Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sogard_2003 a spus:
Ptiuuu , s-a asezat praful pe subiectul asta, trebuie sa mai facem curatenie dar si ordine.

Pai inceput acuma, aproape, doi ani crez si io ca oarece parf este.

Interesant ce faci, asteptam continuarea.
Poate pui oarece imagini cu desenul liniilor preconizat pentru statie
 
LDH a spus:
Poate pui oarece imagini cu desenul liniilor preconizat pentru statie

Intai sa il fac si pe urma il pun :D . Le-am facut la ochean, fara un plan prealabil, doar desenele pe planseta pentru alinierea liniilor su macazele. Mai e mult de lucru, ma tot gandesc in continuare ce sa fac intre gara si modulul de pe colt, am distanta de 700mm intre ele.
 
Si vine inca o serie de incercari, montaje, lipituri .. iarba si alte balarii cum deja sunte-ti obijnuiti:
pooozeeeee:



Cateva cuvinte: Cladire din plastic, iarba din plastic, traverse de sine din plastic, cutia aracetului din plastic, lemn din plastic, fier din plastic..

Depozitul apartine garii radeburg de la arnold, urmeaza sa apara niste drumuri prin jurul ei mai ales pe la cele doua rampe laterale.

Unde am pus zidul de sprijin urmeaza sa fac o coborare cu scari .Pavajul de pe pereti, DA ati citit bine pavajul de pe pereti este un fel de sosea de piatra cubica la H0 Noch 93065. Arata bine zic eu.
Iarba e de la Noch, amestecatura. E pusa cu bidonul Noch de 14 lei, o mare manufactura electrostatica. Cararea e tot marerial de la Noch special pentru asa ceva. Se pune aracet pe traseul cararii si se presara acest mterial, daca aracetu-i bun in jumate de ora ai o carare de toata frumusetea. Aceasta o sa se continuie prin tot depoul, pana la zonele "asfaltate".

Cele doua macaze cu actionarile alea "grosolane" sunt intrarile in remiza cea moderna cu trei linii prezentate mai sus. Actionarile vor disparea. Am ales sa pun canalul de acces sub locomotive, afara din remiza, pentru ca inauntru nu avea nici un sens. Urmeaza sa primeasca o vopsea si niste leduri SMD pentru iluminarea locomotivelor atunci cand sunt reparate. Mecanicii nu au lanterne pentru ca depoul se afla in epoci moderne deh.

Planuri de viitor: Intrarea in gara trebuie rezolvata neaparat cu o dubla intersectie si un DKW..... Peste intrare trebuie pusa o pasarela de control, sau in lateral un turn de control. Undeva in acest spatiu redus al depoului trebuie sa intre si un turn cu apa, pentru ca initial depoul a fost pentru aburoase si pe aici au ramas si ruinele.....

Si cam atat.
 
Si daca vineri seara am fost cu totii in pana de idei a trebuit sa ne intalnim sa stam la un pahar de vorba. Am zis pahar? Hmm vroiam sa zic altceva dar deh:
im prima faza eu m-am chinuit ca de obicei sa scot poze.. de pe unde am apucat


In timp ce gratarul sfaraia , si carnea se incingea, ne-am indreptat catre sursa de "fum" si nici nu am avut timp sa pozam costite, mici, gogosi si numai bunatati. S-au infulecat asa de repede .....

Asadar ne-am pus la masa, am ascultat sfaturi, am dat sfaturi, am discutat despre luna si stele in aerul rece de afara incalzindu-ne cu ce oare ?


In ordine: Bogdy, PDI, Lok, LDH.

Am vizitat vizuina lui Bogdy, am rulat cateva trenuri si am facut hop si blitzul s-a pus in actiune: In ordine: Lok, Andreiul, LDH, DRG, PDI si Bogdy



Dupa ce Bogdy s-a asigurat ca face lumina, iar PDI a trecut drept prin fata trandafirilor... ne-am pus la treburi serioase:




Au urmat discutii cu mare interes in care am surprins numai chipuri atente:



Cred ca Lok incerca sa scoata vagonul din ambalaj..... nu stiu exact dar dupa chip se straduia clar sa faca ceva :lol:

Binenteles ca toata seara nu a lipsit deloc voia buna:


Am incercat cu greu sa "trag" in poze achizitia lui PDI insa din pacate am avut parte numai de degete, brichete, furculite si masa miscata in fata obiectivului .... asa ca am renuntat. :D :D :D

Cu aceasta ocazie tin sa ii urez lui Bogdy un calduros LA MULTI ANI, din partea grupului vesel vizitator. Si ii urez sa aiba parte de cat mai multe evenimente placute in continuare. :D Salutari pentru toti participantii.
 
Interesante poze de la "eveniment"! si revenind la diorama: Incearca sa pui canalul de acces ceva mai departe de macaz, atminteri s-ar putea ca vagoanele mai lungi care trec pe linia vecina abatuta sa intre in coliziune cu locomotiva stationata la reparatii! Si nu uita de stratul de pluta de sub sine, care ridica putin liniile fata de terenul inconjurator. Chiar daca acum pare ok, mai tarziu cand o sa balastezi si vei pune toate cladirile, terenul va parea prea plat. De obicei liniile principale din gara au prisma de balast bine delimitata, si doar liniile secundare sunt la nivelul ierbii. Nu vreau sa par prea expert, sunt doar niste concluzii pe care le-am tras montand si demontand sinele de pe propria diorama ;)
 
Cristi e posibil sa ai dreptate in privinta plutei, deocamdata nu sunt sigur ca o voi monta, inca nu m-am hotarat ce fac cu "gara" deoarece va lipsi cu desavarsire cladirea garii din cauza spatiului. Poate voi pune doar niste peroane. Inca nu sunt hotarat, dar cladirea garii e imposibil sa o montez undeva.
Legat de canalul de acces nu e o problema, in depou vor intra cu siguranta numai locomotive, in plus chiar si cel mai lung vagon nu loveste locomotiva trasa peste canal. O sa pun si niste poze, dar maine.
Ldh, uite ca de pozele alea "urate" cu culorile aiurea setate la aparat am uitat sa nu le pun.... sorry. ;-)
 
Ei, si uite ca dupa ce saptamana de lucru s-a incheiat am gasit o clipa de ragaz si am impletit sarma...... :D



Am incercat sa imbin doua placi de caramida dupa metoda decupare pe linia caramizilor, si evident ca nu a iesit cum vroiam asa ca au crescut boscheti pe acolo.....

Copacii i-am facut din sarma de cupru scoasa dintr-un cablu. Am impletit cum se vede, am taiat ca sa fie ramurile mai echilibrate.
Tulpina si crengile au fost "tapetate" de o solutie de aracet, vopsea tempera si o picatura doua de apa.....
Tot "ansamblul" s-a uscat repejor desupra aragazului, 2 3 minute.....
Am revenit la "birou" si am dat cu acelasi aracet preparat inainte, dar de data asta numai pe varful crengilor si am presarat foliaj (FLOCKAGE 07202 Noch). La inceput copacul e chel dea binelea, dar se resolva cu putin fixativ ( Garnier Fructis Style Cu ceara de fructe fortifiata spray fixare si stralucire protector UV , color rezist. Frate da multe mai stie fixativul asta sa faca) , si dupa ce se umezeste bine coroana ATENTIE, pomul se tine de radacina si se trece prin foliaj numai cu varfurile crengilor pentru un plus de realism. Daca se presara materialul pe coroana copacului atunci toate crengile si tulpinele principale vor fi pline si o sa arate ca un boschet.

Operatiunea se repeta dupa gust de cate ori e nevoie, pentru copacul mare am repetat de doua ori trecerea prin foliaj. Dupa fiecare trecere se presara un strat nou de fixativ.

Sfaturi:

Pentru un plus de realism, alegeti un aracet care sa nu devina transparent la uscare, daca aveti deja unul de acest gen va recomand sa il colorati bine, pentru ca altfel se vor vedea sarmele total ireale.

Pentru modelarea tulpinei am folosit un clestisor de taiat si o penseta. Libera alegere pentru modelul coroanei.

Pentru aplicarea pe tulpina si coroana a materiei prime de acoperire am folosit o pensula, ai control full manual. deci e imposibil sa nu iasa fain. Daca scufunzi tot copacul in aracetul colorat trebuie sa ai grija sa nu ramana picaturi la despicatura dintre crengi, acest lucru se elimina prin lovirea tulpinei copacului de marginea unui vas, sau simpla scuturare a sa.

Pentru aplicarea fixativului nu apasati ca o femeie care se gandeste numai la coafura ei, intradevar coroana trebuie udata bine ca sa fim siguri ca urmatorul strat se va prinde bine, dar trebuie avuta grija cum se apasa pulverizatorul pentru ca la un suflu prea puternic va zbura tot foliajul, pe jos, pe birou, pe monitor, care cum pe unde lucrati. Daca e si nevasta sau prietena prin zona, pentru a nu pierde din fixativ cantitati considerabile, indreptati jetul de fixativ spre capul acesteia.

Va doresc constructie placuta.
 
Bravo copaceii tai arata foarte bine! Avantajul lor fata de pomii "profi" de la Noch care se rup imediat (aceia facuti din tulpini de alge sau ce-or fi) este ca sunt mult mai rezistenti, fiind din metal. Si bineinteles conteaza satisfactia de a-i face cu mana ta! Am gasit utile si sfaturile despre cum sa indreptam jetul de fixativ spre capul nevestei, pentru a face economie. As adauga ca putem sa-i prindem cu clipsuri direct in coafura cate 5-6 copacei deodata, pentru un randament maxim. :fluierat:
 
nota 10!...cu o mica observatiune :D ...culoarea maronie este un pic ireala,mai degraba un maro inchis sau o nuanta de gri spre verde ... :roll: