Turnanta HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
DORIN a spus:
Multumesc pentru informatie. ma intreb daca tot asa arata in interior si o remiza circulara asa ca a mea, deoarece in acest caz suprafata betonata ar fi mult mai mare.
ce faceai acolo alex, incercai sa vezi cum se simte un ,,ceferist" de la intretinere?

Da, exact asa arata.
Am sa caut fotografiile de la Jiblea (Calimanesti) si am sa pun, aici, fotografia cu canalele de vizitare.
Suprafata pietruita sau betonata doar aparent este mai mare si asta datorita numarului de linii care, la o remiza circulara, sunt mai multe.

Ce facea Alex acolo?
Astepta stadia si cerceta prinderile liniilor si se uita curios la canalele orizontale in peretii canalului :mrgreen:

:cafea:
 
Sogard, NU cred ca poti sa faci ceea ce propui tu acolo, fiindca daca muti centrul sinelor, fie si numai cu 21 de mm, inseamna ca traseul de iesire al locomotivei de pe turnanta n-o sa mai fie in linie dreapta cu liniile din afara turnantei, o sa apara un mic unghi intre linia de pe pod si linia de iesire. Acest unghi NU apare decat intr-o singura situatie: atunci cand liniile converg exact spre centrul turnantei!

Ce-i drept, probabil ca materialul rulant ar putea sa treaca de unghiul acela, doar miscandu-se un pic ne-natural, iar in plus unghiul acela poate fi "indulcit" daca liniile nu sunt drepte, ci devin un pic curbe, insa asta inseamna deja sa folosesti linie flex in loc de linie dreapta, sa potrivesti linia foarte exact s.a.m.d. Eu cred ca este o complicatie inutila!
 
Pai da, apare un unghi, usor sesizabil, poate si usor urat :D , dar daca Dorin vrea sa lase exact 15 cm... alta solutie nu prea are decat cea descrisa de Victorian. Complicat si nevazut.

Ca o parere personala: mie imi plac foarte mult depourile cu turnante si remize circulare in care se regaseste muult spatiu de garare a locomotivelor intre remiza si podul turnant. dar papa mult spatiu....
 
sogard_2003 a spus:
Ca o parere personala: mie imi plac foarte mult depourile cu turnante si remize circulare in care se regaseste muult spatiu de garare a locomotivelor intre remiza si podul turnant. dar papa mult spatiu....

Pai nu exista asa ceva in realitate, doar pe machete, deoarece unghiul liniilor este mic, undeva pe la 7 gr si, in cazul acesta, ca locomotivele sa stea in fata remizei, o linie este ocupata una nu.

Baga un ochi aici si spune-mi daca poti scoate doua locomotive aflate pe linii alaturate in fata remizei.
Iti spun eu ca nu. Poti scoate doar putin locomotiva. Nu te lasa marca de siguranta sa mergi mai departe.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3194045

Ce facem noi pe machete este altceva si de aceea au aparut remize circulare cu deschiderea liniilor 15 gr.
 
nu tin neaparat sa am exact 15 cm intre turnanta si remiza. nu ma deranja o abatere de la aceasta dimensiune de plus sau minus 2-3 cm. vreau ca sina sa intre in remiza la un unghi corect si ansamblul sa arate bine. momentan ma ocup de cladire. fac unele modificari si inca mai calculez. m-ar interesa cam ce dimensiuni are o statie de alimentare cu carbune. ma gindesc la o piesa de la Auhagen. vreau sa o instalez pe linia din stinga, undeva in spatele remizei. ma intereseaza dimensiunile pentru ca nu stiu daca am suficient loc....
 
Dorin din cate am vazut eu statia de incarcare cu carbune se pune inainte de intrarea pe podul turnant pe linia de acces in depou practic, gandeste-te practic ce ar insemna sa muti locomotiva de pe o linie a remizei pe pod, pe urma de pe pod pe linia cu statia de carbune, pe urma de pe linia cu statia de carbune inapoi pe pod, si abia la urma pui locomotiva sa plece pe traseu.... in realitate nu cred ca e asa, dar daca spatiul o cere...

LDH in remizele actuale gararea se poate face dupa cum stii sigur o linie da una ba asta in afara remizei evident... sau poti sa pui intre doua locomotive si o a treia dar pe aia nu o scoti decat daca pleaca cele doua de pe liniile alaturate. :lol: :lol:

Ideea mea era faina pentru ca poti tine locomotivele si in fata remizei, dar e alta geometrie... alte batai de cap...etc. :D
 
fiind vorba de o statie de capat de linie cred ca nu e nici o problema ca locomotiva sa se alimenteze cu carbuni din depoul remizei. locomotiva oricum va ajunge pe turnanta ca sa fie intoarsa si atunci e firesc sa intre si in zona remizei pentru intretinerile curente.
 
am progresat in ceea ce priveste remiza. am montat sinele mai scurte. lucrarea e dificila deoarece este de precizie si trebuie sa tin cont de multi parametri. cel mai greu e sa pastrez o trecere lina de pe sinele remizei pe placa turnanta. recunosc ca nu am facut o trecere perfecta dar e acceptabila. e si dificil sa o faci perfecta. nici turnanta nu e chiar o opera de arta. oricum trecerea se face destul de lin pe turnanta. am folosit sine fixe PICO acolo la ,,contact", iar in spate am completat cu sina flexibila.
segmentul cel mai scurt l-am facut doar din sina flexibila deoarece era mai scurt decit o sina dreapta fixa.
cam asta a iesit pina acum:



pentru instalarea sinelor am facut niste terasamente de carton. sinele le-am lipit pe acest carton, nu inainte de a lipi firele de alimentare cu curent. pentru o fixare mai ferma trei dintre sine au fost fixate si cu pistolul de lipit cu plastic. cablurile au fost si ele fixate pe placa cu acest pistol de lipit cu plastic.
sper sa termin cit mai repede de montat sina. apoi voi pune pietrisul care va acoperi cablurile si lipiturile cu plastic si va da un aspect placut intregului ansamblu.
 
Super Dorin, da-i inainte ca vad ca merge . :D Nu inteleg o chestiune care ori mi-a scapat ori nu ai spus. de ce ai umplut blatul cu placajul acela batut in cuie ?
 
buna intrebare :D
suprafata placii pe care lucrez este destul de neregulata si atunci am hotarit sa pun acel placaj cu o suprafata fina pe care poate aluneca usor placa turnanta.
 
Buna
Va rog sa-mi spuneti referitor la comanda unei turnante realizata in analog, daca rotirea se face numai intr-un singur sens, sau in ambele. Ma refer la o turnanta de firma, comanda la fel. Prin comanda in analog inteleg totusi un grad de automatizare, nu un buton tinut apasat permanent pina la rotirea in pozitia dorita. Adica daca linia de destinatie este de ex. cu 2 pozitii la stinga fata de pozitia initiala, face o rotire scurta la stinga, sau un cerc aproape complet prin rotire la dreapta? In ideea ca eu am un panou de comanda cu numerele liniilor, si selectez linia de destinatie prin apasarea unei cifre corespunzind liniei de destinatie ( evident si sensul, cpatul turnantei care va ajunge in pozitia selectata).
Sper ca am reusit sa fiu destul de explicit. Multumesc
 
orice turnanta se roteste in ambele sensuri. chiar si cele din machetism. in ceea ce priveste automatizarea ei, nu cunosc decit turnantele FLEISCHMANN in sistem digital. in sistem analog nu stiu dar sunt convins ca Greucenii in domeniu te vor ajuta cu sfaturile potrivite. personal prefer turnantele actionate manual si asta nu numai din ratiuni economice. oricum nu sunt prea multi producatori de trenulete care fabrica turnante asa ca nu va fi mult de cautat.
In ceea ce priveste remiza mea, am terminat de instalat toate sinele conform schemei prezentate anterior, dupa care le-am legat la tensiune, inclusiv sina de pe placa turnanta. am doar ceva nemultumiri legate de diferenta de nivel dintre sinele remizei si sina turnantei. nu e mare dar se simte si probabil voi face o interventie de remediere a acestui neajuns.
nu am progresat prea mult, lucrarea merge greu pentru ca timpul meu alocat machetismului e foarte limitat dar important e ca merge....
 
am continuat lucrarile la remiza si am mai progresat putin. cu toate ca progresul pare mic, a fost o munca sustinuta si plictisitoare. am pus pietris si nu prea mi-a placut munca asta. dar trebuie facuta si asta, nu-i asa?
am facut si ,,peroanele" din remiza. le-am realizat din placaj. au fost vopsite cu tempera cu un gri facut din combinatie. poate trebuia sa folosesc o nuanta mai deschisa dar cred ca e bine si asa. cladirea remizei intra fix in locasul ei si nu va fi fixa pe diorama. de altfel cam toate elementele mai inalte de 2-3 cm de pe dioramele mele, sunt detasabile. asta e unul din motivele pentru care progresez mai greu. trebuie sa am grija si de acest detaliu. sa fac totul detasabil dar in acelasi timp sa arate bine pe macheta.
citeva fotografii:



pe macheta voi avea si o pompa de apa pe care am pus-o provizoriu pentru fotografie. dar acolo va fi locul ei.



Am pus atit de multe imagini ca sa intelegeti care e intentia mea. as avea nevoie de niste sfaturi legate de ce ar trebui sa pun mai departe pe macheta. ce sa fac? sa o acoper total cu pietris sau in zona turnantei sa pun pamint? in spate, la sina lunga din stinga o sa pun o statie de alimentare cu carbuni. dar ce sa mai pun altceva? de exemplu ce sa pun in zona din spate? dar in zona sinei lungi din dreapta?



pina voi face rost de citeva idei bune o sa ma ocup cu instalatia de lumini a remizei. in principiu aceasta va fi luminata cu 9 leduri galbene. deocamdata lucrez la proiect. sper sa rezolv treaba in citeva zile.
 
din lipsa de materiale si intr-o oarecare masura din lipsa de idei si timp lucrarile merg foarte greu. practic la partea de sol m-am blocat din lipsa de materiale. am nevoie de o statie de alimentare cu carbuni si nu prea gasesc. e ciudat ca nu se gasesc astfel de instalatii pentru ca pina acum putin timp in urma se gaseau pe la mai toate magazinele virtuale. acum se mai gaseste un singur model la un singur magazin virtual si ala e cel mai scump. dar am rabdare si astept.
pina imi mai vin idei m-am apucat de instalatia de lumini a remizei.
m-am gindit la o instalatie cu 9 leduri galbene. am pus 3 ramuri cu cite 3 leduri de 5 mm. le-am legat intre ele cu fir unifilar la care am scos camasa de protectie ca sa dea bine ca aspect. inca nu am pus o rezistenta care sa protejeze circuitul. teoretic ar fi de preferat una de 89 - 130 Ohm. dar cea mai mica pe care o am e de 220 Ohm. poate e prea puternica. cam asa se vede lumina:





credeti ca e OK lumina? ar trebui sa fie mai puternica? asta ar insemna sa schimb ledurile, nu?
 
Salut,

Je i-am propus apropitarului machetei la care lucrez sa facem urmatorul scenariu avand in vedere faptul ca pe langa cladiri mai sunt o gramada de lumini.
Bun, nu este vorba de remiza deoarece aceea nu are lumina.
Scenariul suna cam asa: luminile la semnalele cu brat, interior cladiri, tensiune 12V, luminile exterioare amplasate pe stalpi 8V, luminile la capetele de linie 6V.
Nu am poze de la probe dar am sa fac cand "reunim" modulele.

Daca ai lumina exterioara amplasata pe un stalp, pe langa remiza, si alimentezi la tensiunea maxima permisa de bec sau led atunci, nu o sa mai vezi lumina din interiorul remizei.
Situatia nu este ca la cladirile celelalte unde interiorul este captusit cu hartie neagra si ce razbate afara este mai palid.
In cazul tau pune luminile exteriare si experimenteaza intensitatea la interior si exterior astfel incat sa obtii optimul pentru a le vedea pe amandoua.

Din fotografii nu-mi dau prea bine seama daca este bine au ba deoarece ai facut pozele, banuiesc, fara lumina ambinetala.
 
asa e LDH am facut fotografiile fara lumina ambientala. imi da impresia ca lumina e cam slabuta si nici nu prea am posibilitati sa ii cresc intensitatea. si asta cu toate ca am instalat 9 leduri galbene. poate e de vina si faptul ca peretii interiori ai remizei sunt mai inchisi la culoare.
acum ca am mai primit niste sfaturi tehnice si nu numai, ma apuc sa mai fac citeva determinari. sa vedem ce iese.
multumesc!
 
Am fă’cut câteva verifică’ri dar şi un inventar al materialelor existente aparţinând remizei. Am achiziţionat şi 2 stâlpi de lumin㒠pe care înc㒠nu i-am montat. Urmeaz㒠să’-i montez dar numai dup㒠ce m㒠clarific privind ce alte instalaţii voi mai pune pe machetă’. în primul rând am nevoie de o staţie de că’rbuni, staţie pe care puteam s㒠o iau mai demult când se gă’sea fă’r㒠probleme la magazinele de profil, şi m㒠refer aici la cea de la Auhagen...
Oricum o s㒠mai am nevoie de înc㒠2 stâlpi de lumin㒠dar sper s㒠gă’sesc din aceia specifici - industriali - cum li se mai spune.



Am fâţâit şi câteva locmotive pe şinele total funcţionale din remiză’, asta aşa ca s㒠mai rodez puţin întreaga instalaţie. Contactele se dovedesc să’nă’toase şi durabile. Figuri mai fac şinele care trebuie cură’ţate mai des. Praful asta.....






Aburoasa şi veterana BR 55 înc㒠îşi face foarte bine treaba. E drept c㒠pentru a o menţine în form㒠trebuie întreţinut㒠des şi cu atenţie dar merită’. M㒠refer mai ales la uns şi gresat. Am tot timpul grij㒠de ambielajul ei... Folosesc un ulei fin, nemţesc folosit la maşinile de cusut şi se cunoaşte.
 
Am progresat cu macheta mea de remiză’. Am adus-o mai aproape de realitate... Ar mai fi de montat 2 stâlpi de lumină’, unul dintre ei nefiind înc㒠achiziţionat. Fotografiile vor vorbi de la sine.







Aşa cum am precizat anterior, clă’direa remizei are instalaţie de lumini funcţional㒠dar sunt puţin nemulţumit de intensitatea luminii dat㒠de ledurile galbene de 5 mm... Erau mai bune cele de 3 mm, erau mai puternice. Turnul de ap㒠are şi el lumini instalate. Stâlpi de lumin㒠pe machet㒠deocamdat㒠sunt doar 2, funcţionali. Urmeaz㒠instalarea celorlalţi 2. Am vrut s㒠pun lumin㒠şi în atelierul acela din spate dar l-am instalat deasupra unei grinzi de rezistenţ㒠şi va fi mai dificil acum mai ales dac㒠ţinem cont c㒠la mine toate elementele de pe machet㒠sunt demontabile din lips㒠de spaţiu de depozitare.