CEL MAI BUN MODEL DE LOCO CU ABURI

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Aici si-ar putea da cu parerea detinatori de Marklin, Trix , Brawa, Lemaco , Micrometakit, Kiss. Cati detin aburoase de la aceste firme?
La noi, foarte putini.Comparativ e greu de spus care o1 este mai bun decat alt 01, la aceeiasi scara.
Cred ca cele mai reusite aburoase sunt modele la scara care chiar inghit carbuni . Aburoasele la HO , TT sau N sunt de fapt cu propulsor electric.La scara cu raport mai mic, unde chiar incape o instalatie sub presiune se pot si detalia mult mai lejer componentele masinii.
hai sa punem intrebarea : ce aburoasa de HO respecta cat mai mult modelul real?
 
obiwan a spus:
Cred ca cele mai reusite aburoase sunt modele la scara care chiar inghit carbuni . Aburoasele la HO , TT sau N sunt de fapt cu propulsor electric.La scara cu raport mai mic, unde chiar incape o instalatie sub presiune se pot si detalia mult mai lejer componentele masinii.
hai sa punem intrebarea : ce aburoasa de HO respecta cat mai mult modelul real?

Pai cele care inghit carbuni sunt la o scara pentru parc, 1/10 sau 1/6 deci cam ies din discutie si chiar daca ar intra tot nu respecta intocmai modelul real deoarece nu se poate si functional si exact.

Adica ceva de genul



aflata in incinta muzeului CFR.

Daca te referi la detaliile locomotivelor cu abur la scarile consacrate atunci se poate discuta.

Corecta nu prea este nicio locomotiva, cel putin din cele pe care le-am vazut eu, si am vazut destule.
Un singur amanunt le scoate din competitie, presupunand ca celelalte sunt in regula, rotile. Sunt, in genarl, mai mici, daca nu au fost inlocuite cu cele cu buza de deraiere micsorata sau daca sunt la dimensiune au ampatamentul mai mare si bielele mai lungi.

E greu de facut o clasificare. Un producator si-a imbunatatit pe parcursul anilor modelele dar nu a ajuns sa imite perfect originalul.
In alta ordine de idei multe masini reale au fost modificate pe linia de montaj asa ca pentru a face comparatie trebuie, mai intai, gasita documentatie cu originalul si abia dupa aceea facuta comparatia cu modelul.

Chestia cu functionalitatea este pe ultimul plan.

Spor la clasificat si comparat!
 
De ce ? pentru ca este din metal ?.... :D .In testul cu BigBoy de la Model Railroader ambele au punctat la fel .Pentru iubitorii de heavy metal este PCM prima alegere ,multi spun ca Genesis este ma finutz realizat .....
Sincer sa fiu ,mi-au lipsit banii la ora respectiva ,as fi luat si unul PCM..... :(
 
eu ma refer la modelul care costa 3000 de dolari, acum, nu mai tin minte sigur, dar cred ca era facut din metal. ma tot uitam la el, dar e prea mult.....am vrut sa iau un big boy Blue Line, la 475 dolari, dar nici pe asta nu m-am indurat sa-l cumpar, ca nu prea merita atitia bani un model american. si oricum, ar fi aratat urit, singura locomotiva americana , printre atitea nemtoaice..... :D
 
BR01DB a spus:
475 dolari, ..... ca nu prea merita atitia bani un model american.

hai sa spunem ca nu am auzit fraza asta..... :D :D :D
Evident ,gusturile sunt diferite .Daca vorbesti de modelele PCM Brass este ca si Micro Metakit la nemti.....vorbesc de pret .Ca modelele americane nu sunt pe placul oricui ,este normal !!! nici eu nu inteleg pe cei care modeleaza o diorama ruseasca (de exemplu :D )
Si dealtfel nici eu nu as plati 475$ pe un model Brawa german care este facut in China :roll:
 
CEL MAI BUN MODEL DE LOCO CU ABURI?????

.....ala pe care ti-l faci singur!

PDI
 
BACHMANN a spus:
B74 MRV

Piko si Roco au niste modele extraordinare care ar putea oricand concura cu un Micrometakit.

Eu am in colectie produse de la cele 3 firme mentionate. Cred ca aceasta comparatie este exagerata. As traduce-o cam asa: Dacia si Kia fac niste masini extraordinare care pot concura oricand un Ferrari. Acum, daca este vorba de a merge pe drumul judetean de la Rupea la Odorhei (cunoscatorii stiu de ce), cu certitudine Dacia si Kia au un avantaj imens si eventual chiar ar reusi in incercarea temerara descrisa mai sus. Ferrari s-ar opri repede de tot. De aceea as vrea sa intreb pe BACHMANN ce inseamna faptul ca un "Mikrometakit la treaba nu l-a dat pe spate"?
Eu am un DRG 38.41 de la Mikrometakit care nu are nici macar iluminare la faruri, in ciuda pretului ... nu mai comentez. Nu il pot cupla la nici un vagon pentru ca nu are nici cuple si nici montura NEM. Dar pot de pilda sa reglez tensiunea de alimentare (locomotiva este pur analogica) in asa fel incat sa mearga cu 2 cm pe minut la nesfarsit. Si totul se misca uns, perfect, este o placere sa il vezi la treaba.
Dincolo de aceasta observatie, subiectul este interesant. Daca ar fi acum sa numesc prima locomotiva care imi vine in minte: aceasta ar fi BR78 de la Fleischmann (cu observatia, facuta de altfel si de LDH, ca talonul la roti este prea inalt).
 
obiwan a spus:
hai sa punem intrebarea : ce aburoasa de HO respecta cat mai mult modelul real?


Firma germana Möller a produs in anii 80 aburoase adevarate HO care intr-adevar arata si destul de bine .Se mai gasesc pe ebay :
http://cgi.ebay.it/Echtdampf-in-H0-Dampflok-BR-85-007-DRG-Moller-RARITAT_W0QQcmdZViewItemQQitemZ360118782619

si inca ceva :
http://www.hielscher-dampfmodelle.de/cms/index.php?page=shop.browse&category_id=4&option=com_virtuemart&Itemid=38&vmcchk=1
 
Multa apa curge pe Somes de cand Bachmann a deschis topicul. Nimeni nu aduce o proba elocventa ca sa dezbatem tema.Indraznesc eu sa pun cateva poze a unei firme al carui nume nu-l dezavlui inca.
Dupa ce vom avea asa ceva in colectie, cred ca se va renunta cu multa voiosie la alde Roco, Fleischmann, Trix(Marklin),Liliput, Brawa,Piko si multe alte firme......


Ce ne ramane acum? Aruncam colectiile cu greu cumparate?Vindem totul ca sa luam o locomotiva si mai facem imprumut la banca sa luam un vagon? ;-)
 
Coane, LEMACO e LEMACO, iar modele in marimea 0 "ie" altceva!

Sa ne amintim de Fulgurex, M&F,....da'... ce rost are discutia???

PDI
 
Mai oameni buni :de ce amestecati mere cu pere ??? Eu nu mai vad nici un sens in discutia asta !!!
Nu se poate compara o scula de serie mica (facuta din mana dintr-o multime de piese .....cine plateste manopera ??? ) si pe alta parte locomotive "de rand" care trebuie sa satisfaca cat mai multi cumparatori !!! Roco de exemplu nu poate trai din cei 2-3 % de clienti care cere calitate Lemaco ,MicroMetakit etc. dar sunt voiti sa plateasca preturi Piko ...... :-?