O noua diorama (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
da frumos dar cu placa turnanta o faci sau o cumperi ca este cam scumpa si daca ar fi sa o faci este cam greu si nu stiu daca a facuto cineva acasa pana acum ca asi face si eu
 
Salut,
latimea peroanelor depinde de tipul de statie. Pentru statiile mari peroanele sunt late, de regula acoperite cu o structura din beton cu stalpi pozitionati central, dimensiunile permit amplasarea de banci si chioscuri.
Pentru statiile mici, sau pentru halte, inclusiv pentru deservirea a doua linii, peroanele sunt mult mai inguste, de regula formate din dale betonate in forma de U, vopsite alb la periferie. Lampile care ilumineaza anemic in noapte si ceva peisaj inductrial cred ca se constituie in imagine apitoreasca pe care fiecare a intalnit-o prin garile romanesti.

Reprezentand la scara, nu are prea mare importanta zic eu, orienteaza-te in functie de dimensiunile pe care le ai. Pentru distanta dintre linie si peron, vorbim mai degraba despre o cota de gabarit de trecere. Cred ca se gaeste raspunsul in normele morop. Arunca un ochi pe acolo.
 
Se poate incadra o placa turnanta pe dimensiunile de care dispui, si eu pozitionez una. Se poate confectiona home made un astfel de dispozitiv, e drept ca necesita ceva munca, fiind necesara o precizie ridicata. Cand voi ajunge la elementul cu pricina voi detalia solutia adoptata. Momentan studiez partea electronica, dintr-o carte disponibila online, care detaliaza cam tot ceea ce se poate face pe o macheta feroviara in regim scratch build, unde americanii sunt mari amatori.
 
Ionel nu am nici un fel de documentatie si nici nu ma grabesc sa caut pt ca nu am timp.cand am sa gasesc ceva te anunt.
stageexp multumesc pt explicatii.inseamna ca e suficienta distanta pe care am lasat-o intre linii.
 
stageexp a spus:
Salut,
Pentru statiile mari peroanele sunt late, de regula acoperite cu o structura din beton cu stalpi pozitionati central, dimensiunile permit amplasarea de banci si chioscuri.

In statiile mari peroanele acoperite pot avea si structura metalica - vezi Gara de Nord Bucuresti.

In statiile mici, nu in halte, se mai gasesc peroane acoperite pe structura metalica.

stageexp a spus:
Pentru statiile mici, sau pentru halte, inclusiv pentru deservirea a doua linii, peroanele sunt mult mai inguste, de regula formate din dale betonate in forma de U, vopsite alb la periferie.

Sau fara peron. In locul lui spatiul dintre linii se umple cu balast, pe vremuri un amestec de balast cu pamant, pana la partea superioara a ciupercii sinei.
stageexp a spus:
Reprezentand la scara, nu are prea mare importanta zic eu, orienteaza-te in functie de dimensiunile pe care le ai. Pentru distanta dintre linie si peron, vorbim mai degraba despre o cota de gabarit de trecere. Cred ca se gaeste raspunsul in normele morop. Arunca un ochi pe acolo.

Cota de gabarit de trecere nu are nicio legatura cu peroanele.
Poate voiai sa spui ca un peron poate fi redus pana la dimensiunea distantei minime intre doua linii CF paralele in aliniament sau curba.
Este altceva.

Daca nu vrei sa tai si sa modifici linii, dimensiunile, latimea, peronului este data de geometria permisa de producatorul liniilor astfel incat la un macaz sa poti pune paralel cele doua linii care ies din el.
 
Nu, eu am inteles ca omul intreaba de distanta minima de la linie la peron. Daca presupunem ca fata de cota zero, peronul are o anumita elevatie, daca distanta aceasta scade sub o anumita valoare, vagonul nu se poate incadra, la fel cum, daca este prea mare pe langa factorul inestetic, peronul devine si nefunctional. Este o cota care cred ca se poate deduce din NEM102. Este posibil fireste sa ma insel.
 
ma bucur ca am fost de folos, acuma nu stiu cat de mult te bucuri tu ca ti-am dat bugetul peste cap

legat de dimensiunea peroanelor, daca folosesti piko a-gleis, cum parca asa imi aduc aminte, dimensiunile standard pentru distanta intre linii ar fi 6.5 cm intre 2 linii adiacente si 9.6 cm (sper sa-mi aduc aminte bine) intre linii cu peron; dar asta doar daca vrei sa le faci standard si fara bataie de cap, pentru ca o data ce nu mai folosesti exact specificatiile lor (pui altfel de sine acolo unde ei ar recomanda altceva, sau folosesti sina flexibila), deja oricum geometria nu se mai pupa 100%, si posibil va mai fi nevoie sa mai tai din sine ca sa se potriveasca la fix

ce as mai avea de comentat la gara (sorry, dar nu ma pot abtine, ia-o ca o critica constructiva): am presupus ca gara (cladire) ar fi la interior, linia din interior ar fi deci linia 1; tu ai pe linia 1 doua peroane, in timp ce linia 3 nu are deloc peron; by default (dar iarasi fiecare e diorama e lumea noastra, si nu trebuie neaparat sa fie ca in realitate) normal ar fi fost peronul intre liniile 2 si 3, si in felul asta ar fi acoperite toate cele 3 linii de peroane; sau altfel ar fi sa pui cladirea garii in exteriorul dioramei (o externsie ceva) dar nu prea cred ca ar fi o idee buna, deoarece se mascheaza trenurile de tot

in final pana la urma astea sunt idei, cu chestii de bun simt; dar pana la urma design-ul tine mai mult de imaginatie, astfel incat nu trebuie neaparat sa fie scos din anumite tipare
 
macleod ,eu m-am gandit ca linia 3 sa fie linie de tranzit si liniile 1 si 2 pt oprire in gara.eu zic ca e suficient.dar stii cum este,pana am sa pun pietris pe terasament,nu bag mana in foc dar bat pariu ca diorama va mai suferi ceva modificari :D
multumesc lui LDH si stageexp pt informatii.
 
am facut o mare pauza la costructia dioramei din cauza timpului si din cauza lucrului la constructia garii si a podurilor asa ca am revenit.am vazut pe forum cum ati ruginit liniile si m-am gandit sa fac si eu.asa ca intro zi am rabatat diorama :D si m-am apucat de treaba.am luat frumusel niste acuarele tempera maro sa vad ce iese si am fost placut surprins ca e super tare.acum am sa vad si reactiile voastre,ca daca am gresit m-am scos tare :( .la cat am muncit pentru cativa metri de vopsit ma gandesc cum am sa le curat,dar sper sa va placa.
 
nu este lipit cu nimic,pur si simplu este pus sub linie si linia prinsa cu cuie,dar inainte de a pune buretele il tai in lung(este pretaiat din fabrica)si il faci sul ca sa se indrepte altfel daca il pui asa va fi foarte greu sa tii linia pe burete si sa bati cuie.cat despre zgomot nu se aude decat exact ce trebuie,nu ecou,nu zgomot de placaj,etc etc
 
M 62 a spus:
nu este lipit cu nimic,pur si simplu este pus sub linie si linia prinsa cu cuie,dar inainte de a pune buretele il tai in lung(este pretaiat din fabrica)si il faci sul ca sa se indrepte altfel daca il pui asa va fi foarte greu sa tii linia pe burete si sa bati cuie.cat despre zgomot nu se aude decat exact ce trebuie,nu ecou,nu zgomot de placaj,etc etc

Vibratia se va transmite prin cuisoare catre blat. Si va fi amplificata cant vei avea si cadrul. Iti spun din eperienta.

Ideal este sa flosesti un adeziv cat mai elastic (prenadez).

Referitor la "ruginirea" sinelor, prea rosu. Chiar si vopseaua "rugina" de la Revell este prea rosie. Trebuie combinata cu un gri.

Daca ai rabdare sa cauti pe forum, mai demult, Horia ne-a spus cam ce culori se combina. Pana la urma, insa, cel mai mult conteaza sa combini culori si sa vezi care este cea mai apropiata de realitate. Su ai grija ca si rugina poate avea mai multe nuante in functie de cat de noua, in ce zona etc apare.
 
diorama este la H0 felippe,iar despre zgomot sincer iti spun ca nu am sesizat.acum ma gandesc la ce-mi spunea macleod sa lipesc cu aracet ca sa elimin cuiele.va multumesc foarte mult pt sfaturi si sugestii.acum va rog frumos sa-mi spuneti daca pot lipi buretele de scartiitoare(polistiren) sau alte idei ca sa elimin cuiele.liniile le pot lipi tot cu aracet de burete?multumesc inca o data.