Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Daca era CFR pe linia respectiva la ora si locul impactului erau niste porcusori sau niste malaxe, nu vad de ce se spune din nou Regiotrans.
 
Pai in Franta si Germania nu s-a dat liber ca toti consilierii si smecherii locali sa-si faca firme de dube, ca daca te apuci sa platesti pe bune asigurarile si sa respecti toate legile, ca altfel n-ai incotro, iesi ca mai bine te duci cu banii aia sa cumperi actiuni la SNCFF sau DB, ca tot castigi mai bine.
 
Treaba e simpla.
Banii vin din transportul de marfa, asa era si inainte, doar ca nu conta pentru ca treburile erau la comun.
Marile combinate nu mai exista, carbune mai usor pe calea ferata, alte marfuri la fel.

In transportul de calatori banii pe distante scurte erau datorati navetistilor (celor care aveau evident bilete sau abonamente), iar pe distante mari celor care nu posedau masina. Ori cum la ora actuala, acum aproape orice liceean merge 2 km cu masina la scoala, asta e.

Nu e vorba de ratiuni de stat prea mari, ci doar de interese, de bani.
Hai sa zicem ca nu ne pasioneaza domeniul, sau ca nu avem cunostinte care vorbesc pe bune sau doar pe auzite de ceea ce se intampla.

Tarifele la microbuze sunt mai mici decat cele ale cfr.
Dar mai este o mare problema. Am spus ca am preferat intotdeauna transportul pe calea ferata celui cu microbuze.
Doua lucruri trebuie insa rezolvate: siguranta calatorilor si igiena.
Adica sa nu existe indieni sau nonindieni care fac legea fara a putea fi rezolvati intr-o maniera evident civilizata, iar apoi sa existe toalete in care se poate intra fara masca sau costum de biohazard.
Atata timp cat intr-un tren de nivel acc, trebuie sa urci cu haine mai nasoale pentru a nu da de banuit celor care "patruleaza" pe acolo sau pentru a nu culege toate mizeriile de pe banchete, respectiv trebuie sa te abtii de a consuma cel putin lichide cu 24 h inainte pentru a nu fi obligat sa atingi manerul toaletei, va fi nasol. Si cand am zis acc, am facut o medie, pentru ca am intalnit situatii descrise si pe rapide.
 
Stageexp, rezolvarea problemei este destul de simpla totusi. Un mic exemplu: ieri dupa amiaza am fost sa vad automotorul firmei Regiotrans, care are o cursa pe zi Constanta-Brasov. Chiar si autmotorul in sine este extrem de interesant si de pitoresc (vezi pozele lui MPU, pe topicul sau "Oradea-Constanta"). Ma astept ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat cineva dintre noi sa devina interesat in a realiza un model al acestui automotor.

Dar acum vreau sa ma refer la un cu totul alt aspect. Voi ati vazut ce nivel de confort ofera acest automotor? De ce nu se poate si la CFR ceea ce se poate la Regiotrans? De ce nu se poate si la CFR sa-ti iei bilet din tren, direct de la nas?

Va explic eu: fiindca Regiotrans este firma privata, iar cei care iau deciziile isi risca propriii bani. Asa ca fac tot ce pot ca sa mearga treaba. La CFR, cei care iau deciziile nu risca nimic, decat eventual sa-l supere pe cumatrul care l-a numit in functia respectiva.

Asadar, pana cand CFR-Calatori nu va fi in intregime o firma privata, astfel incat toti cei care decid sa-si castige sau sa-si piarda propriii bani, pana cand nasul isi va putea "rotunji" salariul inchizand ochii la cei care-i dau lui niste bani in loc sa cumpere bilet, lucrurile vor merge in acelasi fel. Firmele de microbuze vor prospera, iar calatorii pe calea ferata vor avea senzatia ca sunt luati de prosti de o firma care le ofera "senzatii tari" si la propriu, si la figurat! :D
 
victorian a spus:
Scorpion a scris:
Din nou accident, din nou Regiotrans, de data asta Jud. Timis:
Scorpion, cu tot respectul, cred ca textul tau este formulat gresit. Accidentul nu s-a intamplat din cauza ca automotorul respectiv este proprietatea "Regiotrans", sub-intelegandu-se in mod gresit ca firma Regiotrans nu ar respecta standardele de trafic feroviar, ci din cauza ca soferii autovehiculelor nu circula prudent.
Sincer, eu n-as invita pe nimeni sa-si puna masina la "intrecere" nici macar cu un tramvai, fiindca stiu bine cine ar pierde!
Hai s-o luam auto: e o trecere la nivel cu calea ferata pe un drum european fara bariere, fara nimic. Pana aici totul normal pentru tara asta. Apoi pe vremea CFR pe acolo se mergea cu 30 pe ora. Si asta-i ceva normal :lol: . A venit regiotrans si au facut ceva lucrari la linie si au bagat 60 pe ora. Pai la viteza aia cu cati metrii inainte vezi noaptea un jaf de automotor. Si au mai fost accidente mortale acolo de cand a intrat regio, deci pe undeva e adevarat ca avem ceva cu ei. Pacat ca nu stiu cine face semnalizarea la treceri sa stiu pe cine sa fac criminal :D
 
Si astazi a fost mediatizat un accident similar cu o masina mica,la fel , la trecere fara sa
astepte trecerea garniturii.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/trei-morti-dupa-ce-o-masina-a-fost-spulberata-de-tren.html
Exact conditii similare, ei spun insa ca viteza garniturii era mica
sa ne descretim putin acum:

http://stirileprotv.ro/stiri/international/incident-bizar-la-curtea-regala-a-belgiei-doua-trasuri-s-au-ciocnit.html
 
In mod normal, operatorul de pe acea linie ar trebui sa instaleze echipamentele BAT, daca traficul rutier depaseste un anumit numar de unitati pe zi. Daca este intr-adevar drum european, mi se pare de neconceput absenta barierelor. Problema este ca barierele nu aduc bani, ba mai mult, necesita cheluieli serioase de instalare si intretinere. Naiba stie cine trebuie sa raspunda, de obicei mortu' e de vina
 
Srazvi,
Daca e sa o dam pe auto, lucrurile sunt si aici clare, nu conteaza al cui e automotorul, cu cat mergea, cu cat mergea sau care era orarul trenului acu 6 luni cand a plecat Bula ca sa se faca caraus de bagaje in aeroport in Italia. In domeniul auto (de necrezut) exista si aici o legislatie, care zice ca la calea ferata TRENUL ARE PRIORITATE iar soferul trebuie sa OPREASCA ca sa se asigure INDIFERENT DE TIPUL TRECERII, nesemnalizata / semnalizata fara bariere / semnalizata cu semi-bariere.
Daca e sa o dam pe feroviar, ca doar suntem forum feroviar cu ceva pretentii de la userii cu greutate si vechime, linia este doar inchiriata de Regio de la Infrastructura, Regio neavand nici un cuvant de spus despre ce semnalizare feroviara sa fie sau sa nu fie pe linie.
Pana la urma, Regio pe de-o parte a venit si a transformat o linie din neprofitabila in profitabila, si pe de alta parte a reusit sa faca presiuni pentru dublarea vitezei de circulatie. Cu toate astea tu esti suparat pe Regio din cauza unui capsunar care s-a luat dupa un dubar, a fortat trecerea si a reusit sa-si omoare pasagerii din masina.

Nu cumva a venit unu de pe forum.masini_tari_sh_direct_din_germania_cu_acte.org si ti-a furat userul?
 
Bun, am inteles ca italianul e de vina, dar trecand pe acolo vreau sa zic ca nu vezi trenul de tufe, linia e mai sus ca drumul, urci panta de 5% vreo 20 de metrii, era si noapte. Cat de bine se vad beculetele la regio ca eu era sa fiu calcat de un astfel de jaf ce mergea cu ele aprinse dar rosii :-x
In ceea ce priveste rentabilitatea e logica, Regio taie bilete, vezi linia Bistrita-Ludus unde se vindeau 3 bilete si trenul era plin ochi iar acum le taie la toti bilete.
Ca sa trecem de la morti la bogati, a trecut azi noapte prin Curtici Orient Expressul , l-am vazut in Arad tras de un delfin mare(asta e clasa 47, delfinul mic e 46 si nu stiu de unde a pornit denumirea grilei de culori dar eu in gara de la CFR-isti am auzit-o) imediat dupa Ister :mrgreen:
 
Foarte multe discutii pe tema accidentului.
Vina revine in totalitate soferului, atat in acest caz cat si in restul, la trecerile de cale ferata mecanicul nu are nici o responsabilitate atunci cand se produc accidente. Este si unul din motivele pentru care transportul pe calea ferata este considerat sigur.

Infrastructura proasta este o conditie care caracterizeaza multe din zonele tarii.
Am vazut pe forum cateva imagini postate de LDH, cu balarii care invadeaza liniile.
Din pacate daca acolo e vorba numai de un aspect urat, la trecerile de nivel este o neglijenta care costa. Aici insa exista sansa ca fiecare sa dea vina pe altii. Daca ar exista spirit gospodaresc, cu foarte putini bani, fie cel care exploateaza calea ferata, fie primaria in cadrul careia se gaseste terenul ar putea face cate ceva.

Dar daca nu e, nu e.
Oricum statistic, aceste accidente se petrec de regula exclusiv din neatentia sau neprofesionalismul soferilor.
 
stageexp a spus:
Dar mai este o mare problema. Am spus ca am preferat intotdeauna transportul pe calea ferata celui cu microbuze.
Doua lucruri trebuie insa rezolvate: siguranta calatorilor si igiena.
Adica sa nu existe indieni sau nonindieni care fac legea fara a putea fi rezolvati intr-o maniera evident civilizata, iar apoi sa existe toalete in care se poate intra fara masca sau costum de biohazard.
Atata timp cat intr-un tren de nivel acc, trebuie sa urci cu haine mai nasoale pentru a nu da de banuit celor care "patruleaza" pe acolo sau pentru a nu culege toate mizeriile de pe banchete, respectiv trebuie sa te abtii de a consuma cel putin lichide cu 24 h inainte pentru a nu fi obligat sa atingi manerul toaletei,
Siguranta inseamna cum se comporta trenul la accidente si ca nu te curentezi la instalatiile din el. In rest... la buzunare te ,,fac" indienii si in duba (chiar mai usor, ca e inghesuiala), nu trebuie sa fii in tren pentru asta. Igiena e discutabila, dar tot calatorii o provoaca si tot ei se usureaza pe capacul WCului ca sa nu il mai ridice.
victorian a spus:
Ma astept ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat cineva dintre noi sa devina interesat in a realiza un model al acestui automotor.
Gasesti la Jouef la vreo 250 de euro bucata. Sau pe e-bay la vreo 50-100, dar mai vechiuţ :|
victorian a spus:
De ce nu se poate si la CFR sa-ti iei bilet din tren, direct de la nas?
C㒠ai cas㒠de bilete în staţie. Unde n-ai poţi s㒠îţi iei din tren (vezi C-lung Est, unde casa de bilete e deschis㒠doar câteva ore pe zi, de s-a ajuns s㒠iei bilet la Acc pân㒠la Bucureşti sau Timişoara de la naş). C㒠nu ţi-l d㒠naşul, e alt㒠mâncare de peşte.

Regiotransul îns㒠nu se prea complică’, în sesnul c㒠la accelerate îţi iei biletul din tren (adic㒠ţi-l d㒠controlorul, nu trebuie s㒠îl cauţi prin tot trenul şi s㒠te rogi de el s㒠se deranjeze de la ţigar㒠ca s㒠îţi dea bilet). La personale, în schimb, dac㒠urci fă’r㒠bilet din staţia unde e cas㒠de bilete ai pus-o ră’u de tot, te taxeaz㒠la tarif de tren. Deci...management eficient şi suprataxe pe mă’sură’, c㒠românul numai din amenzi învaţă’, nu-l poţi convinge cu vorba bună’.
srazvi a spus:
Hai s-o luam auto: e o trecere la nivel cu calea ferata pe un drum european fara bariere, fara nimic. Pana aici totul normal pentru tara asta. Apoi pe vremea CFR pe acolo se mergea cu 30 pe ora. Si asta-i ceva normal Laughing . A venit regiotrans si au facut ceva lucrari la linie si au bagat 60 pe ora. Pai la viteza aia cu cati metrii inainte vezi noaptea un jaf de automotor. Si au mai fost accidente mortale acolo de cand a intrat regio, deci pe undeva e adevarat ca avem ceva cu ei. Pacat ca nu stiu cine face semnalizarea la treceri sa stiu pe cine sa fac criminal
Criminal e ă’la care conducea maşina şi NU a oprit înaintea trecerii la nivel, aşa cum scrie în Codul Rutier.
 
Bai srazvi esti fenomenal, cum sa nu vezi luminile de la automotor cind se stie ca in intuneric o lumina se vede de la nu stiu ce distanta. Ca vorba aia pe vremuri se dadeau semnale cu focurile sau chiar cu fumul cind navaleau barbarii si tu n-ai vazut luminile de la automotor.

Mi se pare mie sau la trecerile la nivel este un STOP. Asadar trebuie sa-l respecti.Nu te iei dupa ala cu duba care fiind mai inalt a vazut trenul de departe, ca pina ajungi tu la rind sa treci mai ajunge si trenul aproape.
 
Salut,

toate discutiile astea sunt inutile, fara suparare,
dar nu exista nimic mai simplu decat:

ai ajuns la trecere la nivel -> te asiguri ca nu vine nici un tren, aici sunt doar 2 variante in caz ca nu vine treci, in caz ca vezi tren stai.

Chestiile astea, ca "nu l-am vazut ca era inorat afara" sau mai stiu eu ce, nu s-au aliniat planetele, etc, sunt niste stupizenii specifice romanilor. Tot timpul gasim scuze penibile sa incalcam reguli cand este atat de simplu sa nu le incalci.
Frate, te asiguri ca nu vine, daca nu vezi, te dai jos din masina si te uiti. Este vorba de minim 120 t fier contra unei conserve de 1 t in care te aflii tu. Indiferent de viteza trenului, in caz de impact, mori. E o problema banala de fizica.

Exact la fel cum vad zi de zi imbecili care nu au rabdare 2 min, trec pe rosu, fac accidente de stai, te uiti si te intrebi "cum dracu a reusit ca eu nu-mi explic?", tot asa trec inconstientii si la trecerile de nivel.
Apropo de astia, azi dimineata am vazut la stiri pe unul care mergea pe contrasens pe autostrada, pe banda 2, si mai spuneau ca, cazurile sunt destul de frecvente... deci, ce spuneati?
 
Ca tot e mare nedumerire, denumirea de "delfin" vine de la Malaxele albastre si a fost apoi preluata si pentru locomotive, ca e aceeasi forma.
 
Cica la radio se anunta ca un nebun merge pe contrasens pe autostrada si el avea radioul deschis si striga, unu!!!! sint cu sutele!!!

--------------------
Unde era discutia aia cu ROLA ca CFR Marfa a probaluit traseul si ca acuma nu il mai face ca se dau oamenii afara?

Nu stiu altii cum sint dar la noi nimic nu merge...ca la altii.
http://www.ralpin.ch/en.php

http://www.sbbcargo.com/fr/index/cargomagazin/magazin_archiv-2/magazin_archiv0309/magazin_archiv0309-8.htm
 
In Codul Rutier parca se spune ca, daca nu exista vizibilitate, trebuie sa cobori si sa te asiguri ca nu vine nici un tren. Ginditi-va la un Drum European ce coada s-ar forma daca toti ar respecta legea. Eu stiu o trecere aflata linga Mures, unde din octombrie pina in martie e o ceata de nu te vezi om cu persoana. Acolo sunt necesare clar bariere, acestea fiind pina la urma instalate pentru cei neatenti, nu pentru cei care respecta legea cuvint cu cuvint. Nu suntem roboti, oricine poate avea un moment de orbire la volan. Asta o spune cineva care si-a pierdut 2 prieteni in 2 accidente la trecerile de nivel fara bariere.
 
Ok, adica ca sa nu faci coada la trecere, nu te mai asiguri, treci ca nebunu?
Ma indoiesc ca drumurile europene nu au treceri la nivel semnalizate (ma refer la instalatie cu avertizare fonica si luminoasa), chiar ma indoiesc.

hai sa nu mai batem campii despre codul rutier, reveniti la trenuri!
 
Hai atunci cu o veste buna. In curind vecinii bulgari vor ajunge cu podul pe pamintul sfint al Daciei strabune, la Calafat. Macar din bun simt, romanii se vor simti obligati sa electrifice calea ferata Craiova - Calafat.
 
Frumoasa veste, delly, insa de electrificare ma indoiesc. Nu s-a electrificat in 20 de ani Cluj-Oradea , Brasov-Sibiu sau Mangalia-Constanta...nu s-a reparat nici macar UN kilometru de linie CF, in care executia sa corespunda parametrilor de proiectare...multe nu s-au facut. Ar fi chiar o minune sa se faca asa ceva, insa nu prea imi vine sa cred.

In plus, ca exista multe circumstante care vor face ca linia sa nu se electrifice.Spre exemplu, se va tine cont de prestatia scazuta a depoului Piatra Olt.Aceasta linie, care va prelua o parte considerabila din trafic, va fi un bun prilej de relansare economica a acestui depou.
 
Totusi pe ce te bazezi cind spui ca in curind vor ajunge pe pamintul daciei asemeni romanilor cu podul lui Apolodor?

Ministerul Transporturilor din Bulgaria discuta cu Comisia Europeana (CE) extinderea termenului-limita prevazut in memorandumul de finantare, care va expira in 2010, pentru construirea celui de-al doilea pod romano-bulgar peste Dunare, intre orasele Calafat si Vidin, potrivit Novinite. „Construirea podului a ramas in urma programului cu 12-14 luni”, a declarat ministrul bulgar adjunct al Transporturilor, Ivaylo Moskovski. Memorandumul semnat de Bulgaria si CE asigura pentru construirea podului fonduri gratuite de 70 de milioane de euro, accesate prin programul european ISPA, si garantarea totala a finantarii proiectului. Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente. Constructia urmeaza a fi receptionata in mai 2010.

Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va lega orasul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro, din care 60,7 milioane de euro vor proveni de la partea bulgara. Alte finantari sunt asigurate prin imprumuturi si garantii de la Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare. Consortiul spaniol AZVI-VIMAC a castigat licitatia organizata de Ministerul roman al Transporturilor si Infrastructurii pentru constructia podului pe partea romaneasca, iar compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) va construi podul si infrastructura pe teritorul bulgaresc. In prezent, singurul pod intre Romania si Bulgaria peste Dunare leaga orasele Giurgiu si Ruse.

http://www.financiarul.com/articol_30683/bulgaria-vrea-extinderea-termenului-pentru-podul-calafat-vidin.html