Autospeciale Roman Diesel pe baza Herpa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
multumesc in avans, George ;)

pai ambele se pot face; la scara avem avantajul ca aceasta si caroseria ei exista ca machete, cum spuneam pe baza de ZIS si IFA in DDR :)
 
simpla, adica nu DoKa, insa cu fereastra mare in spate ca la cap tractor...

era TLF-ul romanesc, sasiu 4 x 6 ca la basculanta, in spate cutie inchisa cu pompa de apa si rezervor (pesemne de 16 mc) vopsita rosu, cu usi laterale clasice si nu cu storuri... pana in 1990 nu exista altceva la pompieri!
 
LDH : pai nu stiu daca au existat la pompieri autospeciale cu cabina simpla. Nici macar cu cabina semi dubla, adica precum e cea de la basculante ( cu fereastra mica in spate ).

Horia, pana in 1990, a mai existat la pompieri si autospeciala pe 2 osii, cu rezervor de 10 mc ( daca nu ma inseala memoria ), si cu motor Saviem. Un astfel de TLF era prezent la o mocanita, daca imi aduc bine aminte, pentru a alimenta cu apa aburoaica. Cineva parca a pus si poze. Normal, cea clasica pe 3 osii, cred eu ca e cea mai accesibila.
 
felippe a spus:
Apropo de Herpa, voi ati vazut ce vrea sa faca?

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-6051420-consortiu-german-produce-nou-model-trabant.htm


Ce v-am zis eu. oroc cu criza asta ca producatorii de modele incep sa recicleze resturile :)
Azi-maine o sa vedem motocicleta Roco si trotineta Lima :)
 
Aseara, dupa terminarea ceferizarii unui vagon Ucs I ( care se va vedea pe forum putin mai incolo ), am reusit in graba sa fac si o remorca izoterma pentru autoutilitara Roman albastra, care am prezentat-o si aici mai demult.

Ingrediente :

- lemn de brad, bine lucstruit si vopsit

- sistem de directie si prindere a osiilor ( provenit din eutanasierea unei remorci de circ )

- doua axe ( provenite de la doua autocamioane din parcul rece :D

- aparatori de noroi ( provenite tot din eutanasierea unui Roman din parcul rece, prin taierea in doua jumatati simetrice )

Protapul urmeaza sa-l fac zilele care urmeaza, momentan se arata cam asa :







Tot atunci se vor face si alte retusuri ;)
 
bravo George,

in afara de faptul ca nu imi amintesc sa mai fi vazut in anii 1980 camioane si remorci cu "IRTA" pe ele (pe vremea aia era ITIA cu sigla-romb AUTOTRANSPORT din cate tin minte) alte "pietricele" nu prea am... :D

ba da... nu ai mutat semnalizatoarele de la cabina Roman Diesel... sau raman jos da' se fac mai mari, sau merg sus si se fac inguste ;)
 
felippe a scris:
Apropo de Herpa, voi ati vazut ce vrea sa faca?

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-6051420-consortiu-german-produce-nou-model-trabant.htm



Ce v-am zis eu. oroc cu criza asta ca producatorii de modele incep sa recicleze resturile
Azi-maine o sa vedem motocicleta Roco si trotineta Lima

asta era dedemult, inainte de criza si ca Herpa sa aiba dificultati financiare grave :(
 
Apropo de masinile de pompieri...in anii 80(mai exact in 83 cind am inceput eu armata la pompieri) erau pe sasiu de Roman urmatoarele:APCA(autopompa citerna cu apa)..aceea pe sasiu 6x4, cu cabina dubla..rezervourl era de 9mc(nu 16) restul cutiei fiind ocupat de camera pompelor si de echipament. In cabina ne inghesuiam 6 servanti, cu toate ca 3 trebuiau sa stea in camera pomelor, dar la viteza si viraje erai ca un dop pe mare. Apoi era APCT(autopompompa cisterna tun), sasiu 4x4..semana cu un autobuz(jumate cabina cu 8 locuri pe scaune(cu sofer) si in mijloc era pompa tunului. Mai erau APC, care reau pe sasiu SR 114--le puteti vedea detaliate in filmul Explozia sau in Cuibul Salamandrelor. Din pacate nu aveam voie sa fac poze, dar le tin minte perfect...am frecat cu motorina fiecare piesa..si mai era si o autoscara ZIL...si Magirus pe sasiu Roman, dar cu asta n am lucrat ;-)
 
buna,

da, asa sunt: APCA mai avea o versiune, APCAT, identica exterior, tot pe 6x4 cu cabina "lunga" insa echipata cu tun de apa... erau rare, am pe undeva o poza cu fiecare din ele.

mai erau si scarile; cea standard era pe Roman 2x4, se numea ASM30, insa nu era Magirus ci de la VEB Leiterfabrik Lueckenwalde, DDR...

mai era si o gramada de masini speciale, mai recente, de dupa 1990, unele cooperare Magirus cu Roman: AS4S, ASPLS, ASPMII... ce o insemna asta?
 
Da...imi amintesc ca am fost servant pe singura masina ASPFGI(Autospeciala dotata cu instalatii de lumina, gaze si alte alea..)un fel de masina de descarcerare din ziua de azi...sasiu de RABA, 6x4. Nu am mai vazut modelul de atunci si nu stiu daca mai exista, noi am folosit o doar o data, in rest mergea aparatul de sudura pentru garduri. Alte speciale mai erau, pe sasiu de TV14, una ca punct de comanda(6 locuri, statie radio si o pompa) si o autospeciala cu azot(400 litri) pentru incendii mici la instalatii electrice, tramvaie si troleibuze. AM folosit o o data pe Bucurestii Noi, la un tramvai...Amintiri :D
 
da...dar nu mai stiu cum ii zicea..era o nacela si avea un soi de lift...am folosit o o singura data la o aplicatie, la hotel turist..culmea e ca la o saptamina a luat foc hotelul parc, de alaturi si aplicatia aia a prins bine...dar cel mai mult mi a placut autoscara cu sasiu de zil151, care nu mai functiona din 1975, dar noi in 84 mergeam cu ea la filmari, tractata si ridicam scara la mana...Am prins si APCAT ul la primele aparitii...
 
Camion RO-TIR.

Ca model de baza un camion MAN de la Herpa:



Dupa ce a iesit din garaj:



Remorca a fost inalţata cu 3mm, mai am de schimbat grila si rotile de la remorca. Roţile mai mici pentru remorca sunt in Franţa iar o grila am sa o fac de "iarna", am sa o acopar cu un material.
 
Placuţele cu inscripţia TIR sunt facute pe hartie autocolanta.


Modelul dupa care au fost modificate camionele MAN:



Iata la ce ma refeream cand am zis ca am sa fac grila de "iarna" ca sa nu se vada ca scrie MAN in loc de ROMAN DIESEL :



Mai urmaresc asemenea semiremorci in viitor:
pe 3 osii



pe 2 osii



Am prins pe vremuri autobaza plina de asemenea camioane. Dupa posibilitati vreu sa reproduc la H0 aceasta amintire .

Pozele de pe http://gnclogan.magix.net/
 
Am un sasiu de Roman de la Herpa si as vrea sa l transform intr o basculanta de 16 tone. Acum bena e ceva ce pe la Roman sau la Mirsa nu s a fabricat nicodata...stie cineva de unde pot lua o bena scara 1:87?
 
Acest vanzator de pe ebay a avut si bene de vanzare, 15 euro bucata. Identice cu ce se vede in poze.
Din pacate nu trimite in UE, asa ca daca vrei bena trebuie sa ai pe cineva in Germania.
 
Multumesc de informatie, dupa Anul nou am sa rog pe cineva din Germania sa l contacteze pe respectivul.