Gara Maneciu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

anghelson

Active Member
Trenulist
Salut tuturor,

Am fost recent in gara Maneciu si am descoperit aceasta cladire cu o forma deosebita:


Nu sunt sigur de loc ca inteleg la ce putea servi aceasta cladire! Ea este situata chiar langa gara (in fata WC-ului) si aparent pe vremuri avea un rol legat de controlul traficului (vorbesc la trecut fiindca asa cum se observa si din fotografii, acum cladirea este abandonata). Dar ce trafic sa controleze, cand in toata gara exista un singur semafor (cu brat mecanic, la iesire, inspre Ploiesti) Poate cineva sa ma ajute si sa lamureasca utilitatea acestei constructii? Multumesc mult!
 
LDH a spus:

Multumesc LDH!
M-am gandit si eu ca ar putea fi asa ceva, mai ales ca undeva destul de aproape se gaseste aceasta instalatie:

Intrebarea care ma punea pe ganduri era legata de utilitatea cosurilor de fum care se vad pe acoperisul cladirii.
Pe mine ma bate gandul sa incerc reproducerea garii pe o macheta HO, sunt multe detalii interesante acolo, inclusiv o placa turnanta. Mai am insa mult pana cand o sa reusesc sa reconstitui atmosfera care a fost acolo pe cand toate anexele erau functionale. Daca cineva mai are detalii despre acesta locatie, ele sunt binevenite! Oricum, multumesc inca o data, LDH!
 
cosmin78 a spus:
ia uite aici... :wink:
Salut Cosmin si multe multumiri pentru link!
Am citit cu placere intreg reportajul si am regasit in el multe din impresiile pe care le-am avut si eu sambata. O scurta completare, imagine a zilelor pe care le traim: pasarela peste linii este inca in picioare, dar capatul dinspre gara, acum se termina undeva in interiorul unei constructii de 2 sau 3 etaje, genul din metal si sticla. Nu imi pot imagina cum a putut fi acordata o asemenea autorizatie de constructie.
Legat de placa turnanta, imi inchipui ca undeva in vecinatate se situa o remiza. v-a povestit cineva despre cum arata pe acolo, acum ceva timp?
 
cred ca LDH e in masura sa iti dea mai multe detalii,doar a batut drumul pana acolo... :D
 
Cand am fost noi pe acolo nu era nicio cladire la capatul pasarelei.
Nu se putea urca pe ea deoarece avea podina rupta.
Probabil ca este considerata istorica si din cauza aceasta nu au demolat-o.
Faptul ca este inclusa in arhitectura unei cladiri o tine de curentul actual in arhitectura.
Ca au primit autorizatie de construire tine de primaria locala.

:D
 
LDH a spus:
Cand am fost noi pe acolo nu era nicio cladire la capatul pasarelei....
Ca au primit autorizatie de construire tine de primaria locala.

Imi pare rau ca nu am facut nici o fotografie a felului in care se termina pasarela intrand in acea cladire. De fapt m-am enervat vazand ce porcarie au facut. Pasarela nu este integrata cumva in cladire: pur si simplu se termina brusc, intrand in zidul cladirii, in dreptul scarii de pe rampa de acces, undeva pe la mijloc (adica asa intre parter si etajul 1).
Eu sunt hotarat sa incerc o macheta pe cat posibil realista, fie a acestei gari, fie a garii Pietrosita (unde ma atrage mai ales faptul ca sunt atat linii normale cat si inguste). Deocamdata am facut acest drum la Maneciu si urmeaza sa mai fac inca unul de prima documentare si la Pietrosita (de fapt vreau sa urmez toata linia intre Targoviste si Pietrosita). Apoi ma voi decide care dintre cele 2 locatii ma atrage mai tare. Daca si alti confrati modelisti (din Bucuresti) ar vrea sa ma insoteasca in calatoria de documentare spre Pietrosita, astept propuneri pe PM.