asa ca ce sa mai zicem, iar pe alte trasee care nu sunt de dat la televizor ca realizari, cu atat mai putin, ca deh, nu intereseaza pe nimeni
e bine totusi ca mai lucreaza cineva in tara asta
 
Acum 1 luna au lucrat ceva in Barabant... se poate sa fi lucrat si la iesirea din Razboieni, fiindca se mergea cu 30... cred ca din cauza apei ce era pe langa calea ferata.
Pacat ca nu repara linia din Coslariu Triaj... strica continuitatea de viteza :)