DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
o sa fac cind ajung acasa. in principiu contramanivela sta in pozitia ei normala pe bulon fiind presata spre exterior de un inel metalic. acest inel metalic aflat pe bulon s-a slabit si culiseaza spre inapoi adica spre roata favorizind jocul contramanivelei. daca as reusi sa string inelul acesta metalic sau sa il blochez intr-un fel :?: astfel incit el sa preseze contramanivela catre exteriorul bulonului, treaba ar fi rezolvata! dar cu ce a fac asta? nu am nici o scula asa de fina care sa imi permita sa lucrez la bielele locomotivelor cu abur.
 
problema manivelei am rezolvat-o demult. bulonul era slabit dar nu aveam uneltele necesare sa il string suficient de bine. pina la urma am folosit cel mai mic patent pe care il detin (DAR SI ACESTA NU E SUFICIENT DE MIC PENTRU MACHETISM) si cu mare grija am strins surubul bulonului. sper ca l-am strins suficient ca sa nu mai fie nevoie de inca o interventie. am facut si verificari si deocamdata totul e bine. fotografii la un nivel atit de fin nu am reusit sa fac. bulonul e foarte mic si daca faceam poza prea de aproape ca sa se inteleaga ce vreau sa spun, aceasta iesea in ceata. oricum asa cum am mai spus era vorba de bulonul osiei de la mijloc, la locomotiva americana PACIFIC.

in alta ordine de idei, m-am apucat sa pun accesoriile pe vagoanele mai sofisticate. momentan lucrez la un vagon telescopic de la ROCO. partea proasta e ca nu am hirtiile originale si nu stiu cum vin puse piesele.
are si multe accesorii dar si multe orificii pe caroserie. de aceea va rog pe cei mai vechi in ,,meserie" sa imi spuneti pe unde sa pun piesele.
cred ca 2-3 fotografii mai detaliate mi-ar fi de mare folos. sper ca sunt destui posesori de vagoane telescopice care pot posta citeva fotografii de ajutor.
 
Buna Dorin,

iata niste poze cu un vagon cu accesoriile puse. Sper sa te ajute.



 
DORIN a spus:
...problema manivelei am rezolvat-o demult. bulonul era slabit dar nu aveam uneltele necesare sa il string suficient de bine. pina la urma am folosit cel mai mic patent pe care il detin (DAR SI ACESTA NU E SUFICIENT DE MIC PENTRU MACHETISM) si cu mare grija am strins surubul bulonului. sper ca l-am strins suficient ca sa nu mai fie nevoie de inca o interventie. am facut si verificari si deocamdata totul e bine. fotografii la un nivel atit de fin nu am reusit sa fac. bulonul e foarte mic si daca faceam poza prea de aproape ca sa se inteleaga ce vreau sa spun, aceasta iesea in ceata. oricum asa cum am mai spus era vorba de bulonul osiei de la mijloc, la locomotiva americana PACIFIC...
Felicitari! :aplauze:
Aparatele foto digitale pot realiza poze ale detaliilor daca sunt trecute in regimul "macro" (simbolizat de o floare stilizata, asemanatoare cu o lalea). Cu toate acestea, nu toate aparatele se comporta identic in acest regim; eventual povesteste mai multe si despre aparat.
 
Multumesc pentru raspunsurile prompte!
fotografiile imi sunt de mare folos. deja mi-am facut o parere si o imagine a montarii accesoriilor. cred ca azi ma apuc de traba. vagoanele mele sunt maro.

aparatul foto al meu este KODAK. are si functia macro. poate nu am stiut eu sa il folosesc corect. o sa ma uit in cartea tehnica.

veriga slaba la mine e dotarea tehnica. nu am unelte fine cu care sa lucrez la partea tehnica a materialuli rulant. nici macar nu stiu unde sa gasesc surubelnite, chei si un patent (cleste) pentru mecanica fina.

Toate cele bune!
 
gasesti pe str maica domnului o gramada de magazine de profil electronic si cam au si sculefine cel mai indicat este la magazinul VITACOM au clesti mici pensete si diverse scule
si sunt cam cei mai ieftini,pile fine gasesti in piata la obor eu am cumparat de acolo o trusa cu 16 pile de diverse forme si sunt super bune chiar daca sunt luate pin piata
:lol:
 
Nu am mai postat de ceva vreme. nici nu am mai facut mare lucru in domeniu. dar am zis ca macar sa pun citeva poze noi cu halta mea si cu ceva material rulant.
O garnitura de vagoane de marfa a intrat in halta, trase de o locomotiva diesel model vechi... locomotiva este facuta de RIVAROSSI iar vagoanele de ROCO.


 
Alte imagini cu garnitura de vagoane de marfa si nu numai:





O locomotiva cu abur BR 39 intra suierind in statie. Este fabricata de RIVAROSSI si deja i-am instalat un decodor ESU 0.3.



 
@ LDH ,nu am ce sa mai comentez la vorbele tale ,100% ai dreptate .
Ar trebui sa luam toti exemplu cand mai postam poze :oops:
 
SantaFeFan a spus:
@ LDH ,nu am ce sa mai comentez la vorbele tale ,100% ai dreptate .
Ar trebui sa luam toti exemplu cand mai postam poze :oops:

Mai ales cei care au :D

Apropo Rudi! Stii pe un tip Rudi caruia ii plac americanele, are unde face pozele dar prefera sa le faca pe masa, si ce e mai rau, fara linii? :D
 
Acest tip este cam lenes.....nu are rabdare sa coboare in beci ......si de aceea acest tip pune acele bijuterii pe o masa banala ....rusine :oops: :oops: :oops:
 
Da asa este ,foarte frumos asa un segment mic extra pentru foto .Si de la mine un Bravo pentru acest modul foto !! Mai lipseste doar o poza de fundal ,atunci ar fi si mai bine.
 
Multumesc pentru aprecieri!
Chiar cind faceam poze ma gindeam ca ar fi foarte necesar un poster de fundal. ar intregi in mod placut tabloul si ar completa imaginea umplind ,,orizontul" :D .
trebuie sa iau masuri in consecinta dar trebuie sa tin cont de specificul reliefului pe care se afla halta si sa aleg un poster potrivit. nu ma grabesc. sper sa gasesc ceva potrivit si la un pret acceptabil.
 
dupa aproape 1 an de pauza, revin si eu pe platoul de filmare cu o digitalizare a unei locomotive americane - dieselul EMD FT - fabricat de BACHMANN. l-am achizitionat in 2006 dar nu l-am folosit. l-am luat fara interfata pentru ca pe vremea aceea nu ma gindeam ca voi trece la digital. intre timp lumea a evoluat si mi-am mai schimbat si eu mentalitatea. de cind am trecut la digital am digitalizat mai multe locomotive inclusiv modele mai vechi (sau mai noi) nepregatite pentru digital. chiar daca este un model american mie imi place foarte mult si apreciez mai ales combinatia de culori in care este vopsita. cred ca este cea mai frumoasa varianta de vopsire de la acest model.

 
am demontat caroseria desfacind cele 4 suruburi de pe burta locomotivei.



ca o particularitate a acestui model, fiind gindit pentru analog, un pol al motorului ia curent de pe sasiul de plumb al locomotivei, sasiu care este si supradimensionat avind si scop de lest. inclusiv farul care este dotat cu bec ia curent de pe sasiul de plumb al locomotivei.
pentru inceput am identificat locul unde urma sa instalez interfata digitala. interfata am achizitionat-o mai demult de la RALLY si pentru ca nu intra prea bine in locasul stabilit, am micsorat-o cu citicva milimetri folosind o pinza de bomfaier.



dupa aceasta operatie am taiat toate cablurile, lasindu-l doar pe cel care alimenta un pol al motorului si pe cele care aduceau curent de pe partea dreapta.



am scos apoi boghiurile locomotivei si am demontat motorul. ansamblul motorului se prinde de caroserie cu 2 suruburi sub burta locomotivei. am izolat motorul cu banda de izolare, nu inainte de a lipi un cablu de contactul care lua curent de pe sasiul locomotivei. am introdus motorul inapoi si am reinstalat boghiurile, operatie care s-a dovedit a fi foarte usor de facut.



in imagine se vede ca motorul, din fabricatie este imbracat intr-un burete subtire care amortizeaza vibratiile date caroseriei dar si zgomotul scos de motor.
 
a urmat pregatirea interfetei digitale. deoarece sasiul era tot din plumb a trebuit sa izolez zona in care urma sa vina decodorul. am lipit o bucata de carton subtire pe sasiu folosind pistolul cu baghete de plastic. un instrument extrem de util pentru machetisti este acest pistol. fara acesta munca ar fi durat probabil mult mai mult si ar fi fost mai migaloasa.



am instalat apoi interfata digitala pe care am lipit-o tot cu pistolul cu baghete de plastic.



si cu schema in fata, m-am apucat sa lipesc cablurile, la inceput cablurile de alimentare a motorului si apoi pe cele de culegere a curentului.



pentru partea stinga a locomotivei am luat si eu curentul de pe sasiu folosind contactul original al locomotivei. in fotografia de mai jos se vede in capatul din stinga un surubel de unde pleaca un cablu verde - acela este contactul original de culegere a curentului de pe sasiul locomotivei. in varianta originala de acolo de alimenta farul locomotivei.



aceasta este schema cablurilor decodorului si contactele corespunzatoare pinilor:



dupa ce am lipit cablurile motorului si cele care aduc curent la decodor, am montat decodorul si am facut prima proba pentru a vedea cum se comporta locomotiva fara alti consumatori.



si locomotiva functioneaza fara probleme. primul pas important a fost facut.

 
urmatorul pas a fost sa montez lumina. original locomotiva avea un bec dar l-am inlocuit cu un LED galben. bineinteles ca am montat in circuit si o rezistenta de 470 ohmi.

recunosc ca experimental (in afara proiectului original i-am montat si 2 leduri in spate, unul rosu si unul galben care se aprind in functie de directia de mers). astea se vad doar cu caroseria scoasa :mrgreen: .... dar a fost un experiment sa vad cum functioneaza...
ledul frontal l-am fixat de sasiu cu acelasi pistol cu bare de plastic. lumina este satisfacatoare.



decodorul intra bine in sasiu. cablurile le-am fixat inauntru cu o bucata de banda izolatoare.



rezultatul zic eu ca e satisfacator:



locomotiva functioneaza silentios, lumina se aprinde si se vede destul de bine.... sunt multumit.
acum urmeaza sa ma hotarasc pe care o voi mai digitaliza.
 
felicitari pentru lucrare. este o locomotiva foarte frumoasa. sa-i atasezi si niste vagoane pe masura