Faller car system?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Atat camionul cat si autobuzul sunt limitate la viraje de rotile din fata care la viraje mari se agata in marginile cabinei (respectiv carcasei), deci devine de necontrolat. Se poate bloca roata din fata in carcasa si masina patineaza pe loc, sau in urma atingerii paraseste sarma si merge unde vede soferul. :)
 
Unghiul intre cele doua "sarme " intersectate nu poate avea mai putin de 60 Grade , daca are mai putin exista riscul ca patina autovehicolului sa o ia pe circuitul cu care se intersecteaza . Am facut teste si iar teste si acesta este rezultatul .
Trecerea peste calea ferata de orice tip ar fi ea se poate realiza dar cu aceeasi conditie unghiul sarmei faller car sa aiba minim 60 Grade fata de sina pe care o traverseaza , de asemenea distanta in caz de intrerupere a sarmei de ghidaj (cum trebuie facut la trecerea peste sine in dreptul unde buza de ghidaj al rotilor trenului trec peste sosea) nu trebuie sa fie mai mare de 2mm .
Recomandare - sa sui soseaua peste un pod sau sa treci cu ea pe sub calea ferata , sistemul de trecere la nivel cu calea ferata speciala pentru faller car sistem nu rezolva problema deteriorarii patinei autovehicolelor in timp datorita acelui sant.
Daca pe diorama or sa circule camioane cu remorci trebuie sa ai grija ca in curbe drumul sa fie mai lat deoarece apare efectul intalnit si in realitate in care camionul trebuie sa vireze usor la stanga si apoi la dreapta (pentru un viraj la dreapta mai brusc) pentru a nu agata cu remorca diferite borduri,stalpi etc etc ..
 
CACOmpletare - iti recomand ca daca o sa ai trecere la nivel cu CF sa o faci la unghi de 90 de grade (perpendicular pe sina) pentru a produce cat mai putine avarii de uzura asupra patinei auto.
 
Am fost curios sa vad cum arata mecanismul de actionare si, in general, cam ce inseamna Faller Car System.
Pentru aceste motive am cumparat start setul nr. 161503 - LKW MAN 635; am primit de la vanzator, pe langa setul asteptat, si cateva prospecte:

Cutia, impresionanta avand in vedere marimea modelului HO arata asa:
 
Modelul camionului MAN 635 (HO) este bine realizat, curat, fara bavuri, cu inscriptii si embleme cu contur précis:

Sub model se afla intrerupatorul pornit/oprit si priza pentru incarcarea acumulatorului:

Axul motorului electric este solidar cu un melc care actioneaza direct o roata dintata aflata pe axul rotilor din spate:

Doi acumulatori aflati in furgon completeaza mecanismul motor.
 
Setul mai cuprinde:

- alimentator pentru incarcarea acumulatorilor
- sarma de otel care, ascunsa in patul drumului, conduce magnetul directiei modelului
- material (praf) pentru patul drumului
- vopsea pentru drum
- spatula
- glisiere pentru montat de-a lungul drumului
- abtibilduri cu semne de circulatie pentru drum
- diferite instructiuni si prospecte
 
Colectia poate fi extinsa in continuare prin achizitionarea de modele separate.
Modelul VW T1 B Moebel (Faller cod nr. 161551) are la baza, ca si MAN 635 prezentat anterior, modele nemotorizate Brekina ( www.brekina.de ); schema de vopsire este insa specifica Faller Car System.

Ambalajul arata astfel:
 
Modelul précis realizat, desi de dimensiune mai mica decat MAN 635, ascunde perfect mecanismul:
 
Sub model este vizibila numai roata dintata, intregul mecanism (motor electric, accumulator) este ascuns in lada, sub prelata:

In cutie se mai afla instructiuni de intretinere si atentionari privind securitatea conform EU (neprezentate):

Pe site-ul Faller se mai afla lista pieselor de schimb (format pdf), piese care pot fi usor identificate dupa numarul de cod al modelului si comandate la distribuitorul local:

http://www.faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/allgemeines/Car_System_Ersatzteilliste_2014.pdf

Un scurt film cu un test al celor doua modele:

https://www.youtube.com/watch?v=mTiM_2L7Q0o
(filmul apartine lui "bavareze", membru al forumului).