Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Va multumesc Cristi si Catalin!

Intr-adevar, ideea restaurarii acestei locomotive cu abur si ideea folosirii celui mai vechi traseu feroviar din tara pentru excursii nostalgice este excelenta, pacat ca in actualele conditii e mai degraba utopica, insa merita retinuta pentru viitor, DACA aceste segmente reusesc sa supravietuiasca pana atunci. Ceea ce, din pacate, e prea tarziu pentru segmentul Sarmizegetusa-Boutari.

In Anglia, tara unde s-a nascut pentru prima data transportul feroviar exista trasee feroviare inchise pentru traficul curent si care sunt in administrarea unor cluburi feroviare care organizeaza periodic excursii nostalgice. Nu fara probleme, de altfel... citeam acum catva timp intr-o revista a prietenului nostru Felippe despre problemele pe care le provoaca vandalii care distrug linia administrata de aceste cluburi. Nu numai in Romania exista oameni inculti, pusi numai pe stricaciuni si furtisaguri...

La fel se intampla si in Germania, unde trasee secundare sunt folosite pentru trenuri nostalgice si depouri istorice de locomotive.

Sa ne bucuram ca macar 50.065 mai exista, pare relativ intreaga si are inca si niste placi turnate din alama, nu din aluminiu, chiar daca nu este vopsit si fondul in negru asa cum ar fi trebuit si chiar daca nu mai functioneaza. Asa cum spunea Catalin mai devreme, atata timp cat nu se pierd aceste piese, cat nu se descompleteaza, mai exista inca sansa ca intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, macar nepotii celor care azi nu dau doi bani pe aceste ceainice stricate vor avea alta atitudine...
 
Salut vitcorian ,
Locomotiva 50.065 este intretinuta si este asa cum o vedeti azi multumita dl-uli mecanic Dragila Pavel, ea este in stare de functionare , la aniversarea liniei Timisoara-Jimbolia a fost sub presiune si a tras trenul aniversar, doar la intoarcere a venit impinsa de GM.
La data aceea avea o problema cu o teava care curgea , atunci am avut norocul ca a rezistat.
Dar acum teava respectiva s-a spart facand locomotiva inapta de drum.
Pentru reparatie va trebui sa mearga la Remarul 16 Februarie Cluj Napoca.
Momentan locomotiva apartine SFT-ului , care stim cu totii in ce situatie finaniciar este.
Daca va fi preluata de CFR Calatori , asa se zvonea , putem spera sa fie reparata mai repede.
 
Servus Cristi,

Atunci nu pot decat sa-i urez domnului mecanic Pavel Dragila sanatate, viata lunga si imbelsugata, ca mare hatar si-a facut reusind sa tina locomotiva respectiva in stare de functionare!!!

Desigur insa, nu este indatorirea si nici in posibilitatea unui mecanic sa faca verificarile tehnice la cazan, care trebuie facute la un atelier de specialitate. Presupun ca este vorba despre una din tevile de fum, o problema destul de complicata fiindca necesita accesul in interiorul cazanului, ceea ce nu-i chiar atat de simplu.

Sa speram ca locomotiva respectiva va ajunge cat mai curand la Remarul pentru toate astea!
 
As dori sa il corectez pe cristi, deoarece pot spune ca mi-am "bagat capul" in cutia de foc : problema era la vreo 4 tevi, datorita sudurilor vechi, si uzurii. Da este vorba de tevile de fum, cele mari chiar, si nimeni nu poate interveni cu mijloace simpliste.
Cei 2 pe care ii vedeti in poza sunt mecanicul Dragila Pavel si fochistul Dragila Alin. DA, sunt tata si fiu, ceea ce demonstreaza ca inca nu a disparut traditia masinii cu aburi in CFR, chiar daca cei care o pastreaza sunt prea putini :(
 
Una am recunoscut-o direct ca fiind pe linia Salva -Viseu.
Aceea cu castelul de apa am banuit a fi pe valea Oltului, apoi am intrat pe sursa pozelor si am vazut ca acestea au explicatie privind locatia.
 
Nu este in lista respectiva dar eu cred ca merita sa apara aici aceasta locomotiva.

150.1115 in 19.05.1977 in Campulung.

http://www.bahnphoto.de/picshop/picshop_ITEM_DESCR.php?II=1589&A=0&UID=3e23605bfe538e6a8d18d035b445c365

E una din cele 4 locomotive foste DRG seria 50.
150.1113 apare in Istoricul tractiunii feroviare din Romania
150.1114 e la Brasov.
 
Sal
Uitandu-ma pe prima parte a pozelor imi dau seama ca am ratat multe detalii. Data Viitoare. Pana atunci poze cu tender-ul si cu interiorul cabinei:


Nu am avut tupeu sa ma urc pe tender sa fac poze si acolo, nu aveam chef de discutii.




Cam atat am putut face pentru moment. Poate data viitoare o sa am mai mult timp si un aparat mai bun.
Bafta
 
Rau de tot poate sa arate. Nici cele de la Resita nu sunt in stare mai buna, doar ca sunt spoite cu vopsea peste rugina.
Locomotiva asta, este in propietatea posesorului terenului, fie institutie, fie chiar si persoana fizica daca si-a dobandit terenul cu tot ce e in urma unui proces.
Poate o vinde la kilogram :lol:
 
Eu am mai prins sine acolo, si o cladire a garei.
Depinde si de proprietar daca o taie sau nu.

Poate se gindeste sa o expuna in gara CFR sau altundeva.
Tot in Curtea de Arges fosta remiza si turnul de apa au fost luate de o firma de materiale de constructii care au betonat canalul de vizitare si se pare ca au demontat pompa de apa din turn.Pompa aproape la fel de veche precum cladirea.
Acum totul a fost transformat in depozit de materiale de constructii.Nu ne-au lasat sa pozam.

http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/DSC00102.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/DSC00067.jpg
 
Se filmeaza in Romania un lung metraj -Ces Amours-La - de Claude Lelouch , in colaborare cu Studioul MediaPro,, dar ce locomotiva vedeti in scurtele imagini ?daca puteti exemplifica si vagoanele va rog, interesant ce garnitura prezinta in film ?Multumiri.
Iata link-ul
http://stirileprotv.ro/show-buzz/film-tv/cea-mai-noua-productie-a-regizoului-claude-lelouch-filmata-in-romania.html