Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
...Diferenta este ca in loc de UTB-ul Universal 650 mioritic, licenta Fiat Agri, noi am avut parte de un John Deere ultimul racnet, din cele cu pilot automat si supraveghere a ogorului prin GPS... Numai ca dumnealui, neghiobul dinauntru, nu avea supraveghere prin GPS :(
 
Florinn a spus:
Spune-mi ca s-a si dat jos si l-a batut bine :-x

...aşa ar merita! S㒠fie bă’tuţi! Åži dupa aia se învaţă’. Se zice c㒠omul nu învaţ㒠decât dup㒠2 principii:
1. Dac㒠faci X (ceva bine), îţi dau bomboane, ciocolat㒠(deci metoda recompensei);
2. Dac㒠faci X (ceva ră’u), iei bă’taie, urecheală’, curea la fund (deci metoda pedepsei).

M-am uitat la americani, la ei este ceva "normal" s㒠treac㒠10-15 maşini dup㒠ce s-a pus bariera şi pân㒠ce vine trenul de manevră’. La Acela se cam tem bă’ieţii... îi şi înţeleg. Cred c㒠la noi în România ar trebui puse la cele peste 1.000 de treceri la nivel cu calea ferat㒠semnalizate sonor şi vizual câte un panou cu fotografii despre cum arat㒠un camion, autobuz, maşin㒠dup㒠ce a fă’cut cunoştinţ㒠cu tampoanele trenului. Ca la pachetele de ţigă’ri...
Horia_Radulescu a spus:
...Cu manerul de la robinetul de frana ;)

Nu... mecanicul "s-a descă’rcat" româneşte, de aici şi pauzele sonore deranjante din film. Dar uau! De la 160 km/h cred c㒠distanţa de frânare a fost de vreo 2 kilometri...
 
mishu88 a spus:
Nu... mecanicul "s-a descă’rcat" româneşte, de aici şi pauzele sonore deranjante din film. Dar uau! De la 160 km/h cred c㒠distanţa de frânare a fost de vreo 2 kilometri...
160 km/h ?!! Unde asta?!!
2 kilometri?!! Inseamna ca nu avea procentul de franare asigurat :|
 
ionutz72 a spus:
mishu88 a spus:
Nu... mecanicul "s-a descă’rcat" româneşte, de aici şi pauzele sonore deranjante din film. Dar uau! De la 160 km/h cred c㒠distanţa de frânare a fost de vreo 2 kilometri...
160 km/h ?!! Unde asta?!!
2 kilometri?!! Inseamna ca nu avea procentul de franare asigurat :|

Vorbeam, în a doua parte a postului meu, despre exemplul colegului meu antevorbitor, Horia Radulescu. Cât despre exemplul meu... trenul a oprit în 150 de metri de la o vitez㒠de 30 de km/h.
 
Buna,

Doi km n-au fost, insa nici pe departe ;)

Partea comica este ca trenul nostru, ICE 640 (de fapt 70640) era un tren specialn "Entlastungszug" (tren de descongestionare) pentru ICE 605, care ne urma la doua blocuri distanta in spate... ICE 605 circula in mod normal cu 2 x 403 (ICE3) si in acea zi era o singura rama, de aceea se creease trenul nostru care circula cu acelasi plan insa cu 3 min.inainte... Évident 605 s-a opritl si el, si PIC (Parcel Inter City, marfar rapid care merge cu BR101 si cu 160km/h) de dupa si el... Si asa i-am "inghetat" pe toti pana pe la Baden-Baden sau chiar Rastatt...

Problema e ca pe linia aia sunt 400 de trenuri (miscari) pe zi si pe sens, in zilele bune, asa ca daca sta unul... Stau toti.
Ca anecdota, agricultorul a fost amendat cu 3600 Euro de Bundespolizei pentru "periclitarea cirxculatiei"... Alcool nu mai avea cand l-au gasit, ca a durat 2 zile! ;)
 
Horia_Radulescu a spus:
Évident 605 s-a opritl si el, si PIC (Parcel Inter City, marfar rapid care merge cu BR101 si cu 160km/h) de dupa si el... Si asa i-am "inghetat" pe toti pana pe la Baden-Baden sau chiar Rastatt...

Ce viteze, dom'le, ce viteze...

Åži observ un lucru interesant... mă’rfarele sunt diferenţiate ca rang (mai rapide, mai lente)? Aş putea s㒠"Google it", dar alta e când îţi spune cineva din bă’tă’tură’. :)
 
Da, bineinteles...

Cele mai rapide sunt PIC, sunt singurele care merg cu 160 (si cu loco de IC seria 101)

Marfarele rapide (fostele DG si TEEM adica TransEuropExpress Marchandises) merg cu 120-140, depinde de vagoane... Daca cele mai multe vagoane portcontainere moderne "stiu" 120 si unele chiar si 140, cele mai multe vagoane de marfa (grupa "ss") au voie doar goale la 120 iar grupa "s' la 100...

Trenurile speciale (produse inflamabile, RoLa, etc) merg de regula cu 100 si bineinteles, asa cum mai scriam, obligatoriu cu pantograful din fata sus.

Trenurile de marfa locale pe linii secundare (CB, Cargo Bedienstfahrt) merg cu 45, 60 sau 80 dupa caz...

E o adevarata arta sa gerezi pe o linie de constructie veche cu LZB trenuri rapide (IC/EC, ICE) cu 160 si marfare cu 100 sau 120... Insa daca nu avem prea multi tractoristi, se poate (si sa nu uitam ca 2800km de cale se gereaza de la un singur post central in Karlsruhe!) ;)
 
Nu mai stiu unde am vazut o zicere amuzanta, referitor la forma locomotivei Softronic :lol: (aproximativ)

Cine o vede, se poate exprima in doua moduri:
1) 'aiii ce urata e, seamana cu Darth Vader :-?
2) 'aiii ce simpatica e, seamana cu Darth Vader 8)

Eu unul inca n-am vazut-o live, deci nu ma pronunt :D
 
In sfirsit am prins un pic de timp sa arunc o privire prin pozele pe care le-am facut cind am fost la Filiasi. Am descris cu citeva pagini inainte cum a decurs sedinta de pozat in Filiasi.

Pozele nu sint dintre cele mai reusite din mai multe motive:a plouat, trebuie sa setez in permanenta ca sa ma ,,adaptez" la mediu, nu am gasit la timp usi sau geamuri care sa se deschida, alte motive...
Asadar in Drobeta Turnu Severin Marfuri eternele remorci


Sosim in Prunisor, aici un G e adaptat la mediu si i s-au pus termopane, dupa cum am spus exista si o piata a garei. As fi curios daca la plecarea din Bucuresti Nord trenul este anuntat pina in Prunisor, in Timisoara se anunta pina la Bucuresti.


in Craiova nimic interesant, dam o raita la ceea ce inlocuieste restaurantul garei, si ies la poze sub privirile unor feroviari.Problema e ca incepe ploaia.


Personalul 2025+2855 ne duce la Filiasi.
Observ ,,la etaj" un fel de adaptare a scaunelor dupa locul ramas liber sau cum sa ma exprim? Pina sa fiu luat in colimator ca dusman al poporului incerc niste poze, care ies mai indoielnice.


O chestie interesanta, 13592 tras de 2 locomotive intra in Filiasi aproape paralel cu un personal tras de 43.

Pe o ploaie torentiala plecam spre Turceni.
Dupa cum stiti ramificatia spre Turceni este situata in curenta imediat dupa podul peste Jiu, fiind arondata banuiesc eu statiei Gura Motrului. Ramificatia este interesanta, avind un viaduct peste magistrala 900 si imediat la iesire din padure macazele sint tot in curenta racordul direct spre Strehaia devine insa fir de circulatie iar cel care era pe viaduct se termina intre ele intr-un opritor fix.Exista desigur macazele pentru diagonalele aferente.Nu am apucat insa sa pozez nimic.

Am nimerit intr-un vagon cu compartimente si pe mijloc cu salon, dar fata de salonul cu care am mers la Roman, asta nu avea scaune pe ambele parti, asa incit geamul de la ,,culoar" se deschidea. Insa cind il deschideam, ploaia navalea inauntru dar si apa prelinsa de pe acoperis.Si desigur apostrofarile pasagerilor, inchide ca e frig, e curent, e zgomot e ...
Alta chestie, nu se deschideau insa geamurile pe partea cealalta, pina am gasit o cale: adica fugeam in celalalt vagon care era pozitionat invers adica avea culoarul pe partea opusa, fain, dar avea si calatori.Asa ca am depistat la un moment dat ca o usa se poate deschide.dar mai vine lumea la tauleta si iar e curent si ploaie Basca naveta intre vagoane.
Greu de dus o pasiune neinteleasa acuma cu tehnica asta care ermetizeaza tot.
Mai putin aparatul meu care in urma caderilor repetate e desfacut pe linia mediana.

Speram sa prind vagoane si locomotive ale diferitelor companii in Turceni, dar sa vezi un fel de statie tehnica a termocentralei sau a cui, inainte de statia Turceni pe dreapta e deja abandonata. Prin gara mai erau niste linii cu citeva Falsuri.
Nu am prins cladirea garii, insa am vazut ca e foarte mica.
Totusi ce cauta un vagon de rama abandobat in Turceni?


cladirea e pe stinga, tot pe stinga e si ramificatia spre Dragotesti


Multe statii sint deja desfiintate, au ramas doar punte de oprire pentru personale.
Parca in Vladuleni Gorj, am vazut 3 DA si niste vagoane la incarcat, dar pozele nu au iesit bine la graba.
Linia e dubla pina la Rogojel si unde e posibil e un adevarat cimitir de vagoane G si Ucs.


Statia Amaradia are semnale mecanice, tot acolo pozez si ramificatia, probabil spre Birsesti. Imediat apare din directia respectiva ceva ce pare a fi un terasament dezafectat si mai apoi o statie tehnica dezafectata in directia Tirgu Jiu


Inainte de Tirgu Jiu pozez racordarea care permite circulatia directa dinspre Rovinari spre Carbunesti.(firul din dreapta in poza)
Dupa Tirgu Jiu ploaia a fost tot mai puternica si pozele tot mai proaste.

Imi cer scuze pentru calitate pozelor, poate alt pasionat o sa prinda vremuri mai bune. Eu probabil ca o sa reduc deplasarile daca se va aplica reducerea salariala.
:D pentru patrie.
 
Referitor la scaunul din poza, este foarte simplu. Ideea nu este originala, asa ceva exista si in Germania, scaunul mai mic fiind destinat pt. copii.
Se gasesc poze pe railfaneurope cu vagoane similare ale DB-AG, modernizate si au acelasi stil de scaun.
 
E, hai sa nu polemizam prea mult pe tema scaunului. Se observa ca datorita altor solutii constructive nu este loc pentru un scaun normal.
 
Imi cer scuze nu era vorba de o polemica, daca asta s-a inteles imi pare rau. Intentia mea a fost sa spun celor care nu stiu, despre ce este vorba. E asa de grav sa primesti o informatie corecta si poate utila? In fond ai primit un raspuns la o nedumerire, nu pentru asta exista un forum? Am dat cu parul? Ori a deranjat faptul ca explicatia era cat se poate de simpla? Si uite polemica acum. Dar oare nu era mai bine daca nu faceau acel scaun deloc ca sa nu mai fie atatea comentarii? Si oare nu e logic ca daca acel scaun este pentru copii, un copil fiind mai mic decat un adult, poate sta foarte bine pe un scaun de dimensiunea respectiva? Sau de ce sa nu ne gandim ca, avand in vedere ca spatiul respectiv este mic, aveau doua solutii ori nu montau nimic, ori foloseau si spatiul cu pricina montand un scaun de dimensiune redusa care daca nu ma insel este rabatabil. E, asta si zic si eu polemica.
 
Intorcandu-ma de la o conferinta, cu biletele luate din timp de la Oradea, m-am trezit "repartizat" pe un astfel de scaun :confused:, aflat intr-un ultramodern & spatios vagon Intercity; deoarece dimensiunile mele nu corespundeau :D, iar simpatica doamna controlor nu mi-a dat vreo alta solutie, e clar ca m-am asezat pe un loc normal. Din fericire, trenul & compartimentul nu erau ocupate 100%, asa ca n-au fost probleme. Oricum, de la Bucuresti am schimbat trenul, deci pana la Oradea am calatorit pe un loc normal dintr-un alt ultramodern & spatios tren Intercity 8)
 
Pai asta este deja problema care tine de organizarea C.F.R., de lipsa lor de atentie si respect fata de calatori. Cum am spus ideea scaunului nu este originala,este copiata, asa cum nimic nu este original la CFR cu exceptia unor stari de fapt tipice plaiurilor mioritice. In Germania exista acest tip de scaun in trenuri regionale unde necesitatea rezervarii locului nu exista. Si atunci normal ca nu poti fi repartizat din "greseala" pe un asemenea loc. La noi este alta situatie, si eu am patit chiar acum doua luni calatorind la CFR sa cer doua locuri unul langa altul si in vagonul tip salon sa descopar ca erau la ferestre diferite. Asa ca aici nu poate fi incrimanata decat lipsa de profesionalism a CFR-ului. :fluierat:
 
Daca e sa polemizam, sint convins ca respectivul scaun a fost pus acolo din lipsa de spatiu.Dovada ca un pasager a primit loc rezervat acolo, sistemul de emitere a biletelor neavind date despre solutiile constructive ale vagoanelor.

Asta e deja alta polemica:
Sa luam de exemplu vagoanele etajate.
- apare un scaun de copil in ecuatie,
- am circulat cu acceleratul pe L 600 cu astfel de vagoane, am primit loc pe scaunele de pe boghiu in capatul dinspre cele 2 WC uri. plictisindu-ma am dat o raita prin cele 4 vagoane etajate. Ce am constatat? ca nici unul nu era identic in privinta solutiilor constructive de la capete, 1 avea un fel de masa acolo, altul avea un fel de bare si niste scaune, am prezumat ca ar fi pentru scaunele cu rotile, altul avea distante intre scaune si perete.

-cind cumpar bilet de unde stie sistemul ce tip de vagon e in garnitura?cu scaune la capat, cu barele alea, cu masa aia, sau mai stiu eu care.
daca imi cumpar bilet cu anticipatie si se inlocuiesc vagoanele?

-am citit undeva pe forum(uri) despre un pasager care a primit al VI -lea loc intr-un compartiment cu 5 locuri.

-am circulat spre Roman cu un vagon combinat cu salon si compartimente.
Eu am stat in salon pe un scaun singur aveam o masa in fata si alt scaun cu fata la mine, in stinga mea era culoarul de trecere si alte scaune alaturate. Cind am circulat acum pe Petrosani, erau doar 2 scaune in fata a 3 scaune, cele 2 scaune singure fata in fata lipseau, culoarul de trecere fiind paralel cu peretele vagonului.

In asemenea condiitii, in care e o lipsa aproape totala de coordonare, de gindire, de vointa, de standardizare e destul de greu sa creezi un sistem de emitere a biletelor eficiant si flexibil. E firesc sa para aceleasi erori care apareau pe vremea diagramelor transmise telefonic.

ca sa fim deja off topic: la intoarcerea de la Viena cu Dacia, aveam bilete dus intors fara rezervare, insa la fiecare usa a compartimentului exista un panou cu numarul locurilor pe care era scrisa distanta pentru care locurile din compartimentul respectiv sint rezervate.
Obisnuiti cu CFR nici macar nu am vazut panoul in cauza pina la Gyor unde am fost ridicati de pe scaune. De ce ? au urcat pasageri care aveau bilete rezervate acolo. Atunci ne-au aratat etichetele puse in Viena West cu distanta rezervata Gyor-Sighisoara sau Budapesta -Arad.

Aaa, nu erau doua persoane pe un loc cum se intimpla la noi. Dar asa mai inveti cite ceva.
 
Domnula dantm, acum sunt lamurit ca de fapt chiar doreati polemica, OK sunteti bun, sunteti cel mai bun, imi cer scuze ca mi-am permis sa va dau un fel de raspuns.
Cat despre off-topic, in cazul in care nu stiti, in Germania si Austria poti calatori cu trenuri tip IC, EC, EN, in vagoanele de clasa fara rezervare de loc, asadar te poti aseza oriunde vrei. In cazul in care apare un pasager care a platit rezervare de loc esti obligat sa eliberezi locul respectiv, fara sa faci comentarii. Am patit o singura data asa si nu am avut curiozitatea sa-i citesc biletul omului.Lumea nu se cearta pe tema asta, nu-ti pune nimeni la indoiala biletul. Personal am calatorit de nenumarate ori de la Viena la Karlsruhe si retur atat cu trenuri IC combinate cat si cu tren EN in acest stil. Cat despre relatia Viena-Bucuresti sau Budapesta-Bucuresti intotdeauna mi-am platit locul.
 
E chiar ciudata intersectia dintre 221 si 900:
filiasi.jpg