Locomotive cu abur fabricate dupa 1910

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Merci de urari . Am remediat acum link-ul ...sper :idea:
DSC00248.jpg

Este o aburoasa 2-6-0 inregistrata la British Railways , produsa de Bachmann DCC ready . Intre timp am primit si decodorul pentru ea , sper sa-l pot monta . :?:
Poza e facuta cu telefonul si ....am uitat sa sterg praful inainte :)
 
Salutare kablu! locomotiva este pe HO? e la scara 1: 87? intreb asta pentru ca stiu ca fabrica BACHMANN din Marea Britanie face mai mult la scara OO... adica ecartament 16,5 mm dar la scara 1: 72. de fapt nici nu stiu daca face ceva pe HO...
ar fi bine de stiut aceasta locomotiva unde se incadreaza.... sa nu ai vreo surpriza. si mie imi plac locomotivele englezesti atit cele cu abur cit si cele diesel si am vrut sa cumpar ceva de la ei dar m-am lovit de problema asta. altfel la ora asta aveam si eu mult dorita CLASS 37, o locomotiva diesel cu un design inconfundabil.
oricum bine ai venit printre noi!
 
Este OO la scara 1:76 , dar cam tot ce am e tot OO ( un startset cu un diesel clasa25 ) . Ce sa fac ...englezii trebuie sa fie tot timpul altfel :)
Bachmann produce H0 pentru citeva modele americane si chinezesti .
P.S. cred ca diferenta nu e asa mare intre H0 si OO , voi vedea pentru ca restul as vrea sa-l cupar de pe la noi pe H0 :?:
 
kablu, diferenta de gabarit e destul e mare si evidenta. o sa vezi cind o sa pui o locomotiva de HO linga una de OO.... ASTA E. o sa trebuiasca sa te multumesti doar cu una dintre scari. pe acestea de la OO poti sa le ti de colectie. oricum, frumoasa aburoasa. si mie imi plac engezestile (si cele din Australia, Noua Zeelanda, Africa de Sud...). au ceva deoseit , specific.
 
Dorin...in acest caz diorama va fi toata pe OO , mai am un diesel clasa25 , 5 vagoane de marfa 100% UK , locomotiva din poza de mai sus si inca 2 vagoane . Parcul de locomotive mai doresc sa-l maresc cu un shunter ...in acest caz va fi atunci un diesel clasa 08 ....sau poate imi dai tu o idee mai buna . ( Eu visam la un E69 elvetian ....da probabil va ramine un vis frumos )
Chestia cea mai nasoala vor fi cladirile care sint destul de piperate la pret :cry: ...si tot din UK trebuie sa le aduc .
Totusi as fi curios sa pun una linga alta un Ho si un OO macar pentru o poza :p
iksxl nu sint eu in poza :) dar o folosesc pe mai multe forumuri
 
!!!

<r>Salut kablu si bine ai poposit printre HO-istii, TT-istii si N-istii nostri. Chiar aveam nevoie de un OO-ist sa mai aflam noutati ,. <E>:lol:</E> <br/>
Prima chestie, daca scala 1:87 e HO, ce scala e OO ?<br/>
Ca idee, o figurina HO are 2 cm, cat are una OO ? Asa poti sa-ti faci o imagine a cladirii OO, comparatia scarii dupa inaltimea usii, care la HO ar fi de 2,5-3 cm maxim (asta daca nu-i macheta Casei Poporului... <E>:wink:</E> )<br/>
rally</r>
 
!!!

<t>Intre timp , am mai cautat si eu ca sa aflu ca OO e la scara 1:76, cu alte cuvinte un omulet ar avea 2,3 cm inaltime , deci daca-l pui pe o diorama HO, nu e chiar Gulliver in tara piticilor....<br/>
Acum alta intrebare pt kablu. Ce tensiune de alimentare foloseste la sistemul englezesc ? Sina e de 16mm sau cat are ?<br/>
rally</t>
 
se foloseste exact aceeasi sina ca la HO.....de aceea mi se pare mai ciudata aceasta scara OO. locomotivele sunt super bine realizate (de fapt intregul material rulant), dar tare sunt curios care a fost ratiunea atunci cind s-a inventat aceasta scara.......... :!: :?: din cite stiu eu, locomotivele la OO folosesc aceeasi tensiune de alimentare ca si HO.
 
UITASEM.....kablu, nu cred ca e indicat sa cumperi E 69 decit daca vrei sa electrifici, adica sa pui catenara. dar daca esti la inceput si nu vrei sa te complici - si daca tot ai posibilitatea sa aduci de afara ceva valabil, fara sa renunti la scara asta OO, atunci adu un diesel CLASS 37 si nu cred ca o sa iti para rau... e un simbol al fortei brute intre locomotive.
cu E 69 poti sa mergi si fara sa electrifici, dar nu stiu ce farmec are sa rulezi o locomotiva electrica cu pantograful ridicat dar fara sa ai catenara....... :p
o sa incerc sa iti dau mai multe informatii despre locomotivele englezesti....
sa vad daca mai gasesc ce aveam.....
 
Salut Rally . Ecartamentul sinelor este 16.5mm , iar alimentarea se face cu 16V AC de la transformatorul de retea la centrala digitala si de acolo la sine .
Am masurat dieselul si are 210mm lungime de la un capat la altul ( inclusiv tampoanele ) si 50mm inaltime de la extremitatea maxima a sinelor pina la acoperisul locomotivei ( din pacate nu stiu dimensiunile reale ale locomotivei ) .
 
functioneaza in curent alternativ??? nu stiam..... si parca nici nu imi vine sa cred... dar daca spui tu care ai....
nu am gasit materialul de care vorbeam legat de locomotivele englezesti. era de fapt un link care vorbea de la sine.... mai caut....
 
Class 37 ...interesanta , cam mare pentru mine . Din pacate stau momenta intr-o garsoniera si nu-mi pot permite sa fac o diorama prea mare ( 2.1 m x1.2 m e cam maximul ce-l pot sacrifica ) , deci deocamdata ramine si pentru mine un vis .
Pina una alta mai postez o poza cu un 2-6-0 real , poza facuta in Bridgnorth ( Severn Valley Railway ) in 10 februarie 2007 ( incredibil dar zapada in UK )
DSC00209.jpg

off topic : nu stiu de ce nu se vede toata poza ????? :cry:
 
poza ai facut-o tu?
oricum esti un norocos daca ai vazut pe viu asa priveliste....
locomotiva este super!
 
Pai toate digitalele si alimenteaza de la curent alternativ . Peste aceasta tensiune se moduleaza informatiile date de catre centrala digitala , iar decodorul "citeste" informtia : directie , viteza , functii ...etc si genereaza o tensiune de valoare si polaritate proportionala cu viteza si directia dorita (la instalarea decodorului trebuie inlaturata orice conexiune directa intre sine si motor ).
Mai nou centralele digitale stiu sa comande si locomotive fara decodor , generind si un semnal PWM , dar locomotiva nu trebie sa stea prea mult pe loc ( primeste un impuls pozitiv si unul negativ de aceeasi amplitudine si durata , motorul oscilind in jurul unei pozitii de echilibru ) ...dar cred ca s-a mai scris pe undeva despre asta ....oricum daca e necesar pe pm stau la dispozitia oricui cu detalii
 
Piko Digi 1 este compatibila cu locomotivele analogice , Roco multiMAUS nu este compatibil cu ele , in manual avertizand ca exista riscul sa rezulte pagube in caz ca se incearca asa ceva .

Ca suporta sau nu , nu este prea recomandat , din punct de vedere al functionarii dar si al confortului , datorita bazaitului enervant + posibilei "bruieri" ale decodoarelor existente pe circuit .

Aproape orice locomotiva se poate digitiza , mai ales ca piko a lansat si un suport special care adauga posibilitatea de montare a decodorului , fara a mai necesita lipirea cablurilor lui de componentele interne .

Oricum noi discutam de locomotive cu aburi si nu DCC , daca se vor mai multe explicatii , se poate crea un topic dedicat in sectiunea aferenta .