Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cat timp Ro-La noastra sta in Arad si nu mai pot trece pe ea, pe post de trotuar, ca deja au invadat-o buruienile :D eu zic ca garnitura aia putem sa-i spunem si Ro-La si de containere, important e ca circula :D
 
Am intrat pe internet si uite ce am gasit, http://www.oekombi.at/data/flash/master/index.php?lan=2 , gasim o explicatie destul de clara asupra conceptului Okombi.
 
Site-ul este extraordinar conceput. Poate e o chestiune de gust, insa m-a impresionat realizarea site-ului.
 
Vinerea trecuta in Brasov.

Vagoanele CFR in compunerea trenului "CORONA" Brasov - Budapesta:


Vagon WLAB 70-80 MAV in compunerea trenului "CORONA":


60-0003-8 de la UNIFERTRANS:


60-0705-8 de la TRANSFEROVIAR GRUP:


86-0071-0 de la RegioTrans in localitatea Ozun la manevra cu vagoane de Bitum cald:


Gara Tg. Secuiesc:



189-700-8 CTV in Bacau cu o garnitura GFR:


Un vagon Habis de la GFR:


Personalul Iasi-Pascani:


Sunt 4 rame TE modernizate, aceasta e singura care face servici.


24.06.

60-DA-003 de la CET Iasi la manevra:


In triajul Socola.
Vagon Ajutator :


Vagoane UW MAN:


Ieri in Predeal un tren NATO :
 
Privesc pe fereastra la vremea de afara....este o simbata dimineata....mohorita...burniteaza de ieri seara.....si cum "harnicia" nu ma impunge ca sa ma apuc de treaba prin "vastele domenii" din.....curte,normal ca navighez pe "aici"....,iar gindul ma duce cu doua saptamini in urma.....cind pe o vreme frumoasa dar calda(+ 32..34 grade C.),dupa predarea comvoiului la o noua fabrica de imbuteliat apa minerala (in satul Coverca),m-am intors la Vatra Dornei si de acolo catre casa....dupa ce mi-am facut "plinul" cu peisajul zonei.......nu mai trecusem prin Vatra Dornei din vara lui 1980,cind la Moscova,Nadia Comaneci a luat nota 10,dupa tirguiala de aproape o ora a juriului.......
Normal ca m-am opintit in gara de aici.......si dupa ce am verificat pe la "ce mai vedem la CFR".....(ca sa nu se repete)....va las si voua imaginile.......



....in partea dinspre gara,acest vagon are scarita de acces.....este un "dormitor"....de miscat,nu s-a mai miscat de ani buni....

Desi nu mi-a spus nimeni nimic.....am mers mai departe,totusi,cu precautie,pe drunul de acces de pe partea padurii......

......o alta dovada a unor servicii facute odata de calea ferata (posta / coletarie)...daca a avut si alte functiuni,rog a fi facute publice....


.....venerabilul automotor,era in repaos si in ciuda faptului ca nu demult a fost"aranjat" la Marub...."jungla" netunsa din gabaritul caii ferate a lasat o sumedenie de urme pe caroseria acestuia.....Dehhhh...criza...n-avem cu ce tunde arboretul......n-avem ierbicide......

....o drezina.....pardon...ceea ce a mai ramas din asa ceva..... Apropo...in zona Tirgu-Mures,o astfel de drezina este in functiune,am vazut-o in zilele trecute.....

Ma pregatesc de plecare si dau sa iau drumul Bistritei...dar la bariera catre centul orasului,trag fuguta in parcarea de linga ea....a mai ramas ceva........

.........

Multumit de ceea ce-am mai gasit......incintat apoi de peisjul splendid....si de serpentinele si panorama pasului Tihuta...am pornit catre casa ! Pe drum am mai avut o oprire la Acatari,oprire ale carei poze le-ati vazut deja.....
......Cam asta ...a fost....si doamne ce mai ploua acum....parca ar fi noiembrie...ce vreme de :lautar: ...betieeeee :wink:
 
In 09 iunie,anul de "greata" 2010.....dupa ce am plecat de la Turceni catre Bors (Oradea).....si luind-o pe scurtatura pe Valea Jiului,am facut un popas la chioscurile din gara Rovinari ; obosit si cu gindul la cit mai am pina la destinatie,am fost surprins de o aparitie,pe care "live" am vazut-o numai o singura data pina acum....

....m-am intrebat si eu de ce merge la dubla (ambele aveau pantograful sus),iar etajatele erau citeva..... Colegii mei,insa,n-au mai vazut "Softronicul"pina acum si erau plini de curiozitate.....

Cit timp am mai intirziat la o :cafea: si inca o bere..... :-? fara alcool,am mai fost "deranjati" de o naveta de carbune... .....dupa asta am "incalecat" si noi si-am luat-o la sanatoasa .....pacat ca pe Valea Jiului ne-a apucat intunericul.....
 
Probabil are indusi pentru Romania, Ungaria si Austira, poate si Germania.
Altceva m-a surprins, ca de la 1 iulie au crescut pretul biletelor, chiar ziceam ce scumpire neasteptata si neanuntata, apoi am vazut ca e doar cu procentul maririi TVA, de la 19 la 24%, mai precis cu 4,2%(nu ma intrebati de ce nu cu 5% ca habar n-am dar asa se calculeaza).
 
INDUSI la noi, PZB90 la restul,iar in Germania instalatie de control continuu al vitezei :D
 
srazvi a spus:
Probabil are indusi pentru Romania, Ungaria si Austira, poate si Germania.
Altceva m-a surprins, ca de la 1 iulie au crescut pretul biletelor, chiar ziceam ce scumpire neasteptata si neanuntata, apoi am vazut ca e doar cu procentul maririi TVA, de la 19 la 24%, mai precis cu 4,2%(nu ma intrebati de ce nu cu 5% ca habar n-am dar asa se calculeaza).
Duce undeva pe la 6% defapt...
Cateva exemple:
Un bilet pret intreg tren persoane zona 20 km cl.a2-a de la 2,70 lei la 2,90 = 7,4%
Un abonament lunar tr.persoane cl.a2-a zona 20 km de la 56,70 la 60,90 = 7,4%
Un bilet pret intreg tren persoane zona 800 km cl.a2-a de la 46,60 la 49,00 = 5,1%
Un bilet pret intreg tr. persoane zona 100km cl.1 de la 15,00 la 15,80 = 5,3%
 
Corect, benzina si motorina deja tind spre 5 lei cea mai ieftina si parca mai ieri erau 4 lei. Sa ziceam ca la CFR au resimtit si ei marirea motorinei, mai ales ca platesc si taxa de drum care-i 60% acuma din pretul motorinei, cu accize cu tot :lol:
 
Depinde ce intelegi prin avantajos.
Daca merge doar una si restul sunt tractate, posibil sa consume curent mai putin (ca e doar o locomotiva), dar o sa fie chinuita destul de mult, ca restul de locomotive sunt destul de grele.
Daca merg amandoua sau amantrei, atunci da, forta de tractiune va fi mult mai mare, garnitura se va misca mult mai usor, dar sincer stau si ma gandesc daca sunt in stare mecanicii de pe locomotiva sa faca in romania un 'consist', ca din cate stiu se facea ultima data cam manual, se regla viteza prin walkie-talkie, ceea ce e cam penal. Iar sistem automat de reglat viteza intre locomotive, poate la taurusi sa alti vecini, sau poate le-au modernizat destul de mult romanii ... ma cam indoiesc, ca doar trebuie vandute cat de curand toate la fier vechi, prietenii 'stie' de ce ...
Si revenind la oile noastre, la doua sau trei locomotive functionale, curentul consumat va fi clar mai mare, cel putin la prima vedere. Dar cred ca singura metoda sa vezi exact ce si cum e sa faci experiment (vezi cum e la masini, unde subturat nu inseamna neaparat ca iti consuma mai putin, ba poate chiar dimpotriva).
Deci cuvantul avantajos e cu doua taisuri, depinde la ce te referi.
 
Ce mai vedem pe la cfr? Pai poate nu se potriveste la acest topic dar azi, prin gara Santana a trecut un 060 DA al Transferoviar Grup care tracta: surpriza: locomotiva cu aburi din depoul Arad, seria 142. In cabina aburoasei, care era legata cu tenderul de diesel, se afla un om care avea grija ca totul sa decurga in regula. Din cate stiu aburoasa e dusa la depoul din Dej. Nu am reusit sa fac poze. Poate altii sunt mai norocosi. In cateva ore va fi in gara din Oradea. Sa o vedem expusa alaturi de restul locomotivelor. Respect