Podul de la Campina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Revin asupra acestui subiect intrucat in constructia machetei mele este nevoie de acest pod. Intrucat am decis sa folosesc linie dubla va trebui sa construiesc actualul pod de beton, insa marea problema este ca nu gasesc sub nici o forma poze cu vechiul pod, dupa ultima renovare acesta arata dezastruos, prea simplu.
Podul de linie simpla, cel abandonat in 1909 il voi construi alaturat exact ca in realitate. Nu cred ca v-a fi cu cale ferata peste el.
deci va rog, daca aveti, sa postati poze cu acest pod inainte de ultima sa renovare.
 
Ahaaa, bun asa, Catalin ca intotdeauna ma surprinzi la modul placut. Sper sa nu mai treaca luni intregi pana reusesc sa fac ceva. Deocamdata tot ceea ce am de facut este sa ma concentrez asupra spatiului de sub geam. Trebuie ca modulul sa fie foarte usor in greutate si mai ales sa fie foarte usor de demontat asta fiindca se afla sub geam si va fi montat numai cand voi rula trenurile.
Cam atat. deocamdata ma voi apuca incet incet sa desenez podul in acad, dupa care sa ma gandesc din ce il fac.
Inca o data iti multumesc Catalin pentru ca urmaresti acest subiect si pentru ca ma ajuti cu poze.
 
Dupa ce am calculat putin am ajuns la niste cote preliminarii. Insa marea problema este ce se intampla cu cele doua deschideri de 6m. Am vazut ca ele sunt de fapt pe jumatate ascunse in rambleu. Deci practic aici se si termina podul propriu zis.
Ce nu stiu eu este daca lungimea totala a podului de beton corespunde cu lungimea totala a podului vechi alaturat.

Din poze se pare ca drumul ce trece pe sub podul vechi imediat langa culee intra prin a doua deschidere a podului de beton cea de 12m. de aici teoretic reiese ca podul nou este mai mare fata de cel vechi cu cel putin o lungime de 6m + piciorul dintre deschiderea mare si cea mica + piciorul terminus. vorbesc despre culeea dinspre ploiesti. corect ?
 
Lungimea unui pod se masoara intre punctele extreme ale constructiei, aceste puncte aflandu-se adanc zidite in peretii de roca din maluri. Noi nu vedem niciodata lungimea lui completa pentru ca exista puncte de ancorare in solul de roca. Cu anii (podul are 101 ani) natura recastiga malurile (sau, asa cum se intampla in alte cazuri) apa unui rau poate sa roada din acea roca, astfel ca partea " vizibila " a unei constructii nu este intotdeauna toata constructia.
In cazul acestui pod, prin consolidari succesive ale rambleului si datorita vegetatiei, acele arcade mici de la extremitati nu mai sunt complet vizibile.
.

Daca nu ma insel, Prahova II are 270 m lungime.
 
Pe langa faptul ca sunt utile, pozele lui Catalin au de cele mai multe ori si o latura "poetica". Uitati-va la contrapunctul dintre masivitatea podului cu trenul pe el, si acea mica Dacie papuc din prim plan, care da o dimensiune intregului ansamblu.

Iar fundalul pozei, fara exagerare, e un adevarat fundal de culisa, numai bun sa-l scoti pe format mare si sa-l lipesti pe diorama!

Multumim, Catalin!
 
Victorian, mie mi s-a parut ca e un ARO. :D Nu ca ar conta asta cu adevarat. Ceea ce spui tu ma macina de mult. Un fundal pentru acest modul. De ce spun asta? Pentru ca in prezent ideea este in curs de proiectare la nivel de plansa. Spatiul alocat imi ofera posibilitatea sa dezvolt podul atat pe intraga sa lungime cat si podul metalic vechi alaturat. Unul fara celalalt nu se poate sa fac pentru ca ar fi incomplet.

Problema la care am ajuns este amplasarea lor, cand ma uit la modul nu vreau sa vad podul metalic in spate ci in fata celui de beton, practic sa ma uit spre Ploiesti sau in aval raului Prahova... Ideea e ca vroiam sa fac si un fundal dar nu am o poza facut din directia aceasta, insa uitandu-ma la poza postata de Catalin constat ca se poate ajunge cu usurinta pe dealurile din spate. Sa vedem, depinde de cat de repede imi termin noua bicicleta si de timpul pe care il mai am la dispozitie. Sper sa reusesc sa plec intr-o buna zi acolo pentru ca ma fascineaza zona.

Buun, revenind la proiect, aseara am desenat tot podul de beton, cu distanta de 270 de metri. arcadele de 12m, picioarele de 2m si peste arcade inca 2,8 metri. Sper ca am aproximat bine. Diseara postez planul cotat.
Pentru podul metalic am proiectat cele doua tipuri de poduri cel mic respectiv cel mare. Acestea doresc sa le tai cu ajutorul laserului. Materialul la care m-am gandit este cartonul de 0.2 - 0.3 mm. Cred ca este cea mai buna solutie.

Revin diseara cu planurile.
 
Cam astea ar fi cotele rezultate din calculele mele. Daca se dezvolta desenul pe orizontala se va ajunge la dimensiunea de aproximativ 170cm ceea ce la scara 1:1 ar insemna cam 270 de metri.

Podul 1, cel metalic, va ramane cum l-am desenat in prima schita , mai sunt de desenat anumite parti componente dar si de stabilit locurile de imbinare precum si dimensiunea acestora care va fi data de grosimea materialului.

PS: Un lucru deosebit de interesant mi se pare ca NOCH a abordat aceiasi metoda de curand, carton taiat pe laser, se scriu chiar si articole in revista Eisenbahn Journal pe tema aceasta. cautati produsul 67020. Abia astept sa fac si eu podul dupa ce voi gasi un carton de 0.2 - 0.3mm.
 
Va salut dragi prieteni, azi am o noua intrebare pentru cei care cunosc bine podul metalic de aceasta data. Ce culoare aveau initial tablierii metalici ? Erau cumva verzi ? Maroniul actual mi se pare ca e provenit de la rugina timpurie si nicidecum nu cred ca ar fi fost maro vreodata.
 
Pana cand aflu culoarea originala a podului, am decis sa fac un test sa vad cam ce iese :

piesele



Asamblarea...


Am facut si cele doua culee...


iar in final ceva poze de ansamblu
 
Salut, am folosit carton de 0.5 mm , nu am testat rezistenta tablierului inca, diseara o sa fac ceva teste si va spun cat suporta fara sa se deformeze.
 
macleod a spus:
Nu a iesit rau deloc, felicitari, dar si eu imi pun intrebarea cat de rezistent este ?

Avand in vedere ca are diagonale si montanti si toata confectia este lipita se comporta ca o grinda in spatiu, suficient de rezistenta ca sa suporte actiunile dinamice date de trecerea unei garnituri la N.

Nu gasesc aici pe forum o varianta din carton pentru 1:87 H0 dar, noroc cu copy/paste pe alte forumuri, asa poti sa-l vezi AICI aceiasi Marie (me refer la carton) cu alta palarie (alt desen si structura):D

:cafea:
 
pentru cei pesimisti :D

fara un mic cupon de linie nu se poate:


am urcat si locomotiva de test sa vedem daca podul rezista...


se pare ca acesta a rezistat cu succes...

rezista cu adevarat ?
 
LDH podul tau are patru I -uri dublate , poti sa pui lejer 2 kilograme si tot nu il misti...
Al meu saracul s-a comportat bine la 1 kilogram, o fi suficient pentru N ? :confused:
 
Wooow incredibil! Ma asteptam sa fie mai mult de decor, dar vad ca este capabil micutul :D Pai in cazul asta, cu asemenea material usor de prelucrat, deja te poti gandi la o gramada de alte aplicatii din moment ce ai posibilitatea taierii cu laser!
 
Cristi cred ca multi dintre noi uitam ce inseamna uneori modelismul si manipularea lucrurilor fragile, poate chiar si eu. Acest motiv ii face pe multi dintre noi sa ne intrebam daca un lucru este rezistent sau nu. Totusi podul acesta este extrem de fragil, o manipulare gresita l-ar distruge instant, insa ca si in realitate fiind un ansamblu compus de grinzi fiecare dintre acestea preiau anumite eforturi.
Si ca sa completez, podul inca nu este complet pentru ca la o analiza amanuntita a pozelor facute sub pod am descoperit ca sub calea ferata, practic peste actualul tablier construit de mine se mai gasesc pe toata lungimea podului grinzi I peste care sunt montate sinele. Din nou rezistenta podului va creste semnificativ odata cu montarea acestor grinzi, ma refer la modelul meu, in plus peste asta adaugam si calea ferata care are la baza tot un profil I de aceasta data fiind vorbe de metal, ma astept sa creasca rezistenta destul de mult... insa inutil. pentru ca pe podul acela niciodata nu vor trece mai mult de doua locomotive odata.... :D
 
Pai si in realitatesunt fragile elementele luate individual. Cand construiesti un ansamblu rezistenta creste exponential dupa cum se vede. ma gandesc ca daca l-ai pulveriza cu un spray cu lac de exemplu, ar creste si rezistenta la manipulari gresite. oricum la N accidente se pot intampla. Pe macheta mea pun tot timpul garduri la loc si lipesc cruci la biserica :D