Epoca I (1871-1919)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
NOU din COLECTIA MEA - K.BAY.STS.B.<i></i>
minitrix15343privatwagexc2.jpg

Vagon bavarez MINITRIX 15343 editie limitata 2006 pentru Trix PROFI-CLUB cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2008/07/minitrix-15343-profi-club-2006.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
buna baieti,

pe scurt, in privinta S3/6 Trix si Arnold: NU exista nici o legatura intre cele 4 modele!

(de ce 4: Arnold a avut in catalog o 18.5 din anii 1960 pana in 1985 si cea noua cu generator de fum (ca 18.4 cu cabina ascutita si 18.5 cu cabina plata) si motor in tender cu actionare prin cardan in cabina din 1988 in 2001 si din nou din 2007 incoace.... iar Minitrix a avut o 18.5 in anii 1970, si una noua cu motor Faulhaber ca S3/6, 18.4 si 118.5 din 1998 incoace...)
 
Din seria PROFI CLUB imi lipseste editia 2002 ...un set macara-platforma ...
Vagoanele sunt aproape identice cu cele din setul Special MINITRIX 11015, set pe care il am in dublu exemplar asa ca...
 
Va retin atentia cu un vagon nou din colectia mea K. Bay. Sts. B:

Un vagon tip "gondola" cu bara pentru prelata, un tip de vagon care dupa stirea mea n-a supravietuit primului razboi mondial si deci nu au mai existat asemenea vagoane si in epoca II.

b1pp6xcdvq7fizjzq.jpg



Un asemenea vagon se poate vedea pe excelentul site Modellbahnstudio Thuringen: http://www.modellbahnstudio-thueringen.de/ la "Bildgalerie", Galerie 8, coloana a II-a, imaginea a II-a.

Modelul meu este un vagon Minitrix mai vechi fara KKK, insa ce are interesant sunt sabotii de frana detaliati si care se afla chiar in pozitia corecta, nu sunt doar "simulati" din doua bucati de plastic lipite arcurilor lamelare ca la modelele mai recente:

b1pp79lqnjtei0gl2.jpg


Probabil ca rotile par monstruoase pentru cei obisnuiti cu material rulant la scara H0; nu uitati ca aici este vorba despre un model la scara N, 1:160...
 
@Victorian
Cred ca te inseli cu privinta la vagonul de mai sus dar el a ajuns si in epII.Eu am unul Brawa pentru zgura(e adevarat nu mai are bara)si il mai face si Marklin la set.


setul Maerklin noutate 2008

[/URL
si vag. Brawa
 
Hello,

Merci frumos DRG, mi-ai demonstrat convingator-cu modelele respective! ca mai exista asemenea vagoane si in epoca II. Este de asemenea una dintre epocile mele preferate, dar eu nu vazusem pana acum asemenea vagoane in epoca II.

Oricum, pentru mine ramane un vagon interesant!
 
buna,

DRG are dreptate, nu numai ca au ajuns in epoca II ba chiar au ajuns si in epoca III, e drept, modificate ca O-uri (deschise) si X-uri (Niederbordwagen) ;)

Dorin, ca idee generala, viata unui vagon de marfa pe atunci era cam de 60 de ani, cu 2 recostructii (cam una la 20 de ani); cum a venit si razboiul, am toate vagoanele "Verbandwagen" (standardizate din vremea Laenderbahnen, dupa 1889-90) au ajuns pana in anii 1960, unele, ca G02 sau G10 prusace chiar in numere mari (peste 40 000) !
 
Va retin din nou atentia cu inca ceva K.Bay.Sts.B...

Intre timp, asteptand setul exclusiv Fleischmann ce urmeaza sa apara anul acesta, mi-am imbogatit colectia cu un set exclusiv Minitrix alcatuit dintr-o locomotiva DII, un vagon clasa 2/3, un vagon clasa 3, un vagon de bagaje si... evident un vagon de bere, ca doar suntem in Bavaria, locomotivele merg cu carbune, iar oamenii cu bere! :D


b1rfxshzj1e179uk6.jpg



Locomotiva nu se vede bine fiindca am uitat sa-i scot capacul din plastic transparent... :oops:


Voi reveni mai incolo cu poze mai detaliate din ambele parti cu bielele in pozitia corecta, pentru verificari MPU, in masura in care voi invata sa folosesc functia "supermacro" a noului meu aparat de fotografiat digital. :D
 
Salut Dorin ,
Foarte simpatica garnitura de tren....Felicitari !!!
Aceasta epoca are farmecul ei aparte ,aici inca lumea era in ordine cum se spune :D
 
Merci de aprecieri Rudi,

Asta-mi place si mie foarte mult la epoca respectiva, faptul ca lumea atunci inca era asa cum zici, "in ordine".

Uneori ma gandesc ca poate este doar o simpla senzatie a noastra, fiindca in definitiv n-am trait in perioada respectiva si avem o perceptie eronata asupra realitatii, trecutul ni se pare glorios si aurit fiindca am uitat partile lui rele.

Dar pe urma ma uit la o gramada de lucruri care au ramas din perioada respectiva, spre exemplu case vechi din zona centrala a Constantei, sau planurile acelea minunate din albumul lui Theodor Dragu cu locomotivele CFR de la 1909, si realizez ca TOTUSI in perioada aceea lucrurile se petreceau altfel, ca oamenii aveau mai multa rabdare si talent de a face lucrurile ca lumea.

Nu in ultimul rand, imi vine in minte vorba bunicului meu, care a deschis ochii si a inceput sa inteleaga lumea in acea perioada, si care spunea:

"Daca tot iti pierzi vremea sa faci ceva, fa-o ca lumea, fiindca oamenii nu te judeca dupa in cat timp ai facut-o, ci dupa ce lucru a iesit din mana ta!"

Si mai cred ca noi, cei care avem asemenea pasiuni modelistice, in mod inconstient incercam sa ducem mai departe acest mod de a gandi, in care un lucru este facut pentru a fi frumos si placut si nu neaparat pentru a castiga bani de pe urma lui. Caci asta inseamna un hobby, la urma urmei, nu? :lol:
 
hmmmm...

uneori, ca de exemplu luna trecuta, cand ii vedeai venind la Volksfest in Dachau, cu fete tinere si baieti in Tracht, te gandesti ca si acum la unii lumea e "in regula"... nu-i asa, Rudi? :D

garnitura aceea este super, nu imi mai amintesc daca vagoanele sunt cele de dinainte de 1994 fara KKK sau de dupa, cu... cele de dupa se cauta in Germania, celelalte se gasesc mai usor... oricum, o completare buna la setul GFN din acest an! ;)
 
Da Horia, setul meu este de dinainte de 1994, fara KKK, insa nu ma deranjeaza prea tare fiind vorba despre vagoane scurte fara burdufuri, unde distanta dintre tampoane nu deranjeaza atat de mult.

De fapt singurele mele vagoane lungi pe boghiuri sunt setul exclusiv Minitrix de tren expres din epoca II-a, Orient-expres-ul din epoca I-a, tot Minitrix, si acel "Hecht" Roco pe care-l stii bine, si pe care inca n-am apucat sa-l "ceferizez".

Si eu zic ca in epoca noastra exista lucruri care functioneaza chiar foarte bine, de exemplu este minunat faptul ca poti sa comunici instantaneu de oriunde (daca ai acoperire :D ) cu oricine ai nevoie, sau faptul ca putem comunica in felul acesta indiferent de distanta geografica ce ne separa.

Dar exista lucruri care NU functioneaza bine, de exemplu poluarea si supra-aglomerarea cu masini care ne sufoca. Iar aceste lucruri sunt, speram noi, perfectibile...
 
Baieti ,sa nu uitam ca "acum" traim timpurile cele glorioase si de aur (Adica peste multi ani o sa spunem.......ce timpuri frumoase erau prin 2008 :D )
 
Salutare tuturor,

Doresc sa ma alatur si eu acestui subiect ( Ep 1 K.Bay ) desi sunt incepator.Am sa incerc sa va prezint in curand cateva modele in Ho. Sper sa reusim polarizarea mai multor iubitori ai acestei epoci.

Cu stima,
Ionut
 
Carbunar bavarez 1903 Vagonul este produs de Trix scara HO
Scuze ptr.calitatea imagini sper ca urmatoarele sa fie mai bune.
 
Salutare Ionut,

Ma bucur ca mai apare cate cineva care sa faca un pic de agitatie aici cu epoca I, ca suntem cam putini! Asa cum spune si LDH, in privinta vagonului cela o sa ai de furca cu astia ca noi. Vagonul ala exista exact in aceeasi forma si la scara N, si din pacate n-am reusit sa ma "dotez" cu asa ceva :( spre deosebire de FloS care are setul complet!

Asa ca felicitari pentru achizitie si... mai vrem! ;-)
 
Va salut si eu,

E cu adevarat greu sa vi cu noutati dupa cele prezentate deja de FloS,dar am sa incerc si eu sa prezint cele cateva piese pe care le am,fie macar din perspectiva diferentelor de scara.
Promit sa revin cu poze ceva mai bune.

Ionut