060 DA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
si totusi.....care este denumirea corecta?ND-2 e la chinezi,insa cele de la GFR fiind repatriate de la ei :roll: ...sau tot 060-DA,avand
in vedere ca acestea sunt de fapt niste DA-uri cu cabina mai larga si radiatoare mai mari,"conform cerintelor extraeuropene",asa
cum scrie in Jurnal Feroviar...
 
Eu cred ca este normal sa le denumim tot 060 DA. Spun asta pentru ca din punct de vedere constructiv si al performantelor tehnice sunt tot niste locomotive 060 DA. Dealtfel, si codul 60 primit la noi, dovedeste ca modificarile fata de locomotiva de baza nu sunt de o asa mare importanta incat sa primeasca o noua serie. Asta este parerea mea si, vad ca si autoritatea in domeniu, care i-a acordat acest cod 60, a fost de aceeasi parere. Daca insa, asa ziceau cei care denumesc, aceasta atat de populara locomotiva, cu porecla penibila DA 060, cu siguranta imi ridicam maaari semne de intrebare vis-a-vis de corectitudinea acestei denumiri sau serii.
Denumind-o corect 060 DA sau cu codul ,,60'' este un avantaj. Sa ma explic. Hai sa zicem ca cineva ar fi un operator ce ar avea astfel de locomotive in parc. El ar vrea sa remorcheze un tren de 2000 tone pe sectia de la A la B. Ok. Se duce la cei de la Infra si cere aprobarea unei trase. Cei de la infra au, ca baza de calcul, pe langa alte documente, si livretul de mers. Acesta are cunoscuta Anexa 1, unde se precizeaza (si cam are caracter de lege) tonajele si modul de remorcare. Aici sunt prezentate toate sectiile de circulatie precum si tonajele ce se pot remorca pe aceste sectii cu fiecare tip de locomotiva in parte. De asemenea, se precizeaza si modul de aranjare a locomotivelor pentru remorcarea acelui tonaj. Daca operatorul nostru, vine cu o locomotiva de un alt tip, cum i se da aprobare de a circula, in baza la ce si pentru ce tonaj ? Ar trebui sa posede acel operator un document, din care sa reiasa ca locomotiva lui e identica cu una din cele prevazute in Anexa 1. Credeti ca ar folosi cuiva asta la ceva ? O intreaga tevatura pentru o locomotiva ce - practic vorbind - poate remorca acelasi tren si in aceleasi conditii, ca si o locomotiva 060 DA clasica. Si asta pentru ce ? Ca are cabinele mai spatioase, are mai multe usi de acces si mai multi elementi de radiator ? Ar fi inutil dupa parerea mea sa fie incadrate aceste locomotive ca serie speciala sau sa aiba un alt cod.
Asa cum este acum, cred ca este corect. Amanuntele ce fac diferentele intre aceste locomotive si locomotivele 060 DA pe care le discutam, sunt practic fara importanta dar istoric interesante.
 
Stimati colegi pasionati, revin si la acest topic cu poze reprezentand aceasta locomotiva, preferata mea de altfel, poze facute la gara Satu Mare. Cele doua locomotive 060 DA cuplate urmau sa remorce personalul Satu Mare - Oradea, iar la Valea lui Mihai, prima locomotiva urma sa fie decuplata, asa mi-a spus mecanicul, si urma sa aduca inapoi un rapid de la Budapesta. Seriile celor doua locomotive sunt : 60-0796-7 si 60-0676-1. Celelalte poze cu locomotiva ramasa in schema gri dar purtand sistemul INDA pe acoperis si modificarile aferente era cuplata la personalul de Baia Mare. Numarul locomotivei: 60-1228-0 Respect



 
Da intr-adevar asa este alex. Vreau sa postez 2 poze facute locomotivei in aceasta dimineata in timp ce tracta Iasi-ul fiindcaGM-ul probabil avea ce va probleme din nou. Locomotiva e in aceeasi stare numai ca e spalata. revin cu pozele
 
Gm 920 nu are probleme a fost mutat pe brad arad azi a ajutat un sulzer care a ramas defect in camp intre bocsig si ineu
 
Si acelasi sulzer a dus Brad-ul astazi seara la ora 20.30. Problema GM -ului a fost una mecanica (dupa cum am aflat de la mecanici) dar a fost rezolvata rapid (1 zi).
 
060DA-16 ce legatura are cu ale noastre ?

http://www.electrotren.com/ficha.asp?id=876&vista=0
 
Stimati colegi pasionati, revin cum am promis cu cele cateva poze ce am facut locomotivei 62-0630-4. Toate cele patru poze au fost facut ieri, 12.05. 2009. In primele doua Da-ul ducea Iasi-ul spre Oradea iar in ultimele doua inapoi, seara pe 19.30. Starea exterioara a locomotivei este cea care ne surprinde probabil mai mult, vopseaua fiind intr-o stare destul de jalnica. Ar fi inetersant de aflat cand a suferit modificarile in Da Inda. Iata pozele
 
Stimati colegi, iata impartasesc cu voi si niste poze cu "tractiune dubla" :D adica: pe personalul Arad-Gurahont unele Sulzere se defecteaza destul de des si atunci sunt martorul unor scene frumoase cans un diesel alearga in ajutorul celuilalt. Asa s-a intamplat si in acest caz. De altfel si azi, 23 05 2009, am facut niste poze asemenataoare doar ca protagonistele au fost doua Sulzere diferite. Enjoy
 
Da, deci ghinionista care a ramas in pana este, cum a mentionat si alex12, este Sulzerul 60-0816-3 iar cea care a sarit in ajutor este 62-1302-9. Iar ieri 23 Mai 2009 situatia s-a repetat dar ghinionista a fost de data aceasta 60-0930-2 iar salvatorul nimeni altul decat dieselul 62-0630-4. Doar o poza postez, fiindca se nu am putut aproxima ora la care va sosi. 62-0630-4 a plecat pe la ora 18.00 in ajutorul personalului Gurahonţ-Arad care ajunge la Santana pe la ora 18.30, iar cu intarzierile de rigoare, garnitura a ajuns undeva pe la ora 21.00. Va cer scuze pt calitatea pozei. :roll:
 
@ sogard_2003

Aceasta locomotiva este inrudita cu locomotivele 060 DA de la CFR. Si iata de ce.
Pentru remorcarea trenurilor grele de marfa de pe centura mare a orasului Paris, SNCF a comandat fabricii Alsthom o serie de locomotive diesel care trebuiau sa indeplineasca conditiile de remorcare cerute prin caietul de sarcini.
Astfel, in colaborare cu firma Sulzer din Elvetia, vad lumina zilei 35 de astfel de locomotive. Inmatriculate initial ca locomotive 060 DA (D pentru ca erau cu motoare diesel si A pentru ca era prima serie de diesele ca si mai tarziu la CFR), aceste locomotive au avut in decursul istoriei lor, adica din 1955-1956 cand au fost fabricate pana azi, seria CC 64.000 si apoi ultima serie cunoscuta CC 65.500. Deosebirea intre numerotarea locomotivelor 060 DA CFR si cele SNCF era aceea ca lipsea un zero dinaintea numarului. Astfel, daca la CFR de exemplu aveam 060 DA 034, la SNCF era numerotata 060 DA 34. Sigur, asta asa numai ca o explicatie, locomotivele neavand nimic una cu cealalta si nici nu cred sa se fi intalnit vreodata aceste locomotive.
Nu fac acum o comparatie intre cele doua locomotive dar voi scoate in evidenta cateva cacteristici ale locomotivelor 060 DA SNCF. Motorul Diesel Sulzer era detarat la 2000 CP, echipamentul electric era asemanator cu cel al locomotivelor CFR (desi acestea s-au fabricat la catva ani dupa cele SNCF), viteza maxima era de 80 km/h. Partea mecanica (boghiurile si cutia) a fost construita de Alsthom si din acest motiv nu seamana cu locomotivele fabricate de elvetieni pentru CFR. Pentru constructorul elvetian, aceasta serie a stat la baza proiectarii locomotivelor pentru CFR. De asemenea, locomotivele 060 DA SNCF au stat la baza seriei de locomotive SNCF 060 DB care a fost o serie de succes si mult laudata.
Locomotivele 060 DA SNCF au supravietuit in ciuda varstei lor destul de bine. Fiind foarte robuste si grele fata de celelalte locomotive SNCF, au fost folosite de regula la remorcarea trenurilor de marfa.
Ultima data cand au fost folosite au fost arondate depoului Avignon. Aici au facut ultima data serviciu regulat si tot aici am avut ocazia sa ma urc in ele si sa constat aceste locomotive. In anii 2000, cand am fost in zona, se lucra puternic la construirea liniei de mare viteza Valence – Marseille. Linia avand declivitate mare, aceste locomotive au raspuns cu succes la remorcarea trenurilor grele de piatra pentru balastarea caii pe aceasta linie. Se foloseau la trenurile de piatra chiar cate doua in fiecare cap al trenului din cauza demarajelor cu trenurile grele in rampe mari. Locul unde aceste locomotive erau arondate era santierul de la Cheval Blanc unde, impreuna cu locomotivele CC 68.000 asigurau remorcarea trenurilor de lucru la linie. Azi, acest loc a fost desfintat, linia de mare viteza fiind data in serviciu. Aici, la Cheval Blanc, am avut ocazia sa fotografiez si locomotiva CC 68.001 in afara celor 65.500 (adica 060 DA SNCF).
Una dintre locomotivele cc 65.500 SNCF a fost vanduta unei firme de reparatii cai ferate (cred ca se numeste TSO daca nu gresesc), iar celelalte au fost retrase. Cu parere de rau, la constructia liniei de mare viteza ,,Est” , Paris – Strasbourg, s-a preferat sa se foloseasca locomotive diesel aduse din Olanda si din Marea Britanie, cele CC 65.500 fiind foarte vechi si obosite.
Stiu ca au fost cateva salvate insa o parte din ele le-am fotografiat pe ultimul drum, adica la santierul de demolari material rulant de la Culoz. Nu intru in mai multe amanunte pentru ca ar trebui sa scriu iar multe pagini si unii imi vor reprosa acest lucru. Sunt sigur ca vor fi vigilenti.
In ceea ce priveste modelul acestor locomotive, din ce stiu eu a fost fabricat de trei firme pana in prezent. Carpena a fabricat acest model destul de bine insa este static (precum kit-urile revell). Modell Loco a fabricat acest model in urma cu cel putin 10 ani, insa este semifabricat. Adica este complet metalic, foarte greu, foarte scump, foarte bine executat insa trebuie vopsit si construit partial. Eu am lucrat cateva zile la el. Si, in cele din urma, Electrotren a iesit pe piata si cu aceasta locmotiva. Este un model reusit, cu multe piese de finete executate impecabil. Am fost surprins sa vad ca la acest model ventilatorul de pe acoperis functioneaza intr-adevar. Daca locomotiva ar fi echipata si cu cip, atunci la una din functii ar fi posibila pornirea separata a acestui ventilator. In analogic ventilatorul se roteste atat timp cat locomotiva este alimentata. Desi si aceasta locomotiva este cam scumpa, a meritat investitia. Silentioasa, are LED-uri care lumineaza destul de aproape de becul cu incandescenta. Cred ca este inutil sa amintesc ca intre modelele de locomotive 060 DA SNCF si cel CFR nu incape termen de compartie, desi, daca nu gresesc, cel CFR este chiar mai scump.
Daca cineva vreodata ar fi interesat, as putea face un material comparativ intre aceste locomotive produse de Modell Loco si Electrotren, desigur si cu poze din realitate. Apoi se va isca un nou scandal. Normal, ca de obicei pe forum.
 
Nicu, e foarte interesant ceea ce ai scris aici! Eu unul chiar mi-as dori sa se "iste" un nou scandal in urma pozelor tale, asa ca... astept cu interes si poze cu locomotiva frantuzeasca, si poze cu modelele Modell Loco si Electrotren!
 
Interesant, dar nu cred ca va isca un scandal pentru ca trebuie aduse argumente.
Cel mai probabil va fi o discutie intre cunoscatori.
Urmare a articolului am aruncat o privire pe pozele cu CC 65500 pe railfaneurope...