De fapt... ce-i aia "digital"?!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
vorbind de tractiune multipla...pai pt mine asa ca incepator-amator este simplu...pun 2 locomotive de acelasi tip si le setez cu aceiasi adresa...teoretic diferentele sint mici si nu se prea vad...si asa merge si trasul la deal cu 2 locomotive...cel putin pt modele PIKO caci nu am ajuns asa la un nivel mai mare ca sa pot reusi sa achizitionez ceva mai aparte...dar deocamdata ma multumesc cu ce am!
 
Tractiunea asta multipla e mult prea complicata si total ireala in digital. Poti sa ai doua locomotive perfect identice, pana la urma tot la motor ajungem. in ala ajung doar doua fire, hai sa presupunem ca se masoara curentul consumat cu ajutorul decodorului si se echilibreaza consumul celor 2,3,4 cate or fi ele dar turatia tot imposibil de masurat e, poate doar de estimat. Presupunem in acest caz ca s-ar echilibra ceva, dar cum comunica cele doua decodoare intre ele? Din cate cunosc eu digitalul merge cu semnale doar intr-un singur sens in momentul rularii. ar fi imposibil pe acest sistem sa trimiti informatii in timp ce rulezi locomotivele pentru ca cele 2,3,4 sa comunice intre ele, poate doar cu decodoare legate intre ele ( ca in realitate locomotive legate intre ele cu cabluri de comunicatii ).

Iar pe urma ca sa fac o comparatie subtila cu realitatea, locomotivele mai moderne au pe fiecare motor cel putin un traducator de turatie, unul pentru patinaj, unul pentru consum si asa mai departe... toate draciile astea se leaga la un microcontroller care primeste informatia si ia decizii pentru egalarea turatiei pentru cele x motoare instalate.... tot bla bla bla-ul asta e imposibil de facut in miniatura la un pret decent, mai mult de atat este inutil la fel cum este inutila si tractiunea multipla.

Pentru realism eu zic ca cel mai fain e sa pui o locomotiva chioara ( fara motor) si ai rezolvat povestea. Hai sa zicem ca la americani poate mai e nevoie de ceva tractiune multipla in miniatura ca am vazut pe unii care au facut ditamai trenurile de 100 de vagoane, dar cum ei au locomotive mari au si motoare mari instalate in ele.... bla bla bla....

:cafea:
 
Nu e deloc degeaba, testand aceasta functie cu o statie LENZ pot sa spun ca am fost placut surprins sa vad cum functioneaza. Forta de tractiune creste cu numarul locomotivelor si decodoarele chiar daca nu comunica intre ele, sunt programate in CV-urie corespunzatoare pentru functia "consist" si in acest fel cele 2 locomotive legate vor merge sincron pentru ca de exemplu daca din cauza mecanicii, locomotiva din fata o ia inainte sa zicem cu 1mm, decodorul celei de a 2-a "simte" ca e trasa si compenseaza prin cresterea vitezei, acest lucru fiin valabil si daca loco din spate impinge mai repede decat merge cea din fata. La viteze mari aceste compensari nu se vad, se vad doar la viteze mici. Am rulat "consist"-ul si cu teapta maxima 28, fara probleme. Desigur se recomanda acelasi tip de loco si acelasi decodor. Am promis acum ceva timp ca atunci cand o sa am timp o sa filmam cu amicul TGV-DAT realizarea rularea si decuplarea unui consist, nu am uitat, numai ca stam rau cu timpul.
 
Abia astept sa vad filmarile de la experimetele voastre. Ceea ce vreau sa zic eu este ca e inutil pentru garniturile pe care le facem, sa fim seriosi doar nu o sa plimbam 100 de vagoane ca nu am avea unde in primul rand, hai sa zic poate, repet: POATE cineva o sa aiba candva o diorama cu o declivitate prea mare si nu o sa poata urca toate garniturile pe acolo..... dar sa vedem.... raman la parerea mea. nu zic ca e rau ci doar inutil, atat.
:cafea:
 
Din cate stiu la consist parca trebuie dezactivata compensarea in sarcina (si absolut cu siguranta cand faci dubla tractiune fara consist, ca nu stie decodorul). Altfel, o sa traga un pic mai mult prima locomotiva spre exemplu (ca niciodata motoarele nu sunt identice), al doua o sa franeze, prima o sa sesizeze franarea si baga mai mult curent si tot asa, pana la urma cred ca iese un mare bors.
Dimpotriva, asa cum zicea si mr_x4you, la consist trebuie sa simta cresterea vitezei si trebuie sa mareasca curentul prin motor, pentru a-l adapta la viteza primei locomotive. Adica oarecum exact pe invers cum face compensarea de sarcina in mod uzual.
 
Am si eu o intrebare pentru cei mai profesionisti: Care este metoda prin care statia digitala citeste CVurile din decodor?
Am inteles ca lka decodoarele de locomotiva este relativ simplu, trimite pe rand valorile una dupa alta... iar cand decodorul observa ca este egal... face un mic impuls de motor, iar statia depisteaza acest consum. Ce se intampla in cazul decodoarele de alte chestii? cele pentru vagoane? acolo nu mai este nus ce consum...
 
@xname
In cazul decodoarelor de locomotiva citirea CV-urilor decurge exact cum ai aratat; cat priveste decodoarele accesorii, acestea nu se obosesc sa trimita pulsuri de curent deci e simplu - NU se pot citi CV-urile !

Amendament: decodorul accesorii home-made prezentat de @wlab7180 aici are un etaj formator de pulsuri acknowledge care permite citirea CV-urilor proprii :!: ma intreb insa cat de necesara este citirea valorilor din decodoarele accesorii ?
 
dac a spus:
Amendament: decodorul accesorii home-made prezentat de @wlab7180 aici are un etaj formator de pulsuri acknowledge care permite citirea CV-urilor proprii :!: ma intreb insa cat de necesara este citirea valorilor din decodoarele accesorii ?
Avand in vedere faptul ca acest decodor poate lucra in doua moduri prin schimbarea CV-urilor, am considerat necesar un feedback de la decodor. Acest lucru ne poate ajuta sa reglam cat mai eficient parametrii de lucru, dar in acelasi timp putem citi si adresa/adresele acestuia pentru a sti ce valori sa alegem prntru CV 1 la alte decodoare.
Ca metoda alternativa ar mai fi notarea pe o hartie a CV-urilor de la fiecare decodor in parte, dar eu totusi as prefera prima varianta care de altfel nu e prea scumpa. :D
 
Eu folosesc Digi1 si procedez astfel:
Fiecare locomotiva asezata singura pe traseu primeste o adresa noua. Adresa ramane stocata, deci nu se schimba la o asezare ulterioara pe sine.
Pentru tractiune mutipla mi-am luat 4 americane Bachmann ieftine, care au primit aceeasi adresa si functioneaza impecabil. Cu mentiunea ca niciuna nu merge cu aceeasi viteza, dar nu se intampla nimic. Si nici nu ma intereseaza daca e uzura mai mare sau alte aspecte. Fireste ca fac asta numai cu locomotive ieftine.
Cele mai frumusele primesc tratament preferential :p Si adrese speciale :D :D :D
 
Mda, cu ceva timp in urma si eu ma indeletniceam cu cititul CV-urilor din decodoare...

Mai nou, prefer sa folosesc proiecte specifice salvate ca fisiere cu numele locomotivei; practic nu mai pierd timpul cu cititul CV-urilor, deschid fisierul respectiv, modific daca e ceva de modificat, apoi il salvez si trimit catre decodor.

Cat despre accesorii, folosesc decodoare de la Piko si servo point-ul lui Paco, care n-au auzit de CV-uri... :D pastrez insa salvat hex file-ul servo point-ului (cu setarile mele de range si speed). Iar adresa decodorului o deduc din pozitia sa pe macheta sau poti eticheta corespunzator semafoarele si macazurile.
 
Servo-point-ul cu o singura iesire foloseste push-button-ul pt. setari (adresa, range, speed); varianta cu 4 iesiri foloseste CV-uri. (care - evident - nu pot fi citite :D )