Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ Florinn

legat de intrarea in triaj:

am vazut ca se face de pe un pod curb

ati trecut peste el vagoane de calatori lungi, pe boghiuri, si mai ales etajate care sunt si mai lungi?

Mischulescu a avut probleme cu un astfel de pod, se agata scara vagonului de el indiferent de viteza

Sina aia veche nu cred ca este Fleischmann, am si eu minuni din acelea (flexibila si doua macaze) arata exceptional si sunt Piltz, ar trebui sa scrie pe spatele lor

th_IMG_7685.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/IMG_7685.jpg

eu m-am gandit sa le "arunc" pe niste linii de garare unde "zace" material rulant
 
@LDH, fiind un triaj de marfa, nu o sa prea intre trenuri de calatori in el, si in plus ar si arata urat o garnitura de 3-4 vagoane de calatori sa fie cat lungimea triajului, nu?

Am folosit vagonul de pasageri la verificatul cai de rulare, pentru ca e lung, si asa puteam urmari toate neregularitatile caii, sina fiind veche si din segmente scurte (mai scurte decat piko care au 30 grade, astea cred ca au numai 15 grade) nu se imbina perfect ca niste piko noi, a trebuit sa verific f bine sa nu existe denivelari pe verticala pentru ca asta ar creea probleme in cazul treceri unei garnituri de marfa mai lunga
 
Corect, dar poate se iveste o situatie de urgenta cand un "expres" trebuie deviat prin triaj si atunci e bine de verificat

Sau poate veti avea si un vagon de marfa pe multe osii pentru transport greu care iar are probleme pe razele mici

E bine de verificat

Voi le fixati, amenajati peisajul si nu vad cum veti face modificari dupa

Aveti deja doua exemple: relieful din polistiren - o solutie care, din cate am inteles, va permite amovibilitatea lui si varianta Noch care este fixa
 
Super ideea!

Treaba e ca tunelul in care am montat eu nu e prea lung, cand pui sina, plafonul sau suportii pentru acea sina vine (vin) destul de jos, si cred ca in momentul in care privesti tunelul din fata se vede urat catenara aia, deci parerea mea e ca se poate monta insa trebuie avut in vedere sa nu fie pusa pana aproape de intrarile in tunel.

Cum catenara montata de mine nu este definitiva acolo, e posibil sa o schimb cu sina :lol: , desi nu au fost probleme la test, insa cea din sina mi se pare mult mai durabila in timp.

Mersi pentru aceasta interventie.

Acum o sa repet ceea ce am mai zis si inainte, inainte de fixarea definitiva a sinei, asezarea pietrisului, turnare aracet, etc.. se fac zeci de teste de rulaj cu diverse lcomotive, vagoane pasageri HO (nu 1:100) si in momentul in care toate problemele au fost remediate se trece la fixarea definitiva a sinei.

Recunosc ca nu a fost verificata curba respectiva, deoarece este inca in lucru, insa nu ar trebui sa fie probleme din moment ce raza este R3.
 
Am vazut ce ati realizat azi, 31.01., in legatura cu muntele din polistiren. E grozav, dar de ce nu folositi tifon cu aracet si gips in loc de servetele?
Si inca o intrebare: cum ati taiat polistirenul dupa forma ziarului? Ce ati folosit pentru aceasta?
 
Polistirenul l-am taiat cu un cutter simplu. Chiar daca e de 5 cm se taie foarte usor. Sa fi atent numai sa iei un cutter cu lama suficient de lunga.

Poate o sa folosim ambele variante (tifon + ghips si servertele + aracet) sa vedem care este cea mai buna, dar inclin totusi spre servetele cu aracet pentru ca pare mai simplu iar rezistenta finala este aceiasi (poate chiar mai mare avand in vedere ca ghipsul daca este gros poate crapa). In plus mi se pare mai putina mizerie. Alt avantaj este ca poti sa faci si o crema din servetele inmuiate in amestec 50-50% apa - aracet cu care poti sa umplii gauri sau sa modelezi fara sa ai probleme cu crapatul.
Alt avantaj este greutatea, indiscutabil servetelele cu aracet sunt mai usoare decat tifonul cu ghips.
 
Florinn - cred ca decuplarea se produce din cauza unei rupturi de panta. daca nu ma inseala auzul am vazut la un moment dat ca la imbinarea bucatilor de carton, din care ai facut spirala, in loc sa le unesti le-ai suprapus. aia 3-4 mm ruptura de panta fac ca o cupla sa se ridice mai sus in timp ce una ramane jos...e adevarat pe o bucata de doar 3-4 cm (distanta dintre ultima osie a unui vagon si prima a celuilalt) dar deajuns ca sa se decupleze. am avut aceeasi problema cu ruptura de panta.
asta e ce am putu sa observ din poze.
bafta.
Ionut - sincer credeam ca muntele din polistiren o sa arate mai rau dar sunt placut surprins de ceea ce a iesit. abea astept sa vad ce iese dupa bibileala cu servetelele inmuiate in aracet.
Bafta.
PS...imi place f mult aburoasa voastra la H0e
 
@LHD

Ca intotdeauna sfaturi si critici pertinente si la obiect. Multumim pentru sugestii.

Inca muntele nici macar de polistiren nu-i gata. In poza se vad inca 2 suprafete perfect plane. La o diorama relieful trebuie sa fie cat mai valurit cu cat mai putine suprafete plane. De aceea data viitoare am sa continui ridicarea muntilor. Oricum parerea mea ca se va schimba radical situatia cand va aparea peisaj.
Muntele de de polistiren va fi doar suportul pentru iarba, copacei, tufe.
 
COObra a spus:
Florinn - cred ca decuplarea se produce din cauza unei rupturi de panta. daca nu ma inseala auzul am vazut la un moment dat ca la imbinarea bucatilor de carton, din care ai facut spirala, in loc sa le unesti le-ai suprapus. aia 3-4 mm ruptura de panta fac ca o cupla sa se ridice mai sus in timp ce una ramane jos...e adevarat pe o bucata de doar 3-4 cm (distanta dintre ultima osie a unui vagon si prima a celuilalt) dar deajuns ca sa se decupleze. am avut aceeasi problema cu ruptura de panta.
asta e ce am putu sa observ din poze.
...

Merci tuturor pentru sfaturi.

Din pacate decuplarea nu se produce din cauza "unei rupturi in panta" ci pur si simplu, asa cum am zis, din cauza cuplelor roco care sunt f proaste. Nu este absolut nici o problema cu cuplele liliput de exemplu, insa cele roco nu se inchid bine, se poate observa asta in filmuletul cu garitura deplasata la viteza foarte mica pe plan drept.

Chiar daca bucatile de carton sunt suprapuse si nu am folosit eclisa, nu apar probleme la spirala, sina montata este doar sina flexibila iar imbinarile acestor bucati nu sunt pe zona imbinarilor de carton. plus ca am compensat acea diferenta de nivel dintre bucatile de carton cu bucati de pluta, aducand treptat sina la acelasi nivel.

Asa cum am precizat, spirala nr 2 nu este gata, urmeaza sa fie intarita putin folosind baghete de lemn din kitul de teraformare noch, si astfel o sa aduc sectiunile spiralei la aceeasi inclinatie. Momentan sunt diferente de inclinatie de pana la 1% la sectiunile spiralei.
 
si inca ceva care am observat (nu numai la voi ci si la pcg) ....incercati sa dati totusi traverselor o inclinare catre interior. in film se ved vagoanele inclinate spre exterior ...iar la viteza mai mare (nu o sa va abtineti si o sa-i dati si niste talpici cu siguranta) exista riscul foarte mare sa joare de pe sine trenul. nu cred ca este f greu....e posibil sa se rezolve cu ceva de genul betisoare de chibrit care banuiesc ca nu o sa se vada urat dupa ce veti balasta traversele.
multa bafta.
 
E k, credeam ca te referi la altul, cum am zis, serpentina nu e gata, cartonul mai trebuie sustinut si la mijloc caci distanta intre punctele de sustinere e cam mare, motivul inclinarii spre exterior e faptul ca se lasa putin la greutatea garniturii, sper sa remediez acest aspect.
 
Am cumparat peron de la Auhagen care se monteaza din bucati. Stie cineva care e distanta fata de sina (sau traversa) la care se monteaza peronul ?