100 % construit in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
inca un set cu detalii constructive
incet, incet locomotiva prinde contur

th_marius1.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/marius1.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/P7240014.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/P7240013.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/P7240016.jpg
 
la asa dimensiuni nu cred ca va fi functionala. si nici nu prea are unde sa ruleze. Probabil, pasionatul o tine de frumusete in curte.
Foarte frumoasa.
 
sigur poate fi functionala
Aveam si un link de la un site din Germania unde puteai vedea poze cu asemenea locomotive care functioneaza pe baza de abur produs prin arderea carbunelui exact ca si in realitate. Rau ca nu mai gasesc link-ul.

Razvan
 
Stiu, stiu dar eu ziceam de cea prezentata de LDH ca nu cred ca ar fi functionala. Dar se pare ca este :roll:
 
Nu subestimati pe colegi,aveti parte de surprize,orice este posibil
 
Pana vin cu amanunte legate de locomotiva prezentata mai sus sa va arat ce a ramas din primul model facut de acelasi pasionat din Jimbolia

Din pacate numai doua poze
Se pare ca originalul a luat drumul Germaniei
Oricum eu ii recunosc meritele de "Mester cu mainile de aur"
Ambele locomotive fuctioneaza cu apa, nici nu se putea altfel, iar pentru ardere folosesc mangal si lemn de esenta tare

P3050058.jpg


P3050057.jpg


Sper sa va faca placere "serialul" initiat de Mesterul, o sa-l numim pana una alta asa desi ii stim si numele daevarat, ca o recunostere a ceea ce face

Tote cele bune
 
:shock: :shock: Vad ca a acorrdat mare atentie si detaliilor. Ca sa faci asa ceva nu trebuie sa fi un modelist bun dar trebuie sa fi si inginer si sa ai pasine in primul rand. Acest om le are. De la mine are nota 10!
 
hai sa va mai delectez cu cateva imagini de la modelul cu care am inceput

costructorul se numeste Saftencu Marius si este din Jimbolia

P3050016.jpg


ideea construirii unei locomotive functionale la scara a venit dupa ce a tot studiat manuale de intretinere si exploatare locomotive cu abur

materialele folosite sunt feroase (otel si fonta) si neferoase (bronz, aluminiu, zamac

date tehnice:
ecartament 100 mm
lungime 960 mm
latime 160 mm
timbru cazan de joasa presiune maxim 4 atm, abur fara supraincalzire
capacitate apa 24 L
tipul masinii cu dubla expansiune (cred ca este o gresala din poze nu rezulta), tipul distributiei Huesing, sertar de distributie plan, aparat de ungere prin condensare abur
presiunea de functionare 3,7 atm
tiraj automat in timpul miscarii
in timpul stationarii tirajul se realizeaza manual cu sfleur prin intermediul unui robinet
autonomia de functionare 20 min
combustibil mangal si lemn de esenta tare
rotile turnate in matrita din nisip dupa care prelucrate la strung si freza, conceptie proprie, sunt facute cu ajutorul unui model din lemn prelucart din tei, bielele la fel

poate am mai spus-o dar repet: locomotiva este facuta manual, este functionala si construita la scara 1:15 daca iau in considerare ca ruleaza pe ecartament de 100 mm

P3050012.jpg


P3050013.jpg


P3050014.jpg


P3050024.jpg


P3050022.jpg


P3050018.jpg


P3050017.jpg


P3050011.jpg


P3050010.jpg


P3050008.jpg


P3050009.jpg


P3050060.jpg


P3050059.jpg


P3050028.jpg


P3050027.jpg


P3050026.jpg


P3050025.jpg


Ce ziceti de toata tarasenia asta?
 
Mie unul nu-mi vine sa cred! Lucrare manuala. Se vede pasiunea depusa pentru obtinerea acestei locomotive. Trenulist adevarat ce sa mai vorbim. Poate-i facem si o vizita. :p
 
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ................................................................nu prea am cuvinte!!!!
Multumesc in primul rand d-lui LDH.Stiam ca exista in tara pasionati aflati la acest nivel,insa imaginile m-au incantat la maxim!!!!
Ce a facut acest mester,este apogeul pasiunii noaste,machetism=arta.Mesterul respectiv a devenit de la sine pentru noi un membru de onoare al ''clubului machetistilor romani''.Este un ''maestru'' la care merita sa mergi in'' templu'' ,pentru a invata arta machetismului. :!:
 
Salut tuturor!

Va mai aduceti aminte de locomotiva de la Jimbolia?
Cred ca da.
Lucrurile au avansat, cam greu dar cum ii sade bine unui modelist, si acuma se prezinta ca in imaginile de mai jos.
Mesterul, Marius Saftencu, pozat alaturi de “bebelus” a pus mult suflet in lucrare.
L-a mai “zugravit” i-a montat si marchiza, l-a mai lustruit ca sa dea bine.
Probe s-au mai facut si este foarte multumit de rezultate.
Pasul urmator este construirea unui generator electric pentru felinare care sa functioneze evident cu abur cum ii sade bine unei aburoase.
Deoarece nu-i prea plac tampoanele de la marchiza a spus ca v-a face sigur si un tender ca doar trebuie si el sa stea undeva ca sa mane monstrul.
Problema legata de linii, sinele in special, a ramas dar sunt sigur ca o v-a rezolva si pe asta.





Cand mai am noutati revin cu ele.
 
Sistemul de distributie este Walschaert-Heusinger, cu admisie exterioara, si este realizat corect, bineinteles :aplauze:. Este si normal, fiindca altfel jocul sertarelor ar fi condus aburii spre pistoanele de pe ambele parti in contratimp, iar locomotiva nu s-ar fi putut misca din loc.
Felicitari pentru realizare! Absolut SPLENDID! :aplauze::aplauze::aplauze:
Daca am vazut bine, locomotiva parca avea si o osie alergatoare in primele poze; s-a renuntat la ea?