LDM 12 MALAXA -constructie

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc tuturor pentru aprecieri, nr 2 a iesit mai bine decat primul, chiar si pe mine m-am surprins :pig: .Recunosc insa ca si acesta a prezentat o serie de bug-uri, mai ales la stufoasa si ambitioasa transmisie prin biele, chestie mancatoare de timp si nervi, de dragul unei idei.
Dupa mai multe cugetari am ajuns la concluzia ca e mai sanatoasa o transmisie clasica, prin pinioane direct pe osiile rotilor, asa cum gasim si la locomotivele de serie.Urmatoarele machete vor avea by default transmisie clasica.Daca cineva doreste cu tot dinadinsul transmisia primelor doua loco, se poate face, dar cu cost suplimentar.Din afara nu se va vedea , evident nici o diferenta la roti/biele, manetoane, etc.
@hgdan,producator e cam mult spus, sint doar modelist pasionat.De altfel tehnica realizarii unei machete functionale din piese fotodecupate nu permite ceea ce insemna productie...Cu bune si rele:
PLUSURI:
-ofera superdetalii imposibil de atins prin productia de serie (matritare-injectare de plastic la presiune)
-rezistenta mecanica a aliajelor neferoase pe baza de cupru(prin fotodecupare se poate prelucra cupru si aliaje pe baza de cupru, alama, bronz,se mai poate prelucra si alpaca) -net superioara fata de plastic, ABS,styrene -permite relizarea de detalii fine, care se incadreaza la scara.De exemplu, manerele usilor de la compartimentul motor sint detasate, nu sint in basorelief.Grila radiatorului prezinta bare independente, libere, prin care se observa radiatorul din spate.Usile de la lazile acumulatori-scule ,postul de lucru se deschid si au balamale similare cu cele reale, etc.
-valoare de unicat- totul e hand-made
-material nobil,metalic, fara moarte -alama sau alte aliaje neferoase
MINUSURI:
-mult timp de tras la saiba -nr doi a necesitat cc 180 de ore de munca-deci manopera mare
-imposibil de implementat un proces de productie de serie
-ansambarea prin sudare usoara respectiv cositorire e greoaie , inceata
-dupa cositorire e necesara multa munca de indepartare a excesului de cositor
- mananca multe consumabile de calitate- capete de lucru Proxxon care nu-s tocmai ieftine
Bara in cauza a binevoit sa se rupa dupa ce loco a executat o gratioasa saritura de pe banc intr-o lada cu scule, 90 cm mai jos...Chestia s-a intamplat dupa vopsire, cand totul era, cica, gata :mask:
 
PDI a spus:
Super!

Poate te convingem sa participi la un concurs international cu ea. Ai lua garantat un premiu.

PDI
Multuesc de laude, insa eu nu mai pot, eventual chikengeorge...Iar nr 1 sta in saramura de Decanol cateva luni si arata ca un cartof din ala copt, zbarcit, urat si negru...
 
Se spune ca in viata trebuie sa ai si noroc !

Norocul meu s-a numit ALIN NISTOR si mainile lui de aur, care au finalizat cu incapatanare fiecare detaliu al mult-visatei LDM 12.

Realitatea masinii din mana depaseste orice se vede sau isi imagineaza cineva prin intermediul postarilor (departe de mine gandul de a le subestima).

Atat pot spune ca sunt fericitul posesor al unei masini de vis, de care sunt legat sentimental din copilarie; ca aspect anecdotic, in lucrarea lui Vali Ivanescu "Buzias: nostalgii feroviare", in foto de la pag. 115, sunt si eu)!
In final nu pot spune dacat ca oamenii cu asemenea aptitudini trebuiesc sprijiniti, stimulati si mai ales promovati, ptr ca dupa ei ramane ceva!

Felicitari Alin si putere de munca pentru a-i putea ferici si pe alti pasionati!

Respect,
Puiu
 
Domnule Puiu, ma bucur ca va place, dar la asemenea laude o sa se creada ca va dau comision din comenzi! :D
Multumesc mult pt. cuvintele generoase si ma bucur ca va place masina!
 
Daca ai privi prin grila radiatorului si ai vedea fagurele radiatorului, tentatia s-ar transforma in decizie, crede-ma !
 
cosmin78 a spus:
:aplauze: :aplauze: :aplauze:

parca m-ar tenta un LDM ptr. regionala mea :roll:

Ce naiba nu te tenteaza pe tine cand vine vorba de CFR?
Cred ca incepi, usor, usor, sa regreti ca ai DB :D
chickengeorge a spus:
Daca ai privi prin grila radiatorului si ai vedea fagurele radiatorului, tentatia s-ar transforma in decizie, crede-ma !

Si daca nu ai privi?
 
Nu prea le am cu alte locomotive in afara celor cu aburi dar nu pot sa nu apreciez o astfel de realizare.

Felicitari Alin.

Si adaug si eu ca ai putea lua garantat un premiu la o expozitie internationala. Cel putin din poze, modelul tau se claseaza deasupra multora "scratch-built" vazute pe aici.
 
Dar unde, cum , care sint conditiile?Si mai ales unde se organizeaza, ceva link ar fi binevenit...
 
se egzista posibilitate de montare decodor?in caz afirmativ...cred ca am sa te contactez pe PM :D
 
Am deja cativa tovarasi de suferinta care mi-au comandat cate un LDM.Am convenit cu ei o anumita configuratie +up grade-uri fata de nr 1 si nr 2.Mica fisa tehnica cu ce va fi in plus fata de primele 2 exemplare:
-macheta urmareste reproducerea la scara a exemplarului 0.20.004
-placi inmatriculare in relief
-sistem DC (decodor Hornby inclus)
-transmisie prin pinioane catre osia rotilor
-finisaje minim ca cele la modelul nr 2 , estimez insa imbunatatiri si corectii
-vopsire in schema oficiala CFR
-constructie alama, lipire prin cositorire
-cupla functionala profi Fleischman pt tractiune pe spate, cupla estetica la scara in fata
-motor mai mic (nu detin exact inca un cod, incerc deocamdata teste cu 2 motoare), coborat intre lonjeroane
-una buc volanta
-perii culegere tensiune de pe 4 roti
 
Mircea, iti fac eu motorizarea aia, evident contra unei simpatice recompensari materiale.Am nevoie de loco+melcul care stii ca e bun.Motorul nu e necesar.
Cat despre motoarele pt LDM, imi trebuiesc mai multe, de acelasi fel si noi.