Regionala CFR Timişoara nu se mai desfiinţează
Deşi s-a tot vehiculat că din cele 8 regionale ale CFR din ţară vor rămâne doar 4, acest lucru nu se va mai întâmpla. CFR Timişoara nu va mai fi preluată de Craiova, aşa cum se preconizase iniţial. Mai mult, se pune la punct o ââŹĹžautostradă pe şineââŹÂ pentru camioanele grele.
,,Nu se mai desfiinţează, vor rămâne tot opt regionale în ţară. Acum urmează discuţiile cu sindicaliştii. Există posibilitatea să fie restructurării, însă nu ştim sigurââŹÂ, a arătat Valeriu Trică, director Regionala CFR Timişoara.
Chiar dacă secretarul de stat Constantin Axinia de la Ministerului Transporturilor a dat înapoi şi spune că nu se va reduce numărul regionalelor, sindicaliştii nu sunt pe deplin siguri că îşi va menţine această poziţie. Mai mult, aceştia spun că Axinia nu mai recunoaşte că de la el a pornit această idee.
,,Momentan s-a renunţat la desfiinţarea Regionalei CFR Timişoara, dar această idee poate fi oricând reactivată. Eu am rezerve, nu ştiu dacă lucrurile vor rămâne aşa. Domnul Axinia a dat înapoi, a spus că nu de la el a pornit acestă dorinţă de se defiinţa patru regionale, ci de la directorii de societăţi. Acesta este modul nostru de a avea verticalitate...ââŹÂ, spune Ioan Boloş, lider Sindicatul Mecanicilor de Locomotive.
Si reprezentanţii partidelor de guvernare au confirmat, joi, că Regionala CFR Timişoara nu va mai fi desfiinţată. Atât preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, cât şi şeful Departamentului de transport din PSD Timiş, Matei Suciu, au anunţat că sucursala regională Timişoara va fi păstrată. Ostaficiuc a precizat că a discutat cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care i-au dat asigurări că vor rămâne toate cele opt regionale CFR din ţară, deci şi Timişoara. El susţine că propunerea de desfiinţare a aparţinut social-democraţilor care se află la conducerea companiilor CFR Infrastructură şi CFR Marfă, şi nu Ministerului Transporturilor.
Camioanele vor fi transportate cu trenul
Pesedistul Matei Suciu spune că există posibilitatea elaborării unui proiect prin care TIR-urile să fie transportate cu trenul. Adică, în trenuri cu 22 de vagoane vor fi urcate camioanele mari, cu tot cu cabină şi remorcă, model ce este practicat cu succes atât în Austria, cât şi în Ungaria. Prin această modalitate se vor putea păstra locurile de muncă, s-ar reduce numărul accidentelor rutiere, uzura infrastructurii rutiere, dar şi a emisiilor de noxe.
,,Acest proiect s-ar potrivi mai ales că reţeaua rutieră nu este dezvoltată, autostrăzile sunt practic inexistente, iar calea ferată ar putea fi transformată în autostradă pe şine. Transportul de marfă este foarte redus, în ultimele şase luni prea puţine trenuri aveau cereri din partea societăţilor private. Pentru acest proiect pot fi atrase fonduri europene, iar oamenii îşi pot păstra locul de muncăââŹÂ, a explicat Suciu.