Incursiune MAV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Pentru inceput, poze cu micuta aburoasa MAV 376 631.




presupun ca si-a consumat viata ca locomotiva de manevra, dat fiind diametrul redus al osiilor.
Nu am putut deduce fabricantul si alti parametri, in afara de operator, greutate, capacitate tancuri apa si carbune.

Masina este expusa in fata garii din orasul AJKA, Ungaria.
 
Placa de inmatriculare, presupun ca nu este cea originala, prea e intacta



 
Panoramarea pentru poza buletin nu reuseste datorita vegetatiei



O particularitate a suspensiei: arc transversal comun adresat rotilor de fuga



Motorul:
 
Alta problema: datorita distantei reduse dintre motor si prima osie tractoare, s-a recurs la antrenarea ultimei osii motrice. Se observa cum biela e legata la ultima, apoi miscarea se transmite celorlalte osii (anterioare)prin biela de cuplare.
 
Tija pistonului este foarte aproape de roata de fuga, daca manevra pe R2 sigur se poliza :D :evil: :evil:

 
Inspectia e in toi, noroc ca nu-s los puradelos de cocalaros, ca nu mai ramanea decat zgura si funinginea...






MPU, lasa unghiurile ambielajului ca e vacanta, adu o galeata de vaselina ca ghidajul (culisa, glisiera ce dracu o fi) e uscat ca si bugetul romaniei!


 
Si la final, un semnal de epoca pe care scrie : Lasa fiarele vechi asa cum le gasesti, ca altfel copii si nepotii tai le vor admira sub forma de gablonturi sau plombe, dupa ce vor fi trecut pe la centrele de recuperare fier obosit. Mama lor!
 
Interesant articolul tau, Obi!

Locomotiva MAV din clasa 376, sau clasa T Va, cum a fost denumita initial la data constructiei ei (1910) nu era o locomotiva de manevra, ci o locomotiva destinata trenurilor de scurt parcurs pe liniile secundare. Este o varianta mai mica a surorii sale, locomotiva din clasa 375 (fosta T V, adica T Cinci Roman). Sora mai mica a fost construita tocmai in ideea obtinerii unei sarcini cat mai mici pe osie, chiar cu pretul unei autonomii reduse.

Poti citi o scurta istorie a acestei clase de locomotive, in limba engleza, aici:
http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/models/342/342_his.htm

Iar daca tot ai ajuns pe site-ul domnului JÃ¥nos Erö, poti sa te uiti ce face pe acolo in special la rubrica "scratchbuilding", ca este chiar interesant! :D
 
Victorian, am o intrebare: tu locuiesti ca tot omul, la casa, sau stai la biblioteca cu de toate? De fiecare data surprinzi placut cu trimiteri la obiect, mai ales cand e ceva legat de sapat prin vechituri. Trebuie sa vii neaparat la Cluj, ar fi o onoare sa avem un marinar printre noi!
Asa ca vezi cand ai tren, noi ne adunam de regula marti, la fieshcare saptamana.

Inca o data dator vandut, multumesc frumos!!! ;-)

Pregatim o tuica de Zalau, sau Rom jamaican :?:
 
Salutare Obi,

La cerere pot aduce martori chiar de aici de pe forum ca stau intr-un apartament obisnuit si ca impart spatiul locativ cu 2 pisici, o broasca testoasa si oaresce material rulant epocile I si II la scara N, fara a mai considera restul membrilor familiei! ;-)

Cat despre invitatie, multumesc frumos, chiar mi-am propus sa va vizitez candva, mai ales ca in ciuda amplasarii geografice distante ma consider in continuare clujean, macar odata la 10 ani cand se mai face cate o noua intalnire a colegilor de liceu de la Balcescu!
 
Semnalul pitic ne lasa sa pozam si alte epoci. Aici nu te intreaba nimeni ce cauti cu scula foto printre fiare vopsite, mai curand sunt surprinsi ca te exprimi intr-o limba mai putin incalcita ca a lor. (... edit by forumadmin)

 
Un vagon buncar de la DB CARGO, un pic jegos, tocmai in zona de interes:
 
o electricoasa de manevra, model interesant




boghiul. Se observa nisiparele si cilindrul de frana