Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotiva e 230.516, garnitura e formata din banale GGs-uri CFR carora li s-a aplicat cu vopsea sigla SNCF interbelica.

aici sunt imagini luate la alte filmari, cu aceiasi locomotiva si tot intr-un decor de lagar:

51.jpg
 
salut

intre 1987 - 1988 a trebuit sa-mi petrec timpul prin Caransebes. la iesirea spre lugoj era un camp ( nu pot sa-l numesc altfel ) plin cu locomotive cu abur. din pacate dupa "90 nu am mai ajuns in zona. le-a mai vazut si altcineva in perioada aceea sau imediat dupa ? mai stie cineva ceva de ele ? la vremea aceea erau considerate material strategic in caz de razboi. mai exact ar fi trebuit reactivate daca situatia ar fi impus-o. din pacate la vremea aceea nu m-a dus capul sa notez serii, iar de fotografii nici nu poate fi vorba....

Mai pot spune ca cel putin la nivel vizual se prezentau cu mult peste ceea ce am vazut in imaginile de mai sus.

toate cele bune

dcm
 
Parcul rece de LA al CFR a fost taiat aproape in intregime. Prin 1997 se taiau ultimele exemplare din aceste locomotive pe care toti le-am admirat inainte de '90 prin cam toate triajele mari din tara.

In locatia mentionata de tine a mai supravietuit un 150.000, complet vandalizat.
 
Ma si miram de locomotive in Caransebes ca vorba aia am cam bintuit zona aia, ziua si noaptea, as fi zarit o silueta neagra spre tren.
 
@dantm

am precizat clar perioada tocmai pt a evita confuziile si interpretarile.
crede-ma ca aveai ce vedea. daca nu ma insel nu se zareau nici din din tren si nici de pe sosea.

cine e din zona poate isi aduce aminte ca tot in perioada aceea circula un personal pe ruta Caransebes - Otelu Rosu - Boutari ale carui vagoane aveau banchete de lemn.

toate cele bune

dcm
 
Dan,

daca mai ajungi prin zona aia ar fi interesant de aflat ce a mai ramas din acel 150. Era, dupa iesirea din gara, in directia Timisoara, pe partea stanga. Aproape ca devenise una cu copacii care au crescut prin locomotiva.

La Lugoj, tot pe stanga, mai sunt ramasitele altor locomotive "patrimoniu national" printre care capul de serie 230.001.

Asta si pentru cei care au poate drum mai des prin zona...
 
Catalin, nu promit dar am sa incerc o deplasare cu un tovaras in zonele mentionate.
Despre Lugoj parca stiam ceva, dar fiind cu vegetatie nu le-am vazut pe nici unele.
 
am si eu o intrebare asemanatoare cu a lui dcm...in afara de parcurile reci de la Dej,Sibiu ,Resita, mai erau in tara depozitate locomotive la Bucuresti-Basarab,Apahida,Pucioasa,remiza Medgidia,Vatra Dornei,Razboieni,Galati si in alte locuri..in afara de cele trecute in patrimoniu a mai ramas pe undeva in parcul rece locomotive cu abur???>dupa marea casare din anii 90???
 
Cu tristete trebuie sa-ti spun ca in afara locomotivelor expuse prin diverse gari, a celor din depourile pe care le cunoastem cu totii, a celor din Muzeul de la Resita si a locomotivelor de linie ingusta raspandite prin tara, toate aburoasele care existau in locurile indicate de tine au sfarsit sub flacara aparatelor de taiere...

Cu totul, in Romania au mai ramas aproximativ 100 de locomotive cu abur... dar unele din ele sunt adevarate "cadavre" din care, cu greu, mai poti distinge faptul ca au circulat candva...

:( :( :( :( :twisted:
 
Radu161 a spus:
E interesant ca s-au scos toate sinele din zona (inclusiv cateva sute de metri mai sus, daca nu chiar kilometri), chiar si o bucata de sub prima osie a locomotivei, dar de locomotiva nu s-au atins.

Se aude ca se vor atinge de ea cat de curand... deja au existat persoane care s-au interesat de modul in care ar putea fi taiata si dusa la fier vechi.
 
Poate se mai potolesc; de cand cu criza, pretul la fier vechi a scazut considerabil.
 
incredibil..au devorat parcurile reci ca termitele....daca nu erau cativa oameni de bine sa salveze o frimitura din tortul cel mare acum ne uitam doar la poze...mare pacat, macar sa conserve ceea ce a mai ramas
 
Ce-a mai ramas, de bine, de rau, se mai conserva... insa important e sa invatam (noi cei tineri) din greselile trecutului.

Ganditi-va ca in curand (20 - 30 de ani, poate chiar si mai repede), locomotivele diesel, electricele, majoritatea automotoarelor Malaxa isi vor fi depasit de mult durata de exploatare si vor ajunge (inevitabil) intr-un parc rece... asa cum au ajuns si aburoasele candva.

Sta in puterea noastra ca in momentul cand acest lucru se va intampla, sa stim sa nu repetam greselile trecutului si sa le salvam macar pe ele, ca pe niste relicve de pret ale istorie feroviare din Romania...
 
Romrail, ma mira faptul ca ai putut scoate capul din tacerea in care te-ai ingropat!
Ce-a mai ramas, de bine, de rau, se mai conserva... insa important e sa invatam (noi cei tineri) din greselile trecutului.

Cum poti spune chiar tu asta, cand n-ai guitat nimic despre aniversarea de la Berzovia - Oravita? M-a mirat (sau poate nu) sa te vad in pozele lui Pit Cristian! Oare Dan TM nu ar fi mers? De Dan Jiga nu mai zic nimic! Si poate si altii din zona. Eu nu as fi venit din Bucuresti pentru ca nu puteam atunci, dar erau ceilalti?! Probabil ca s-ar fi putut gasi o varianta sa faci cunoscuta actiunea si fara sa pici rau ca tu esti motivul scurgerilor de informatii.

Nu vreau raspuns la ce am scris, nu vreau sa tulbur subiectul, dar lupul moralist e o poza cam urata, nu? Si, din pacate, se pare ca te prinde!
 
Salut,

cine ma poate ajuta cu ceva poze cu locomotiva 230.224 ? Am un model P8 si locomotiva 230.224 este modelul ales pentru conversie.

Multumesc.