Autobuze De Colectie (Timisoara)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Autobuzele Roman noi nu au popularitate pt ca probabil nu isi fac suficienta reclama... Sunt sigur ca sunt bune... De aratat arta super, mai bine decat MAZ din Belarus, si daca regiile din tara ar cumpara de la noi din tara autobuze si economia ar fi mai buna... Dar asa din pacate luam multe autobuze din Turcia (Alba Iulia), Belarus (MAZ din Constanta, Iasi, Brasov) si singurele care mai ajuta economia romana sunt Irisbusurile (troleibuze si autobuze carosate la Astra Arad, care se gasec in Cluj-Napoca, Bucuresti si multe alte orase din Romania).
 
Alea ,,multe alte oraşe cu Irisbusuri" sunt Suceava (parţial, o parte sunt asamblate de Skoda), Vaslui şi Rm. Vâlcea.

Autobuze Roman nu s-au mai produs deloc anul ă’sta... şi a fost reziliat şi contractul cu Igescu. M㒠gândesc c㒠unul dintre dezavantaje era la piese (de exemplu, toate geamurile laterale erau de dimensiuni diferite). Altul dezavantaj, cel mai mare, era c㒠patronul de la Roman, deşi are elicopter şi e bun prieten cu întâiul Violonist al braşovului, nu prea a avut chef de dat şpă’gi, cum s-a întâmplat cu MAZ (20.000 euro / autobuz) şi MANaş (10.000 euro / autobuz). M-am referit strict la Braşov, c㒠în Constanţa, de exemplu, nu cred s㒠fi dat MAZul şpă’gi, c㒠doar societatea de leasing care şi import㒠autobuzele (!) e a lui Mază’re, deci şi-ar da comisioane lui însuşi.
---

S㒠trecem la lucruri mai vesele:
Un Roman 111 în acţiune:
http://www.youtube.com/watch?v=-V8WS1QPgus

Åži un Dac 117 UD:
http://www.youtube.com/watch?v=UL07ET80Ing
 
ca s㒠nu deschid un nou topic...am vă’zut acest autobuz cu roata de rezerv㒠prins㒠de portbagaj..
picture016rz.jpg

şi acest utilaj interesant,probabil petrolier...nu ştiu ce reprezintă’
picture014au.jpg
 
Deci, din cate am inteles, au existat un numar de 12 autobuse romanesti, echipate cu motoare diesel, in perioada 1965-1990 (am inclus si DAC-UDAN-2002):
RD-108 "Satelit", Roman A-8 (dupa poze pare similar cu cel anterior), RD-109 "Montana", Roman 112 UD (din ce am gasit pe alte site-uri ar fi exista si o varianta articulata a acestuia, dar nu-mi prea vine a crede. In Husi ultimile Roman 112-UD le-am vazut prin 1992-1993), RD-111, RD-109, RDTM-111, DAC-112-UDM, DAC-117-UD, DAC-RDT-LD-112, ROCAR-211-UD "Pelican", DAC-UDAN-2002.

Erau 3 tipuri de motoare diesel:

-„Saviem 797 05”, cu 6 cilindri in linie, 5491 cmc, 135 cp. In varianta supraalimentata ajungea si la 154 cp.

-„D 2156 HM 6 U” si „D 2156 HM 81 U”
Are 6 cilindri in linie orizontala, 10.349 cmc, turatie maxima 2100 rotatii/minut, cuplu maxim/turatie 71/1300, putere 192 cp, injectie directa.

-„D 2156 MT 85 U”.
Este varianta supraalimentata a precedentului, care dezvolta 240 cp.

Un motor diesel modernizat s-a folosit la autobusul "DAC-UDAN-2002": "1035 LG DTI", care dezvolta 260 cp, cuplu maxim/turatie 118/1350, motor diesel turbo-intercooler, adaptat normelor de poluare "euro 2". In plus, autobusul are ambreiaj servoasistat si puntea motoare echipata cu ABS.

In fine, daca stie cineva datele tehnice a autobuselor sovietice PAZ-672 (produs in 1968), LAZ-695 si LAZ-699, care au fost principalele tipuri de autobuse interurbane, folosite in Basarabia si nordul Bucovinei, inainte de 1991.