Multumesc tuturor pentru aprecieri, nr 2 a iesit mai bine decat primul, chiar si pe mine m-am surprins ig: .Recunosc insa ca si acesta a prezentat o serie de bug-uri, mai ales la stufoasa si ambitioasa transmisie prin biele, chestie mancatoare de timp si nervi, de dragul unei idei.
Dupa mai multe cugetari am ajuns la concluzia ca e mai sanatoasa o transmisie clasica, prin pinioane direct pe osiile rotilor, asa cum gasim si la locomotivele de serie.Urmatoarele machete vor avea by default transmisie clasica.Daca cineva doreste cu tot dinadinsul transmisia primelor doua loco, se poate face, dar cu cost suplimentar.Din afara nu se va vedea , evident nici o diferenta la roti/biele, manetoane, etc.
@hgdan,producator e cam mult spus, sint doar modelist pasionat.De altfel tehnica realizarii unei machete functionale din piese fotodecupate nu permite ceea ce insemna productie...Cu bune si rele:
PLUSURI:
-ofera superdetalii imposibil de atins prin productia de serie (matritare-injectare de plastic la presiune)
-rezistenta mecanica a aliajelor neferoase pe baza de cupru(prin fotodecupare se poate prelucra cupru si aliaje pe baza de cupru, alama, bronz,se mai poate prelucra si alpaca) -net superioara fata de plastic, ABS,styrene -permite relizarea de detalii fine, care se incadreaza la scara.De exemplu, manerele usilor de la compartimentul motor sint detasate, nu sint in basorelief.Grila radiatorului prezinta bare independente, libere, prin care se observa radiatorul din spate.Usile de la lazile acumulatori-scule ,postul de lucru se deschid si au balamale similare cu cele reale, etc.
-valoare de unicat- totul e hand-made
-material nobil,metalic, fara moarte -alama sau alte aliaje neferoase
MINUSURI:
-mult timp de tras la saiba -nr doi a necesitat cc 180 de ore de munca-deci manopera mare
-imposibil de implementat un proces de productie de serie
-ansambarea prin sudare usoara respectiv cositorire e greoaie , inceata
-dupa cositorire e necesara multa munca de indepartare a excesului de cositor
- mananca multe consumabile de calitate- capete de lucru Proxxon care nu-s tocmai ieftine
Bara in cauza a binevoit sa se rupa dupa ce loco a executat o gratioasa saritura de pe banc intr-o lada cu scule, 90 cm mai jos...Chestia s-a intamplat dupa vopsire, cand totul era, cica, gata :mask:
Dupa mai multe cugetari am ajuns la concluzia ca e mai sanatoasa o transmisie clasica, prin pinioane direct pe osiile rotilor, asa cum gasim si la locomotivele de serie.Urmatoarele machete vor avea by default transmisie clasica.Daca cineva doreste cu tot dinadinsul transmisia primelor doua loco, se poate face, dar cu cost suplimentar.Din afara nu se va vedea , evident nici o diferenta la roti/biele, manetoane, etc.
@hgdan,producator e cam mult spus, sint doar modelist pasionat.De altfel tehnica realizarii unei machete functionale din piese fotodecupate nu permite ceea ce insemna productie...Cu bune si rele:
PLUSURI:
-ofera superdetalii imposibil de atins prin productia de serie (matritare-injectare de plastic la presiune)
-rezistenta mecanica a aliajelor neferoase pe baza de cupru(prin fotodecupare se poate prelucra cupru si aliaje pe baza de cupru, alama, bronz,se mai poate prelucra si alpaca) -net superioara fata de plastic, ABS,styrene -permite relizarea de detalii fine, care se incadreaza la scara.De exemplu, manerele usilor de la compartimentul motor sint detasate, nu sint in basorelief.Grila radiatorului prezinta bare independente, libere, prin care se observa radiatorul din spate.Usile de la lazile acumulatori-scule ,postul de lucru se deschid si au balamale similare cu cele reale, etc.
-valoare de unicat- totul e hand-made
-material nobil,metalic, fara moarte -alama sau alte aliaje neferoase
MINUSURI:
-mult timp de tras la saiba -nr doi a necesitat cc 180 de ore de munca-deci manopera mare
-imposibil de implementat un proces de productie de serie
-ansambarea prin sudare usoara respectiv cositorire e greoaie , inceata
-dupa cositorire e necesara multa munca de indepartare a excesului de cositor
- mananca multe consumabile de calitate- capete de lucru Proxxon care nu-s tocmai ieftine
Bara in cauza a binevoit sa se rupa dupa ce loco a executat o gratioasa saritura de pe banc intr-o lada cu scule, 90 cm mai jos...Chestia s-a intamplat dupa vopsire, cand totul era, cica, gata :mask: