Locomotiva usoara pentru manevra

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Le cam amestecati si pentru ca cineva sa inteleaga mai bine poate ar trebui sa fie abordate separat.
Ce vedeti mai sus la Timisoara este un tramvai (unii am vazut ca-i mai zic si locomotiva electrica pentru linii de tramvai).
Discutia a plecat de la o locotractor construit la Independeta Sibiu (oarecum impropriu denumita locomotiva de manevra) si ati ajuns la tramvaie.

Despre acestea din urma (cele din Timisoara si cele din Oradea) exista un extraordinar site al unui pasionat oradean, cu foarte multe imagini si date, inclusiv modele construite.

aruncati un ochi aici:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=222&start=0

si aici (din pacate doar in maghiara):
http://www.istvan.home.ro/
 
Domnule Catalin,
Va multumesc in mod deosebit pentru link, este intradevar extraordinar.
Referitor la faptul ca am amestecat mere cu pere, sta dovada faptul ca mi-am cerut de la inceput scuze ca am poluat topicul, dar credeam ca fac bine, doar si drumul spre iad este pavat cu intentii bune.
Nu am avut nici o clipa impresia ca as fii ceva mai mult decat un amator pasionat, de aceea nu am inteles atitudinea Dumneavoastra ironic condescendenta (mai corect ar fi in engleza :patronizing), termenul de "unii"sa stiti ca mi-a picat "greu", pentru ca si acestia pot avea personalitate(chiar daca sunt lipsiti de o pregatire de specialitate in domeniu) si faptul ca am folosit termenul de "locomotiva electrica", am observat ca este termenul folosit de pasionatul oradean! Nu am auzit nici un tramvaist folosind termenul de tramvai nici la Mucky, nici la vagonul de serviciu, nici la cisterna stropitoare, probabil erau fara "pregatire".
In concluzie doriti probabil ca acest forum sa fie patronat doar de parerile elitistilor in domeniu, motiv pentru care Va promit ca @chickengeorge(din categoria "unii") nu va mai posta !
Va doresc succes si un Craciun Fericit!

P.S.@tfa2003, te rog sa primesti scuzele mele si rog adminul sa stearga postarile din acest topic.Multumesc !
 
Stimate domn,

intentia mea era de a trata cele doua categorii de vehicule (care merita amandoua atentia noastra) separat. Motivul e simplu: in general sunt tratate, de altii mai specialisti decat mine, in categorii diferite. Cred ca cei care vor sa studieze acest domeniu ar intelege mai bine daca nu s-ar trata impreuna vehicule din clase diferite. Cum ar fi sa existe un subiect care sa trateze impreuna DA-ul si EA-ul !?
Ar mai intelege un novice ceva ?

Nu stiam ca termenul unii poate fi interpretat in acest sens, dar eu, cu umilele mele cunostinte, stiu ca aceste vehicule au fost incadrate in clase de tramvaie. Au mers pe ecartament normal, insa alimentarea se facea la tensiunea si din reteaua de tramvaie. Au circulat pe reteaua de sine de tramvai, remorcand si vagoane de cale normala (gabaritul de libera trecere le permite) pentru ca pe aceste linii se alimentau si fabricile din orasele cu pricina. Daca studiezi subiectul vei vedea ca ele au fost inregistrate in patrimoniul societatii locale de transport in comun. Poate din aceste motive ar fi meritat o discutie distincta, la care cu placere as fi participat si eu. Consider ca subiectul merita, daca, evident, ne intereseaza sa invatam.
In vremea cand aceste locomotive electrice circulau pe liniile oradene, in Brasov, Cluj, Satu Mare etc... existau locomotive cu acelasi scop, dar cu abur. Ma gandeam ca daca le punem pe toate intr-un cos, nu e ceva tocmai indicat. Daca am gresit, ma asteptam sa-mi demonstrati cu ceva argumente.

Din nou, stimate domn,

Daca vreti sau nu sa scrieti pe un forum, rog nu-mi atribuiti mie decizia dvs. Eu scriu atat de rar si foarte putin fata de alti useri. Aportul meu e aproape insignifiant. Daca vreti sa nu mai scrieti e decizia dvs. si va rog nu mi-o atribuiti in acest fel, nu ma faceti sa ma simt vinovat pentru ceva ce nu ma mai intereseaza de multa vreme. Daca as vrea sa schimb cu adevarat ceva, poate ca as fi scris mai mult de 1-2 mesaje pe saptamana si poate ca m-as fi implicat ceva mai mult in aceasta comunitate.

Nu o sa-mi para rau niciodata si nici nu o sa ma simt vinovat daca am incercat sa aduc informatie valida, chiar daca am facut-o rar (foarte rar in ultima jumatate de an) si am intervenit numai cand am avut ceva de spus si, mai ales, nu am jignit pe nimeni in saptamana de dinaintea Craciunului.

Sanatate dvs. si tuturor.
 
Salut,
@ catalin: Este o aproximare dupa poza postata de tfa.
Rog corecturi sau postarea informatiei despre care vorbesti, pentru a putea revizui desenele.

Intentia mea este sa obtin un desen vectorial al vehiculului, in buna traditie a membrilor forumului.
 
Intruziunea in subiect cu locomotivele de la Oradea ma face sa vreau sa desenez si micile electrice :D. Voi reveni, vorba robotului...
 
Off-topic: @chickengeorge :Nici vorba sa renuntati sa postati, mai ales ca a luat un suflu nou aici la Timisoara, in ceea ce priveste completarea d-lui Catalin , nu cred ca a fost cu intentii ascunse, dansul da valoare la multe subiecte cu profil istoric si colectii fotografice rare,postand cu deosebita acuratete exclusiv legat de pasiune, nu de alte chestiuni.
Deci d-le chickengeorge nu iesiti de pe forum , continuati sa postati, multe lucruri leaga
modelele feroviare din Timis si nu numai de realitatea imediata unde tinerii nu sunt informati.
Adminii pot sterge incursiunea mea daca deranjeaza, multumesc.
 
obiwan a spus:
Cred ca sint "off topic",dar ceea ce a postat " @ obiwan" cu acest link si poza aferenta,m-a lasat blocat...............textul in limba germana al pozei enunta urmatoarele :
Fragmente din bavareza G 3/4 541695 in Muzeul cailor ferate din Nordlingen (nu am diacriticele de germana in program), Locomotiva livrata de fabricantul J.A.Maffei, la 11 Aprilie 1945, a fost distrusa intr-un greu atac cu bombe (bombardament) asupra garii Treuchtlingen. Resturile locomotivei au fost ingropate in pilniile bombelor si la asanarea (repararea) garii in 2004,au fost descoperite de catre constructori.acestea sint singurele parti pastrate din cele 225 de bucati existente in seria de constructie. Printr-o viguroasa mobilizare a membrilor muzeului bavarez al caii ferate,masina a putut fi dezgropata,prin munca manuala.Printr-o actiune de ajutor a fost posibila ,in plus,transportul acestei G 3/4 la Nordlingen,unde pe la mijlocul lui 1955 a fost repatriata si instalata pe un loc special.
Daca poate careva sa deschida poza aici si cu traducerea impreuna ar fi bine........unii pastreaza si ceea ce a ingropat razboiul.......fara sa mai trimita la topit "un fier vechi"..............luati aminte.......e dureros !!!!!!!!!!!!!!
 
bine zis, Radu! totusi nemtii sunt nemti si poate ca daca mai era un exemplar intreg si care sa fi scapat de bombardament, acela ar fi ajuns la muzeul cailor ferate, iar aceasta epava scoasa din pamint poate ajungea la un muzeu de istorie.
legat de discutia controversata de mai sus - hai sa fim putin mai seriosi si mai maturi - si sa nu mai consideram ca orice raspuns la o anumita postare este in acelasi timp si un atac la persoana! prieteni dragi - nu mai rastalmaciti cuvintele oamenilor! ca uite asa apar tot felul de discutii inutile si facem mai multa filosofie decit trenulistica :D ........
hai sa ne mentinem pe subiect ca e interesant si a venit cu lucruri noi si detul de putin cunoscute.
Sarbatori fericite in continuare si distractie placuta! :lautar:
 
Mulţumim pentru lă’murire, tfa2003!!

Ce este acesta? Vreun locotractor?

într-o plimbare de dimineaţă’, pe traseul staţiei de metrou Åžtefan cel Mare şi de-a lungul liniei 5 pe Bulevardul Barbu Vă’că’rescu pân㒠la Bulevardul Aerogă’rii, am ză’rit în curtea fabricii de paste fă’inoase Bă’neasa acest... locotractor. Åžtie cineva ce fel de vagoane manevra?

Fotografii realizate de pe podul Bă’neasa peste Magistrala 800, Bulevardul Aerogă’rii
 
Interesant locotractor. Pare a avea parbrize de autobuz DAC 112/117, iar daca e adevarat poate e construit in RO. Ar fi interesant de stiut daca dupa locotractoarele Independenta Sibiu s-a mai ocupat cineva din RO de contructia/modernizarea acestor vehicule.
 
Reintilnire cu locomotorul.


Pe sub...


De data asta am avut si o ruleta sa iau ceva cote.
Schita e facuta la repezeala si mai contine unele erori vezi barile de la cabina...


Actionarea foloseste doua lanturi gall, vehicolul avand ambele osii antrenate.
 
tfa2003 a spus:
Reintilnire cu locomotorul.

Mulţumim c㒠ai avut amabilitatea s㒠faci posibil㒠şi nou㒠o ”reîntâlnire” cu acesta! Pozele ”de sub” sunt interesante, la fel şi sistemul de antrenare are o construcţie şugubeaţă’!
 
Brasov - septembrie
LDH10



Are cineva dete despre aceasta locomotiva?
 
Despre locomotiva din imagine, din pacate nu am avut timp sa insist asupra ei, nu stiu daca pe partea cealalta avea numar numar.
 
Salut!Gam3-Pacat ca nu se vede macar beneficiarul,numai F.N.C.(Fabrica de
Nutreturi Combinate)dar nu si localitatea.In Catalogul Faur sunt mai multe LDH10 LA F.N.C.-uri:
007 Alexandria
013 Negru Voda
015 Sf.Gheorghe
017 Beclean
020 Cristianu-Harghita