Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cateva filmulete facute sambata.

Testam intrarea in triaj la viteza mica:



Testam linia simpla de munte la viteza mica:



Trenul traverseaza podul:



Vedere din alt unghi:



Marfarul soseste in gara:



Trenul iasa din triaj cu viteza redusa:



Testam imbinarile intre modulul2 si modulul din colt:



Urmeaza teste de viteza la tractiune si la impins:






Opiniile voastre sunt bine venite la topicul deschis special pentru discutii (aici)

Va urma ...
 
Sambata ne-am intalnit la Club Eu, Ionut, Sandy, Gabi si Eusebiu.

Ce s-a mai facut? Ionut a inceput cu teraformarea la iesirea din gara, Sandy a inceput cu teraformarea in zona de munte, Eusebiu s-a jucat, eu am facut catenara intr-un tunel din zona de munte, ajutat putin si de Gabi, si am mai facut una alta pe la triaj.

Poze, Ionut a inceput sa lucreze cu polistiren expandat, rezultatul arata foarte bine:




Portalele noch au trebuit taiate putin:





Ionut a folosit un adeziv special pentru polistiren si a fost foarte multumit:



Am scos suruburile de pe linia simpla din zona de munte, terasamentul s-a uscat, mai trebuie completat pe alocuri cu pietris:





Sandy a inceput teraformarea folosind kit de teraformare de la noch:



Eu am inceput sa lucrez la catenara pentru tunel, mai intai am facut o copie a traseului:



Apoi m-am dus la tamplarie sa tai bucata de placaj care va sustine catenara:



Muntele lui Sandy capata forma:



Am schitat forma stalpilor ce vor sustine catenara:



Muntele creste:



Stalpii sunt taiati si ii pun de proba pe traseu:



Ii prind apoi definitiv cu adeziv si suruburi:



Suportul catenarei de tunel e gata:



Introduc locomotiva in tunel sa planific restul operatiilor:



Provizoriu pun si o bucata de catenara viessman sa vad cum s-ar putea imbina cu cea din tunel:



Intre timp mai arunc o privire la munte:



Asa va arata catenara in aceasta zona pe diorama:



Improvizez o unealta pentru a trasa locul pe unde ar trebui sa fie firul:



O poza de grup cu cei prezenti:



Semnez locurile unde vin puse consolele ce vor tine firul in tunel:


Am facut consolele din tabla de inox:



Consolele sunt montate:



Am pregatit firul ce urmeaza a fi montat pe post de catenara in tunel:



Sistemul este aproape gata:



Catenara e gata si facem teste pentru eventuale mici reglaje:





Cam asa va arata iesirea din tunel:





Am montat niste picioare provizorii prelungirii la modulul 1:



Am mai facut blatul superior ce va sustine intrarea in triaj (nu apare in aceasta poza):
 
Pur si simplu nu am cuvinte... :shock: Este extraordinar ce a-ti facut baieti aici! De abia astept sa terminati..
Pana atunci..spor la treaba!!
 
Salut.

In zilele 14-16 luna ac. am fost la Cluj si am mai lucrat la diorama.

Prima zi---

Au mai sosit din materiale asa ca mi-am propus sa ma apuc de gara mixta HO / HOe

Putina planificare:



Sunt necesare 2 linii HO (linii principale), 1 linie intercalata, 1 linie jumate HO si jumate hoe (pentru a transborda HO/HOe, nu stiu daca e corect spus, cu alte cuvinte ... veti vedea mai jos) si 1 linie HOe

Tot in faza de planificare:



Curba trebuie redesenata:



Aceasta operatie a consumat destul de mult timp, rezultatul:



Ma apuc cu entuziasm de traseul HOe, privind poza de mai sus, traseul trebuie sa faca o rotatie, sa se intoarca pe deasupra liniei simple HO, care este in tunel, si sa continue drumul sus, "pe la munte"
Imi vine idea sa construiesc o turnanta in spirala, si ma apuc de treaba:



La fiecare rotatie completa mocanita va urca 12 cm, aici se pot vedea stalpii de sustinere gata pregatiti:



Tai bucati de placaj de aproximativ 90gr si incep montajul cai de rulare:



Lucrarile avanseaza:







Osb-ul e incredibil de rezistent, desi are grosimea doar 10 mm, nu crapa cand e strapuns cu holsuruburi, prima faza a cosntructiei e gata:



O pozitionez la locul ei sa planific restul traseului:



Cam atat pentru prima zi, ca m-a apucat noaptea:

 
A doua zi ---

Revin cu forte proaspete, construiesc traseul HOe pana la marginea modulului:



Incep sa montez sina pentru ca sunt foarte curios cum vor rula vagoanele:



Am folosit sina flexi HOe Roco, calitate exceptionala:



Din pacate stocul de sina a fost mult sub necesar, asteptam urmatorul transport:



Isi face aparitia prima garnitura de test (proprietar Eusebiu):



Sa privim mai de aproape ultimul vagon din garnitura:



Si uite la ce foloseste, transport de vagoane ecartament normal (HO) pe linii cu ecartament ingust (HOe):



Aici langa un alt vagon, toate cele 3 vagoane sunt marca liliput, China dar e alta China, calitate exceptionala:



Cam atat despre HOe deocamdata, revin asupra triajului unde mai este foarte mult de lucru:



Din pacate si aici suntem in intarziere cu lucrarile, din cauza ca intarzie transportul de sine de la producatori.
 
Aici vom avea poduri, 3 la numar sau unul simplu si unul dublu, vor fi linia dubla principala si linia simpla de intrare in triaj:



Pentru a scurta lungimea podurilor am construit o extindere demontabila a modulului 1 (picioarele sunt provizorii, practic extinderea sta fixata si fara ele):



Intrarea in triaj, se pot observa si cele doua linii simple care merg spre modulul central:



Si aici am construit o mica extindere pentru acestea:





Vedere de la distanta mai mare:



Vedere din parte opusa:

 
Am mai construit o mica extindere pentru a mai diminua din aspectul patratos al modulelor:



Am construit suportul liniei simple care traverseaza taseul principal, acesta este prins de extinderea modulului 1 ( in poza pare ca se sprijina pe masa desi nu e asa):



Acum vreau sa construiesc linia simpla care intra in triaj venind de pe modulul 6, cea care sta in aer:



Trebuie sa fac o paranteza si sa ma laud cu faptul ca poza de mai sus este poza cu numarul 10.001 pe care o face aparatul meu, sa-mi traiasca!

In urma unor calcule de clasa a 2-a imi rezulta o panta de 6%:



Desi e cam abrupt, traseul nu permite alta solutie, ma decid sa fac asa si sa vad cum arata, dar ramane pe ziua urmatoare.

------

Asa arata extinderea demontabila a modulului 1, aici e pregatita pantru fixarea definitiva a traseelor:

 
Ce s-a mai lucrat marti (16 ian) la diorama:

Am continuat lucrul la intrarea in triaj :



Am pus placajul ce va sustine sinele si provizoriu sina, mai este de lucrat mult pana la fixarea definitiva a sinelor deoarece toate curbele trebuie facute putin inclinate iar faptul ca sunt si in urcare sau coborare complica treaba.



Am decis sa folosesc aceasta sina (cred ca e ceva fleishmann vechi) pentru ca imi place la nebunie culoarea ruginie pe care o are, si pare mult mai naturala decat sina vopsita:



Va mai trebui lucrat la pietris si putin weathering la traverse, dar sina zic ca arata cat se poate de bine:



Intre timp s-a instalat si un sistem de alarma la club, asa ca sa nu ne fure nimeni ideile :lol:



Incet dar sigur lucrarile avanseaza:



Aici e linia de intrare spre triaj:



Initial fusese calculata cu panta de 6% ca asta impunea spatiul restrans, insa odata pusa pe masa mi s-a parut prea abrupt iar solutia a fost sa ridic si macazul din curba cu aprox 2,5 cm mai sus, astfel am mai castigat putin la aspect:



Cam atat deocamdata la partea de traseu, nu se mai poate face nimic pana vom primi urmatorul pachet de sine.

Intre timp a sosit si Sandy si s-a apucat sa imbrace muntele:




 
Am fost si vineri (19 ian) la Cluj, am mai facut una alta pe la diorama si ceva poze:

Am pozat muntele ridicat de Sandy:



A folosit kitul de betisoare noch si hartia pentru teraformare noch (noi am botezat-o c** papier).

Eu m-am apucat sa modific macazele de la intrarea din triaj. Sunt macaze piko, ceea ce inseamna ca distanta intre cele doua sine paralele este de 9,25 cm in cazul de fata. Eu aveam nevoie de o distanta cat mai mica avand in vedere si faptul ca in traij distanta dintre linii este de 5,25 cm si nu cea standard de 6 cm. In plus am observat ca si in realitate distanta e mult mai mica intre sine la aceste incrucisari. Astfel mi-am propus sa scurtez pe cat posibil distanta intre acestea atat prin a taia din macaze si din DKW cat si din intersectia in X. In poza de jos se vede cam cat mi-am propus eu sa tai din ele, si anume zona unde sinele se suprapun:





Am executat primele taieturi si probez:







Completez cu o traversa in locul gol si sunt multumit de rezultat:



Tai si celelalte piese, le asez pe un blat de lemn perfect plat, si le fixez bine in vederea cositoriri imbinarilor.





Pregatit de cositorit:



Gata, sunt foarte incantat de cum a iesit lipirea, e drept ca am schimbat si sculele:



Ce a rezultat in urma modificarii? Scurtarea lungimi ansamblului de macaze de la 58,5 cm la 50 si a distantei dintre cele 2 fire de la 9,25 la 7,5 cm.



Mai trebuie completat cu 2-3 traverse si dat cu vopsea de rugina.



Apoi m-am apucat sa lucrez la intrarea in triaj, mai intai am facut putina “ordine”:



Aici am dat jos terasamentul de burete noch, din cauza faptului ca aceasta curba este foarte pretentioasa, urca si apoi coboara, sina e din sectiuni fixe si scurte si nu bucata flexibila lunga, trebuia data o inclinatie sinei, toate acestea erau destul de dificil de realizat cu terasamentul de burete si am recurs la metoda clasica cu pluta care e mai fixa.



Totul a iesit foarte bine pana la urma, abia astept sa trec cu trenu pe aici:



Tarziu, prea tarziu, au sosit sinele de Hoe, din pacate nu am mai avut timp sa fac ceva cu ele, aici puteti vedea un model de sine Hoe roco care imita traversele de la munte strambe, facute din orice bustean:



Gabi a fost si el la club si a lucrat la zona de munte:

 
Salut

Zilele trecute am fost la Cluj, am mai lucrat la diorama, asa ca am adus niste noutati pe forum.

Cum in sfarsit Eusebiu a fost convins sa aduca mocanita la club, atentionat si de @LDH in legatura cu posibilitatile acesteia de a urca pante, am inceput cu testatul "puterilor" mocanitei.

Am testat cu 3,4 sau 5 vagoane diferente gradiente, atat pe linie dreapta cat si curba (r260), pe mine ma interesa o anumita limita la aceasta curba, rezultatul in urma testelor repetate a fost: poate urca o panta maxima de aproximativ 5,5 %, in curba cu raza 260, tragand 4 vagoane, patinand la pornire, patinajul inceteaza odata ce a prins viteza.

Daca pe cineva intereseaza "notitele" complete in urma studiului care cred ca a durat mai bine de 1 ora, sa imi zica, deocamdata o poza cu garnitura de 5 vagoane:



Locomotiva face parte dintr-un start set Roco HOe (startsetul este profesional), este incredibila, este realizata din metal pentru a se castiga la capitolul greutate, in poza arata cum arata, insa daca o vezi real nu iti vine sa crezi cat de bine e facuta.



Alt unghi:



Poza comparativa, mocanita (Hoe) fata in fata cu un le (ho) :



Pe prima serpentina panta este foarte accentuata, aici sunt probleme, nu poate urca decat cu 1 vagon, panta e de aproximativ 7,5-8%.



Am hotarat ca pe aici va cobora iar pe poartea opusa, unde se va construi o alta serpentina pe baza rezultatelor din teste, va urca cu maxim 4 vagoane.

Asadar m-am apucat de constructia serpentinei nr 2, daca la teste a urcat cu 4 vagoane panta de 5,5% in curba r260, eu am decis sa construiesc serpentina cu panta de maxim 5% si raza putin mai mare de 260 (aproximativ 270-285).

Asa arata suportii:



Pregatirea pentru montaj:



Din cauza lipsei placajului de tipul celui folosit la prima serpentina am zis "hai sa incerc cartonul noch", daca tot a fost cumparat, poate e bun.

Prima surpriza a fost sa descopar structura acestuia, 2 straturi, unul mai gros si mai moale, unul mai tare si mai subtire, s-a dovedit ulterior ca se poate prinde sina cu holsuruburi in acest strat mai tare si s-a si in plus s-a economisit timp cu taiatul fasiilor, e carton nu lemn, bila alba pentru noch:



Am facut putina febra musculara :lol: la taiatul celor 12 fasii de carton una dupa alta, apoi m-am apucat de montaj, fara alte explicatii, doar poze:











In final asezarea serpentinei la pozitie:



Comparatie cu prima serpetina, e clar ca arata mult mai bine:



Continuarea traseului:



La sedinta de miercuri s-a stabilit ca asa va arata traseul, sus pe munte va fi un mic platou, o statie mica de marfa (lemne) si o intrare intr-o mina:



Am folosit polistiren ca sa mai economisesc din lemn si sa mai reduc greutatea totala a modulului (sau segmentului cum am inteles ca se zice corect).

Cam atat pentru ziua de miercuri.
 
A doua zi m-am apucat de dimineata cu montajul sinei pe serpentina:



Din punctul meu de vedere, aceasta a fost operatia ce mai dificila si cea mai mare consumatoare de timp.

Am asezat din nou la pozitie si am mai construit restul traseului:



Asa va fi platoul de sus de pe munte:



Pana la urma montajul sinei a consumat o zi de munca, voi reveni foarte curand cu filmulete de la primele probe de mers.

Inca o poza din alt unghi:



Vineri am mai lucrat una alta pe la triaj, am fixat sina la intrarea in triaj, practic eu mai ramas doar foarte putin de montat aici, s-au facut si primele probe de mers pe zonele finalizate, totul a decurs bine.



Ionut a lucrat si el putin la partea artistica:



A promis ca in weekend va "muta muntii", asa ca asteptam poze.

Asteptam idei si sfaturi in continuare, dar mai ales critici caci sunt cele mai utile.
 
Filmulete:

Garnitura HOe:



manevre cu locomotiva:



Testele pe panta, nu imi amintesc exact ce panta era acolo, locomotiva patineaza putin la plecare:



Au urmat apoi probele de mers pe serpentina, cuplele roco mi-au dat multa bataie de cap:



A doua tentativa reusita, calculele au fost facute corect cat de cat, serpentina mai necesita usoare rectificari, insa in mare e bine:







As dori sa purtam discutiile aici .



.
 
Am fost astazi (miercuri 31.01.2007 la club doua ore impreuna cu Sandy si cu Gabi. In trecere au mai fost Eusebiu si Marcel)
Am continuat sa fac muntele de polistiren pe modulele lui Sandy. Vreau sa subliniez ca incercam sa folosim cat mai multe metode pentru a vedea

care este cea mai buna in pregatirea dioramei perfecte :). Deocamdata suntem incepatori , si vorba lui Sandy "bajbaim" si ne formam mana.

Asa ca pe o portiune folosim munti de polistiren si pe alta kit-ul de terraformare Noch. Eu o sa fac referire doar la muntele de polistiren

pentru ca la el am lucrat (Sandy o sa spuna separat parerea despre Noch).

Ca si mod de lucru am urmat pasii urmatori :

1. Din ziare si cu foarfeca am facut "matrita" dupa care sa tai polistirenul



2. Am marcat pe polistiren forma de taiat



3. Am taiat forma si am mai scobit-o in functie de necesitati (acesta este marele avantaj al polistirenului pentru ca se prelucreaza f usor,

iar daca gresesti ceva nici o problema pentru ca se poate completa)



4. Si in cateva minute muntele prinde contur. Un alt avantaj al polistirenului este ca , atunci cand lucrezi modular, poti foarte usor sa

separi modulele folosind marginile polistirenului.



5. Bucatile de polistiren cladite le-am lipit intre ele (si de masa) cu o solutie excelenta de la Moment (special pentru polistiren)



Marele dezavantaj al polistirenului este mizeria care se face. Daca lucrezi intr-un apartament si cu nevasta o sa ai de negociat mult :)



In final rezultatul provizoriu este bun. Dupa ce o sa fie lipit totul o sa vina peste servetele imuiate in aracet, stancile (asa se vor

ascunde crapaturile si gaurile). Dupa care vopsit in maro si presarat iarba, tufe , copacei si tot tacamul.





Si primul trenu prin zona muntoasa

 
Noutati de la Cluj

Am pus mana pe o camera si am pozat ce s-a mai lucrat in ultimele 2 saptamani.

Am primit sinele tillig elite (superbe !!) si am lucrat la traseul de viteza.
Desi are aprosimativ 4 m lungime, fir dublu, lucrarea a necesitat foarte mult timp, fiind vorba de 5 separari de module.

Am construit cele doua poduri de la intrare in camera dioramei, cel dublu va fi imbracat intr-un material ce imita cimentul, celalat ma gandesc sa il fac sa imite podurile sprijinite pe o grinda mare de metal, ma mai gandesc, deocamdata conteaza ca sunt functionale si se pot face teste de rulaj pe toata diorama:



Am ales o noua metoda de fixa sina la imbinarile modulelor, doua holsuruburi prinse in blat sub capatul de linie, astfel se poate regla usor inclinatia, se fixeaza sina pe acestea si apoi se aplica adeziv (picatura in cazul meu) pentru a fixa traversele pe holsuruburi si apoi sina pe traverse, astfel se obtine o imbinare perfecta intre module si sigura in timp:



Imbinarea intre modul si podul detasabil:



Traseul de viteza:



Aici curba interioara e echivalent piko R4 ca si raza:



Podurile din alt unghi:



Relieful modelat de Ionut arata foarte bine:



"Intrucat pe o mica portiune putem sa trecem la presarat iarba am testat noua achizitie a clubului. Aplicatorul de iarba Noch Grass Master. Chiar daca pretul este usor exagerat pentru ceea ce stie si calitatea lui rezultatul este excelent. Eu am incercat si solutia cu presarat , dar daca vreti ca firul de iarba sa stea perpendicular aveti nevoie de scula asta.
Am incercat pe o mica portiune si puteti vedea in poza firele perpendiculare. In plus acoperirea este foarte buna (nu se vede scartul alb sub). Oricum pe diorama inainte de a aplica iarba o sa vopsim "solul" cu un maro deschis" (IonutTrif)

 
Am inceput montajul catenarei in zona tunelelor, ca sa se poata finaliza apoi relieful.

Poza la gata:



Sa vedem cum e la interior:



Iar daca luam jos portalul de tunel se poate observa cum am realizat catenara la imbinarea modulelor, folosind aceasta metoda, modulele se pot separa fara nici o problema fara a necesita montare/demontare la vreo piesa:



Ideea de a folosi sina pe post de catenara in tunel nu imi apartine, insa modul de a prinde sina este ideea mea:



Am cumparat tija filetata M3, din ea am modelat stalpii de sustinere dupa caz, avantajul e ca poti foarte usor muta sina pe orizontala iar stalpul find prins de blat cu 2 piulite, se poate regla usor pe verticala:



In a doua poza de mai sus, este o alta imbinare de module, apoi iesire din tunel pe macaz cu 3 cai:



Nu vom monta toata catenara, ci doar in tunele si pe iesirile din tunele, pentru ca tunelurile sa poata fi fixate pe pozitie si sa se poata modela relieful.

Imbinarea intre module vazuta de sus:



Poze din alte unghiuri:



Vedere de ansamblu:



La lucrarile de mai sus mi-a dat o mana de ajutor si Ionut.

Azi am montat partial catenara viessman intre cele doua tunele din zona de munte.



Fiin vorba de curbe, am inclinat firul la fel cum se intampla si in realitate, eu sunt incantat de aspect:



Viessman ofera si un "tool" pentru asezarea pe pozitie a stalpilor, insa am preferat sa folosesc locomotiva cu cele doua pantografe.

 
....fara cuvinte!

<r>Va salut domnilor!Va urmaresc cu mare placere si incerc sa invat din experienta voastra.Ma bucur ca ati evoluat foarte mult cu lucrarile <E>:aplauze:</E> si regret ca nu pot vedea in realitate,ceea ce ati construit pana in prezent,insa pozele si filmarile sunt de calitate.Succes in continuare!</r>