9 aprilie 2008 -=- Nu pozaţi trenurile!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
9 aprilie 2008 -=- Nu pozaţi trenurile!

9 aprilie 2008, o zi ca oricare alta, o zi în care sute de elevi, studenţi, muncitori mergeau la şcoală’, facultate, la muncă’. împreun㒠cu Ionuţ Ipate, am poposit pe meleaguri sucevene, mai exact la Gara Burdujeni, Suceava. Era miercuri, aveam ore de fizic㒠şi matematic㒠şi... la 7.10 aşteptam la ocazie spre Suceava.

Ajunşi în capitala istoric㒠a Bucovinei, am că’lă’torit cu un Maxi-Taxi din Centru şi pân㒠la Gară’. A costat 1 leu / că’lă’toria, iar distanţa de 25 de km dintre Fă’lticeni şi Suceava – 4 lei.


Catenar㒠a la Burdujeni



7:40<i></i>
Am trecut cu maşina de maxi-taxi pe lâng㒠Carrefour-ul care se afla în construcţie (pe lâng㒠Iulius Mall-ul care înc㒠nu se construia), am ajuns pe podul care leag㒠cartierul Burdujeni de oraşul Suceava, pod care trece peste magistrala ferovar㒠500. Å¢anţoşă’, locomotiva electric㒠758, stă’tea sub pod la marca dintre liniile 3 şi 4 şi era pregă’tită’, ală’turi de un mecanic de locomotiv㒠în vârst㒠(cu care aveam s㒠m㒠întâlnesc pe 17 aprilie în Iţcani), s㒠tracteze Acceleratul Timişoara Nord – Iaşi spre destinaţia final㒠– oraşul de pe Bahlui.



Locomotiva electric㒠758



7:50<i></i>
Frumoasa gar㒠a Burdujenilor, fotografiat㒠de fiecare dat㒠când am ajuns în tă’râmul goarnelor şi fluierelor de locomotivă’, a fost vă’zut㒠pentru prima dat㒠de Ionuţ şi... am să’rbă’torit evenimentul printr-o fotografie. Dar iat㒠c㒠între timp ajunge, de la Timişoara Nord, Acceleratul 1838 tras de EA 824. Acesta intr㒠pe linia 3, noi aflându-ne exact în faţa locomotivei, care îşi coboar㒠pantograful pentru a putea fi decuplat㒠de la garnitura alcă’tuit㒠din vagoane de dormit, bar-bistro şi vagoane de că’lă’tori clasa I şi a II-a. în filmul încă’rcat pe Youtube veţi urmă’ri un scurt rezumat a ceea ce s-a întâmplat, timp de 2 ore, în preajma că’ilor ferate ale gă’rii Burdujeni.

Ionuţ Ipate şi Gara Burdujeni


Mihai Tudos㒠şi Gara Burdujeni


A1838 intr㒠în Gara Burdujeni


EA 824 se pregă’teşte s㒠mearg㒠la odihna




8:00<i></i>
EA 758 a aşteptat ca sora ei mai mare, EA 824, s㒠treac㒠pe linia 4, ca mai apoi s㒠se apropie de garnitura garat㒠pe linia 3. Locomotiva electric㒠758 a fost modernizat㒠recent, având fiecare element constructiv vopsit în culori atră’gă’toare. Imediat dup㒠ce mastodontul de 5.100 de kW a fost cuplat în siguranţ㒠de vagoanele venite de la Timişoara (care, de fapt şi de drept, aveau ca staţie de domiciliu Bucureşti Griviţa), m-am depă’rtat la aproximativ 5 metri de acesta s㒠realizez o fotografie. Apoi, un domn cu multe acte în mână’, care probabil lucra la CFR Marfă’, m-a luat din scurt, s-a uitat urât la mine şi m-a întrebat: “De ce faci fotografii? Ai autorizaţie? Nu ai voie s㒠pozezi pe aici!”

EA 758 intr㒠în serviciu pe A1838, Timişoara Nord – Iaşi


Vagon de dormit pe accelerat


EA 758 se pregă’teşte s㒠duc㒠trenul la Iaşi


EA 824 pleac㒠la odihn㒠pe linia 4


EA 758 & EA 824


îmi aduc aminte mai repede astfel de întâmplă’ri neplă’cute oridecâteori ajung printre şine şi macaze… iar aceşti oameni care s-au legat mai mereu, direct sau indirect, de pasiunea mea, mi-au creat numai neplă’ceri. îmi venea s㒠merg acasă’, s㒠las tot balt㒠şi s㒠nu mai vin acolo niciodată’.

îns㒠pe linia 2 venise R652, Suceava Nord – Bucureşti Nord, unul dintre cele mai eficiente şi mai confortabile trenuri care leag㒠nordul ţă’rii de capitală’. Acest a fost tractat, ca de obicei, de o locomotiv㒠electric㒠Siemens, 45-0343-9. Zgomotul unic al ventilatoarelor, precum şi cifrele inscripţionate în dreapta pă’rţii frontale a locomotivei îmi dau fiori de fiecare dat㒠când m㒠aflu în Gara de Nord şi vă’d un tren tras 450 de km de aceeaşi locomotivă’. Cât de mult poate rezista o locomotiv㒠electric㒠pe traseu… 500, 600, 700 de km? Dup㒠nici 2 minute de staţionare, Rapidul îşi ia că’lă’torii în vagoane şi fuge spre sud, spre tă’râmurile că’lduroase ale Bucureştilor.

EA Siemens 343 cu R652 pleac㒠spre Bucureşti


EA Siemens 343 cu R652 pleac㒠spre Bucureşti




8:10<i></i>
Dup㒠ce ne-am mai calmat, rama electric㒠Z6100, 56-0007-3, reprezentând trenul P5733, Suceava – Cacica, intr㒠în gar㒠pe linia 1 şi îşi ia primii că’lă’tori spre Cacica. între timp, la ora stabilit㒠în Mersul Trenurilor (8:11), Acceleratul 1838, Timişoara Nord – Iaşi, pleac㒠din Suceava spre destinaţia finală’.

Automotorul electric intr㒠în Gara Burdujeni


56-0007-3, reprezentând trenul P5733, Suceava – Cacica




8:20<i></i>
Undeva, departe… din triaj cred, o locomotiv㒠diesel-electric㒠de 2.100 CP manevrează’, sub atenta semnalizare a culorii alb-lunare a semnalului, 10 cisterne cu materiale explozibile (benzină’, motorină’, GPL). Din pă’cate, nu am ajuns pân㒠acolo s㒠fotografiez locomotiva, pentru c㒠se anunţase sosirea trenului accelerat A1851, Constanţa – Suceava Nord. Acesta a fost tras de electrica modernizat㒠EA 855 şi avea s㒠plece, tot atât de repede cum a venit, spre Iţcani, staţia de final a rutei trenului. Mulţi că’lă’tori au vrut s㒠urce în acesta, au crezut c㒠este Acceleratul A1833 de Timişoara, acesta fiind în întârziere.

Un sulzer manevra vagoane de marf㒠din triajul Suceava


Acceleratul A1851 îşi las㒠că’lă’torii din Mangalia în Suceava




8:30<i></i>
Dou㒠vagoane albastre, o electric㒠clasic㒠de clas㒠40 şi de culoare roşie, înregistrat㒠cu numă’rul 663, soseşte în staţie pe linia 3 la ora 8:30. Trenul este P5601 Iaşi – Putna şi a ajuns cu aproape 30 de minute întârziere. Mecanicul locomotivei acestui tren „parchează’” în dreptul locomotivei 824, electrica ce-a adus Timişoara mai aproape de… Suceava. Mulţi că’lă’tori au fost enervaţi de faptul c㒠Acceleratul de Iaşi – Timişoara Nord întârzie cu minutele, reuşind să’-mi treac㒠urechilor multe lucruri urâte.

Personalul Iaşi - Putna ajunge în Burdujeni pe linia 3


Dou㒠mândre electrice, la o şuetă’





8:40<i></i>
Iat㒠c㒠EA 86 îşi dezmiard㒠roţile în bă’taia saboţilor de frână’, că’lă’torii nervoşi urcând, în cele din urmă’, în acceleratul ce-i va duce spre meleaguri bă’nă’ţene. Acceleratul A1833, care trebuia s㒠ajung㒠la 8.11 în Suceava Burdujeni, a poposit aici abia dup㒠30 de minute, la 8:41.

EA 86 trage acceleratul de Iasi spre Timisoara


Acceleratul de Timisoara se indreapta spre submagistrala 502





8:50<i></i>
Ală’turi de Ionuţ, ne uitam la tabelul Mersului de Trenuri şi am observat absenţa apariţiei Acceleratului de Braşov – Suceava Nord pân㒠la aceast㒠oră’, un alt tren vedet㒠care aducea aici diverse locomotive braşovene clasice. însă’, dup㒠plecarea rapid㒠a lui A1833, la 8:50, spre Timişoara Nord, soseşte întârziatul de la Braşov, tractat de EA 263. Aceast㒠locomotiv㒠a fost dotat㒠cu proiectoare şi cu pantografe cu sanie dublă’, iar din punct de vedere estetic ară’ta foarte bine. De îndat㒠ce îşi las㒠că’lă’torii în Burdujeni, A1751 pleac㒠spre Iţcani însoţit de P 5601, imaginea putând fi observat㒠în cele de mai jos.

EA 263 ajunge pe tă’râmuri sucevene din Braşov


întreceri de trenuri... accelerat vs. personal




9:00<i></i>
întrucât era ora 9 şi pe tabela Mersului de Tren nu se anunţa prea mult㒠activitate FeRoviaR㒠pân㒠la ora 11, ne-am deplasat, încet-încetişor, spre podul rutier de peste magistrala 500.
Mergând pe strada paralel㒠cu liniile ferate, am dat de un vagon UWZ, care, din câte am înţeles eu de la nişte pasionaţi de trenuri de la railwayfan +++ link, a fost destinat alimentă’rii cu ap㒠pentru trenurile tractate de locomotive cu aburi. în mai puţin de 5 minute, eram de partea cealalt㒠a magistralei şi am ză’rit locomotiva diesel-hidraulic㒠LDH45-254, iuţeala maxim㒠a acesteia fiind de 60 km/h. Dintr-o dată’, îmi imaginez cum astfel de locomotive tractau, pe timpuri, trenuri de marf㒠/ de persoane pe porţiuni unde acum puterea miilor de cai putere electrici gonesc pe drumurile de fier.

Mersul Trenurilor din... 9 aprilie 2008


Vagon UWZ, ascuns printre liniile pă’ră’site ale triajului Suceava


Vagon UWZ, detaliu


LDH45-254, cu treburi petroliere prin Suceava


Detaliu cu LDH45, Triaj Suceava





9:10<i></i>
Poate c㒠nu era treaba noastră’, însă’… suiţi pe pod, am ză’rit un mic mare incendiu la o ţeav㒠de gaz de peste 1 metru diametru lâng㒠Carrefour. Am fost aproape de acel loc, iar între timp cei de la E-ON au pus sub control situaţia.

Mic incendiu la reteaua de gaz suceaveana





9:30<i></i>
Ne aducem aminte c㒠scopul venirii noastre la Suceava a fost acela de a ne mai clă’ti ochii şi încânta urechile cu imagini şi sunete de vehicule feroviare, astfel c㒠ne întoarcem la pod. Spre Burdujeni, am remarcat c㒠o cale ferat㒠traverseaz㒠strada şi ajunge la o benzină’rie particulară’. Locomotiva LDH45-254, vă’zut㒠mai devreme, fă’cea manevre cu vagoane cu produse petroliere.

Vagoane container in triajul Suceava


Locomotiva diesel-hidraulica la datorie


Mama si... cei doi puisori... unul alb, celalalt negru




9:40<i></i>
Se pare c㒠sfârşitul incursiunii noastre FeRoviaRe a constat în vizionarea de trenuri de marfă’. Situaţi pe pod, am remarcat o navet㒠lung㒠şi combinat㒠cu tot felul de vagoane de marfă’, pe care v㒠invit s-o vizionaţi aici, începând cu minutul 4:30. 60-1337-9, aşa scria pe plă’cuţa locomotivei DA, care era dotat㒠cu fluier şi manevra cu mândrie vagoane spre liniile de triaj ale staţiei CFR Marf㒠Suceava. La 9:42, voios, ca de obicei, automotorul electric de origine franceză’, Z6100, intr㒠în Burdujeni, trenul reprezentând Acceleratul A10857, Iaşi – Vatra Dornei Bă’i.

Sulzerul 1337 cu multe, multe, multe vagoane de marfa


Garnitura de marf㒠d㒠înapoi spre triaj


Detaliu cu locomotiva diesel-electrica DA 1337


Acceleratul A10857, Iaşi - Vatra Dornei Bă’i, se îndreapt㒠accelerat spre peronul Gă’rii Suceava Burdujeni


Plecă’m spre centrul Sucevei, mândri de ceea ce am surprins în Burdujeni, deja gândindu-ne la o viitoare ieşire în capitala Bucovinei.

O cifa




13:15<i></i>

Ajunşi în Fă’lticeni, am fost la cabinetul medical al Colegiului Tehnic „Mihai Bă’cescu” pentru a face un vaccin contra Hepatitei B. Aici am observat o mini-maşinuţ㒠roşie, care pare c㒠seamă’n㒠cu un Fiat 500 – generaţie veche.

Mini-maşinuţa din Fă’lticeni





15:10<i></i>
Automotorul Desiro, 96-2040-2, avea s㒠plece spre Dolhasca din Fă’lticeni în apropierea orei 15:15. M-am bucurat nespus s㒠vă’d şi o locomotiv㒠Sulzer de manevr㒠printre liniile aproape pă’ră’site ale gă’rii din Fă’lticeni. Aceasta a fost 60-0723-1, numă’rul de înmatriculare fiind turnat cu cifre negre pe fond galben. Locomotiva a venit cu 4 vagoane cu cereale pentru a prelua nişte vagoane cu ulei cu tip de cupl㒠ruseasc㒠şi vagoane Gbs încă’rcate cu îngr㒺ă’minte.

Personalul Fă’lticeni-Dolhasca, înconjurat de verdeaţ㒠şi vagoane cu îngr㒺ă’minte şi cereale… goale


Desiro-ule... pe locuri... fii gata... PLEACA!


Sulzer-ul 723, mergând s㒠adune vagoanele goale din staţia Fă’lticeni


LDE-ul gă’lbior, între doi stâlpi de iluminat moderni


Vagoane cu ulei ruseşti


Vagoane goale cu cereale, localizate în Gara Fă’lticeni



Din punct de vedere FeRoviaR, ziua de 9 aprilie 2008 s-a dovedit a fi ră’coroasă’, o zi aproape normal㒠de primă’vară’, dar cu o încă’rcă’tur㒠important㒠în termeni FeRoviaRi. Am reuşit, ală’turi de fostul coleg de liceu şi actualul coleg de facultate, Ionuţ Ipate, – s㒠fim în mijlocul că’lă’torilor, mecanicilor de locomotiv㒠şi a impiegaţilor de mişcare laolaltă’, s㒠observă’m şi s㒠admiră’m, cu deosebit㒠consideraţie faţ㒠de ceea ce fac, pe acei oameni cu suflet mare. Oameni care lucreaz㒠în calea ferată’, oameni care, pe lâng㒠familie şi prieteni, trebuie să’-şi împart㒠timpul cu aceast㒠meserie de aur! Oameni că’rora vreau s㒠m㒠ală’tur şi eu!
 
Jos palaria! Excelent... daca nu ma insel, ai mai scris si pe vechiul forum, nu-i asa? Imi pare ca recunosc stilul. Da-i inainte! :aplauze:
 
Excelent reportaj! Felicitari, intr-adevar in articol "citibil", unul dintre putinele, de la cap la coada.
Bravo! :aplauze: ... si la cat mai multe.