Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Poate cel mai important efect al compensarii de sarcina este tocmai scaderea vitezei minime la care locomotiva ruleaza cursiv.

Este f. adevarat ca tot compensarea este responsabila de exagerarea fluctuatiilor de viteza la o locomotiva nerodata :!: Si asta pt ca - cel putin in cazul ESU - parametrii au de obicei valori cam mari. Banuiesc ca si alti producatori procedeaza la fel si atunci ar merita incercata reducerea valorii lor prin experimente (empiric :D )
 
Poate cel mai important efect al compensarii de sarcina este tocmai scaderea vitezei minime la care locomotiva ruleaza cursiv.
Poate gresesc, dar din ce imi amintesc ca am citit aici pe forum (din pacate informatia e extrem de "imprastiata" prin zeci de topicuri), se afirma ca tocmai, pt. a avem o viteza minima continua cat mai joasa, solutia e de multe ori anularea compensarii de sarcina ... :confused:
 
mpursu a spus:
....
Problema este ca nu am o lista completa cu CV-urile lui DZ125 si, in acest moment, nu stiu nici unde sa o caut. In plus, cred ca algoritmii de calcul din acest decodor cam difera de cei din ESU.

insa CV-urile sunt aceleasi,protocolul fiind DCC.ia incearca sa modifici valorile in CV-urile de ti le-am dat mai sus,cu o
atentie aparte la CV2,CV3 si CV5 si vezi ce iese.
 
Modificarea CV-urilor ramane pe alta data, deoarece patrimoniul Cailor Ferate "La Ursu" trece din nou in conservare.
In alta ordine de idei, conducerea susnumitei societati feroviare se gandeste la o noua etapa de restructurari, in vederea achizitiei unei locomotive cu aburi cu 5inci osii motoare si tender pentru carbune :D
 
Asa cum spuneam, sunt in situatia de a ma decide asupra unei aburoase care sa le aiba pe toate, conform standardelor mele :D:
1) bielele corecte pe ambele parti (bineinteles :D);
2) sa aiba 5inci osii motoare, cu formulele rotilor 1-5-0, 1-5-1 sau 0-5-0 (asta fiindca am aburoase doar cu 3rei si 4atru osii motoare);
3) tender cu carbune;
4) epoca III sau IV (nu prea le am cu epocile, dar cam pe acolo par sa fie preferintele mele).
Astfel, am de ales intre BR50 (Roco, Fleischmann, Trix), BR45 (Liliput), BR52 (Roco, Liliput), BR44 (Roco, Trix) si BR57 (Roco) - din cate cunosc eu.
Cele mai frumoase & reusite aburoase sunt fabricate de Roco si de Fleischmann, urmate indeaproape de Liliput. Desi sunt si ele grozave in felul lor, aburoasele Trix nu-mi prea plac, deci ies din discutie.
BR57 Roco este cea mai mica, avand 5inci osii motoare si atata tot (formula 0-5-0), cu antrenare in tender, cu roti din plastic cu margini metalice si cu celebra greseala pe stanga, insa pare sa fie cea mai ieftina dintre toate cele de mai sus. Ar fi o alegere buna pentru o locomotiva de manevra. Eu nu o doresc deocamdata din cauza formulei 0-5-0 si a greselii bielelor pe stanga.
BR50 Roco si BR52 Roco sunt superbe, bine detaliate, cu tender motorizat si antrenarea rotilor motoare prin cardan, cu formula rotilor 1-5-0 si tender de carbuni, dar ambele au roti de plastic si greseala pe stanga; in plus, nu prea imi plac tenderele tip "barcutza", deci BR52 trece inapoia lui BR50. Ambele sunt foarte OK pentru cine nu se uita la roti & biele asa cum ma uit eu :fluierat:.
BR50 Fleischmann este si ea super-OK, avand roti metalice cu spite fine si tender motorizat cu doua osii angrenate, dar parca mai finutza imi pare a fi versiunea Roco.
Nu am la indemana linkuri cu aburoase Liliput, dar pot sa spun ca BR45 (formula 1-5-1 si tender cu 5inci osii) si BR52 (formula 1-5-0, tender barcutza) sunt superbe, au din fabrica bielele realizate corect (sau... corectabile, datorita suruburilor cu care sunt montate), roti metalice cu spite fine, o sumedenie de detalii etc., o adevarata incantare pentru posesor. Totusi, asa cum spuneam mai sus, tenderul-barcutza o trage inapoi pe aburoasa BR52, din punctul meu de vedere.
BR44 Roco este grozava, cu roti metalice, spite fine, biele corecte, detalii cu gramada, tender motorizat si cardan spre rotile motoare ale locomotivei. In plus, imi plac foarte mult contragreutatile asimetrice de pe osia a doua, realizate conform realitatii. Aburoasa este foarte bine proportionata, masiva, o adevarata uzina pe roti, iar impresia vizuala este excelenta. Din pacate, ea pare sa fie cea mai scumpa :p
Conform tuturor celor de mai sus, castigatoarea este... BR44 Roco :aplauze::aplauze:, urmata indeaproape de BR45 Liliput :aplauze:, apoi de BR50 Roco, BR50 Fleischmann, BR52 Liliput, BR52 Roco si BR57 Roco.
 
mpursu a spus:
Conform tuturor celor de mai sus, castigatoarea este... BR44 Roco :aplauze::aplauze:, urmata indeaproape de BR45 Liliput :aplauze:, apoi de BR50 Roco, BR50 Fleischmann, BR52 Liliput, BR52 Roco si BR57 Roco.

Si tu castigi un BR 44 roco in colectie pe scurt :lautar:
 
Pana la sosirea ei efectiva la Caile Ferate "La Ursu", mai e cale luuuuunga... :)
Totusi, avand in vedere ca sambata aceasta (04.04.2009) mi-am sustinut doctoratul :cool: , sper ca achizitia acestei superbe aburoase imi va fi putintel facilitata de Departamentul Financiar al sus-numitei societati mini-feroviare :D
 
Ultima editare:
Aha deci tot finantele decid si la tine , evident .
Vezi ca nu aluneca pe sine fara un decodor pe masura , cu sunet , esu a creat printre cel mai frumos sunet de aburoase la BR 44 .
Asa ca baga carbuni :D :cool:
 
Felicitari Herr Doktor !! :aplauze:
Daca investitia in cauza a fost prinsa in bugetul pe 2009, Departamentul Financiar, nu are niciun drept sa se opuna :-? :wink:
 
Herr Doktor, intai de toate, felicitatiuni pentru trecerea cu succes a respectivului hop!

In al doilea rand, as vrea sa-ti spun din proprie experienta ca, atunci cand am avut de ales intre mai multe variante si am ales-o pe cea mai scumpa si cea mai bine realizata, satisfactia a fost pe masura. Cand am ales dintre doua variante pe cea mai ieftina din motive financiare, rezultatul a fost o nemultumire acolo in fundul sufletului, ca daca mai faceam un mic efort, era mai bine.

Daca m-ai intreba pe mine, judecand dintre toate "jucarelele" pe care le-ai enumerat acolo, eu la Liliput am vazut niste modele absolut superbe, si daca (spun DACA) m-ar obliga cineva sa fac saltul de la N la H0, atunci in mod sigur in colectia mea ar trebui sa se afle macar o locomotiva produsa de ei. BR 45 a lor este un superb monstru de metal, dar nu sunt sigur cat de bine s-ar descurca pe R1 si R2. Ar fi bine sa verifici inainte de a te "dota" cu el numai ca model de vitrina!

Iar nu in ultimul rand, ar trebui ca de fapt "Departamentul Financiar" sa nici nu stie cu precizie cat costa de fapt jucariile noastre. Declari cat crezi ca suporta doamna contabil sa auda, iar restul este pentru inima matale! ;-)

Bafta multa si numai bine!
 
eu ti-as recomanda sa astepti pina apare setul cu BR44 de la roco, vinzi vagoanele, liniile si statia digitala, decodorul cu sunet tot trebuie sa-l cumperi, ca altfel nu are farmec, deci rezulta ca vei da pe locomotiva doar 200 de euro, si nu 250 euro daca ai cumpara-o singura. :idea:
 
Si, pentru ca trebuia sa aiba un nume (vorba unui celebru poet :D), simpatica aburoasa se cheama Roco nr.art.63238 "wintertarnung", sosita in colectia "La Sandy" in martie 2006 :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Am remarcat-o inca de pe atunci, din pozele realizate la intalnirile pasionatilor din Cluj-Napoca, deoarece este foarte spectaculoasa si, ceea ce este FOARTE important pentru mine, este realizata corect
yahoo.gif

Multumesc mult, Sandy, si te asigur ca locomotiva se va intoarce la statia de domiciliu cat de repede posibil 8)
 
E bestial!
Pana la lokomotiva asta nu m-au impresionat aburoasele Roco. Dar asta chiar are ce arata. Parca ar fi facuta pentru Afrikacorps sa-l duca pe Rommel la cafting, dar din pacate aia nu aveau sine pentru asa ceva.
Plus ca la rulare in rampa nu ar trebui sa aiba probleme, deoarece are cardan din tender spre locomotiva, prin marchiza, deci model de rulat in conditii grele.
 
Tinand cont de preferintele Conducerii Cailor Ferate "La Ursu" in ceea ce priveste luminile locomotivelor, va invit sa aruncati o privire la aceasta aburoasa Electrotren, mai precis in dreapta-jos, unde sunt simbolizate caracteristicile acesteia :D

(imaginea locomotivei, culeasa de pe site-ul respectiv, constituie aici inca un link-miniatura 8))