Reportaj "Castelul Corvinestilor si Gara Mica"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna baieti,

am si eu o intrebare mai OT, venita de la un om care cand a fost ultima data pe acolo acum mai bine de 15 ani lumea era inca in regula si pe Iancu de Hunedoara, principe al Transilvaniei si regent si fiul sau Matyas Corvin, rege al Ungariei, inca ii chema asa cum ii chemase si cand au trait...

care "geniu" pesemne de la capitala a schimbat "Corvin" in "Corvinescu", frate? de ce sa romanizam un nume deja romanesc? ce bine suna Ionescu, Popescu, Radulescu si Corvinescu... cine a fost asa de dobitoc incat sa faca o asemenea neghiobie? :roll:

de fiecare data cand romanii si-au falsificat propria istorie au avut numai de pierdut... si undeva unii oameni inca nu s-au invatat minte... :(

acum ne putem intoarce la subiect.
 
banui ca titlul topicului spune ceva de Corvinesti...dar Corvinescu...suna penibil.

Nu era mai bine castelul Corvinilor.
 
Luni 6 Iulie 2009 au început scoaterea liniei de pe ultimul tronson de 2,3 km de cale ferat㒠îngust㒠din Hunedoara. Azi au ajuns cu tă’iatul pe la depou şi mai jos de depou. Cele dou㒠locomotive şi zece vagoane vor fi luate în propietatea Georg Hocevar, înc㒠se negociază’. De asemenea vor vi tă’iate şi ultimele poduri: podul cel mare care a fost schimbat în 1989 şi primul pod în curb㒠din ţară’. Decizia a venit din partea lui Ovidiu Tender deţină’torul SC Talc-Dolomit㒠SA Zlaşti ca din lipsa banilor s㒠se treac㒠la valorificarea la fier vechi tot ce nu este folosit şi este în conservare. Depoul va fi vândut sau demolat, iar în curtea depoului s-a deschis un night club "Mojo". Un video şi câteva imagini despre distrugere:

Aici este filmuleţul în timpul demolă’rii:
http://www.youtube.com/watch?v=NkAcGUalNF4
Ăsta a fost CFI Hunedoara prin 1998:
http://www.youtube.com/watch?v=zIUtTG6XR4g&feature=related
ADIO CFI Hunedoara..................THE END
 
Va salut,

Cu durere in suflet trebuie sa spun ca n-am avut curajul sa accesez niciunul dintre cele doua link-uri postate aici cu bunavointa lui combo.Poate si pentru faptul ca amintirile legate de astfel de evenimente m-au marcat se pare pentru tot restul vietii de "feroviar".

Din pacate, m-am nascut in alte vremuri decat acelea, insa cateva amintiri vagi din perioada copilariei le pastrez de cand mergeam in vacante cu parintii prin tara. Doua astfel de cai ferate minunate ( si singurele de altfel ) pe care le-am vazut vreodata in servici sunt cele de la Agnita si Hunedoara. N-am sa uit niciodata frumoasele L45H si farmecul aparte al acestor linii. Nu-mi ramane decat sa regret ca nu am apucat sa umblu mai mult sa vad si restul.

Dincolo de toate acestea nu ne raman prea multe lucruri de spus, decat probabil, ca acest gen de episoade sunt caracteristice noua ca si popor si probabil ca asa cum au disparut peste 900 de locomotive cu abur, cum au disparut triaje intregi de pe fata pamantului, gari, linii, tot la fel vor disparea si restul ! Sa nu care cumva sa creada cineva ca linia Sibiu-Agnita va mai fi pusa in servici vreodata, ori ca cineva se va gandi macar utopic sa repuna in functie 151.002, un 060-DD ori 241+142. Nu, ele vor rugini in continuare in locurile unde ruginesc si acum, pana la un moment dat cand un umflat cu burta peste curea, va simti nevoia sa isi schimbe masina de fitze si nu va sti cum sa faca rost de bani.

Aduceti-va aminte cate locomotive unicat s-au pierdut in parcurile reci de la Strehaia, Baciu Triaj, Marasesti, Fetesti, Ciceu si asa mai departe si cum s-au inchis peste noapte niste linii ale caror loc era in alta parte decat la gunoi. Din pacate toate aceste lucruri minuate au trecut in eternitate si nu vor ramane vii decat in amintirea celor din ce in ce mai putini care au avut ocazia sa se minuneze de ele, ori in fotografiile vechi realizate de niste oameni care s-au gandit ca acele poze s-ar putea sa insemne ceva.Regret amarnic ca, chiar si copil fiind n-am avut inspiratia sa fotografiez tot ce prindeam, desi mergeam zilnic in zone feroviare sa admir trenurile, si detineam un aparat foto cu film. Niciodata nu m-am gandit sa imortalizez macar o scena de atunci. Copil fiind insa, de unde era sa stiu ce vremuri aveau sa vina, ca locomotivele si multe din locurile de odinioara unde mi-am petrecut minunata copilarie, aveau sa dispara in colimatorul unor marsavii ? Ca vor fi batjocorite si aruncate la gunoi fara pic de demnitate si respect la adresa inaintasilor care de multe ori si-au dat sangele si viata pentru ca acestea sa vada lumina zilei ?

De ce nici macar planul inclinat de la Comandau n-a putut fi pastrat ? Am vazut niste poze recente si m-am ingrozit. Liniile nu se mai vad deloc, macazele sunt descomplectate, podul de acces la plan e distrus complet...

Pacat pentru ceea ce se intampla... pacat ca nici macar putinul care ne-a mai ramas nu stim sa-l pretuim...in fata mafiei si a nemerniciei nimic nu sta in cale....mare pacat :(
 
Pacat...mare pacat.As fi vrut sa-mi duc copiii candva prin acele locuri...si prin altele.Dar se pare ca-i voi duce sa vada doar betoane, multe betoane, daramaturi (nu ruine) si niste frumoase vile.Ale alora care fac sau permit sa se faca tot jaful asta.Poate linia asta statea in drumul "turismului ecumenic"...acu' i-au facut loc.Si nu pot decat sa adresez felicitari ministerelor culturii si turismului.Si, ca sa incerc sa pastrez un limbaj decent, le mai urez fix ce ziceau muncitorii din primul filmulet."Noi nu ne vindem tara"...mai bine am vinde-o sau am dona-o cat mai repede...poate o iau unii care stiu ce sa faca cu ea.Si chiar ma doare ce-am zis la final...
 
Buna,
Am citit si eu cele de mai sus, am vazut si pozele, filmele sunt prea "crude"...oricum din toata treaba asta e si un lucru bun, si acela ca tot s-a mai salvat ceva, locomotivele si vagoanele...si cine stie odata si odata dupa ce trece criza eu cred ca o sa vedem un tren pufaind prin zona aceea.

Ganditi-va ca terasamentul, tunelurile, si alte lucrari de arta au ramas si pot fi vazute...cu o investitie, nu prea mare, sinele de cale ferata pot fi montate la loc...si o jumatate de traseu, dupa mine si cel ai frumos, poate fi strabatut cu trenl.

Acea zona e frumoasa, si de cate ori am ocazia ma duc prin acea zona...drumul e bun si e plin de cabane, pensiuni inca nu a vazut.

@F33 - nu pot sa-ti dau dreptate in ceea ce ai scris ....pentru ca sa sti ca ruine nu prea mai vezi prin Hunedoara...cel putin pe langa castel...care incet incet ajunge la forma de odinioara...Exista un proiect de renovare si lucrarile au avansat destul de mult si "ciudat" de repede...am ramas uimit la o vizita la castel cate s-au schimbat in interiorul lui...si astept finalul.

Cat despre vehea gara, acolo chiar era razboi...si imi vine sa rad cand acolo am auzit ca se deschide un night-club...dar zile multe nu cred ca o sa aibe.

In concluzie eu unul sunt optimist si privesc partea plina a paharului

La Sibiu-Agnita...eu cred ca o sa vedem si trenul mergand, poate nu pe intreaga distanta, dar cel putin pe jumatate sigur...acolo lucrurile au evoluat destul de bine si acea asociatie de inimosi, se descurca excelent, si pentru asta au toata stima mea. au reusit sa reconditioneze niste vagoane si cateva locomotive, asa ca inceputul a fost facut.

Spor si santate la toata lumea
 
@ f33, cu siguranta ca linia statea in gat cuiva, altfel nu se explica motivul taierii ei. Turism....exista asa ceva in Romania ? Hmmm :-? Tara e deja vanduta...si vanduta scump. Credite de 20 si ceva de miliarde, alea alea...

Claudiu, m-as bucura enorm sa ma insel in cele de scrise mai sus de mine, si optimismul tau sa devina o realitate. Daca s-ar intampla asta cred ca ar fi pentru prima oara cand as afirma cu tarie ca m-am inselat amarnic in ceea ce priveste tara in care traiesc. Din pacate insa am vazut lucruri - si nu putine - care nu prea imi mai dau curaj sa fiu optimist... :(

O zi frumoasa !
 
Filosofii greci antici spuneau: "Fiecare popor isi are conducatorii pe care ii merita". Ne meritam soarta atat timp cat suntem o natie adormita, anesteziata, cat timp suntem incapabili de a ne scutura de politicieni de doua parale si de afaceristi mafioti care si-ar vinde si mama pentru cativa euro. Dar , vai, acesti politicieni si afaceristi nu sunt si ei romani, nu provin din poporul roman - sunt senegalezi sau congolezi? Din pacate, dupa cum spunea un mare istoric contemporan roman, natia noastra este grav bolnava, corodata de coruptie, lasitate, incapabila de initiativa ( cel putin in acest moment ). In mod cert avem si multi oameni onesti, de bun-simt, competenti in cadrul poporului roman dar din pacate acestia nu sunt in posturi de decizie ca sa poata face ceva util pt tara asta iar o alta parte din ei emigreaza ( e dreptul lor firesc, mai ales cand vad bataia de joc care se practica in Romania ).
M-a durut sufletul cand am citit despre demontarea acestei linii. Cata stupiditate crasa din partea guvernantilor nostri postrevolutionari care nu se gandesc decat la capatuiala proprie. Niciodata nu si-au pus problema ca "turismul feroviar" poate aduce mult mai multi bani decat niste sine vandute la fier vechi. Nu avem patrimoniul turistic al Frantei sau al Greciei, nu suntem impanziti de castele medievale ca Germania, dar un patrimoniu feroviar de linie ingusta am avut in mod cert. Daca statul roman s-ar fi implicat in acordarea unor facilitati atractive investitorilor dispusi sa investeasca in scopul punerii / mentinerii in functiune in scop turistic al acestor linii, turismul nostru ar fi avut mult de castigat. Nu suna a batjocura sloganul campaniei Ministerului turismului "Romania - land of choice"? cand vedem ce s-a intamplat cu liniile inguste din Romania?
Si apropo de Turism . Romania se mandreste cu cetati / castele construite de strainii , sasi (nemti ) in principal. Sau vezi cazul Peles ( Carol I , german de origine ) . Nu era oare o completare perfecta a obiectivului turistic pricipal Castelul Huniazilor / Corvinestilor ( nu polemizez pe nume) un circuit turistic cu mocanita?
Din pacate doar sufletele noastre de pasionati feroviari sunt indurerate. Guvernantii sunt in continuare "ei cu ei" :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:
 
Domnilor .... citesc , citesc .... si raman uimit .
O multime dintre noi critica politicienii , natia si altele , dar .... doar atat :!:
Oare care dintre noi a incercat sa faca ceva sa nu se intample lucrurile acestea ???? Suntem ca si soacra si nora cu drobul de sare ( sper ca imi mai aduc bine aminte despre fabula/povestirea respectiva ) :(|) toti ne plangem , dar nu facem nimic ! Baietii de la Agnita probabil s-ar bucura enorm de vreo 10-15 forumisti VOLUNTARI care sa dea o mana de ajutor la lucrarile de acolo , mai ales ca majoritatea dintre noi suntem in concediu , dar preferam Tunisia , Croatia sau defunctul litoral din romanika :(|) Probabil si Georg Hocevar ar fi la fel de bucuros daca ne-am oferi poate sa-l mai ajutam cu una sau alta , dar in loc sa-l ajutam unii ( spre bucuria mea nu sunt membrii ai forumului ) il reclama pe la politie :( .
p.s. RESPECTE pentru cei care au participat la restaurarea locomotivei de la Sfantu Gheorghe
RESPECTE pentru dl. Hocevar
RESPECTE pentru toti cei care incearca sa faca una alta , dar nu au avut ocazia sa faca publice actiunile lor
... pentru ceilalti ...... :bye:
 
Da, asa este din pacate...Romania este o tara defecta...din multe puncte de vedere. De schimbat nu stiu cat se va schimba, tinand cont ca daca s-ar fi putut schimba ceva, s-ar fi schimbat catusi de putin in astia 20 de ani. Ce-am castigat de la Revolutie ? Am dat dat Securitatea, avem legea 298. Am dat magazinele cu produse romanesti putine pe supermarket-uri pline cu produse de import pe care si asa nu le putem cumpara ca n-avem bani. Am trecut de la o frica politica la o frica economica...Diferenta nu e niciuna decat aparenta.

@ kablu : din pacate ce zici este adevarat. La noi nu exista spirit colectiv. Doar spiritul de turma primeaza pe peste tot. E normal sa se intample asta pentru ca daca te uiti, chiar si in comunitatea de pasionati exista n'spe mii de bisericute, toate separate in fel si fel de forumuri care mai de care mai de doi lei, facute in urma certurilor cu 2-3 persoane de pe alte forumuri. De ce nu suntem in stare sa lasam de la noi si sa acceptam greseala altuia urmarind un scop comun de care sa ne bucuram cu totii ? La noi scopul final se pierde in ceata oportunismului, si din cauza asta nu putem fi capabili sa facem ceva.

Cand am incercat realizarea asociatiei Trains Romania si am incercat intrunirea membrilor declarati amatori sa faca parte din asociatie, ne-am lovit numai de raspunsuri "nu pot", "lucrez sambata", "mi-a fatat hamsterul", "imi repar masina", etc. Nu si-a manifestat nimeni un interes real pentru asa ceva, prin urmare actiunea s-a impotmolit si a stagnat. Sa ne gandim ca daca nu suntem in stare sa conlucram in a face astfel de demersuri petru o asociatie puternica, nu putem pretinde ca X si Y sa vina sa vopseasca aburoaice, pentru ca sigur nu va veni nimeni. Nimeni nu da doi lei pe voluntariat si pe astfel de actiuni . De ce ? Pentru ca fiecare e pentru el :"de ce sa fac eu ceva ca asa a zis X ca e bine, cand in timpul ala ma pot duce in gara sa fac poze si sa azvarlu pe un forum de rahat ? :(

Daca ar fi existat o asociatie la nivel national, am fi avut curajul poate, sa ne ducem sa le dam in cap si sa-i luam la puricat pe cei care au demolat linia aceasta, cine a dat dispozitie, sub ce motiv si asa mai departe. Atata vreme cat pe fiecare il doare in cot, astfel de lucruri se vor repeta, nu la nesfarsit, ci pana in momentul in care bruma din acest patrimoniu feroviar minunat va disparea cu totul.

Sentimentele care primeaza la multi dintre pasionatii nostri sunt invidia, ura, individualismul si egoismul.Astia suntem, n-avem ce face...

:(
 
Combo, multumim pt link:
http://www.youtube.com/watch?v=zIUtTG6XR4g&feature=related
Stie cineva cu ce viteza aproximativa ruleaza LDH-ul din videoclip intre minutele
6:07 si 6:36?
 
Cam între 15 şi 30 Km/h şi nu este LDH ci L45H.
A nu se confunda LDH cu L45H
 
E tare filmul!

In alte tari, exista TURISM INDUSTRIAL. Aceasta linie era ideala pentru asa ceva. Se putea face un circuit industrial in zona adevarat. Mai ales ca in Hunedoara este una dintre cele mai vechi otelarii din tara. Am fost intr-un asa circuit la o exploatareminera in Spania. Era coada si numai cu programare.
Dar vorba lui Kablu, mergem in alte tari sa vedem ce-au avut ei.
Noi mai avem noroc cu TENDER (interesant nume) ca aplica bine regula celor 3R (Recuperare, Reciclare, Refolorisre) :-x asa ca de patrimoniul industrial se vor bucura turcii sau chinezii care vor face penare din tabla provenita de la sinele de la Hunedoara, care pana la urma vor ajunge pe bancile scolii din Ghelari. Si acel copil va spune: Unite ce penar au fcaut chinezii...............

Eusebiu
 
Nu avea interesul Ovidiu Tender pentru aşa ceva, vroia doar bani instanţi.
 
Doar n-o fi un privat mai breaz decit un sef de la CFR cind e vorba de bani veniti ca o pleasca.
Dar ma mir ca nu se gindeste deloc la turism precum Cristescu.
Nu-i iau apararea dar ala macar a dat o locomotiva primariei sa o expuna, a mai expus un avion, pastraza linia de la Govora (inca), face un complex de agrement la fabrica de armament de la Orastie.
Desi demoleaza la greu la Faur.
 
kltrainlover a spus:
ai dreptate, m-am exprimat gresit.
Cand s-a inchis aceasta linie?
Aceast㒠linie a funcţionat pân㒠acu doi ani. Transporta calcarul de la gara mic㒠din Hunedoara pân㒠la staţia de descă’rcare din Zlaşti la cantonul I chiar în spatele fabricii de talc-dolomită’.