Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
SI pentru ca am reusit sa desenez intr-o zi "planul" asa zisei gari am sa postez doua poze, una cu planul actual al liniilor si alta cu ce as vrea sa fac:
 
Pai tocmai asta era problema, cred ca voi pastra cele trei linii pentru gararea trenurilor pe timp ce ele nu sunt in traseu, iar gara o voi face in spatiul dintre cele doua module....cred ca in cele din urma din gara o sa se transforme intr-un mic triaj de vagaoane si locomotive, spatiu de manevra, invarteala sau cum vrei....
mai am trei pereti la dispozitie, deci e loc si de o gara pe undeva. :D

Am pornit la drum fara un plan anume, vreau doar sa am unde sa alerg trenurile, ca m-am saturat sa le tin in cutii. Spirit creativ .... :D
 
De fapt incerc sa intru si pe al patrulea :D Insa nu ma intind la capitolul latime, adica nu voi avea module mai late de 20cm. Sa vedem cum decurg lucrurile. E linie dubla si sunt multe sine de pus de altfel si o gramada de macaze. adica inseamna multi bani, asta inseamna o investitie pe termen lung pentru ca nu le pot lua pe toate odata.
 
Pai peisajele de pe Valea Prahovei sunt numai montane :D . Problema nu se pune de exploatare pe verticala, ci de detalierea cat mai reala a lor. Dupa cum urmeaza voi face o lista cu ce tin eu minte ca vreau sa montez pe module:

1 Podul metalic de la Bobolia, sau poate cel in arcade din beton pentru linie dubla, doar ca dupa renovare si-a pierdut toata frumusetea, si sincer nu stiu cum arata inainte dar acuma este foarte urat.
Se pot vedea poze aici cu podul respectiv:
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/62/121/8330.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/62/121/8329.jpg
Ca locatie el se gaseste la Bobolia, cu 10 kilometri inainte de intrarea in Campina dinspre Bucuresti.
In spatele sau se afla si podul metalic despre care am discutat aici pe forum, insa acum nu gasesc respectiva discutie, stiu ca m-a ajutat catalin cu foarte multe poze bune, insa vreau sa fac o excursie pana acolo pentru masuratori, poze, plimbare cu bicicleta, etc...

2 In statia Campina se afla o remiza pentru Drezina Pantograf, am discutat aici despre ea, azi ma duc sa ridic materialele de la posta si in curand le voi trimite la taiat pe laser. mai multe detalii aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3289
Desi cu titlul de subiect gresit remiza poate adaposti cu succes si locomotive lungi datorita spatiului da garare de aproximativ 22 de metri.
De asemenea despre constructia acestei remize am scris si aici, in interesul de a ma ajuta colegii pentru a realiza piesele cat mai bine:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6152

3 In capatul garii v-a exista un macaz special pentru trecerea locomotivelor de pe o linie pe alta, am deschis o discutie aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4953
Despre ea pot spune ca trebuie sa fie modificata pentru trecerea de la doua la trei linii, datorita modificarii planurilor din gara. Ea este exact in stadiul in care apare in subiect.

4 Deoarece pe Valea Prahovei e plin de podete si poduri mici peste tot felul de rauri si paraiase am incercat sa fac un pod cu tablier metalic:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5443
Problema este ca acest model nu se gaseste montat pe zona mai sus amintita, trebuie sa proiectez unul asemanator cu ce se gaseste acolo. Deci mai e mult de munca dar e in plan cu siguranta.

5 Asa cum se gaseste si in descrierea pozei de pe linku-ul http://www.railwayfan.ro/images/SECT/62/121/3508.jpg
inainte de a intra cu trenul in "valea larga" exista o constructie citez autorul: "peste calea ferata a fost deviat cursul paraului Seciuri pentru a nu dezechilibra versantul. cred ca este singurul rau din Roamania care trece peste o cale ferata... nu ma refer insa la perioadele cu inundatii" Momentan pe perioada verii acest microviaduct in a fost in renovare completa, actualmente avand o imagine extraordinara, singura problema e ca nu am reusit sa il pozez deoarece acolo tot timpul este intunecat...... Acest viaduct trebuie neaparat inclus pe un modul pe care il voi avea in camera.

6 Tunelul Mic de la iesirea din Predeal spre Brasov
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2708
De asemenea acest element superb de infrastructura va exista pe viitoarea macheta exact pe al doilea modul de colt. Asta deoarece si tunelul este construit tot in curba. De asemenea am in plan sa merg intr-o excursie de fotografie, masuratori, si plimbare montana. el se afla la aproximativ un kilometru de iesirea din Predeal. Din pacate anul acesta nu m-am putut multumi decat cu poze facute din tren si masuratori facute de prin poze si google-earth.

Deocamdata astea sunt in plan, ar mai fi cateva, voi mai reveni cu detalii. De mentionat ar fi urmatoarele:
- in timpul constructiei las imaginatia sa se desfasoare, cel putin la asa zisa gara.
- ordinea exacta a elementelor ce le-am descris mai sus nu o pot respecta in conformitate cu realitatea. Dupa parerea mea important este ca ele sa existe acolo pe pereti. :D
 
Am mai pus osul la treaba si uite ca s-au mai intamplat unele lucruri....



Si pentru ca am montat canalul de acces, a si venit o alta locomotiva la atelier pentru reparatii... stricaciuni mari, muncitorii au avut de lucru de dimineata .....



...pana seara:

 
Eh, si uite ca a mai trecut o zi, din nou incetisor asa am mai pus cate una cate alta si accesul catre remiza este gata:


Sinele au fost lipite prin cositorire la imbinari astfel am scapat de irealele clipsuri, sa vedem cum se comporta la vara pe caldura. Tind sa cred ca dilatarea se va face spre exterioriul modulului deci nu ar fi o problema, vom vedea insa pe caldura de la vara....
De fixat sunt fixate cu niste mici pini de hard-disk, in "sol" unde in prealabil am dat gauri de 0.7-0.8 mm diametru.....astfel se evita deplasarea laterala a sinelor.Daca intorci macheta ele pica toate odata :lol: . Dupa ce voi face si terasament nu vor mai pica.... :confused:
 
Si inco o zi de munca pentru cei de la infrastructura, astazi au sosit locomotivele pentru a testa calea :confused: .Binenteles ca au fost descoperite multe defectiuni grave dar muncitorii si sefii depoului au fost usurati ca nu s-a furat nimic.


In urma testelor si a cercetarilor s-au descoperit probleme la macazul 3 din remiza, decizia a fost cat se poate de clara: "Trebuie sa schimbam acest macaz, intrucat nu ne pputem permite o deraiere saptamanal" Asa ca muncitorii s-au pus pe treaba si au inlocuit macazul peco, cu unul roco de o calitate netsuperioara. " De ce sa ne complicam cu reparatia unui macaz vechi ?" Intreaba seful depoului... "Mai bine avem unul nou si perfect functional peste care se poate circula in siguranta chiar si cu viteza sporita pentru acest depou, nu vrem sa avem intarzieri ale trenurilor pentru ca se apropie iarna"



In fostul depozit s-au organizat sedinte in birourile improvizate, intre sefii de gara si sefii depoului...


Iar discutiile intre sefi au continuat pana seara tarziu, cautandu o solutie pentru o problema foarte importanta...


Din interior se aude o voce tanara, " Trebuie sa hotaram unde vom construi noua cladire a garii, iar pentru aceasta trebuie luat in calcul confortul pasagerilor ".......
 
Din pacate 1144 a avut un accident groaznic, o cadere libera de la fix 80 de centimetri. Urmarile au fost aproape catastrofale, locomotiva fiind avariata si din punct de vedere tehnic, serios vorbind nu mai statea dreapta pe sine, era inclinata intr-o parte. Ceva la un boghiu s-a strambat, poate chiar boghiul cu totul, insa am remediat punand doua benzi izolatoare mici pe post de distantier, acuma si-a revenit pe pozitia normala, dar tamponul e disparut definitiv :( ... Nu l-au furat si de gasit nu a fost gasit pe nicaieri....
 
bravo. imi place cum decurg treburile si cum gandesti. abea astept sa poposesc din nou in depoul tau la revizie. V156 cred ca abea asteapta sa-l viziteze din nou. :D
 
nici nazuri nu mai poate face saraca. i-am pus cinci vagoane si dupa trei tururi pe diorama a murit complect. :D cred ca o fac dumi si o plimb cu mana ca in copilarie.