Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ma bazez pe faptul ca partea bulgara a cistigat ,,litigiul'' privind amplasamentul podului intre Calafat si Vidin, in timp ce parte romana il dorea intre Turnu Magurele si Nicopole. In timp ce pe partea bulgareasca lucrarile sunt avansate, pe partea romaneasca sunt sublime...Trebuie sa recunoastem ca acest pod sunteaza sute de km din teritoriul romanesc, deci teoretic nu prea ne avantajeaza dpdv economic. Insa va fi o mana cereasca pt. mii si mii de soferi care astfel vor parcurge mai putini km pe minunatele noastrea drumuri
 
Florinn a spus:
Ok, adica ca sa nu faci coada la trecere, nu te mai asiguri, treci ca nebunu?
Ma indoiesc ca drumurile europene nu au treceri la nivel semnalizate (ma refer la instalatie cu avertizare fonica si luminoasa), chiar ma indoiesc.

hai sa nu mai batem campii despre codul rutier, reveniti la trenuri!

Multa lume iese pe la Nadlac, foarte putini merg pe la Cenad. Asa ca oprirea la trecerea aia de nivel nu ar ingreuna prea mult traficul.

Ca fapt divers, am mers si eu cu masina pe acolo (dar nu conduceam eu... ca e ilegal, nu am permis), dar pe lumina... la dus nu am reusit sa il conving pe cel care conducea ca trece trenul pe acolo, deci nu a oprit (e drept, cand vii dinspre Timisoara ai vizibilitate perfecta), la intoarcere a oprit dupa ce tocmai depasisem trenul :)) care pe atunci era format din 2 Malaxe.
 
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/829358/Orient-Express-de-Ilva-Mica/

Nu comentez exactitatea datelor, importanta este consemnarea reactiei calatorilor fata de inlocuirea cu o rama frantuzeasca a materialului rulant invechit cu care erau obisnuiti.
 
Am citit si eu reportajul, ceea ce mi s-a parut oarecum trist a fost faptul ca oamenii se obisnuisera cu mizeria din vechile trenuri.
Oricum, sper ca aceste garnituri sa nu fie si ele deteriorare intr-un ritm alert de catre bastinasi.

Energetic cred ca este un pas inainte fata de folosirea unei loko ce tracta doua sau trei vagoane sau chiar 4 etajate, dupa cum povestea si cfr istul din reportaj.
 
victorian a spus:
Scorpion, cu tot respectul, cred ca textul tau este formulat gresit. Accidentul nu s-a intamplat din cauza ca automotorul respectiv este proprietatea "Regiotrans", sub-intelegandu-se in mod gresit ca firma Regiotrans nu ar respecta standardele de trafic feroviar, ci din cauza ca soferii autovehiculelor nu circula prudent.

Salut.

Te rog sa ma ierti daca asa a reiesit, eu doar am vrut sa spun ca ghinionul tot pe Regiotrans a venit, nicidecum faptul ca nu respecta standardele de trafic feroviar. :wink:

Pana una alta nici nu ajung bine la serviciu dimineata, ma pun sa urmaresc stirile din zona si ce gasesc...
http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/articol/surprinsa-pe-sine-de-intercity/cn/news-20090903-12114938
Ghinionul la CFR de data asta.
Oare cand vor intelege oamenii ca trenul nu ii tramvai?
Cand vom avea soferi corecti care se vor asigura de fiecare data la trecerile nesemnalizate?
Cum putem sa ii motivam pe soferi sa fie mai corecti?
Oare cerem prea mult deja??

Toate cele bune!
Paul, Arad
 
Tot ca stire, am urmarit si eu aseara un reportaj prin care locuitorii din zona hunedoreana se aratau tristi odata cu demolarea ultimelor tronsoane de cale ferata ingusta.
Toate premisele unui turism de calitate ar fi fost indeplinite: un castel in preajma, peisaj frumos, mai ales daca s-ar fi curatat si gunoaiele aruncate de compatrioti, asa ca o astfel de masinarie ar fi dat bine in peisaj.

Parerea de rau a oamenilor contrasta cu cea a unui burtos local care considera o bagatela disparitia unei cai ferate de uz intern cum o numea el. Banii care s-ar fi obtinut din turism erau incomparabil mai multi decat cei care s-au obtinut din cateva tone de fier vechi.
Concluzia este ca e nebunie generala, nimeni nu mai produce nimic, totul se distruge.

In acest context zic eu ca se inscriu si accidentele care au loc la trecerile de cale ferata. Inainte erau mai rare, este normal sa existe, dupa o lege statistica. Acum sunt foarte dese pentru ca toti tampitii conduc, asa dupa cum multi tampiti conduc pe la noi, prin zona plaiurilor mioritice.

Imi raspundea cineva zilele trecute ca cfr ul va continua sa existe indiferent de politica adoptata. Eu sunt sceptic, pentru ca o afacere de astfel de dimensiuni nu se face si desface peste noapte. Asa dupa cum nu poti opri un tren pe o distanta foarte scurta tot asa nu poti reporni o afacere pe care ai falimentat-o chiar daca vrei sa o iei de la capat cu alt nume
 
Este OK Scorpion, tocmai reiesea din discutie de ce se intampla mai mult la Regiotrans chestia asta decat la CFR... fiindca Regiotrans a reusit impunerea dublarii vitezei de trafic, insa CFR-Infra nu a facut nimic sa imbunatateasca semnalizarea. Si, in treacat fie spus, degeaba se semnalizeaza, daca soferii nu dau atentie semnalelor.

Ultimul accident este semnificativ: s-a petrecut la o trecere la nivel despre care inteleg ca era totusi semnalizata la standarde europene, iar soferul/victima a ignorat semnalul luminos si auditiv. Obiceiurile proaste mor greu, dar, din pacate, uneori odata cu soferii respectivi!
 
victorian a spus:
Obiceiurile proaste mor greu, dar, din pacate, uneori odata cu soferii respectivi!

Ca sa fiu cinic, este un fenomen al selectiei naturale. Aici isi baga coada mama natura, care nu le da destula minte la unii soferi. Tragedia in schimb este ca berbecii mai iau cu ei in pe cativa, care n-au nici cea mai mica parte de vina, decat ceasu rau ca s-au intalnit cu un berbec.
In concluzie soferii se autoelimina.

Scriu asta, deoarece in fata mea la Garbau, langa Cluj, un berbec cu jipan Q fara numar, fara numar, a trecut in fata unei sageti la 15 microni, dupa ce m-a depasit la trecere la nivel semnalizata cu crucea Sf. Andrei. Duduia de langa el, excitata la culme era fara jumate pe geam si se distra. Deci aici sunt doi supusi selectiei naturale care mai devreme sau ma tarziu ii va rapune.
 
hmmm..avind in vedere ca e produs in Germania..si cred ca respecta niste norme europene de siguranta( altfel nu l-ar fi putut comercializa..desiro sint si prin Germania, Austria, Danemarca, S.U.A)...problema e la ce foloseste CFR Desiro si la soferi inconstienti
 
Fantastic,
sunt din ce in ce mai multe accidente feroviare de acest tip.
Nu scriu aceasta fraza ca sa ma aflu in treaba, dar in ultimele doua saptamani parca avem de a face cu un trend crescator. Si vad ca pe sosele numarul depasirilor facute absolut aiurea, fara respect pentru viata proprie daramite pentru a altora, creste pe zi ce trece.
Nu cred ca e vorba despre un varf de sezon, daca nivelul de stres, viata de proasta calitate, nivel de aberatii se mentine vom avea parte de chestii nasoale.

Oricum ma scoate din sarite distrugerea de bunuri si mai ales victimele nevinovate care apar, asa cum ma enerveaza de fiecare data imaginea parbrizelor de desiro sparte de oligofrenii care populeaza aceasta locatie (tarisoara noastra draga).
 
Aaa, pai subiectul e vechi si parca s-a mai discutat.
Important e ca banii s-au luat , :(
 
Dane, bani s-au luat si se vor lua, atat timp cat fraierii ii vor da. Problema e ca eu nu inteleg aceasta notiune, cel putin INFECTA, numita studiu de fezabilitate, sau cel putin la noi e prost inteleasa la nivel de mase, nu de indivizi.

Adica daca vrea cineva sa construiasca un pod peste marea neagra sau tunel pe sub campia Romana, de ce ne trebuie atatea frectii si atatea batai de cap cu studiile astea ?Se poate construi ceva? Pai sa se construiasca frate. Adica la o lucrare in valoare de 80 de milioane de euro dai 10 milioane doar pe niste hartii facute in word ?

Plus ca in cazul de fata nu inteleg ce-ti trebuie o asemenea tampenie, tinand cont ca lucrarea e inceputa si facuta in proportii destul de mari...Fezabil inseamna ca atunci cand ceva e realizabil. Ori daca in anii 80 aceasta linie s-a facut si au circulat 2-3-14 trenuri pe ea, nu inseamna acelasi lucru ?E ca un fel de "exista ceva ce-a functionat acum 20 de ani, vrem sa facem sa functioneze din nou, dar nu suntem siguri ca se mai poate!". Bai frate....e penibil...
 
Da, fezabil poti egala cu realizabil.
Tocmai de aceea este necesar un studiu de fezabilitate care, pe langa partea tehnica de proiectare, evidentiaza costurile de realizare, amortizarea acestora precum si posibilitatile de realizare.
Asta, asa, in mare, pe intelesul maselor ca daca este sa intram in amanunt as incepe cu ce este mai important adica studiu de fezabilitate = instrument si as face trimitere la surse de finantare, materiale, tehnologii bla, bla, multi de bla.

Ca studiile sunt facute mai mult sau mai putin bine, ca se fac supraevaluari sau subevaluari, ca sunt date toate solutiile au ba, ca nu le citeste nimeni, pe ele, pe studii, putem discuta dar nu cred ca este atat de important sau poate este.
 
In Europa se stie ca, construirea unui drum dureaza 3 ani: 2 ani obtinerea documentelor si 1 an constructia. E normal sa fie asa, ca apoi te trezesti ca oamenii dintr-un sat trebuie sa faca un ocol de km intregi pentru a-si muncii pamantul, sau deranjezi habitatul la nustiuce animale pe cale de disparitie, s-au s-ar putea obtine mai multe beneficii si extinderi ulterioare mai usoare daca se schimba traseul cu cativa km. Cineva trebuie sa trateze aceste probleme si sa preia riscul ca solutia adoptata e cea mai buna. Si pentru asta trebuie platit.
Bineinteles ca pe vremea comunistilor nu se gandea nimeni la softisme dinastea cu fragmentarea de comunitati si disparitia speciilor. De aceea trebuia ca cineva sa fie platit sa garanteze ca nu se va intampla asa ceva.

Problema e ca la noi politica a ajuns o afecere, campania politica se face pe banii dati de diferite firme. Practic firmele fac o investitie si apoi trebuie sa-si recupereze banii, asa ca li se dau asemenea studii de fezabilitate, la preturi umflate, pe care oamenii le fac cu copy-paste. Ca daca e omul care ti-a platit campania electorala, doar nu poti sa te duci sa-l iei de gat ca nu-si face treaba.
 
Bun, sa trecem de la automobilism(chiar si accidentele de la trecerile la nivel cu calea ferata se pot include in domeniul acela) la o mare problema CFR si anume regionalele:
Timis Online a spus:
Regionala CFR Timişoara nu se mai desfiinţează’

Deşi s-a tot vehiculat c㒠din cele 8 regionale ale CFR din ţar㒠vor ră’mâne doar 4, acest lucru nu se va mai întâmpla. CFR Timişoara nu va mai fi preluat㒠de Craiova, aşa cum se preconizase iniţial. Mai mult, se pune la punct o „autostrad㒠pe şine” pentru camioanele grele.
,,Nu se mai desfiinţează’, vor ră’mâne tot opt regionale în ţară’. Acum urmeaz㒠discuţiile cu sindicaliştii. Exist㒠posibilitatea s㒠fie restructură’rii, îns㒠nu ştim sigur”, a ară’tat Valeriu Trică’, director Regionala CFR Timişoara.

Chiar dac㒠secretarul de stat Constantin Axinia de la Ministerului Transporturilor a dat înapoi şi spune c㒠nu se va reduce numă’rul regionalelor, sindicaliştii nu sunt pe deplin siguri c㒠îşi va menţine aceast㒠poziţie. Mai mult, aceştia spun c㒠Axinia nu mai recunoaşte c㒠de la el a pornit aceast㒠idee.

,,Momentan s-a renunţat la desfiinţarea Regionalei CFR Timişoara, dar aceast㒠idee poate fi oricând reactivată’. Eu am rezerve, nu ştiu dac㒠lucrurile vor ră’mâne aşa. Domnul Axinia a dat înapoi, a spus c㒠nu de la el a pornit acest㒠dorinţ㒠de se defiinţa patru regionale, ci de la directorii de societă’ţi. Acesta este modul nostru de a avea verticalitate...”, spune Ioan Boloş, lider Sindicatul Mecanicilor de Locomotive.

Si reprezentanţii partidelor de guvernare au confirmat, joi, c㒠Regionala CFR Timişoara nu va mai fi desfiinţată’. Atât preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, cât şi şeful Departamentului de transport din PSD Timiş, Matei Suciu, au anunţat c㒠sucursala regional㒠Timişoara va fi pă’strată’. Ostaficiuc a precizat c㒠a discutat cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care i-au dat asigură’ri c㒠vor ră’mâne toate cele opt regionale CFR din ţară’, deci şi Timişoara. El susţine c㒠propunerea de desfiinţare a aparţinut social-democraţilor care se afl㒠la conducerea companiilor CFR Infrastructur㒠şi CFR Marfă’, şi nu Ministerului Transporturilor.

Camioanele vor fi transportate cu trenul
Pesedistul Matei Suciu spune c㒠exist㒠posibilitatea elaboră’rii unui proiect prin care TIR-urile s㒠fie transportate cu trenul. Adică’, în trenuri cu 22 de vagoane vor fi urcate camioanele mari, cu tot cu cabin㒠şi remorcă’, model ce este practicat cu succes atât în Austria, cât şi în Ungaria. Prin aceast㒠modalitate se vor putea pă’stra locurile de muncă’, s-ar reduce numă’rul accidentelor rutiere, uzura infrastructurii rutiere, dar şi a emisiilor de noxe.
,,Acest proiect s-ar potrivi mai ales c㒠reţeaua rutier㒠nu este dezvoltată’, autostră’zile sunt practic inexistente, iar calea ferat㒠ar putea fi transformat㒠în autostrad㒠pe şine. Transportul de marf㒠este foarte redus, în ultimele şase luni prea puţine trenuri aveau cereri din partea societă’ţilor private. Pentru acest proiect pot fi atrase fonduri europene, iar oamenii îşi pot pă’stra locul de muncă’”, a explicat Suciu.