DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Dorine,

Locomotiva americana este o ¨unit A¨ Sa sti ca daca vrei sa fie completa iti trebuie si o unitate B tractoare in aceleasi culori.

Unitatile B sunt comandate de unitatea A la fel ca in realitate

Aici pe forum avem pe cineva care iti poate da toate lamuririle necesare despre materialul american.

Asta daca Mister SantaFe fan nu se sesizeaza din oficiu :D , incearca pe PM

S
 
am avut si o untate B dar am dat-o. era in aceleasi culori. mi se parea inutila pentru ce am eu si pentru ce vreau sa fac. sincer as prefera inca o unitate A sa le pun in tandem. asta cind voi fi mai in bani :D . momentan cred ca am destule locomotive pentru macheta pe care nu o am........
astept insa niste lamuriri de la SANTA FE fan privind luminile locomotivelor cu abur americane. vreau sa ma apuc sa digitalizez una si trebuie sa stiu ce fac.
am citeva facute de IHC si ce e mai prost la ele e ca nu accepta orice tip de decodor. sunt mai pretentioase. in rest sunt multumit pentru ca sunt foarte silentioase si foarte puternice.
 
revin cu o locomotiva cu abur, de asemenea americana, locomotiva care mi-a facut si o surpriza placuta atunci cind am demontat-o pentru a-i instala decodor. conform documentatiei cu care a venit avea interfata cu 6 pini si eram pregatit sa o inlocuiesc cu o interfata cu 8 pini ca sa ii instalez un decodor LOC PILOT. cind am demontat-o am descoperit ca avea interfata cu 8 pini ceea ce mi-a usurat mult munca.
am instalat decodorul si facind probele de rigoare, am constatat ca functioneaza foarte bine si lin.
MOUNTAIN



 
ALTE FOTOGRAFII




4 - 8 - 2 MOUNTAIN a fost cea mai populara locomotiva in America de Nord unde locomotivele de tip PACIFIC erau tot mai depasite de trenurile care cresteau in lungime si greutate. prima locomotiva de acest tip pe continentul Nord American a fost construita de ALCO pentru compania Chesapeake and Ohio in 1911. MOUNTAIN a combinat buna tractiune a locomotivelor MIKADO (4 osii de tractiune) cu stabilitatea data de trenul de rulare cu 2 osii din fata locomotivelor PACIFIC. Chesapeake and Ohio a intentionat sa foloseasca aceste locomotive la trenurile de calatori mai ales dupa ce acestea si-au demonstrat eficienta in tractiunea trenurilor de marfa mari si foarte grele la acea vreme. pina la urma multe locomotive MOUNTAIN au fost construite ca sa poata tracta atit trenuri de calatori cit si de marfa.
2200 de locomotive tip MOUNTAIN au fost construite pentru 41 de companii americane. Cele mai multe unitati au fost folosite de catre compania New York Central care a cumparat 435. la aceasta companie locomotiva s-a numit TIP Mohawk.
Compania Pennsylvania a comandat 224 de locomotive, cele mai multe fiind folosite la tractarea trenurilor de marfa. aici s-au numit locomotive clasa M. Florida East Coast a folosit 90 de locomotive pentru trenurile de calatori, New Haven 70 de locomotive si Southern Railway 58 de locomotive din aceasta clasa.
In Canada, Canadian National Railway numea aceasta locomotiva clasa U si au folosit-o pentru trenurile de pasageri. o parte din aceste locomotive a fost construita aici in 1914. Canadian Pacific Railway a folosit aceste locomotive 30 de ani.
 
O alta locomotiva americana, este locomotiva PACIFIC SEMI - STREAMLINE sau locomotiva PACIFIC semicarenata pentru trenurile de calatori. are un motor foarte fiabil care ii confera o putere suficient de mare si un mers foarte lin. este fabricata de IHC.
Putin istoric ........
Aceste modele carenate au cunoscut o dezvoltare exploziva in perioada 1934 - 1936 cind companiile feroviare, mari si mici, din America de Nord au fost cuprinse de febra masinilor carenate si semicarenate. prin adaugarea de carenaje, locomotivele cu abur erau mult mai atractive mai ales datorita culorilor si a variantelor de vopsire si erau folosite bineinteles la tractarea trenurilor de calatori. in multe cazuri companiile de cai ferate foloseau acest sistem - carenarea locomotivelor cu abur - deoarece era mult mai economic decit ar fi costat achizitionarea noilor locomotive diesel......






 
superbe locomotivele cu aburi americane. frumos si modulul de prezentare de la mountain. realizarea ta?
 
este realizarea mea. daca te uiti tot in acest topic, o sa vezi si etapele de lucru si alte fotografii cu mai multe ipostaze ale acestei halte.
 
Salut Dorin,
Este pacat ca ai dat " B Unit" ....deoarece EMC (asa se numea firma in anii 30`...inainte sa devina EMD ....)au vandut aceste locomotive in formatiune A-B .Cele mai multe mergeau in A-B-B-A .
 
asa este SantaFeFan poate era mai bine sa ii scot motorul si sa o tin in varianta DUMMY. asta ca sa ma scuteasca de un decodor in plus. dar nu e o problema ca pina la urma daca o sa ma hotarasc, o sa imi iau alta, pentru ca ai vazut ca din cind in cind ajung si pe la magazinele noastre virtuale.
 
Salut,daca nu ai rampe mari pe diorama ,poti scoate motorul si ai un A-B .poate fi si Dummy ,doar pentru optica .Si eu am multe in formatiunea A-B-B-A ( diferite F 3 ,F7 ,FT etc ) si peste tot am scos motoarele din BUnits.....optica ramane ,iar puterea ajunge din A Unit .In plus ai piese de rezerva.....
 
exista in realitate variante in care elementele A ale unui tip de locomotiva diesel americana, sa fie combinate in tractiune, cu elemente A de acelasi tip dar apartinind altei companii? dar combinatia de A cu elemente B dar de la alta companie?
 
DORIN a spus:
exista in realitate variante in care elementele A ale unui tip de locomotiva diesel americana, sa fie combinate in tractiune, cu elemente A de acelasi tip dar apartinind altei companii? dar combinatia de A cu elemente B dar de la alta companie?
Da ,exista ambele cazuri !! Am sa caut odata ceva poze pe net si am sa revin....
 
asta e important de stiut pentru mine in vederea viitoarelor achizitii. cred ca elementul B pentru unitatea mea A, va fi de la alta companie. si poate in viitor voi cupla si o noua unitate A, la capatul opus a microgarniturii de tractiune.
 
O locomotiva care a intrat ultima in colectia mea si care imi place foarte mult fiind foarte bine realizata este BR 01 ROCO. Este modelul mai vechi analog. De citeva zile lucrez la digitalizarea ei si am inceput sa intimpin probleme serioase. Asa am invatat ca nu orice decodor merge la orice motor. Decodorul Hornby pe care l-am montat nu asigura o deplasare lina a locomotivei. Nu stiu ce parere aveti voi despre decodoarele Hornby dar eu am o parere foarte proasta. Poate ca merg bine la locomotivele noi dar nu reactioneaza bine la cele vechi. Eu mai am unul montat pe o locomotiva Roco model nou si acolo merge bine, dar se manifesta ciudat in sensul ca reactioneaza doar din doua in doua comenzi atunci cind vreau sa cresc sau sa scad viteza. Stau si ma gindesc daca chiar am avut ghinion sa am probleme cu doua decodoare achizitionate amindoua odata, noi, sau aceste decodoare chiar sunt de slaba calitate. Tinind cont ca nu am mai auzit plingeri legate de acest decodor, inclin sa cred ca am avut eu ghinion.
Astept sfaturi pertinente legate de modelul de decodor care s-ar potrivi la aceasta locomotiva Roco BR 01 modelul mai vechi, analog.
Am fost sfatuit sa montez un Digitrax DZ 125, dar nu stiu unde pot gasi asa ceva si nici nu stiu cu ce pret il pot achizitiona. Sper sa fie si rentabil.
Astept si alte sugestii pertinente cu speranta ca voi rezolva aceasta problema.



 
Nu te baga la Digitrax; merg nasol pe locomotivele vechi. Ma rog, singura diferenta intre motorul pe care il ai tu in 01 si un motor Roco de generatie noua sunt infasurarile. La motorul tau sunt dispuse longitudinal, iar la motoarele noi sunt oblice. Ambele motoare sunt in 5 perechi de poli.

Am doua locomotive din generatia locomotivei tale (BR17 si E71). In ambele am pus decodoare Esu Basic si merg impecabil. Este un decodor ieftin si bun. La setarea CV2=1 locomotiva porneste incet si lin. Nu cred ca vei avea loc sa pui mufa, asa ca iti recomand sa pui firele pe direct. Vezi ca trebuie sa mai tragi 2 fire din tender in masina pentru lumini.

Succes!
 
Multumesc pentru sfat. Nu ma asteptam sa mearga ESU BASIC. E o surpriza. De exemplu la PICO vechi si la Mehano si IHC noi, nu merge. La loco Roco noi, l-m pus si merge bine.
Am trase 4 fire in afara de contactul acela mobil. 2 de la lumini, 2 contacte culegere curent sine si am mutat contactele motorului pe grinda mobila care leaga cazanul de tender. arata bine dar functionarea lasa de dorit. Nu stiu ce setari are decodorul Hornby dar merge frumos abia dupa viteza a 7 -a.
Acum ca zici ca e OK cu ESU BASIC o sa ma gindesc serios la aceasta varianta.
 
Andreiul a spus:
Nu te baga la Digitrax; merg nasol pe locomotivele vechi.

Cum ai ajuns la aceasta concluzie ?

Eu pot afirma cu certitudine ca am cel putin 10 decodoare Digitrax montate pe diferite locomotive....iar acestea ruleaza nemaipomenit de bine....

Cel mai aproape si elocvent exemplu pentru tine : colegul LDH are o locomotiva electrica Piko anii '80 cu 2 motoare ( parca BR 144....???) ce are montat un decodor Digitrax DZ 125 ( cooperare la montaj intre mine si Lok )....si merge IMPECABIL...2 motoare sunt suportate de UN singur decoder.....
Ca sa nu mai spun si de alte lucrari ale mele....cea mai recenta este acel Schienenomnibus de la Guenther ....are motor in 3 poli de anii '70 comandat de un Digitrax DZ 143....ruleaza fara probleme...
Mai mult, am montat si alte decodoare ( gen DH 163 parca...) si ruleaza impecabil....
....si inca ceva....se incalzesc foarte putin....si merg si din prima FAARA ca sa mai fie nevoie de schimbat CV-uri.....
Alt exemplu graitor: in 2008 am achizitionat un automotor Blauer Blitz OBB de la Piko....motorul era in 3 poli...i-am montat un decodor ESU V3.0 si ....mi l-a ars :confused:
....apoi am dres busuiocul cu un decoder DH 163 parca....si a mers impecabil...fara alte probleme....

Asa ca....VIVAT DIGITRAX !!!!!

Marius.
 
Sal
Votez si eu cu ce a spus Marius. La capitolul minidecodoare Digitrax DZ125 are cel mai bun raport calitate / pret ca sa nu mai vorbesc de tensiunile suportate si dimensiunile reduse. Am montat acest tip pe mai multe loko si niciodata nu am avut probleme cu el.