DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
multumesc pentru aprecieri prieteni. uite ca nici nu stiam ce masina am. dar acum am aflat!
tancul l-am cumparat de la MALL PLAZA, din acelasi mare magazin unde se vind si trenuletele dar de la standul de alaturi. se gasea in 3 moduri diferite de vopsire. tot acolo avea si camioane (tiruri) RADIOCOMANDATE de dimensiuni foarte mici, cred ca o scara aproximativ apropiata de HO, daca nu chiar HO. tancul si camionul aveau acelasi pret daca nu ma insel 45 RON. EU ZIC CA E UN PRET SUPER!!!
poate mai gasesti dar eu il am de 1 an. cu siguranta mai gasesti pe undeva in bucuresti.
 
tanc

<r>uite un tanc similar aici :<br/>
<br/>
<URL url="http://www.bunuri.ro/produs.php?id=2943">http://www.bunuri.ro/produs.php?id=2943</URL></r>
 
am continuat sa lucrez la vagonul acela restaurant si am ajuns la citeva concluzii:
- vagonul de calatori de start set pe boghiuri facut de MEHANO, se poate modifica destul de greu urmind calea pe care am mers eu (instalat lumini, pus masute si bancute) deoarece dupa indepartarea geamurilor originale este foarte dificil de reinchegat in conditii optime. adica dupa remontarea acoperisului, la aprinderea luminlor se vede o fanta de lumina la baza acperisului;
- este dificil de a reasambla optim acoperisul deoarece la metoda originala geamurile au rol de cleme de prindere fortata iar in lipsa acesora acoperisul se curbeaza putin, lasind o fanta subtire care e vede la aprinderea luminilor;
- realizarea unui alt dispozitiv de stringere a acoperisului ar fi geoaie si cred ca ar stria aspectul general al vagonului aica s-ar vedea in nterior, ocpind locul la mai multe bancute;
- consider ca o buna modificare s-ar face pastrind ferestrele originale chiar daca acestea nu sunt cele mai bune ferestre (adica nu sunt la fel de tansparente ca si aelea pe care le-am mnat eu);
- chiar si asa nu sunt sigur ca la aprinderea luminlor nu s-ar vedea citeva fante mici de lumina la baza acoperisului...
- poate ar fi indicata neinstalarea luminilor la acest model (o sa mai studiez acest aspect)
- in rest vagonul se prelucreaza usor si se pot face multe imbunatatiri.

o sa revin cu amanunte.
 
@ Dorin

Pai ai mai multe variante legate de fanta de lumin
Prelungesti de pe acoperis "fuste" laterale si la capete care sa acopere exact imbinarea acoperis - laterale vagon

Faci un sistem propriu de clipsare a acoperisului copiindu-l pe cel original dar situat intre partea superioara a geamurilor si locul de imbinare acoperis - laterale
Am spus ca sistemul este acelasi, chiar daca este cu mica deosebire, in loc sa ai prinderi cat numarul ferestrelor poti face trei sau patru pe o laterala

O alta metoda este cea clasica cu suruburi si o tje filetata la interior lipita de acoperis in care se prinde surubul care trece prin podeau vagonului
 
am facut rost de o relicva si ma gindesc serios sa ii rearanjez imaginea. e un vagon de start set romanesc. era aproape demontat total. i-am indepartat geamurile si i-am schimbat osiile originale si foarte prost lucrate cu osii de plastic MEHANO de la trenurile de calatori. acum ruleaza foarte bine poate si pentru ca are o oarecare greutate avind inca contragreutatile originale de metal. insa isi spun cuvintul osiile superioare de la MEHANO.



acum vreau sa vopsesc acoperisul. sa ii pun o podea. sa ii confectionez bancute si peretii necesari interiori si poate - inca nu sunt sigur - poate ii fac si instalatia de lumini. dar pentru asta trebuie sa ii schimb osiile cu unele metalice si nu stiu daca merita.
mai vedem. acum am ceva experienta de la tunarea vagonului restaurant, vagon cu care pina la un punct ma mindresc, dar recunosc ca la final am facut niste greseli si proiectul a cam fost compromis.
dar sa revenim la noul subiect:



va trebui sa ma ocup si de tampoane dar asta e o problema minora. la fel si elementele de legatura. toate acestea se gasesc la Rally si daca o sa consider ca sunt pe drumul cel bun, atunci voi achizitiona si aceste detalii sau componente - cum vreti sa le spuneti.
 
tot de curind, un coleg de serviciu care imi cunoaste pasiunea, mi-a adus o SURPRIZA - facindu-mi o bucurie. o epava a locomotivei BR 52 de la PIKO. este mai degraba o caroserie. era un pumn de piese din care la prima vedere nu credeam ca scot mare lucru dar lucrind cu rabdare priviti ce am reusit sa asamblez, dar fac precizarea ca nu are motor si are destule componente lipsa dar are in schimb majoritatea detaliilor (cele care dau farmec modelelor):



principala lipsa este osia alergatoare din fata cu tot ansamblul ei si de asemenea, a doua lipsa ca si importanta cred ca este biela secundara. ma bucur ca totusi bielele principale sunt intregi. asta da o sansa visului de a o face functionala cindva.



locomotiva a fost intretinuta necorespunzator, fiind unsa cu vaselina de masina, o mare greseala. am curatat mult la aceasta vaselina si inca mai am de lucru. toate mecanismele locomotivei au fost unse astfel. acum aceasta unsoare s-a intarit si face ca osiile sa se miste mai greu. dar usor- usor o sa curat toate piesele in miscare.
deocamdata locomotiva este asmblata provizoriu piesele nefiind lipite intre ele. le voi lipi definitiv cind o sa consider ca am toate componentele pe care imi permit sa le obtin.



trebuie sa precizez ca are manivelele din plastic. am componentele lipsa ale manivelelor dar in varianta de metal. sincer va spun ca nu am curaj sa ma apuc sa montez biele deoarece mi se pare o treaba cam complicata si nici nu stiu daca se poate realiza hibridul metal-plastic atunci cind vorbim despre ansamblul biela - manivela.
o sa va tin la curent.
 
o fotografie cu tenderul in stare destul de buna dar fara motorul atit de necesar. da si aceasta locomotiva de la PIKO, avea motorul in tender. recunosc ca nu am stiut acest amanunt. am crezut ca numai locomotivele mai mari , gen BR 01, BR 03, BR 18 au motorul in tender.

 
recunosc ca acest model nu il mai vazusem. e destul de lucru la aceasta locomotiva ca sa ii scot fata cum se spune dar o sa incerc. multumesc pentru exemplele date. imi sunt de ajutor. inca nu sunt atit de pregatit ca meseriasii care fac asa modificari elaborate dar o sa ma staduiesc. plus ca nu am piesele de care dspun altii. pentru mine e destul de dificil de motorizat locomotiva deoarece nu am roti dintate si mai ales nu am roti melc potrivite. nici macar nu stiu unde se pot gasi. si apoi din ce pot sa fac carcasa sau scheletul distributiei care sa faca corp comun cu motorul.
oricum ceva sunt hotarit sa fac. vom vedea ce reusesc. e un proiect de viitor ca am mai multe panuri.
vom vedea.
multumesc!
 
imi puteti spune daca vagonul acela romanesc seamana cu ceva existent sau care a circulat si daca merita sa il imbunataesc? pare usor de tunat dar nu stiu daca mrita. de rulat ruleaza bine cu noile roti.....
 
De meritat merita oricum macar iti faci mana

De existat nu stiu daca a existat in realitate dar seamana cu cel de mai jos dar nu are nituri

foto Catalin Ghita (vagon Sibiu - Agnita)

th_Vagon_Sibiu-Agnita.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Vagon_Sibiu-Agnita.jpg
 
am continuat lucrul la halta mea. progresez dar cu toate ca am muncit aproape 2 zile, legat, nu se cunoaste mare lucru....





am pus mult pietris de terasament, si ceva iarba. si am inceput inaltarea peronului care va fi mai lat de 26 mm....
 
ar fi trebuit sa pun aceste 2 ultime fotografii la celalalt topic cu halta....
asta e, acum le las aici. vreau ca acest topic sa il folosesc mai mult pentru material rulant modificat sau tot felul de alte realizari care nu tin de halta mea.
 
DORIN sau LDH, va rog spuneti-mi si mie procedeul desfacerii vagonului restaurant pentru ca m-am chinuit aproape o ora si n-am reusit nimic. Imi e frica sa nu rup ceva.

Multumesc.
 
Vagonul lugoj are un corespondent in realitate, in Germania. Exista un model asemanator si la Tillig.
Aici sunt cateva informatii:
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=778&postdays=0&postorder=asc&start=30

Eu m-am apucat sa-l modific pentru a arata mai aproape de realitate:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00134.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00137.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00136.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00139.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00140.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00141.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Radu161/Lugoj/DSC00142.jpg

Inca nu e terminat, din lipsa de timp.
 
Multumesc

Daca sunteti interesati si de alte conversii de lugoj o sa fac un topic special, ca sa nu poluez topicul lui Dorin.
Am mai modificat o locomotiva in vopsire rosu-alb (pe care probabil v-a aratat-o srazvi). Dupa examen mai am o locomotiva de revopsit in gri cu dunga albastra (plus alte modificari).
 
Illusi0n a spus:
DORIN sau LDH, va rog spuneti-mi si mie procedeul desfacerii vagonului restaurant pentru ca m-am chinuit aproape o ora si n-am reusit nimic. Imi e frica sa nu rup ceva.

Multumesc.

Si totusi, nu ma poate ajuta nimeni? Am incercat sa ridic acoperisul apasand in acelasi timp pe ferestrele din capat, dar n-a miscat deloc. A trosnit un pic si atunci am l-am lasat asa.
 
ceva poze ai si tu ca sa isi faca lumea idee cum ai alimentat ledul din vagon prin ce metoda eu am deja 2 vag echipate cu roti pnt alim dar datorita rotatiei pe axul de pe sasiu nu vd cum as putea sa le alimentez