Trix / maerklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca sa nu va mai certati, propun: sanie sub toate loko.
daca e taurus de piko, sania sa fie de plastic, sa nu fie abatere de la material.
daca are deja sanie, jos cu ea sa vedeti cum e
Recomand cu caldura si fermoar pe sina, prefer pe mijlocul traverselor.
Fiabil Marklinu, nea Septimius, dar Trixu parca-i ma bunutz :D
semneaza AC//DC.
 
Nu am lucrat niciodata cu Maerklin, iar singura mea "intalnire" cu aceasta marca a fost la Brasov. Cu exceptia bumbilor de la mijlocul traverselor, a saniei metalice de sub sasiuri si a zgomotului produs de acestea, mi-a placut ce am vazut. Este adevarat ca in sistem Maerklin se pot face imediat bucle de intoarcere, atat rotunde cat si in triunghi, iar problemele de contact de la inimile macazurilor pur si simplu nu exista, toate acestea datorita faptului ca sinele se afla la acelasi pol al sursei de alimentare, celalalt pol fiind la bumbii sus-mentionati.
Aproape toate trenurile Maerklin au corespondent Trix, care nu mai prezinta bumbii & sania.
Toate sunt OK, dar mie unul parca nu-mi prea place modul in care au fost gandite rotile si bielele aburoaselor, si nici coroanele dintate perfect vizibile pe rotile cu spite :fluierat:. In rest, ceea ce am citit in cataloage (motoare de inalta performanta sau chiar C-Sinus pozitionate in cazanele aburoaselor, faruri cu LED-uri warm-white, detaliere amanuntita etc) mi-a placut.

Off-topic: Bachmann, te rog sa citesti ce ti-am scris pe pm :D
 
@MPU

Eu nu cunosc nicio alta marca in afara de Trix/ Maerklin care sa aiba tenderul realizat CORECT la locomotivelor cu aburi:

- boghiurile sa fie functionale, nu numai desenate
- saboti de frana pozitionati corect la tender

( vezi modelele BR 01, BR18.3 , BR 38 )
 
hgdan a spus:
@MPU

Eu nu cunosc nicio alta marca in afara de Trix/ Maerklin care sa aiba tenderul realizat CORECT la locomotivelor cu aburi:

- boghiurile sa fie functionale, nu numai desenate
- saboti de frana pozitionati corect la tender

( vezi modelele BR 01, BR18.3 , BR 38 )

cam asa :
http://www.railroad24.de/forum_anhang/23121920081821.jpg
:D :D :D
acesta a fost motivul pentru care am parasit in trecut Märklin :eek:ptica de jucarie la pret de model ,flancuri uriase la roti ,patina nerealista sub locomotiva ,motoare in 3 poli zgomotoase etc.
Dar recunosc ca modelele noi sunt cu totul altceva ,dar pacat ca ruleaza pe aceleasi sine AC .....dar este bine ca se poate cumpara Trix (pentru cei care sunt interesati ).
 
Bonjour

Eu sunt foarte subiectiv cand abordez acest subiect.
Poate compar mere cu pere.
Ceea ce este cert este ca as prefera sa ma dau cu trenul pe o diorama unde trenul iti ruleaza fara probleme. Sa nu sari ca ars sa apesi butonul STOP, sa nu iti bagi membrele superioare prin tunele sa recuperezi vagoane sau sa reusesti sa faci MACAR O SINGURA TURA fara sa se intample ceva.
Din punctul meu de vedere e mult mai relaxant sa stai sa te uiti cum ruleaza trenurile decat sa stai incordat si sa te rogi la Domnul sa nu se intample ceva la urmatorul macaz.

Asa ca prefer bumbi in linie , bandaj nerealist ,etc decat spitalul de nebuni.
Vorba aia; decat sa te doara maselele mai bine sa iti puta picioarele :D

Repet: NU am Marklin

S
 
Ceea ce vrei tu ,sa rulezi fara probleme se poate la fel de bine si in DC (mai precis spus :fara bumbi in mijloc ) :D .Este doar o chestie de constructie a dioramei ,adica sinele sa fie montate perfect ,cuple la aceeasi inaltime etc....atunci rulezi fara probleme indiferent de sistem !!!
 
Subscriu opiniilor ca un traseu bine realizat duce la o rulare fara probleme, indiferent daca este AC sau DC.
Unde cred insa ca este marele avantaj al sinelor Marklin este atunci cind vorbim de trasee facute pe parchet sau pe covor. In asemenea cazuri, un traseu facut cu sine Marklin/Trix "C" nu da nici un fel de batai de cap. Un alt avantaj este faptul ca se poate realiza o automatizare fara nici un fel de fir. Intr-o ora poti sa-ti faci traseul pe covor (cu macaze actionate) poti invirti trenurile 2 ore iar in 15 minute poti stringe totul.
Nu pot sa nu remarc, inca odata, adversitatea si rautatea lui Rudi fata de Marklin. A generaliza locomotivele si vagoanele Marklin cu fotografia din link-ul indicat de Rudi mi se pare fie ignoranta (si nu este cazul) fie rea vointa.
Exista si la Marklin locomotive de 30 de Euro, care nu pot emite nici un fel de pretentii. De asemenea am vazul la muzeul Marklin locomotive facute la inceputul secolului sau imediat dupa razboi. Sigur ca nu pot fi comparate cu modelele din ziua de astazi, dar pentru vremurile respective ....
Cit despre motoarele cu trei poli, se mai folosesc la locomotivele de 30 euro bucata sau la start seturi de 100 de euro (cu sine, centrala transformator vagoane si ambalaj incluse)
Adrian
 
dadrian a spus:
Nu pot sa nu remarc, inca odata, adversitatea si rautatea lui Rudi fata de Marklin. A generaliza locomotivele si vagoanele Marklin cu fotografia din link-ul indicat de Rudi mi se pare fie ignoranta (si nu este cazul) fie rea vointa.
Aha......foarte bine observat :D .....dar de unde vine asta ? De la Märklin insusi:si de la dealerii care sustineau :cumpara Märklin ,tot ce nu vine de la Märklin este un mare rahat !!! Am avut niste intamplari "ciudate" cu Märklin in trecut si de aceea aceasta antipatie !!! :-x
Dar iti dau dreptate :Märklin este perfect pentru joaca pe covor ........
 
Rudi,
Nu te-am vazut in viata mea, poate esti un tip de treaba, dar cred ca ar trebui sa-ti rezolvi frustrarile in alta parte si nu pe acest forum!
In ceea ce priveste afirmatia ta cu joaca pe covor, nu are rost sa mai intru in polemica cu tine.
Adrian
 
Dupa parerea me Marklin si Trix sunt varfurile machetelor feroviare la preturi accesibile.Eu sunt indragostit de Trix,de cand am luat BR01 de la hgd,pt mine exista numai trix,si deja colectia mea numara 6 locomotive trix,se desfac usor ,merg pe orice raza,nu fac probleme pe circuit sunt impecabile.Am vazut cum functioneaza si sistemul digital de la marklin si am ramas incantat de el,de fapt daca te uiti pe youtube cele mai complexe si frumoase diorame sunt de la Marklin
 
Buna
Va rog sa ma ajutati in legatura cu alimentatoarele Maerklin analog. Nu am gasit niciunde o schema, stiu ca loko merg in a.c., problema o am la schimbarea directiei. Am vazut ca in loko e un releu care schimba sensul motorului, dar cum se actioneaza acel releu? In pozele cu alimentatoare Maerklin am vazut ca spre stinga, sub marcajul de 0 are o pozitie notata <-->, cred ca acolo schimba sensul. Dar ce scoate pe acea pozitie alimentatorul?
Multumesc anticipat.
Cu stima.