Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

ieri a fost ziua normala de lucru la diorama, din pacate oamenii muncitori au avut fiecare probleme, de exemplu Ionut fiind rapus de un kebab :D

Daca tot am ajuns la club am continuat lucrarile ce tin de fiabilitatea/functionalitatea dioramei.

Dupa ce ne-am mutat cu diorama si modulele nu se mai sprijineau pe peretii camerei au inceput sa apara diverse probleme la podul basculant de pe magistrala principala. Majoritatea problemelor au fost generate de faptul ca modulele se miscau si podul nu cadea tot timpul exact in pozitia in care trebuia.

Am decis sa rigidizez modulele incat sa nu se mai miste, iata solutia adoptata:



Si am inceput si lucrul la un al doilea panou de comanda a macazelor, de aici se vor actiona macazele din zona orasului.

 
Salut,

revin cu noutati despre evolutia lucrarilor la diorama.

Saptamana aceasta s-a lucrat la partea electrica in zona orasului, s-a legat la curent toata linia in aceasta zona.

Tot aici trebuia rezolvata problema scurt circuitului, dupa cum se vede in imagini, avem scurt circuit aici:



Solutia aleasa de mine a fost sa izolez acest segment de sina si sa montez un comutator prin care sectiunea sa fie alimentata cand pe 1 polaritate cand pe cealalta, astfel un tren care trece pe aici trebuie sa se opreasca cu locomotiva pe sectiune, comutata polaritatea si apoi sa porneasca mai departe. Aceasta este o solutie temporara, pana la montarea unul modul de scurt-circuit (pentru digital).



Am taiat sina asa cum se vede mai jos, pentru a evita un posibil scurt circuit provocat de trecerea rotilor vagoanelor:



Spuneam ca s-a lucrat la partea electrica, nu sunt chestii spectaculoase de aratat in poze, doar multe fire ascunse pe ici pe colo, alimentarea s-a facut astfel incat macazele sa fie alimentate la ambele capete, sa nu se transmita curentul prin acestea.



Si pentru ca avem un modul basculant, curentul trebuia transmis cumva si aici.



Solutia aleasa a fost sa folosesc niste lamele de alama care sa faca asta.



Pentru a "sincroniza" foarte bine modulele, am ales aceasta solutie:



Si s-a mai lucrat si la podul dublu de pe magistrala principala

Aici au fost montate niste balamale noi mult mai rezistente si mai precise, iar imbinarea este acum perfecta:



Urmeaza sa adopt si aici solutia cu lamele de curent.
 
Salut,

din lipsa de timp nu am mai prezentat ce s-a lucrat in ultimile 3 saptamani la diorama, o voi face acum.

Eu am continuat lucrarile ce tin de fiabilitatea dioramei, si anume am facut o noua imbinare mecanica/electrica pentru podul basculant de la magistrala principala, astfel dupa ce au fost montate balamale noi mult mai rezistente a, rezolvat si transmiterea curentului prin contacte realizate din lamele de alama. (la fel ca si la modulul basculant). Totodata am rezolvat si probleme de la podul simplu de acces in triaj.



Cele 2 holsuruburi au rol de reglare a nivelului la care coboara podul, cele 2 lamele de alama au rol de transmitere a curentului la pod. Zonele invecinate cu podul nu sunt alimentate atunci cand podul este ridicat, ele fiind alimentate tot prin pod, astfel se evita anumite accidente ce au avut loc in trecut.

Firul mai gros va asigura buna alimentare a sinelor, ulterior toata diorama va fi alimentata asa, curentul nemaifiind transmis doar prin sine (modalitate nu foarte fiabila)




S-a realizat si imbinarea intre module, de la oras spre "padure":



Mircea s-a ocupat de pus pietris la liniile din tunel, acesta are si rolul de rigidizare a acestei zone delicate unde avem macaze curbe si pante.



Ionut a pregatit niste accesorii de la Auhagen, vom vedea unde le punem, deocamdata le-am pus aici pentru a fi pozate:

 
La modulul "Muntele H0e" s-a lucrat la partea din spate, aceasta trebuia inchisa pentru ca arata inestetic si in plus intra mult praf. In acelasi timp aveam nevoie de acces pentru a putea intervenii cand apar probleme sau cand trebuie curatata sina.

Solutia a fost sa fac niste usi, totodata am vrut sa pun si un "geam" sa se poata vedea inauntru deoarece serpentina este interesanta pentru vizitatori.

Inainte:



Dupa:



Am folosit placaj subtire si plexiglas de 4mm:



Usa va fi tinuta inchisa de magneti.
Urmeaza ca spatiul din jur sa fie umplut cu polistiren, uniformizat si vopsit la final cu maro.



Urmeaza fata nr 2, inainte:



Dupa:



Ionut a "captusit" modulele pe la spate, cand termina, toate aceste zone vor fi vopsite cu maro:



Urmeaza sa terminam lucrarile la macaze, sa eliminam toate problemele de fiabilitate si sa facem triajul functionabil.

 
Salut,

continuarea...

S-a lucrat la actionarea macazului de intrare in triaj, dinspre gara mixta H0/H0e,
starea lui:



Pentru ca el se afla la aproximativ 4 cm de blat si nu se putea actiona prin simpla montare sub blat a unui motor tillig cu tija mai lunga, am realizat urmatorul montaj:



Iata-l montat la pozitie:



(ca o paranteza, nu stiu ce cauta Vlad in tunel :



o fi gasit ... )

Montam si actionarea tillig:

 
Acum se punea problema de a actiona macazul de la panoul din zona asta :

(macazul se afla in coltul din stanga sus, panoul se vede jos)

Am ales sa trec atat firele de alimentare pentru viitorul panou de comanda al macazelor din gara cat si firele de comanda al acestui macaz prin intermediul podului basculant, astfel am mai adaugat acestuia niste contacte de alama:




Iata cum functioneaza:




Si la final am astupat si "craterul":



Aici va fi pus si un capac ce va imita cutia de motor de macaz prezenta si in realitate.

Ionut a continuat cu "captuseala" la module:

 
Salut,

imagini cu ce s-a mai lucrat in ultimile 2 saptamani pe la diorama,
in mare lucrari ce tin de aspectul estetic al dioramei si implicit al clubului:

Ionut a continuat cu tapetarea modulelor pe la spate:



La extensia triajului s-au pus "fuste" ca sa putem prinde perdeaua ce va masca picioarele si ce mai este pe dedesupt:



Apoi s-a vopsit totul in maro si s-au pus perdelele,
Felicitari pentru Ionut!




Urmeaza sa punem mocheta, sa adunam sculele, afisele si tablourile inapoi pe pereti si putem spune ca avem un club profi si gata de a primi vizitatori.
 
Salut,

ieri impreuna cu Mircea ne-am apucat de pus mocheta, in mare parte este gata, mai trebuie doar decupat si acoperit niste zone mici.




Descaltarea :D :

__
___ _____ ____ _____

Eu zic ca totul arata deja altfel si ne putem pregati de primit vizitatori.

Multumim lui nenea Sandy pentru mocheta si lui nenea Nelu pentru transport. :aplauze:
 
Salut,

azi fost mare activitate la club,
au fost prezenti Vlad, Ionut, Mircea si eu.

Va voi prezenta noutatile la diorama,
o vreme am tot asteptat sa gasim o macara de containere de la Vollmer, din pacate nu se mai gaseste si nu se stie cand se va mai face asa ca am decis sa nu mai astept si sa folosesc o macara Lima.

Sa vedem ce a iesit:



Mai sus vedeti cele 4 pozitii in care am pus macaraua, sa vedem cum s-ar potrivi mai bine,
in prima nu era ok pt ca venea peste magistrala principala si fara rost, a doua la fel, a ramas de ales intre 3 si 4, in final am ales ultima.
Desi as fi preferat sa fie 1 sina comuna cu macaraua galbena, nu a fost sa fie. Am ales pozitia din margine pentru ca voi mai adauga la modul o fasie de 10 cm astfel incat macaraua nu va fi chiar pe muchie, tot aici vom gandi si un viitor sistem faller car system, dar pana atunci mai este.

Odata stabilita pozitia macaralei, trecem la intins sina, obtinuta din sina piko, taiata pe mijlocul traverselor.

Aparatul de taiat:



Sina obtinuta:



Macaraua are roti din metal cu buza, deci va rula perfect pe sine, am stabilit distanta necesara intre sine, si am inceput cu niste sine netaiate, pentru ca sunt mai inflexibile. Acestea vor fi inlocuite la final cu sine taiate, deocamdata au rol de a ajuta la fixarea sinelor taiate care sunt mai flexibile.



Sinele trebuiesc aliniate perfect:



Pentru lipire am folosit picatura. Asa cum am spus, sinele intregi vor fi inlocuite cu sine taiate, apoi se va turna "asfalt" sau "ciment".

Alte imagini cu macaraua:



Nu ridica foarte mari pretentii, insa cu putin wheathering se poate face sa arate demential.

Tot de la Lima avem si un stivuitor de containere.



Si acesta va suferi modificari estetice, si il studiem pentru a vedea cum poate fi mecanizat.

Alte imagini de ansamblu cu zona:




Macaraua de asemenea prezinta mare interes pentru a fi mecanizata, mai ales pentru ca este mult spatiu si o parte din treaba este deja facuta:



Si ca sa fie si Ionut fericit, in ultimile poze am mai aranjat putin decorul,
am pus si gardul cat de cat aproape de pozitia finala:



Va urma.
 
Salut,

azi s-a continuat munca la zona industriala,
evolutia:



S-a terminat de pus sina pentru macaraua de containere,
am trasat apoi o linie pe unde va fi pus primul gard, nu l-am pus foarte aproape de terasament pentru ca am lasat loc si pentru stalpii de catenara:



Fixarea gardului:



Cum intentionez sa pun gardul in capat:



Cateva imagini de ansamblu la final:





Nenea Sandy trebuie sa murdareasca utilajele iar Ionut sa vina cu buruienile intre gard si calea ferata.

Parereri, opinii?
 
Lucrarile au continuat si ieri,

am pus si restul gardului:



apoi am trecut la pavarea zonei, intentionam sa folosesc folie de pavaj in relief, autoadeziva, produsa de busch:



Nu am tinut nu stiu cat sa aduc pavajul la nivelul sinei intrucat nu se va circula peste tot cu masini/camioane, astfel am considerat ca un strat de pluta de 2 mm este suficient sun folia de pavaj,

poze din timpul lucrarilor:




Din pacate soarele nu mi-a permis sa fac niste poze in care sa se vada exact cum arata in realitate.
Pe traversele sinelor am mai pus cate o fasie de carton pentru a preveni ca folia sa ia forma de "barca":



Bineinteles ca wheatheringul ii va da un aspect mult mai real pavajului.

Cam atat pe azi,
pe final niste poze de ansamblu:


 
Salut,

prezint mai jos cum au evoluat lucrarile la zona industriala in ultimile 2 saptamani.





Am urmarit sa acopar in primul rand zonele de langa sine, intrucat acolo am presupus ca s-a lucrat cu pavaj de piatra cubica, si de asemenea zona in care vor sta containerele. Aceasta jumatate a "curtii" este si zona prin care vor trece camioanele cu containere, de aceea pavajul a fost pus la nivelul sinelor.



Zona in care se va lucra intens la partea de wheathering si detalii specifice zonelor idustriale:



Viitorul traseu faller car system al camioanelor cu containere (vezi sagetile), aici se va lucra cu "asfalt" turnat.



Cam atat deocamdata pentru ca s-a terminat pavajul, lucrarile vor continua curand, de asemenea lipsesc macaralele, veti avea o surpriza pe cand se intorc :)

O imagine de sus (nu f clara, dar singura):

 
Salut,

s-au intors macaralele, iata cum arata ele dupa ce au trecut pe la Sandy:



Se observa urmele de ulei pe sina ce 'ruleaza" motorul cu carlig.

Iata si macaraua de containere :






Si bineinteles stalpii de inalta tensiune, din pacate pozele mele nu au suprins cat de bine au iesit acesti stalpi:





Nota 10 pentru Sandy
 
Inca nu le-am vazut live dar din poze arata excelent. Cand ma gandesc cum arata macaraua mica galbena si cum arata acuma :confused:
Abia astept sa punem stalpii pe pozitie (trebuie sa le facem o "fundatie" profi)
 
Salut,

ieri a fost ca de obicei zi de lucru la diorama, din pacate anumite materiale necesare la zona industriala si altele la stalpii de telegraf respectiv reteaua de inalta tensiune nu au ajuns, asa ca s-a trecut la planul 2, lucrari la infrastructura.

La ultima intalnire mare de la club nu s-a putut rula sub nici o forma TGV-ul, asta spre dezamagirea tuturor, mai ales a mea :).

Cauza, o problema in tunelul mare, generata (cred) de dilatarea excesiva a liniilor plus montarea gresita a sinelor, avand in vedere ca lucrarea in zona asta s-a facut pe la inceputurile dioramei cand experienta nu prea era.

Iata problema din tunel:



Ca sa fie totul mult mai rau, nu este deloc acces la zona cu probleme, decat pe la intrarea in tunel.



Ce s-a gresit aici, sina a fost sudata prin cositorire, dar fara a fi prinsa si cu cleme.

Si incepe "operatia chirurgicala cu lingura pe creier":




In spate il aveam asistent pe Ionut cu rolul de a-mi da la mana sculele :D

Rezultatul a fost :



Chiar si dupa ce am imbinat foarte bine sinele, nu am fost multumit de modul cum trec osiile pe sudura, asa ca s-a luat o decizie radicala, decopertarea tunelului:



Zona cu probleme:



Luam freza proxxon si taiem sina pentru a scoate afara sectiunea cu probleme:



Scoatem si traversele:



Sina si traverse noi:



Nu am poza la gata, s-au pus sectiuni noi de sina, de data aceasta cu cleme de imbinare, acestea fiind apoi si cositorite pe exterior pentru a perfecta contactul electric.
 
Ce e de invatat de aici:

1 - lasati intotdeauna acces in tunele, oricand se poate intampla ceva, in cazul de fata problema a aparut dupa 2 ani de functionare impecabila
2 - folositi intotdeauna cleme la imbinarile de linii.

Noi am facut intentionat un compromis legat de pct.1, constienti am inchis tunelul, eu cel putin nu pot sa vad tunele goale pe dinauntru, sunt ireale. Iata cum arata acesta:



In final au urmat probele cu TGV-ul:

Prima tura cu emotii:



Apoi FULL SPEED:






Trebuie sa spun ca in afara de 1 curba R2 la 90grade cu macaze curbe la intrare si la iesire, unde TGV-ul a rulat cam la 60% din viteza, in rest a mers full speed, pe R2 (cu sina inclinata), R3 sau R4 fara absolut nici o problema.