Diorama Mea (iksXL)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imi poate da cineva o idee de unde sa iau un motoras suficent de puternic sa poata sa intoarca o locomotiva?
Vreau sa construiesc si o turnanta.
Ideea de a construi turnanta mi-a venit azi cand am gasit un motoras de la un aspirator auto prin casa. Am facut teste dar se pare ca nu este suficient de puternic.
Revin cu foto in 30 min.
 
Motorasul este legat la un variator de tensiune care imi permite sa aleg sensul si viteza.
Totul merge perfect pana in momentul cand asez locomotiva. Din cauza greutatii acesteia motorul se invarte foarte incet sau deloc.
Ce ma sfatuiti sa fac?
7.gif

Oricum uitati pozele:

Motorasul:

IMG_0386.jpg


Asa zisa turnanta:

IMG_0381.jpg


IMG_0383.jpg



Astept sugestii si comentarii.
42.gif
 
ventilator de 220v
esti si tu un pic ciudat
normal ca nu merge motorul ala.
ianinte sa o pui de o turnanta trebuie sa ii faci o reductie si atunci se va invarti mult mai usor. si chiar trebuie sa se invarta incet.
vezi daca poti face rost de roti dintate. una mare si una mica. aia mica pe rotor si aia mare pe turnanta.
dupa aia sa te lasi pagubas. plus ca mai e ceva. motorul ala e posibil sa aibe nevoie de amperaj mai mare....vezi daca nu scrie ceva pe el de cati amperi are nevoie.
 
Salut
Orice motoras este suficient de puternic daca ii cresti forta cu un reductor mecanic.
Numai motor pas cu pas poti folosi fara reductor ...
O idee ar fi sa cumperi cea mai ieftina jucarie telecomandata (ori sa faci rost ) ,
poti recupera de acolo motorasu cu tot cu reductor .
Mai ramane sa adaptezi la turnanta ..
 
mai bine pui o manivela si dai la ea pana te saturi sa iti tot invarti locomotiva :p

ce? e si asta o solutie
 
Cel mai simplu mergi la un magazin de piese electronice(gen rezistente, condensatoare, etc...), si gasesti cureluse de cauciuc si roti pentru acestea(cum sunt cele din casetofoane), le folosesti sa faci un reductor, curelusele nu fac galagie la turatie mare, apoi chiar in faza finala a reductorului unde turatia este mult mai mica, poti folosi roti dintate (cumparate din acelasi loc) pentru aderenta.
 
Tot o varianta ar fi de a folosi angrenaje mecanice recuperate de la un casetofon. Se poate reduce turatia foarte elegant cu ajutorul curelelor din cauciuc , deci nu trebuie neaparat roti dintate ...
Problema cea mai mare este cum faci sa se opreasca automat in dreptul sinelor.

Later edit
Cred ca se pot sterge mesajele mele (ultimele doua) , ca exprima acelasi lucru cu cele a lui @cobra si @florinn .
Cand le editam nu am vazut mesajele lor ( a se vedea diferenta de 2 minute )
:)
 
Tocmai acolo ma uitam acum. Interesant.
Motorasul ala provine dintr-un aspirator auto "no name".
Aspiratorul nu mai e de mult, pe motoras nu scrie. Cine l-a facut..................

De ce nu ar merge motorasul de la un ventilator de 12,24,220 V? Asta nu inteleg.
 
merge si acela de aspirator , dar nu poti folosi fara reductor ca nu are forta. Doar nu vrei sa invarti locomotiva cu cateva mii de ture pe minut , ca la aceea turatie motorasul are cuplu optim.
 
merge daca nu "manaca" mai multi amperi decat poate da trafo

legat de reductor nu ma pronunt

in mod normal daca are putere destula ar trebui sa duca

ca exemplu

am un FZ1 Piko care da destui amperi sa duca 10 locomotive fara probleme

si totusi

nu a fost in stare sa invarta un motor de compresor pentru masina pe care doream sa-l folosesc la aerograf

vezi problema cu doua locomotive care nu pot fi duse de un trafo mic