Excursie Cluj - Simeria - Bucuresti; Bucuresti - Herculane

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lonutz

Member
5 Septembrie 2009
44
0
Baia Mare
YAHOO
ionut_contact
LOCATION
Baia Mare
La inceputul concediului meu, pe data de 19 iunie 2010 am facut o excursie la Bucuresti, sa ma intalnesc cu prietenii mei pasionati de trenuri de acolo, si am zis sa merg pe un traseu mai lung, dar pe care nu il mai vazusem, acela de la Simeria spre Targu Jiu.Din pacate pe Defileul Jiului nu am prins vreme buna...chiar daca de jumate de an am planificat acest drum..

Sa incep insa cu inceputul. In Cluj a fot o dimineata superba de iunie, care imi dadea incredere...Trenul A 10824 avea plecare la ora 9:12 si sosirea in Bucuresti la 20:45.Trenul era alcatuit din 8 vagoane 22-96, vagoane care nu le-am remarcat pana atunci, deoarece nu calatorisem cu ele..chiar daca nu am avut loc in compartimentele de la capete, trenul a fost destul de gol, fiind sambata, si pana la Targu Jiu am stat in compartiment, confort excelent, plus posibilitatea de a deschide geamurile pentru poze..

Pornim din gara, fac o poza cu orasul



Dupa Apahida, ne despartim de linia 401, si incepe un peisaj superb, ce il admir ori de cate ori trec pe aici. Este zona estica a Campiei Transilvaniei, formata din dealuri golase si destul de masive, ceea ce face ca linia ferata sa serpuiasca si sa urce mult, pana la statia Boju unde este varf de panta, apoi coboara spre Campia Turzii alaturi de paraul Valea Florilor, un mic afluent de stanga al Ariesului;



Iesirea din Cojocna Hm



Urcam accentuat spre Tunel Hm



Tunel Hm



Dupa ce am trecut de statia de mai sus, care este incadrata de 2 tunele, continua urcarea spre Boju



Ajungem in Boju;


Un mic tunel, in apropierea caruai a deraiat marfarul acela din 2009



Valea Florilor



Coboram spre Campia Turzii



Fosta Canepisti Hm, acum halta



Campia Turzii, ne intalnim cu un personal de Teius



Dupa Calarasi Turda, coboram spre Razboieni



Grindeni h.



Se vede Raboieni-ul



Jonctiunea cu linia 405 de la Deda, Tg. Mures



Gara



Un EA GFR



Mergem spre Aiud, trecem prin Miraslau h.

 
Intram in Aiud. La intrare, se circula cu restrictie de viteza inca, dupa ce podul ce traverseaza raul Aiud a fost afectat de calamitati anii trecuti.



Gonim spre Teius, in departare se vad Muntii Trascaului



Cateva LDH - uri in Teius ...apoi locomotive electrice clasice




O consola de catenara in bataia soarelui



Iesim din teius, pe M 200A, la dreapta se ramifica linia 300 spre Sighisoara, Brasov. Imediat intram in Coslariu, unul dintre cele mai mari triaje din Transilvania



Continuam drumul,se apropie Alba Iulia



Barabant



Alba Iulia, se observa o rama push - pull, cred ca era de Cugir



Ajungem in Vintu de Jos, surprind ramificatia M 200 de la Sibiu, apoi la iesire o locomotiva straina



Blandiana, statie de unde intram pe firul 2, firul 1 e inchis de ceva vreme



In departare pe stanga, se inalta Muntii Sureanu



Intram in Sibot, trecem pe fir normal. In gara surprind un automotor de Cugir



Ramificatie spre Cugir, linie electrificata



Un LDH la intrare in statia Aurel Vlaicu



Orastie



Ramificatia 202 la intrare in Simeria, pe unde ne vom continua drumul, apoi intram in gara



EA 661 ne-a tras pana aici.



Nu am vazut ce EA ne-a cuplat spre Petrosani, fiind in penultimul vagon. Un lucru interesant e ca, acceleratul ce a venit de la Arad, si trebuia sa il cupleze la al nostru, a sosit in gara cu placute pe care scria cu rosu "Arad - Simeria", unii calatori au coborat si au schimbat trenul,spre Petrosani am pornit in aceeasi componenta ca si in Cluj... Probabil astfel se explica o asa mare compunere a trenului (8 vagoane) inca de la Cluj

Un LDH care a manevrat vagoanele de la Arad de care vorbeam mai sus



La ora 12:52 pornim



Din pacate nori amenintatori se apropiau, si de la Simeria nu ne-am mai bucurat de soare, ba chiar a plouat insistent intre Hateg si Petrosani, nu am putut face poze aproape deloc...
 
Norii grei dinspre vest se apropiau cu viteza mare, asa ca ma uit cu un gust amar la cerul albastru care va deveni o amintire... :( Odata cu parasirea magistralei 200, intram pe un teritoriu unde nu mai fusesem niciodata...Simeria - Bucuresti era un sector in premiera pt mine...

Parasim M200, vremea buna se ducea...



Simeria triaj....privelisti triste si aici, multe linii si vagoane abandonate :(



Bacia Hm


Inaintam spre Subcetate, intre timp o ploaie torentiala de vreo 10 minute m-a facut sa inchid geamul


La iesirea din Subcetate, surprind ramificatia spre Hateg,Pe stanga, curge Streiul, destul de umflat



Incep sa se arate peisajele frumoase



Baru Mare Hm. Declivitatea pe alocuri se apropie de 30 la mie



Din pacate nu am mai pozat din cauza ploii pana la Petrosani..Am vazut totusi prin geam peisaje frumoase, tunele,poduri inalte, curbe stranse..

La intrare in Petrosani, aburoase



Pornim din Petrosani, urmeaza Livezeni si ramificatia spre Lupeni, linie electrificata



Intram in Defileul Jiului



Aici, incepe pleiada de tunele, polate, viaducte si alte lucrari de arta impresionante...Am ramas masca sa vad asemenea realizare...cata munca asidua si de buna calitate s-a investit aici secolul trecut....Pe intreg defileul calea ferata e mai sus decat soseaua...cea ce confera o mult mai buna perpesctiva asupra acestui peisaj deosebit, fata de mersul cu masina...



Zaresc pe versantul estic un zid de beton urias, ceea ce ma face sa imi amintesc ca aici e statia Pietrele Albe.Stiu acest lucru dupa vizionarea de nenumarate poze si filmulete cu aceste locuri



Cladirea statiei


Trecem un viaduct......apoi peste Jiu



Ajungem la Lainici



Statia Meri dupa care Trecem un viaduct frumos...



Iar trecem peste Jiu si peste drumul national alaturi lui, iar apoi Dupa ce mai traversam un viaduct, trecem si pe sub o polata



Ultima poza de pe defileu. Se iese relativ repede din defileu, dupa un tunel, urmeaza un pod peste Jiu si imediat intrarea in statia Valea Sadului, dupa care peisajul este unul de podis jos



Intrarea in Targu Jiu. Aici un Taurus tragea niste Dacii



Pornim din Targu Jiu



Un pod limitat la 30 km/h , apoi Trecem printr-o zona impadurita



Carbunesti



Jonctiunea cu M900 la intrarea in Filiasi



Ajungem in Craiova, cu niciun minut de intarziere



un EA GFR. Vedere spre Caracal, multe locomotive private



Din cauza ploii care incepuse, dar si a oboseli acumulate, nu am mai pozat pana la Bucuresti. Cateva zile mai tarziu am mers de la Bucuresti la Herculane si am avut vreme ceva mai buna, o sa revin cu poze de pe portiunea Bucuresti - Craiova.
 
Foarte frumoase pozele, iti multumesc de "excursie" Ionut! Am parcurs acelasi drum ca si tine acum trei ani, asa ca mi-a placut sa revad cladirile. Din pacate pozele mele nu sunt la fel de reusite, asa ca iti multumesc pentru stradania de a le face si mai ales pentru cea de a le posta aici si pentru altii.

:aplauze: :aplauze: :aplauze:

Asteptam cu interes si pozele de la Herculane. Statia Herculane este o adevarata bijuterie. Daca este adevarat ce stiu, se pare ca inainte de a fi gara, cladirea respectiva a fost pavilion de vanatoare al imparatului Franz Josef!
 
Multumesc mult pentru aprecieri victorian

Pentru a pastra o coerenta, am sa postez imaginile de pe Craiova - Bucuresti in sens invers,adica de la Bucuresti spre Craiova; imaginile sunt facute la intoarcere, deoarece era o vreme mai buna.

Plecarea din Bucuresti, cu A 1691 Bucuresti - Timisoara, de la linia 1



Un sulzer GFR si alte diesele



Magistrala 1000


Ajungem la prima oprire, Videle; Ramificatia 903 spre Giurgiu



Ajungem in Galateni...Aici incepe o lunga restrictie de viteza pana la statia urmatoare, de 30 km/h, si trecem pe firul 2, firul 1 fiind in lucru



Cam multa verdeata pt o linie in lucru :(



La intrare in statia Olteni intram pe fir normal; dupa aceasta am observat cateva lucrari de intretinere si la celalalt fir, dar nu era inchisa linia



Inainte de Rosiori strabatem o padure



Ramificatia spre Alexandria



De prin Rosiori



Inainte de draganesti Olt, linia cobara putin, intrand in lunca joasa a Oltului, de care ne apropiam. Intre timp ne intalnim cu IC 592 Timisoara - Bucuresti



Draganesti Olt



Continuam spre Caracal



Un motor Regio de Corabia si un EA



Pornim si din Caracal, deja aveam 20 de minute intarziere



halta Viaductu Carcea, nume pe care ni-l amintim de anul trecut cand acel teribil accident, din fericire fara victime, a avut loc in apropiere



Banu Maracine, invadata de vegetatie



Gara Craiova.



Inteleg faptul ca la CFR nu sunt bani....Dar cat ar costa odata la 2-3 saptamani sa iasa o parte din personalul garii sa curete acele buruieni care dau acel aspect oribil de gara parasita, si mizeriile dintre sine?? Aici deja intervine nepasarea totala si lipsa bunului simt. Fireste ca nu ma refer doar la aceasta gara, mai sunt multe exemple care le-am vazut eu (Constanta - si ea refacuta de curand, Baia Mare etc). Dar diferenta la Craiova e ca nu demult a fost facuta eurogara..si e cam izbitor contrastul...

Iar referitor la M 900 pe acest tronson (Craiova - Bucuresti ), in livret arata doar viteze de 100 si 120, si te face optimist inainte de o calatorie pe aici...dar nu e deloc asa..rar ajungeam la 100 km/h, sunt multe portiuni cu restrictii (poduri, macaze etc), sau limitari de 70, 80 km /h...

Cam atat de pe ruta Cluj - Simeria - Bucuresti. daca ati urmarit cu placere, va astept si la urmatoarele reportaje ce le voi pregati






[/b]
 
Foarte frumoase pozele facute de tine Ionutz...nu pot sa nu remarc pozele facute gariilor Orastie si Bacia...

Pacat ca la Subcetate nu te-ai mutat pe cealalta parte a vagonului sa prinzi in cadru aburoasele din cadrul remizei Subcetate. Dar cine stie, poate mai exista o data viitoare.

Bafta si la cat mai multe reportaje
 
Ionut pozele tale sunt super. Chiar daca le-am vazut de pe telefonul mobil ma incanta mult calitatea. Ce aparat ai folosit ?

Eu am sa merg pe aceiasi ruta pana la Petrosani dar din nou o voi face noaptea, lucru care ma enerveaza la culme, dar nu am incotro. Te invidiez ca ai avut posibilitatea sa treci ziua si sa admiri frumusetea constructiilor de pe Valea Jiului :D .
 
Multumesc! :)

Aparatul folosit este un Panasonic Lumix FZ 28

Eu special am ales aceasta ruta, pentru a vedea Defileul Jiului, pentru prima data.. De la Cluj e mult mai aproape pe la Brasov...dar luand in calcul intarzierile acumulate pe Campina - Predeal...nu e mare diferenta, plus ca vizitarea Defileului o am de multa vreme in vedere...
 
Foarte misto "compactul". Eu am avut ceva asemanator Sony DSC-H2... partea sa proasta era ca facea culorile foarte reci....observ ca al tau se comporta bine si optica e de calitate. Eu am trecut pe SLR, insa nu am apucat sa ii testez toate partile.... pentru ca nu am avut parte de "geamuri deschise" :(( ... astept reportaje noi , asta deja mi-a facut dor de duca..... :D
 
macleod a spus:
Puteam sa jur ca e SLR, dar uite ca nu ... acuma o sa ma uit urat la canon-ul meu :(.


...eu zic ca nu trebuie sa te uiti urat la canon...pozele atasate de Ionutz, au mai fost prelucrate pe ici pe colo...cu PS3.
 
atunci nu se mai pune, trebuie sa ma apuc sa pun mana pe o carte de photoshop, desi am vazut niste pluginuri de cs5 cu care in cateva minute faceai dintr-o poza super nashpa una chiar acceptabila, daca nu chiar una de nota 10
 
La pozele pe vreme innorata am folosit shadow - highlight si la toate putin sharp...atat..Mai mult de 4 sau 5 comenzi in photoshop nu stiu sa fac..ce sa mai vorbim de "carte de photoshop"...

Un ultim set de poze intre Craiova si Baile Herculane

Prima oprie dupa Craiova este Filiasi. Un lucru bun aici mi s-a parut viteza, foarte buna, intre Craiova si Filiasi, si dupa aceea pana la Strehaia, frecvent cu 110-115 km/h



In Strehaia se termina sectorul de linie dubla, se trece pe fir simplu. Spre dreapta se ramifica linia electrificata ce duce la Motru



Halta Strehaia



Continuam drumul spre Balota. Ploaia si pe aici a cauzat probleme, din ce se vede



Alunecari de teren



Intr-una din statii trecem pe abatuta, firul principal era inchis pentru lucrari



Ajungem in Balota



Surprind un marfar tras de un Siemens



De la Balota incepe o coborare accentuata spre Turnu Severin, curbe stranse si panta pe masura



Niste ramasite la intrarea in Drobeta Turnu Severin Marfuri



Dunarea la un debit imens



Drobeta Turnu Severin (nu am reusit sa pozez gara pe partea cealalta, era unghi foarte prost)



Hidrocentrala de Portile de Fier. Observ apa involburata, datorita debitului mare al fluviului. Dupa asta Intram pe defileul de la Cazane



Ajungem la Orsova, dupa care parasim cursul Dunarii, si ne intreptam spre Herculane pe valea Cernei



Datorita intarzierii am facut o oprire nerepertoriata in Toplet Hm, noi deja eram pregatiti de coborare. Facem loc R 694 Timisoara - Bucuresti



Cam atat. La Herculane nu am mai pozat in acea zi deoarece a inceput o ploaie puternica. O sa revin cu poze din superba gara Baile Herculane.
 
Am vazut traseul de la orsova intr-un cab ride pe youtube. Ce pot sa zic decat ... jos palaria, sper sa ajung si eu candva pe acolo (din pacate doar cu masina, ca permis de locomotiva n-am - decat la ho, dar nu se pune - si nici nu cred ca voi avea vreodata).
Ar trebui sa fie mai multe filmulete de astea, dar in lipsa ne multumim doar cu pozele. Apropos, ca am uitat, sunt superbe, felicitari.
 
lonutz a spus:
Hidrocentrala de Portile de Fier. Observ apa involburata, datorita debitului mare al fluviului. Dupa asta Intram pe defileul de la Cazane

asa, o mica coretie. probabil batea vantul in acea zi, si de aceea parea involburata. dupa baraj, fiind lac de acumulare, viteza de curgere e foooarte mica. o alta chestie care se poate vedea din imaginea pe care am citat-o, e ca lacul de acumulare e golit foooate mult. la un moment dat se puteau vedea varfurile ramasitelor din insula Ada Kaleh. in magine, pe piloni se poate vedea urma lasata de nivelul obisnuit al apei in lacul de acumulare. una din teoriile noastre de pe aici e ca l-au golit pentru a putea primi apa din inundatiile din amonte (Germania). se pare ca au cam ramas cu el golit, sau este vorba de alte motive (verificari periodice ale barajului, probleme cu rezistenta acestuia :?: ).
 
Lucrez la Apele Romane, si in acea zi Dunarea avea un debit aproape dublu fata de normal. Practic din baraj iesea tot debitul Dunarii, avand in vedere ca era gol barajul.Nu stiu de ce, ar trebui sa si amelioreze viitura prin umplerea barajului..Poate au avut ei motive sa il lase gol...Din cate am inteles de la colegii mei s-a semnat un protocol de colaborare intre tari..care nu e prea OK..

In privinta barajului ai dreptate, era foarte gol, am observat asta si peste doua zile la Orsova, unde Parcul , care trebuia sa fie ca o insula, era aproape pe uscat...
 
La barajul PF 1 cind debitul este prea mare pentru a fi turbinat se deschid deversoarele de pe baraj.cota acestuia scazind cu aproximativ 2 metri fata de cota maxima.O viitura de 17 000 de m3/s pe Dunare nu se poate atenua cu nici un baraj.
 
Am vazut explicatia golirii lacului la TV, impropriu golire, e o scadere controlata a nivelului apei din lac desi in aval erau depasiri ale cotelor.
Asadar explicatia daca a fost ca in urma unui acord romana-iugoslav de exploatare a SHEN Portile de Fier 1 cind debitul la intrarea in tara depaseste 11 000mc/s trebuie deschise deversoarele.

Pe cale de consecinta si SNEH Portile de Fier 2 trebuie sa deverseze pentru ca altfel nivelul crescut in lac afecteaza uzinarea apei la Portile de Fier 1.

Pe de alta parte am citit cindva un articol ca amplasarea liniei la baza versantului si a soselei mai sus s-a dovedit in timp a fi o greseala.
Tonajele trenurilor, variatia nivelului apei, infiltratiile,levigarea, forta de suctiune, capilaritatea etc duc in timp la destabilizarea terasamentului. Din acest motiv s-au inceput lucrari de stabilizare prin forarea acelor coloane solidarizate cu radier, care se vad in zona Orsova. Intr-o vreme erau pe acolo barje cu sonete, betoniere macaraje, baraci.Apoi nu au mai fost bani, santierele s-au inchis unele coloane au ramas fara radier iar in alte parti s-au aruncat blocurile alea de beton care se vad in poza.

Ma rog nu mai retin exact toata partea tehnica.