"Orasul din Sufragerie"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc!

15 aprilie 2009

Dup㒠indelungi peripetii, clipsuri rupte si omuleti dezlipiti de la şocurile transportului şi remontarii, Diorama de la Slobozia este gata in studioul din Buftea pentru a intra in direct la Gradina lui Maruta!
 
Multumesc! Nu as fi reusit niciodata fara ajutorul membrilor acestui forum. De aici a inceput nebunia mea! Si fara exemplele minunate a celor de la Cluj si Bucuresti, modelisti mult mai priceputi decat mine, de la care am invatat nenumarate trucuri si metode de lucru!
 
Am primit DVD-ul cu inregistrarea de la Maruta. Acesta cuprinde imagini inclusiv din momentele de pauza, cand pe post intrau reclamele. Asa am descoperit cine este vinovat de derairerea celor doua vagoane. In timpul pauzei, eu eram la machiaj. La un moment dat, cineva se apropie de diorama, pune mana si misca cele doua vagoane albastre, apoi pleaca imediat de acolo. Din pacate, eu nu am avut de unde sa stiu, iar la intrare nu am mai avut timp sa verific daca totul a ramas asa cum stiam. Adica ok, mai ales ca inainte de direct, trenurile au circulat aproape o ora fara probleme.

Imi pare rau ca nu am un soft cu care sa editez filmul de pe dvd si sa decupez exact acea parte ca sa o postez. Filmul este destul de mare...
 
Multumesc Mircea!



QUOD ERAT DEMONSTRANDUM

Am reusit sa editez filmul si va prezint o secventa de pe pauza. Momentul zero se vede clar. Un tip in tricou verde, apare langa diorama, pune mana exact pe vagoanele albastre si apoi pleaca. Poate fara voia lui, a declansat un accident in direct care mi-a afectat reputatia! Dar asta e! Raul era deja facut!

 
Fii linistit, reputatia ta este absolut intacta :aplauze:
In plus, am apreciat FOARTE mult faptul ca nu te-ai pierdut, ba chiar ai si facut un joc de cuvinte reusit 8)
In urma cu ceva vreme, o astfel de decuplare accidentala a cauzat un salt acrobatic al aburoasei mele BR03 de pe masa pana pe covor, impreuna cu "impricinatul" :x! Pe vremea aceea inca nu aveam cuple close-coupling, ci doar cuple standard hoop-coupling. Tocmai cumparasem vagonul-cuseta CFR Tillig, iar mecanismele moderne close-coupling ale acestuia nu s-au impacat cu port-cuplele mai vechilor vagoane de calatori Lima, asa ca, la o curba, vagonul-cuseta s-a desprins si a ramas pe linie. Deoarece nu eram in vecinatatea mesei cu caile ferate, n-am observat ce se intamplase. Dupa o tura completa, aburoasa a intalnit vagonul-cuseta oprit in curba, si-a incurcat tampoanele cu acesta si... au cazut impreuna de pe masa.
 
Poate ca nu Omul In Verde a fost de vina. Mai degraba a fost o coincidenta ca a aratat cu degetul vagoanele respective (din filmul de pe Youtube nu vad sa fi atins vagoanele). Cred ca mai degraba a deraiat vagonul ca a fost impins si poate locomotiva a intrat in contact cu el intr-o curba sau pe curba unei abatute a unui macaz, iar cuplele n-au fost bine aliniate (ceva in genul cum a pomenit si Ursu mai sus). Chiar si daca erau bine cuplate locomotiva cu vagonul, daca a mers mult si cu viteza, se poate sa fi sarit o roata la un moment dat intr-un loc unde sina (sau o imbinare de sine) nu era perfecta. Sau la un macaz se putea intampla, daca era schimbat cand vagonul era deasupra, caci poate nu s-a prevazut in logica de automatizare mersul locomotivei cu 2 vagoane impinse (deci in fata ei).

Retineti un lucru important: vagonul deraiat era impins de locomotiva si nu tras! Mai mult, era intercalat intre locomotiva si celalalt vagon albastru ce deschidea calea. E clar ca aceste 2 vagoane au fost pierdute pe drum si intalnite de acea locomotiva (tren). Cati n-am patit una ca asta, mai ales in cazul unor sine "refolosite", cuple reconditionate, de diverse fabricatii sau diversi ani de fabricatie.

Si inca ceva: in filmul respectiv, la jumatatea lui, se pare ca deraierea apare in momentul iesirii din curba. Cred ca cupla locomotivei a "fortat" vagonul sa iasa de pe sina inspre interiorul buclei, in momentul cand aceasta cupla s-a redresat. Am trenulete de 35 de ani asa ca pot sa cred ca Omul In Verde nu era vreun sabotor cu voie sau fara. :wink:
 
Eh! Nu fac vinovat pe nimeni! Ghinion! Ca o ora inainte de emisie a mers intruna de proba si nu s-a intamplat nimic... Numai la direct s-au pierdut si le-a luat din spate al doilea tren. Daca m-as fi uitat la diorama in timp ce vorbeam as fi sesizat! Am fost prea sigur pe ea ca nu se va intampla nimic. Oricum, la transport si remontare s-au rupt ceva clipsuri si liniile nu mai calcau perfact asa ca in ultima ora am schimbat clipsurile... dar a mers mult de proba si totul a fost ok. Altcineva de acolo mi-a trimis DVD cu filmul si mi-a zis sa ma uit pe pauza ca o sa vad pe cineva atingand trenuletele.
 
Stai linistit D-le Prognosis, am fost cu ochii pe emisiune si foarte bine i-ai zis lui Maruta ca e o pasiune ce o sa ceara bani, nene ,de la pasionati ...
S-a intamplat da, dar multi copii au dat cu ochisorii de ceva de calitate nu porcarii care ne ingroapa in sub-cultura si altele,
no ofense altor hobby-uri, dar asa e .
Una peste alta ati avut o intrare fotogenica si la..obiect pe ..sticla.
:lol: Eu zic ca a fost un succes .Sper ca un om de afaceri sa o placa si sa va caute cu achizitia dioramei,ca sa lase loc la alte proiecte ..urbane...
 
Impact a existat,
unii colegi din firma, care stiu ca ma ocup si de modelism, mi-au povestit plini de entuziasm despre un tip cu o macheta faina pe care au vazut-o la tv :D .
Nu conteaza daca mai sare un tren de pe sine, oricum confera autenticitate produsului, daca merge totul impecabil arata a regie, asa ca este ok.
Bafta.