Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

dupa o lunga pauza, s-a mai lucrat ceva si la diorama,
s-au reluat lucrarile de electrificare, abandonate prin martie 2008, ca in Romania,
incet si sigur. :D

Asadar, stadiul in care era gara inainte de reluarea lucrarilor:
(martie 2008)

Si ieri:


Am inceput prin a sapa locurile unde vine "fundatia" stalpilor:


Am decis sa electrific si scurta linie auxiliara, asa ca am pus un stalp de capat:


Urmatorii stalpi montati in soclurile deja existente:


Soclurile stalpilor le-am lipit direct pe blat prin intermediul unei fasii de pluta si utilizand picatura:

Avantaje: se usuca imediat, se lipeste beton, se poate dezlipi usor in viitor daca va fi cazul.

Urmatorii stalpi, cu console duble si triple:


Viessmann nu face stalpi cu trei console, insa eu l-am facut dintr-unul cu doua la care i-am mai adaugat o consola intre cele doua cu care vine din fabrica.

Pentru economie luati picatura mare ( suna tare, nu? ):


Pozitia stalpilor trebuie sa fie verificata cu cel mai lung vagon din colectie, in cazul meu am folosit un restaurant TEE (rivarossi), se poate folosi cu succes si vagonul etajat CFR:
 
Am lucrat in general cu sarme de lungime variabila, rar cele cu lungime fixa se potrivesc, asta daca vrei sa pui stalpii si firele astfel incat locomotiva sa ruleze fara probleme cu pantograful sus.

Sarmele cu lungime variabila au capetele drepte si trebuiesc facute in forma de clema:



Probabil ca, clestele minune de facut capete despre care s-a discutat aici pe forum ar fi economisit mult timp pentru mine si ar fi redus si numarul bataturilor din palma, dar ne descurcam cu ce avem.


Montam primele doua sarme:


Pentru teste am folosit drezina nemotorizata, este ideala pentru lucrari la catenara, fiind mult mai usor de manevrat decat o locomotiva cu motor:


Urmatoarele fire:

 
Problemele au inceput cand am ajuns la incrucisarea in X, nu aveam fire suficient de lungi (cele de 360 mm se terminasera si oricum nu cred ca ajungeau), cred ca viessmann produce si fire de 400 mm insa nu se gasesc la vreun magazin prin Cluj, asa ca ne descurcam. Am ales sa fac un fir prin lipirea a doua fire rezultate din fire de 270, si sa le lipesc la mijloc cu cositor, lipindu-le si de celalalt fir al incrucisarii, astfel intarind intreaga structura pentru a rezista in timp, pregatirea montajului:


Dupa montaj si lipire:


Cam atat dupa o zi de lucru,
cateva imagini la final:




Lucrarile vor continua azi si voi reveni (sper) cu imagini mai bune facute ziua.
 
Salut,

asa cum am promis niste poze facute pe "ziua":



Am continuat lucrarile la intalat firele de catenara, problema majora fiind in continuare lipsa firelor lunig (> 360mm) asa ca a trebuit sa le fabric din cate doua fire mai scurte:


Avansam:


Mai fabricam fire:


Montaj si apoi testare:


Alte fire:

In final am vopsit lipitura cu cositor cu vopsea neagra, astfel aceasta a devenit mai greu de observat.

Poze la final:


Se observa si interventiile lui Ionut, murdarire peron, aplicat buruieni, iarba si tufisuri pe alocuri, inegrit terasament la macaze:




Cam atat, mai trebuiesc doar ancorate si cele 2 fire de pe firul din dreapta de intrare in gara.

Ce nu v-am spus si va spun acum este ca aceasta gara va pleca spre expozitia de la Brasov :D

p.s. am mutat discutiile aici.
 
Salut,

dupa expozitii, plimbatul garii la Brasov si inapoi, vacante si concedii,
s-au reluat lucrarile la diorama, obiectivul numarul unu, eliberatul orasului de scule, stiu ca suna ciudat dar aceasta operatiune a consumat o zi intreaga de munca, dat gauri, montat rafturi, organizat si adunat scule. Asa arata acum:


Pe final de zi, pentru destindere si relaxare, am terminat de montat firele la reteaua de inalta tensiune, cateva poze, desi firele se deosebesc destul de greu:







Lucrarile la diorama vor continua, obiectivul principal pe termen scurt fiind electrificarea celor doua linii ale magistralei principale.

Noutati curand.
 
Revin cu noutati palpabile,

s-a inceput lucrul la infrastructura orasului, baza bulevardului principal:



Am vrut sa creez niste mici pante, orasul dealtfel nu va fi pus la acelasi nivel, nu-mi place sa vad layout-uri plate, ca si pun ar fi toate intinse pe masa.

Apoi am inceput sa montez linia de tramvai deoarece modul de asezare va influenta si dezvoltarea ulterioara a "peisajului"



Cea mai stransa curba de pe traseu, aproape la limita posibilitatilor tramvaiului de a se inscrie in curbe, sinele sunt asezate astfel incat doua tramvaie pot trece unul pe langa celalalt fara sa se atinga.



 
Si cam cat s-a facut in prima faza, aproximativ 80% din traseu.



Am folosit sine tillig elite si piko.



Care este planul? Traseul de tramvai dupa cum se vede va fi dublu exceptand traseul dintre cele doua macaze, acest traseu va fi prin tunel, de o parte si de alta a sinei fiind cate o banda pentru trafic auto.
Pe zona cu linie dubla, de o parte si de alta a sinelor va fi cate o banda pentru trafic auto (faller car sysytem), una sau doua statii tramvai, una sau doua statii autobuz.
Pe zona sinelor de tramvai se va planta iarba, exeptie la intersectii unde se va asfalta dupa caz, deci traficul auto pe liniile de tramvai este interzis.

Alte poze:





 
Privire de sus:


Inca cateva detalii:

- aici va fi o mica piata / centru oras
- intersectie, soseaua din drepta duce spre terminalul de containere
- intersectie cu rol de a da impresia ca orasul se continua la stanga
- intersectie cu strada (poate pietonala - vedem), dupa macaz - intrare in tunel
- alta strada, paralela cu calea ferata, strada va fi si ea ridicata cu 5-7 cm fata de nivelul actual si se va pune zid de piatra

Si primele probe de parcurs cu tramvaiul:

http://www.youtube.com/watch?v=MVJ5URUphXE
 
Salut,

s-a mai avansat cu lucrarile ca doar suntem in prag de alegeri :D

sa vedem ce s-a mai facut:

- planul pe hartiei a bulevardului principal

- am taiat apoi din ceva placaj traseul pentru care am facut un sablon din hartie, se taie usor cu un cutter bun

- alt sablon

- polistiren expandat la baza, urmand sa pun extrudat peste.

Grosimea primului strat de polistiren este inaltimea cu care doresc sa urc soseaua, pentru a diminua putin efectul accentuat de urcare a cai ferate paralela cu aceasta zona.

Cam asa a iesit:



A doua zi dupa scoaterea "cofrajelor":



- ceea ce spuneam mai sus despre panta, aici am vrut sa urc putin soseaua

Si cum vom rezolva problema balamalelor:


Lucrarile vor continua curand,

pareri pana acum?
 
Salut
LDH a spus:
Mai intai doua intrebari:
Care este raza minima pe care poate rula tramvaiul?

dupa masurate ar fi cam 200-210 mm.

Bun, ce s-a mai lucrat, la linie,
in timp record s-au finalizat lucrarile, urmeaza imbracamintea asfaltica.

sa vedem imagini:




La final, dupa multe probe de rulaj s-a trecut la fixarea permanenta a liniei utilizand aracet pentru parchet (acesta devine transparent), urmand ca dupa uscare sa fie inlaturate toate suruburile.
 
Salut,

cateva noutati,
s-a uscat complet aracetul, urme zero:


Scoatem suruburile si apoi probe:



Vor urma lucrarile la faller car system.

Intre timp pe alt front se pregatesc alte lucrari,
a sosit ultima transa de catenara Viessman, si s-a pregatit startul lucrarilor de electrificare a garii nr 2.


Am zis ultima transa de catenara Viessman, nu pentru ca nu vom electrifica toata diorama ci pentru ca in zonele ramase vom folosi catenara CFR, dar pana atunci mai este...
 
Salut,

revin cu noutati de la diorama,

s-a continuat munca la montarea catenarei in gara nr.2:



Am "sapat" cate o "groapa" pentru fiecare stalp, si i-am pus pe toti in pozitie:



Am folosit un "tool" de la Viessman destul de util pt cine doreste sa puna stalpii cu consolele la aproximativ aceeasi inaltime, desigur ca asta nu e o problema pe un traseu perfect plan, dar unde sunt pante e alta poveste.



Am pus doar stalpii si aspecul s-a schimbat deja cu mult:





Cam atat deocamdata, va urma montajul firelor.

Apoi a venit Traian, cel mai nou membru al clubului si l-am pus direct la munca:



Despre ce este vorba? Ne-am apucat sa "refactorizam" toata partea electrica a dioramei, lucru care trebuia facut de la inceput, imediat dupa ce s-a pus sina. Oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata.

Cam asa erau legaturile electrice intre module:



Le vom schimba cu cleme si cablu "serios" (vezi cel alb din pozele de mai sus)

Voi revenii cu detalii despre cum anume s-a facut circuitul electric la finalizare,
pana atunci, inca cateva poze din timpul lucrului, de remarcat haosul general din jurul dioramei :D



revenim..
 
Salut,

ce s-a mai lucrat pe la club in ultima saptamana:

Traian a continuat munca la tras fire groase pe sub diorama:


Speram sa scapam cat de curand si de paienjenisul de fire (intra la categoria asa nu!)

S-a continuat munca si la catenara.









Alta zi, Traian din nou la fire:



Sambata s-a finalizat catenara in gara: