Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dupa o pauza indelungata ardeam de nerabdare sa am ocazia sa scriu la acest subiect.

Iata ca Ionut mi-a oferit-o:





Dupa cum se vede s-a pus verdeata pe langa sine, bineinteles ca vor urma buruieni, tufe, detaliile care fac diferenta.

Apoi va urma catenara in aceste zone, o catenara mai speciala, catenara CFR mai exact :D
 
N-am ce sa spun decat felicitari, arata excelent si asa mai departe. Imi place foarte multterasamentul liniilor dar si acea zona industriala ce se prefigureaza. Iar odata ce va fi instalata si catenara, va schimba aspectul in si mai frumos. Respect.
 
Salut,

s-a lucrat la diorama,
mai exact la actionarea acestor macaze:


Pentru actionare urma sa folosesc actionari tillig pe care le aveam deja achizitionate de ceva vreme.

Cei ce au vazut / lucrat cu aceste actionari stiu ca marea lor problema este zgomotul pe care il produc.

In urma vizitei la targul de la Nuremberg am aflat ca cei de la Tillig au scos o versiune noua, imbunatatita a acestor actionari. Ei au remarcat ca zgomotul era produs/amplificat de carcasa actionarii, aceasta actionand ca o cutie de rezonanta. Am remarcat ca au facut un design complet nou al carcasei la noile actionari si in plus au lasat si niste "aerisiri".

M-am gandit sa incerc sa decupez din carcasa actionarilor, in speranta ca se va mai diminua efectul de cutie de rezonanta si implicit se va reduce zgomotul.

Iata niste filmulete,
actionarea cu motorasul in carcasa nedecupata:



motorasul scos din carcasa:



motorasul in carcasa decupata:



Nu stiu cat de mult se sesizeaza diferenta de zgomot (am tinut aparatul prea aproape), in realitate zgomotul a fost putin mai mic.

Revenind la macaze, era foarte dificil de montat aici actionarile deoarece nu aveam acces bun sub macaze:


Astfel m-am gandit sa folosesc o placa pe care voi monta actionarile si apoi aceasta placa sa fie montata sub macaze:


Dupa ceva timp pierdut cu reglajul la fix al cursei actionarilor, am fixat placa sub macaze si am prins-o in suruburi:


Firele le-am lipit de blat cu plastic cald (deocamdata nu discutam de decoadoare de macaz, ele vor fi actionate in analogic de la panou)


Proba finala:

 
Salut,

voi prezenta ce s-a mai lucrat la diorama:

10 aprilie

S-a inceput lucrul la conexiunile electrice intre actionarile acestor macaze si panoul de comanda:



Pe modulul basculant am montat un alt set de cleme de contact mai mici decat cele initiale, acestea vor fi folosite pentru actionarea celor 4 actionari:



Contactele cand modulul basculant este inchis:



Panoul:



Macazele de pe modulul basculant si macazul din poza de mai jos, vor fi actionate de la acest panou.

Supriza a fost sa constat ca actionarea acestui macaz:



ce a fost montata cu vreo 2 ani in urma si nefolosita deloc de atunci, a functionat perfect la prima cheie :D

Firele de conexiune:



Mircea si Cristi au inceput si ei baza la oras:



Si inceputul mizeriei:

 
22 aprilie

Doar lucrari de intretinere,
reparatii la sina, probleme aparute din doua cauze, datorita faptului ca materialele lucreaza in timp si bineinteles a lipsei de experienta de acum 3 ani cand s-a montat sina in aceasta zona,
se vede clar care e problema:



Reparatia:



Nu sunt cleme de nivel (avem sina roco si piko), le facem din cleme normale:





Reparatia nu este gata, urmeaza ca sina sa fie "cimentata" la pozitie cu pietris, apoi dupa aceasta operatie sina va fi taiata la imbinarea dintre module.

S-au montat si intrerupatoarele pentru macaze la panou:

 
29 aprilie

Teraformare la modulul basculant,
am pus la imbinari/capete polistiren extrudat deoarece am constatat ca cel expandat se distruge repede la extremitatile modulului oricata grija ai avea.



In stanga si dreapta traseului CF vom folosi ziduri cu arcade:

 
6 mai

Pentru a avea acces la actionarile de pe modulul basculant, am decupat blatul in zona acestora:




Putina planificare,
pe aici va trece drumul ce duce la terminalul de containere:



Distrugem spatiul verde:



Si montam soseaua folosind ipsos, mesterul Mircea a finisat zona tot cu ipsos:



Desi nu are un aspect foarte "natural" si desi expertul faller-car-system (onasis de Brasov , a.k. Bogdan)a zis sa nu o folosim, noi am folosit soseaua prefabricata de la Faller deoarece a fost foarte potrivita in situatia de fata, s-a nimerit perfect ca si curbura si este suficient de rezistenta incat nu a trebuit construita vreo structura de sustinere sub ea. In plus, imbinarea intre module e gata facuta si este rezistenta la lovituri in timp.
Aspectul nerealist se va remedia prin vopsire.



Ce facem cu "ciotul" asta ? :



O idee:



Practic am modificat cladirea postei incat sa se incadreze perfect "in peisaj".




Lucrarile vor continua si pe partea opusa:



Sugestii? Pareri?
:cafea:
 
Pacat de zidurile cu arcade sa le faultezi acolo, cred ca ar sta mai bine pe diorama lui kenobi :D
 
Florinn a spus:


Reparatia nu este gata, urmeaza ca sina sa fie "cimentata" la pozitie cu pietris, apoi dupa aceasta operatie sina va fi taiata la imbinarea dintre module.
asa cum arata zona da idei... ar trebui valorificata cumva, eventual un mic podet cu un canal de scurgere in lungul zonei de imbinare. acolo o sa lucreze mereu materialul, si in timp ce pe nivelul inalt din dreapta pozei imbinarea e mascata cu tufe (care s-ar putea pretinde ca au crescut in canal, si asa nu prea mai tund astia iarba pe langa linii), in continuare canalul ar putea apare pe planul inclinat in lungul imbinarii, trece linia si continua pana la marginea dioramei. iar bucata de linie asa cum arata poza sa fie podetul. in modul asta rezolvati toate problemele legate de imbinare si de deplasarea liniilor pe cele doua module, plus podetul poate fi mobil (sa-l scoateti cand demontati diorama)
 
Florinn a spus:
Salutare,

saptamana aceasta am inceput lucrul la oras in partea dreapta,
deocamdata putin la relief si zidurile de sprijin.





Acum sta si @Obiwan linistiit ca zidurile-s utilizate. :D




In loc sa aduci si la obi te dai rotund ca ti-au ramas pentru club :(

lasa ca obi face, insa timpul e inamicul principal.

Spor!
 
Raiul trenuleţelor se mut㒠la Cluj

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Raiul_trenuletelor_se_muta_la_Cluj_0_340166003.html

ce lipseste din articol? :fluierat:
 
Salut,

a venit vremea pentru niste lucrari de intretinere la diorama.

Dupa mai mult de 4 ani de rulat trenuri uzura sinelor isi pune cuvantul din ce in ce mai mult si avem probleme din ce in ce mai dese in a rula garniturile. Astfel am decis sa schimbam toate macazele de pe magistralele principale ale dioramei cu altele noi.

Diorama a fost construita cu mai multe tipuri de sina, macazele folosite pe magistralele principale sunt piko si roco. Problemele pe care le avem sunt ca la macazele piko acele acestora au devenit foarte maleabile, practic nu mai rezista la trecerea trenurilor si provoaca deraieri. La macazele roco avem probleme de contact. Tinand cont si de experienta cu train-fest unde am fost multumiti de macazele peco care au functionat ireprosabil am decis sa schimbam toate macazele cu probleme cu macaze peco cu inima polarizata (electrofrog).

Incepem cu demolarile:

27 martie




Ca de obicei, cand se pune problema "de munca" prezenta scade drastic :D
(prezenti la datorie Mircea, Alexandru, Gyuri si eu)


5 aprilie

(la datorie aceeasi muncitori plus Ionut venit sa-si vada gara devastata)

Vom schimba putin configuratia garii, trecerea din stanga spre dreapta de la tunel va disparea complet astfel vom mari lungimea utila a liniilor din gara de asemenea grupul de macaze de la intrarea in gara va fi mutat putin mai spre gara incat curbele de intrare sa fie mai largi.

Montajul cu macazele de intrare:



In noua configuratie va disparea macazul cu 3 cai de la intrarea dinspre tunel iar macazul cu 3 cai dinspre triaj va fi inlocuit cu un macaz cu 3 cai asimetric.

Incercam sa avansam repede cu lucrarile in aceasta zona pentru a putea relua traficul, ulterior pentru restul de macaze ale dioramei macazele se vor schimba pe rand pentru a lasa diorama functionala.

Voi reveni cu detalii.
 
Salut,

ieri s-a lucrat iarasi la diorama,
prezenta a fost destul de numeroasa incat a fost greu sa ne impartim de lucru.





Dupa cum se vede in poze, peronul a fost scurtat in partea stanga, va fi lungit in partea dreapta, de asemenea pozitia cladirii garii va fi modificata.
 
Cine nu are de lucru sambata isi gaseste.

Am dat gaurile pentru actionari la macaze:



Cum se imbina sine peco code 100 cu sine peco code 75 ?



Folosind cleme de trecere (cod produs : sl-112)

Acestea sunt din plastic, pot fi folosite fie ca izolatoare fie ca si conductoare de curent prin iserarea unui contact asa cum se vede mai jos:



Lamela de contact trebuie indoita intr-o forma asemanatoare cu cea de sus pentru a putea fi introdusa in clema.

Poze cu gara in lucru:

 
Continuare ieri, prezenta numeroasa dornica de lucru.

Alexandru in special, ajutat de Mircea, a facut legaturile electrice la macaze + actinari + comutatoare de polaritate si asa am putut pune sinele la pozitie.

Gyuri insarcinat cu verificatul legaturilor electrice:



Lucrarile avanseaza:





Trecere intre peco code 100 si tillig elite:



Am pus cleme peco pe care la un capat le-am strans incat sa devina plate iar sina tillig am pus-o direct deasupra clemei si am fixat-o prin cositorire.