Desi nu e tocmai topicul potrivit, va informez ca ieri am avut o intilnire cu tovarasul Eporteka,aflat intr-o vizita de lucru in urbea de pe Bega.
Intilnirea s-a desfasurat la barul unei benzinarii deoarece in statia Timisoara Nord nu exista un restaurant al garei, aceasta fiind intr-o perpetua reconstructie precum zidirea mesterului Manole.
Cu prilejul intilnirii s-au discutat diverse aspecte ale activitatii feroviare, ale pasionatilor feroviari, precum si despre viitorul acestui domeniu.
S-a discutat de asemenea despre posibilitatea unei actiuni a pasionatilor pentru restaurarea locomotivei cu aburi de la Razboieni si redarea splendorii de alta data a acesteia, despre starea de degragare in care a fost adusa de catre persoane iresponsabile si fara respect fata de calea ferata, fata de luptele ceferistilor de la 16 Februarie 1933 si fata de ceea ce a fost cindva aceasta institutie numita calea ferata.
De asemenea s-a mai discuta despre necesitatea creeari unui topic pe forum unde cei cunoscatori sa explice semnificatia literelor de pe vagoane atit a celor de genul A9, ABp, Whmuos, WLABmee precum si evolutia lor in timp de la notatiile de tip, D, Ta, Fa, TF etc la vagoanele de calatori precum si la cele de marfa.
Dupa discutii a urmat o vizita prin Gara de Nord, prilej cu care am identificat locomotiva 60-1660-4 apartinind firmei Management F&M (the good rail managemet), aceasta avind revizia facuta la Constantin grup si mecanici de la GFR.
A urmat apoi o scurta incursiune de arheologie feroviara printre vechile vagoane abandonate in zona garii.
In incheierea vizitei tovarasul Eporteka si-a exprimat speranta ca la proxima vizita in Cluj Napoca sa putem vizita vagoanele vechi de la Apahida.