Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Diorama la N pe segmente a lui Sogard

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Feb 12, 2009 6:17 pm

Salut prieteni.
Cu cateva saptamani in urma, am apucat sa fac ceva deosebit pentru macheta mea,si anume o Bretea ,este perfecta pentru ceea ce am nevoie si nu mai necesita taieturi in plus deoarece intre cele doua voi plasa un peron ....sistemul de actionare al macazelor o sa fie realizat pe sub diorama ,toate cele patru macaze fiind actionate cu un servomotor.pentru asta am reliazat niste dispozitive de actionare cu ce am avut prin casa....sticlotextolit ,suruburi,piulite,saibe si pini de conectori.un letcon,cositor ,o freza a unui amic, inarmat binenteles si cu multa rabdare am inceput lucrurul..iata cam ce a iesit:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

actionarea o sa functioneze cam asa: pe pozitia normala a celor patru macaze voi avea puse in contra niste arcuri mici.(multumesc Dave pentru arcuri).cand vreau sa comut toate cele patru macaze pe pozitia abatut actionez un servomotor ce la randul sau v-a trage de 4 sfori,(guta sau ata inca nu am testat ceva) prin intermediul unui alt arc. Punand arcurile am reusit sa scap de capetele de cursa fortate ce puteau duce la defectarea dispozitivelor de actionare sau chiar a macazelor.parghiile ce actioneaza macazele sunt destul de rigide.Important este ca elasticitatea arcurilor sa nu fie foarte puternica.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Joi Feb 12, 2009 7:39 pm

geniala ideea cu actionarile macazurilor.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Feb 18, 2009 11:09 pm

asta seara am pus si arcurile pe cele patru actionari.si le-am fixat provizoriu pe pozitiile lor cu plastic topit.trebuie sa stabilesc cum aduc cele patru fire de actionare intr-un punct comun,din care sa traga servomotorul.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Oct 21, 2009 9:23 pm

Ptiuuu , s-a asezat praful pe subiectul asta, trebuie sa mai facem curatenie dar si ordine.
Cum praful s-a pus nu numai pe subiect era cazul sa dam jos si de pe module, asa ca dupa o expertiza, am ajuns la concluzia ca modulele sunt prea mari, si am redus drastic spatiul de desfasurare, asa ca modulele au plecat la Bogdy. trist dar adevarat.

Trebuie sa lasam loc noului.
Iata si primele faze de lucru, fara aparat foto am facut ce am putut si iata ce a iesit pana acuma:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Linii folosite sunt flexibile de la trix. Lemnul este brad cu sectiunea patrata de 28 de mm. Imbinarea este facuta numai cu aracet, si cateva cuisoare pe unde placajul nu a vrut sa stea.

Urmeaza viitoarea gara:

Aici materialele se mai diversifica intrucat aveam nevoie de o baza solida de care sa prind maecanisme si electronice pe dedesubt am folosit parchet lemaminat de 8mm. cadrul tot asa este din brad cu sectiunea patrata de 28mm iar imbinarile de aceasta data sunt facut cu holzsuruburi. Liniile sunt detoate :-D :-D macaze roco si peco 10 respectiv 8 grade code 80 din pacate, iar liniile sunt flexibile de la Roco.

Poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ar trebui modificata mult intrarea in gara, de exemplu un DKW si trei macaze cuplate cu o intersectie pe mijloc ar da bine, dar asteptam fonduri si vor aparea si modificarile de rigoare..... pana atunci javascript:emoticon

:cafea:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Oct 21, 2009 9:59 pm

Aflata in vizita la reparatii , locomotiva V156 a trebuit "trasa" pe rampa de acces intrucat avea rotile blocate de la parf si scame adunate de-a lungul timpului:
[Link Removed for Guests]
Intrucat muncitorii au lucrat cu drag si spor la locomotiva sosita in depou, abia am putut sa ii suprind la "lucru", dar m-am bucurat ca am prins locomotiva pe rampa:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa ce locomotiva a plecat in teste pe un circuit construit special, am reusit sa suprind si rampa inca neterminata din pacate, dar "echipa" abia asteapta sa o zugraveasca, intrucat aceasta este perfect functionala:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa terminarea ei aceasta isi v-a primi locul meritat in depoul de langa gara.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Oct 21, 2009 10:36 pm

Si pentru ca locomotivele aveau nevoie de un adapost in care sa poata fi puse pentru mici interventii am mai construit asta:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Kibri, plastic, penseta si picatura + rabdare.. Se asambleaza foarte misto kiturile lor. sa vedem cine ce o mai face bun. poate volmer.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Joi Oct 22, 2009 12:34 am

Este bine ca ai abordat segmente mai mici. Te poti concentra pe un modul care sa nu necesite investitii mari in materiale creandu-ti astfel front de lucru (ceea ce este f important pentru noi), iar la momentul propice poti demara lucrarile la gara fara sa faci niciun rabat. Si eu consider modularizarea ca pe o solutie de luat in considerare pe viitor, caci ai numai avantaje. Mult succes!
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Joi Oct 22, 2009 10:38 am

felicitari si spor la lucrare. ai de gand sa o pornesti pe langa perete ca mine? e bine ca ai construit rampa aceea ca multe locomotive vor avea nevoie de doftor si vor poposi pe acolo. :D
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Joi Oct 22, 2009 11:38 am

sogard_2003 scrie:Si pentru ca locomotivele aveau nevoie de un adapost in care sa poata fi puse pentru mici interventii am mai construit asta:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Kibri, plastic, penseta si picatura + rabdare.. Se asambleaza foarte misto kiturile lor. sa vedem cine ce o mai face bun. poate volmer.
Bre, da nu-i cam moderna pentru matale?!
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Oct 22, 2009 2:26 pm

:-? Nu e deloc moderna, oricum o sa gazduiasca un 1144 obb, G2000 SBB si V60 DB :-D :-D Daca aveam mai mult de trei linii de garare mai gaseam eu sa le pun niste tari...... am detoate epocile trei, patru, cinci..... :D ca la romani.

Lupule, asa am de gand sa fac sa ma pornesc pe langa pereti cu liniile.

cristi ai mare dreptate in privinta segmentelor, marele avantaj il reprezinta faptul ca poti scoate oricand un modul si sa lucrezi la el fara sa deranjezi modulele vecine cu mizerie sau accidental sa distrugi anumite chestii pe ele.

Intre gara si modulul de pe colt se mai gaseste un spatiu de lungime de 70 cm, trebuie sa ma gandesc ce construiesc acolo...
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Oct 22, 2009 11:57 pm

sogard_2003 scrie:Ptiuuu , s-a asezat praful pe subiectul asta, trebuie sa mai facem curatenie dar si ordine.
Pai inceput acuma, aproape, doi ani crez si io ca oarece parf este.

Interesant ce faci, asteptam continuarea.
Poate pui oarece imagini cu desenul liniilor preconizat pentru statie
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Oct 23, 2009 9:25 am

LDH scrie:Poate pui oarece imagini cu desenul liniilor preconizat pentru statie
Intai sa il fac si pe urma il pun :-D . Le-am facut la ochean, fara un plan prealabil, doar desenele pe planseta pentru alinierea liniilor su macazele. Mai e mult de lucru, ma tot gandesc in continuare ce sa fac intre gara si modulul de pe colt, am distanta de 700mm intre ele.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Oct 29, 2009 9:43 pm

Si vine inca o serie de incercari, montaje, lipituri .. iarba si alte balarii cum deja sunte-ti obijnuiti:
pooozeeeee:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cateva cuvinte: Cladire din plastic, iarba din plastic, traverse de sine din plastic, cutia aracetului din plastic, lemn din plastic, fier din plastic..

Depozitul apartine garii radeburg de la arnold, urmeaza sa apara niste drumuri prin jurul ei mai ales pe la cele doua rampe laterale.

Unde am pus zidul de sprijin urmeaza sa fac o coborare cu scari .Pavajul de pe pereti, DA ati citit bine pavajul de pe pereti este un fel de sosea de piatra cubica la H0 Noch 93065. Arata bine zic eu.
Iarba e de la Noch, amestecatura. E pusa cu bidonul Noch de 14 lei, o mare manufactura electrostatica. Cararea e tot marerial de la Noch special pentru asa ceva. Se pune aracet pe traseul cararii si se presara acest mterial, daca aracetu-i bun in jumate de ora ai o carare de toata frumusetea. Aceasta o sa se continuie prin tot depoul, pana la zonele "asfaltate".

Cele doua macaze cu actionarile alea "grosolane" sunt intrarile in remiza cea moderna cu trei linii prezentate mai sus. Actionarile vor disparea. Am ales sa pun canalul de acces sub locomotive, afara din remiza, pentru ca inauntru nu avea nici un sens. Urmeaza sa primeasca o vopsea si niste leduri SMD pentru iluminarea locomotivelor atunci cand sunt reparate. Mecanicii nu au lanterne pentru ca depoul se afla in epoci moderne deh.

Planuri de viitor: Intrarea in gara trebuie rezolvata neaparat cu o dubla intersectie si un DKW..... Peste intrare trebuie pusa o pasarela de control, sau in lateral un turn de control. Undeva in acest spatiu redus al depoului trebuie sa intre si un turn cu apa, pentru ca initial depoul a fost pentru aburoase si pe aici au ramas si ruinele.....

Si cam atat.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Oct 29, 2009 10:29 pm

Si daca vineri seara am fost cu totii in pana de idei a trebuit sa ne intalnim sa stam la un pahar de vorba. Am zis pahar? Hmm vroiam sa zic altceva dar deh:
im prima faza eu m-am chinuit ca de obicei sa scot poze.. de pe unde am apucat
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In timp ce gratarul sfaraia , si carnea se incingea, ne-am indreptat catre sursa de "fum" si nici nu am avut timp sa pozam costite, mici, gogosi si numai bunatati. S-au infulecat asa de repede .....

Asadar ne-am pus la masa, am ascultat sfaturi, am dat sfaturi, am discutat despre luna si stele in aerul rece de afara incalzindu-ne cu ce oare ?

[Link Removed for Guests]
In ordine: Bogdy, PDI, Lok, LDH.

Am vizitat vizuina lui Bogdy, am rulat cateva trenuri si am facut hop si blitzul s-a pus in actiune: In ordine: Lok, Andreiul, LDH, DRG, PDI si Bogdy
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Dupa ce Bogdy s-a asigurat ca face lumina, iar PDI a trecut drept prin fata trandafirilor... ne-am pus la treburi serioase:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Au urmat discutii cu mare interes in care am surprins numai chipuri atente:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cred ca Lok incerca sa scoata vagonul din ambalaj..... nu stiu exact dar dupa chip se straduia clar sa faca ceva :lol:

Binenteles ca toata seara nu a lipsit deloc voia buna:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am incercat cu greu sa "trag" in poze achizitia lui PDI insa din pacate am avut parte numai de degete, brichete, furculite si masa miscata in fata obiectivului .... asa ca am renuntat. :-D :-D :-D

Cu aceasta ocazie tin sa ii urez lui Bogdy un calduros LA MULTI ANI, din partea grupului vesel vizitator. Si ii urez sa aiba parte de cat mai multe evenimente placute in continuare. :grin: Salutari pentru toti participantii.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Joi Oct 29, 2009 10:30 pm

Interesante poze de la "eveniment"! si revenind la diorama: Incearca sa pui canalul de acces ceva mai departe de macaz, atminteri s-ar putea ca vagoanele mai lungi care trec pe linia vecina abatuta sa intre in coliziune cu locomotiva stationata la reparatii! Si nu uita de stratul de pluta de sub sine, care ridica putin liniile fata de terenul inconjurator. Chiar daca acum pare ok, mai tarziu cand o sa balastezi si vei pune toate cladirile, terenul va parea prea plat. De obicei liniile principale din gara au prisma de balast bine delimitata, si doar liniile secundare sunt la nivelul ierbii. Nu vreau sa par prea expert, sunt doar niste concluzii pe care le-am tras montand si demontand sinele de pe propria diorama ;)
Urcand pe scara N....
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”